مهاجرت تحصیلی مالت

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در مالتا

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در مالتا

برای کسانی که مایلند در دانشگاه های مالتا تحصیل کنند مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در مالتا براساس آخرین تغییرات 2023 مورد سوال است. برای اینکه بتوانید در دانشگاه های کشور مالتا به ادامه تحصیل بپردازید باید از طرف دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کنید. شما به کمک همین مدارک می توانید از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کرده و برای دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت به این کشور اقدام کنید.

شاید بد نباشد ابتدای امر به سوالات زیر پاسخ دهیم:

  • مزایای تحصیل در مالتا چیست؟
  • هزینه زندگی و تحصیل در کشور مالتا به چه صورت است؟
  • برای گرفتن پذیرش تحصیلی در مالتا چه شرایطی نیاز است؟

تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در مالتا را معرفی خواهد کرد. در صورت هرگونه سوال با مشاوران این موسسه تماس بگیرید.

تحصیل در مالتا 2023

کشور مالتا جزیره کوچکی است در جنوب قاره اروپا که به تازگی مورد توجه بسیاری از افراد جهت ادامه تحصیل قرار گرفته است. در این کشور موسسات علمی فراوانی وجود دارد اما تعداد دانشگاه های این کشور انگشت شمار است. دانشگاه های این کشور با تاسی از سیستم آموزشی بریتانیا پایه آموزش نوین را نهاده اند. برخی از مزایای تحصیل در این کشور عبارتند از:

مزایای تحصیل در مالتا

به تازگی 2 دانشگاه غیر دولتی نیز در این کشور احداث شده است. تا پایان سال 2019 اولین دانشجویان موفق به اخذ مدرک تحصیلی خود در این دانشگاه ها شدند. دانشگاه های کشور مالت در رده بندی های بین المللی از اعتبار چندان بالایی برخوردار نیستند. به همین منظور توصیه می کنیم که حتما مقاله معرفی دانشگاه های مالتا را مطالعه بفرمایید تا از وضعیت دانشگاه های این کشور با خبر شوید.

هزینه های تحصیل و زندگی در مالتا

در صورتی که از تمکن مالی کافی برای تحصیل در کشور مالتا بهرمند نباشید، اجازه ورود به این کشور را پیدا نخواهید کرد. شما باید ثابت کنید که می توانید هزینه های زندگی خود در این کشور را پرداخت کنید تا به شما اجازه ورود به این کشور داده شود. شاید علت این امر این باشد که در کشور مالتا به عنوان یک کشور جزیره ای هزینه بالاست. هزینه های زندگی و تحصیل در کشور مالتا را به 2 دسته تقسیم می شود:

  • شهریه دانشگاه در مالتا
  • هزینه زندگی دانشجویی در مالتا

جهت اطلاع از شرایط تحصیل در مالتا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مشخص شده می باشد.

شهریه دانشگاه در مالتا

اولین هزینه ای که شما با آن روبرو خواهید شد، شهریه دانشگاهی شما است. شهریه دانشگاه در کشور مالتا به رشته تحصیلی، نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی شما بستگی دارد. به طور کلی می توان گفت که برای تحصیل در دانشگاه های مالتا شما با شهریه ای در حدود 7000$ الی 24000$ (دلار) در سال روبرو خواهید شد. در بسیاری از مواقع، بخصوص در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، دانشجویان نیازی به پرداخت شهریه از سال دوم تحصیلی نخواهند داشت و تحصیل آنها رایگان خواهد بود. اما یکی دیگر از مقاطع تحصیلی در مالتا تحصیل در دوره های زبان است. دوره های زبان در مالتا نیز هزینه های خاص خود را دارا می باشند.

هزینه زندگی دانشجویی در مالتا

دانشجویانی که در کشور مالتا زندگی می کنند، باید هزینه های زندگی خود را به طور کامل پرداخت کنند. منظور از هزینه های زندگی اقامت، خوراک، پوشاک، تفریحات و حمل و نقل است. همه چیز به شما بستگی دارد، شما می توانید با خرید یک دوچرخه هزینه های مربوط به حمل و نقل خود را به شدت کاهش دهید. از طرفی با اقامت در خوابگاه های دانشجویی و در مالتا نیز هزینه های مربوط به اقامت خود را کاهش دهید. دانشجویانی که از توانایی مالی خوبی برخوردار نیستند، می توانند در کشور مالتا کار دانشجویی داشته باشند.

بخشی از هزینه های زندگی در مالتا به شرح زیر می باشد:

آیتمقیمت به یورو
اجاره یک آپارتمان€700 (ماهانه)
اقامت در خانه محلی€450 (ماهانه)
اقامت در خوابگاه دانشجویی€250 (ماهانه)
حمل و نقل€40 (ماهانه)
خوراک€200 (ماهانه)

بورسیه تحصیلی در مالتا

یکی از امکانات ویژه ای که شما می توانید در هنگام تحصیل در مالتا به آن دست پیدا کنید، استفاده از بورسیه های تحصیلی در کشور مالتا است. شما می توانید از تنوع فراوان بورسیه های تحصیلی در این کشور نیز استفاده کنید. برخی از بورسیه های تحصیلی در این کشور علاوه بر هزینه های مربوط به شهریه، بخشی از هزینه های زندگی شما را نیز پوشش می دهند. از طرفی برخی از بورسیه های تحصیلی نیز تنها بخشی از شهریه شما را تحت پوشش قرار می دهند. مقاله بورسیه تحصیلی مالتا که در همین راستا تهیه و تنظیم شده است می تواند راهنمای شما در همین زمینه باشد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در مالتا

بررسی مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در مالتا

برای اینکه بتوانید به یکی از دانشجویان کشور مالتا تبدیل شوید باید از یکی از دانشگاه های این کشور، پذیرش تحصیلی دریافت کنید. پذیرش تحصیلی در مالتا به شما کمک کمک خواهد کرد تا بتوانید برای دریافت ویزای تحصیلی در کشور مالتا اقدام کنید. برای اینکه بتوانیم از دانشگاه های کشور مالتا پذیرش دریافت کنیم، باید مدارک مورد نیاز آنها را به صورت کامل در اختیار قرار دهیم. ارائه برخی از این مدارک الزامی و برخی از آنها اختیاری است.

مهم ترین مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در مالتا عبارتند از:

  • مدرک تحصیلی آخرین دوره تحصیلی
  • ریز نمرات آخرین دوره تحصیلی
  • کپی صفحه اول گذرنامه
  • انگیزه نامه تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا
  • مدرک زبان (اختیاری)

دانشجویانی که مدرک معتبر زبان خارجی در اختیار ندارند می توانند در کشور مالتا برای آموختن زبان انگلیسی اقدام کنند.

ویزای تحصیلی کشور مالتا

برای اینکه بتوانید وارد کشور مالتا شوید باید یک ویزای مرتبط با دلیل سفر خود در اختیار داشته باشید. برای ورود به این کشور به عنوان دانشجو نیز موظف به ارائه ویزای تحصیلی هستید.

مهم ترین مدارک مورد نیاز شما برای اینکه این ویزا را بدست آورید عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • یک قطعه عکس
  • یک فرم امضاء شده درخواست ویزا
  • گواهی معتبر اخذ پذیرش از طرف دانشگاه
  • گواهی پرداخت شهریه دانشگاه
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی مربوط به محل اقامت

تحصیل در کشور مالتا از کیفیت چندان بالایی برخوردار نیست اما سیر مهاجرت به این کشور به منظور تحصیل روند صعودی را طی می کند. در این مقاله مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در مالتا را مورد اشاره قرار دادیم و بخشی از شرایط تحصیل در این کشور را نیز مورد بررسی قرار دادیم. اما توصیه ما به شما این است که قبل از انتخاب مالتا به عنوان مقصد تحصیلی خود، با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید. متقاضیان می توانند جهت کار در مالتا برای دوران پس از تحصیل نیز به پشتوانه کارشناسان رفع ابهام نمایند.

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در مالتا

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در مالتا مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • تحصیل در مالتا چه مزایایی دارد؟ مدرک تحصیلی معتبر، امکان کار حین تحصیل، بهره مندی از مزایای شهروندی و زندگی دانشجویی جذاب از مزایای تحصیل در مالتا می باشد.
  • هزینه تحصیل در مالتا به چه صورت است؟ تحصیل در دانشگاه های مالتا با شهریه ای در حدود 7000$ الی 24000$ (دلار) در سال همراه است.
  • مهم ترین مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در مالتا کدامند؟ مدرک تحصیلی آخرین دوره تحصیلی، ریز نمرات آخرین دوره تحصیلی، گذرنامه، انگیزه نامه و مدرک زبان از مهم ترین مدارک اخذ پذیرش تحصیلی در مالتاست.
  • هزینه اقامت در مالتا به چه صورت است؟ اجاره یک آپارتمان در مالتا ماهانه €700 (یورو)، اقامت در خانه محلی ماهانه €450 (یورو) و اقامت در خوابگاه دانشجویی €250 (یورو) در ماه است.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *