مهاجرت تحصیلی لهستان

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در لهستان

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در لهستان

لهستان کشوری در قلب قاره­ اروپا است. مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در لهستان از جمله مسائلی است که دانشجویان بایستی به آن توجه نمایند. همچنان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقه مند به یاری و مشاوره به دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی را دارند می ­باشد. همان طور که گفته شد لهستان یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی است. این کشور دارای دانشگاه های معتبر بسیار زیادی می­ باشد. تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان به صورت رایگان نمی ­باشد، اما هزینه های تحصیلی در این کشور بسیار ارزان تر از سایر کشورهای اروپایی است.

دانشجویان اتحادیه اروپا برای ورود و ادامه تحصیل در لهستان نیازی به دریافت اقامت تحصیلی ندارند. اما دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند بایستی ویزای تحصیلی لهستان را اخذ نمایند. دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه های این کشور ابتدا باید رشته تحصیلی خود را از طریق سایت این کشور انتخاب نمایند. پس از انتخاب رشته مورد نظر می ­توانند دانشگاه موردنظر خود را بیابند. از کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به لهستان در سال 2023  را دارند دعوت می نمائیم تا مقاله پیش رو را مطالعه فرمایند.

مقاطع مختلف تحصیل لهستان

در این کشور بیش از 400 دانشگاه وجود دارد که همگی دارای رتبه های جهانی و با کیفیت هستند. این دانشگاه ها سالانه دانشجویان زیادی را از سرتاسر جهان پذیرش می ­نماید. تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان به دو زبان لهستانی و انگلیسی ارائه می­ گردد. دانشجویان در صورت عدم مهارت کافی در زبان انگلیسی دوره های زبان را قبل از ورود به دانشگاه می­ گذارنند. مراکز آموزش تحصیلات عالی در لهستان دارای 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می­ باشند. دوره کارشناسی در این کشور به 2 دسته مهندسی و غیر مهندسی تقسیم می­ گردد. شایان ذکر است که تعداد دانشجویان خارجی بیانگر رقبت متقاضیان به تحصیل در لهستان می باشد.

از این رو در نمودار زیر به بررسی رتبه دانشگاه های برتر در کشور لهستان می پردازیم:

رتبه دانشگاه های برتر در کشور لهستان

این دوره به مدت 3 تا 5 سال طول خواهد کشید. دوره کارشناسی ارشد در این کشور به مدت 2 الی 5 سال طول خواهد کشید. همچنین دانشجویانی که دوره کارشناسی خود را در کالج های مهندسی و غیر مهندسی گذارنده اند، صلاحیت ورود به این دوره را خواهند داشت. دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری بایستی مدرک کارشناسی ارشد خود را کسب نموده باشند. همچنین این دانشگاه ها مدرک دکتری را به دانشجویانی اعطاء خواهد نمود که اولا در امتحانات دوره دکتری نمره­ قبولی را کسب نموده باشند. ثانیا پایان نامه متقاضی مورد قبول اساتید دانشگاه واقع گردیده باشد.

آشنایی با مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در لهستان

دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند، بایستی مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در لهستان را که در زیر به آن ها اشاره می ­نمائیم به دانشگاه ارائه دهند:

  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی دوران مدرسه (دیپلم، پیش دانشگاهی به همراه ریزنمرات)
  • ارائه ترجمه تمامی آنها به زبان انگلیسی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا مدرک زبان لهستانی
  • ارائه گواهی آزمایشات پزشکی مبنی بر سلامت دانشجو
  • یک قطعه عکس
  • ارائه گواهی تأیید هویت دانشجو

لازم به ذکر است دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های هنری را دارند بایستی مجموعه ای از آثار و هنرهای خود را نیز به دانشگاه ارائه نمایند. شرایط کار در لهستان به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع ارشد لهستان

از جمله مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در لهستان برای تحصیل کارشناسی ارشد در لهستان عبارتند از:

  • ارائه مدرک کارشناسی دانشجو و یا ارائه گواهی که نشان دهنده اتمام تحصیلات دانشجو در دوره­ کارشناسی باشد.
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا لهستانی و یا گواهی که نشان دهنده تسلط فرد به این زبانها باشد.
  • ارائه گواهی پزشکی
  • عکس
  • ارائه گواهی تأیید هویت دانشجو

دانشجویان هنر بایستی آثار هنری خود را نیز ارائه نمایند. در خصوص مهاجرت و اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در لهستان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی دکتری در لهستان

دانشجویان زیادی علاقه مند به تحصیل در کشور لهستان می ­باشند. از جمله مهمترین مدارکی که دانشجویان برای تحصیل در این کشور به آن نیاز دارند مدرک اقامت تحصیلی در این کشور است. افراد بایستی ابتدا از تأیید پذیرش تحصیلی خود را از سوی یکی از دانشگاه های لهستان دریافت نمایند سپس برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های لهستان بسیار مناسب می ­باشد. تحصیل در رشته داروسازی در این کشور از جمله رشته هایی است که دارای کمترین شهریه تحصیلی می­ باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات مفیدی در زمینه انتخاب دانشگاه و شهریه های تحصیلی در اختیار دانشجویان قرار می ­دهد.

مدارک مورد نیاز تحصیل در مقطع دکتری در لهستان

دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکتری بایستی مدارک زیر را به دانشگاههای این کشور ارائه نمایند:

  • ارائه مدرک کارشناسی ارشد به همراه ترجمه آن
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا لهستانی و یا گواهی که نشان دهنده تسلط فرد به این زبان ها باشد.
  • ارائه گواهی پزشکی
  • عکس
  • ارائه گواهی تأیید هویت دانشجو

دانشجویان هنر بایستی آثار هنری خود را نیز ارائه نمایند.

مدارک مورد نیاز تحصیل در مقطع دکتری در لهستان

هزینه های تحصیل در لهستان

تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان به صورت رایگان نمی ­باشد و دانشجویان برای تحصیل در هر یک از این مقاطع بایستی شهریه پرداخت نمایند. ناگفته نماند تحصیل برای شهروندان لهستانی و افرادی که از اتحادیه اروپا به این کشور مراجعت می نمایند به صورت رایگان است. به طور متوسط هزینه های تحصیلی در مقاطع مختلف برای شهروندان سایر کشورها به گونه­ زیر می ­باشد:

  • تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فنی و حرفه ای به طور متوسط 2000€ (یورو) در سال
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و تخصص به طور متوسط 3000€ (یورو) در سال
  • تحصیل در دوره های فنی و حرفه ای و کارآموزی 3000€ (یورو) در سال
  • تحصیل در دوره های زبان انگلیسی یا لهستانی برای ورود به دانشگاه 2000€ (یورو) در سال تخمین زده شده است.

بورس های تحصیلی لهستان

دولت لهستان برای دانشجویان بین المللی که علاقمند به تحصیل در این کشور هستند بورسیه های تحصیلی قرار داده است. ما در اینجا به تعدادی از این بورسیه های اشاره خواهیم نمود.

بورس های بین المللی بنجامین گیلمن

بورسیه بنجامین گیلمن که نوعی از بورسیه های دیوید ال بورن می­باشد به صورت رقابتی است که دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می­توانند برای اخذ آن اقدام نمایند. این بورسیه مطالعات زبان و گذراندن ترم های تحصیلی سالیانه و تابستانه را شامل می­شود و به دانشجویان مبلغی بیش از 20000$ (دلار) در سال می­پردازد. این بورسیه تحصیلی علاوه بر هزینه تحصیلی دانشجویان، هزینه رفت و برگشت به مبدا آنان را نیز شامل می­ شود.

بورسیه تحصیلی آراسموس موندوس

این بورسیه که توسط کمیسیون اروپا برای تمامی دانشجویان در سراسر جهان قرار داده شده است. این بورسیه برای دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته شد ه است. کمیسیون اروپا برای ترویج آموزش عالی در تمامی نقاط جهان این بورسیه را ایجاد نموده است. بورسیه های دیگری نیز در این کشور به دانشجویان بین المللی تعلق می ­گیرد. از جمله بورسیه های تحصیلی بنیاد کازیسکو، بورسیه فلوریو و همچنین کمک هزینه های دیگری نیز می ­باشد. دانشجویان جهت ادامه تحصیل در لهستان با سوالات زیادی در رابطه با مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در لهستان روبرو خواهند شد از جمله:

  • تحصیل در کدامیک از دانشگاههای کشور لهستان مناسب تر است؟
  • آیا در لهستان امکان انجام کار در حین تحصیل وجود دارد؟
  • آیا پس از اتمام تحصیلات می ­توان اقامت دائم این کشور را اخذ نمود؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمامی سوالات متقاضیان تحصیل در لهستان در رابطه با مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در لهستان می ­باشد.

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در لهستان

سوالات پرتکرار در باب مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در لهستان مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • شرایط زبان در دانشگاه های لهستان چگونه است؟ تحصیل در دانشگاه های کشور لهستان به دو زبان لهستانی و انگلیسی است و  در صورت عدم مهارت کافی در زبان انگلیسی دوره های زبان را قبل از ورود به دانشگاه می گذارنند.
  • مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع ارشد در لهستان چیست؟ مدرک لیسانس معتبر، مدرک زبان، گواهی پزشکی و ارائه گواهی تأیید هویت دانشجو از جمله مدارک لازم اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع ارشد در لهستان است.
  • هزینه تحصیل در لهستان به چه صورت است؟ هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و تخصص به طور متوسط 4000€ (یورو) در سال و در مقطع کارشناسی حدود 3000€ (یورو) در سال است.
  • مدارک مورد نیاز تحصیل در مقطع دکتری در لهستان کدامند؟ مدرک کارشناسی ارشد به همراه ترجمه آن، مدرک زبان انگلیسی و یا لهستانی، ارائه گواهی پزشکی عکس و ارائه گواهی تأیید هویت دانشجو می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *