مهاجرت کاری جمهوری چک

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار چک

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار چک

آگاهی از مدارک لازم برای اخذ ویزای کار چک برای شهروندان لازم است. چک به عنوان یک کشور پیشرفته و صنعتی در قلب اروپا واقع است. این کشور در زمینه صنعت انرژی و ماشین سازی بسیار پیشرو است. برندهای مطرحی در این کشور وجود دارند که در تمام جهان صادرات دارند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، خواهان آن است که راهکارهایی را برای مهاجرت به چک ارائه دهد. همچنین اطلاعاتی را در مورد مدارک لازم برای اخذ ویزای کار چک، به متقاضیان محترم بدهد. بدین صورت مسیر پیش رو برای این عزیزان را هموار نماید. از همراهی شما با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، در موضوع مدارک لازم برای اخذ ویزای کار چک صمیمانه سپاسگزاریم.

اخذ ویزای کار در جمهوری چک

جمهوری چک و اسلواکی، تا قبل از سال 1993 با هم یکی بوده و کشوری به نام چکسلواکی را ساخته بودند. پس از آن سال و طی مدت‌ ها به کشورهای مستقلی تبدیل شدند. جمهوری چک، در اروپای مرکزی بوده و یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی می باشد. بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر چک، پایتخت این کشور یعنی شهر پراگ است. موسسات کاریابی، مسیر کاریابی در این کشور را راحت کرده‌ اند. همچنین سایت‌های استخدامی وجود دارند که دولت چک برای متقاضیان کار خارجی در چک در نظر گرفته است که به زبان انگلیسی در دسترس اند.

موسسات کاریابی، سایت ها و آژانس های کاریابی مسیرهای معتبری برای کاریابی در چک هستند که هم به شهروندان چک و هم به متقاضیان کار خارجی امکان کاریابی راحت ‌تری را داده ‌اند. سایت استخدامی EURES یکی از سایت هایی است که با زبان انگلیسی توانسته است برای متقاضیان کار خارجی، کاریابی در چک را امکان پذیر نماید. همچنین اطلاعات مفید و جامعی را در ارتباط با بازار کار چک و فرصت های شغلی موجود در آن در اختیار متقاضیان خارجی کار قرار می دهد.

بررسی مدارک لازم برای اخذ ویزای کار چک

اخذ ویزای کار در چک، یکی از مسیرهای مهاجرت به چک است. متقاضیان کار خارجی از مسیرهای گوناگون می ‌توانند به دنبال کاریابی در چک باشند. متقاضیان کاریابی در چک، توانایی این را دارند که با اخذ ویزای تحصیلی در چک، تحصیلات را شروع کرده و از سال دوم تحصیل در دانشگاه‌ های این کشور، مشغول به کار نیمه‌ وقت شوند.

همچنین در این خصوص به موارد زیر نیز توجه شود:

  • دانشجویان با توجه به ساعات مشخصی می ‌توانند به طور نیمه ‌وقت مشغول به کار شوند.
  • دانشجویانی که توانایی و مهارت خاصی را دارا می ‌باشند، با ارسال رزومه‌ تحصیلی و کاری خود به شرکت های معتبر در چک، درخواست کار ضمن تحصیل در چک را نمایند.
  • در صورت موفقیت مجوز کاری در این شرکت‌ ها، می ‌توانند به کار ضمن تحصیل در چک مشغول شوند.
  • از دیگر راه ‌های کاریابی در چک، برای متقاضیان خارجی جویای کار، پیدا کردن یک اسپانسر و یا کارفرمایی که توانایی پرداخت حقوقی و دستمزد متقاضی را دارا باشد.

بررسی  مدارک لازم برای اخذ ویزای کار چک

اخذ ویزای کار چک

مهاجرت به چک از راه‌ های گوناگونی امکان‌ می‌ پذیرد که در ادامه به ارائه توضیحاتی در خصوص آن می پردازیم. این راه ها عبارتند از:

  • مهاجرت به چک از طریق کار
  • اخذ ویزای کار در چک
  • مهاجرت به چک از طریق سرمایه‌ گذاری
  • ثبت شرکت در چک
  • مهاجرت به چک از طریق ازدواج و اخذ ویزای ازدواج در چک
  • مهاجرت به چک از طریق تحصیل و اخذ ویزای تحصیل در چک
  • اخذ تابعیت چک از طریق تولد

دعوتنامه رسمی از مدارک لازم برای اخذ ویزای کار چک

کارفرما یک دعوت نامه رسمی کاری به متقاضی کار ارسال می نماید. متقاضی را مجاب به اقدام برای اخذ ویزای کار چک می ‌نماید. کارفرما باید به مدت 3 ماه برای شغل مورد نظر آگهی چاپ کند. بدین ترتیب تا نیروی کار متناسب با شغل را پیدا کند. اگر برای شغل مورد نظر نتوانست نیروی کار مناسب بیابد، این بار باید به مدت 3 ماه در کشورهای اروپایی آگهی نشر دهد. باز هم در صورت پیدا نشدن نیروی کار می‌ تواند دعوت نامه رسمی کاری را برای نیروی کار خارجی ارسال کند.

نیروی کار خارجی با در دست داشتن رزومه کاری و تحصیلی خود و همچنین دعوت‌ نامه کاری رسمی کارفرما به کنسولگری چک، می‌ تواند برای اخذ ویزای کار در چک اقدام کند. کارفرما باید به اداره مهاجرت خارجیان در چک مراجعه و کسب مجوز کار برای نیروی کار خارجی نماید. بعد از این به ارسال دعوت‌نامه رسمی کاری به متقاضی خارجی بپردازد. در صورت داشتن سوالات بیش تر در خصوص مدارک لازم برای اخذ ویزای کار چک می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *