مهاجرت کاری نروژ

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی در نروژ

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی در نروژ

ارائه مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی در نروژ برای متقاضیان بین المللی ضروری است و می باید با دقت بسیار مدارک ارسال گردد. اصلی ترین مدرک جهت ورود از طریق پروسه کار ارائه پیشنهادکاری یا قراردادکاری خواهد بود. افرادی که قصد دارند در کشور نروژ مشغول به کار شوند حتما باید از شرایط کار در نروژ و سایر موارد مرتبط آگاه باشند. با مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی در نروژ متقاضیان می توانند ویزای کاریابی نروژ را کسب کنند و وارد خاک این کشور شوند. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را از شرایط کسب این ویزا آگاه خواهند ساخت.

مجوز کار در نروژ

یکی از اصلی ترین موارد در خصوص کار در این کشور است. آگاهی از مجوز کار یا همان Work permit می باشد. دسته بندی مجوز کار در کشور نروژ برای شهروندان کشورهای مختلف متغیر می باشد. شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا EU و منطقه اقتصادی اروپا EEA از جمله انگلستان به مجوز کار احتیاج ندارند یا نیاز به درخواست اقامت برای مدت زمانی کوتاه دارند. اطلاعات مربوط به مجوزهای کاری و مقررات برای هر 2 EEA و شهروندان غیر EEA مستقیما از وب سایت اداره مهاجرت (UDI) در دسترس است. اداره کار و رفاه نروژ (NAV) همچنین درباره مجوزهای کار برای کشورهای خاص اطلاعاتی می دهد.

شهروندان کشورهای اروپایی نیز می توانند با در دست داشتن شناسنامه یا گذرنامه معتبر به طور قانونی به این کشور بروند. از این رو بدون مجوز کاریابی تا 6 ماه دنبال شغل بگردند. متقاضی می باید در 3 ماه اول ورود حضور خود را در این کشور در اداره پلیس ثبت کند. در صورت عدم پیدا کردن کار می باید کشور را ترک نمایند. شهروندان کشورهای خارجی همانند ایران نیز باید بسته به شغلی که تمایل به استخدام دارند، از این کشور پیشنهادکاری داشته باشند.

درباره مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی در نروژ

برای کسب ویزا کاریابی در این کشور، متقاضیان باید علاوه بر مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی در نروژ، اثبات کنند. قصد آنها از مهاجرت به این کشور کاریابی در این کشور و سپس کسب مجوز و اشتغال می باشد. متقاضیان باید ثابت کنند که قصد دارند به عنوان یک کارگر ماهر یا متخصص برای کاریابی وارد خاک این کشور شوند. شما عزیزان باید در نظر داشته باشید که اصطلاح کارگر ماهر مقوله های زیر را شامل می شود:

  • آموزش تخصصی مربوط به سطح تحصیلات بالاتر از متوسطه: متقاضیان باید برای یک شغل خاص باید آموزش حرفه ای را پشت سر بگذارند. تحصیلات (حداقل 3 سال سابقه کار) آنها باید با سطح بالاتر از سطح متوسطه مطابقت داشته باشد.
  • گواهینامه هنری و صنعت (گواهینامه هنری و صنعت باید هم سطح و تخصص گواهی کارآموزی نروژی باشد.)
  • تحصیلات دانشگاهی (در این مورد کارگر ماهر باید یک مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاهی شناخته شده داشته باشد.)
  • مدارک تحصیلی ویژه (در این مورد متقاضی باید از طریق تجربه حرفه ای در یک دوره خاص و همچنین در ترکیب با دوره ها و موارد مشابه، تخصص خود را بدست آورد. متقاضیان و مهاجران و افرادی که در این دسته قرار می گیرند. باید برای کسب مدرک تحصیلی ویژه و تجربه حرفه ای در دوره های آموزش خاص شرکت کنند. در موارد استثنایی فقط یک مجوز براساس مدارک خاص صادر می شود.)

آمار نرخ بیکاری در این کشور طبق شواهد نمودار زیر می باشد:

نرخ بیکاری در نروژ

بررسی مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی در نروژ

افرادی که قصد دارند اقدام به کسب ویزای کاری نروژ کنند حتما باید از انواع مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی و شرایط کسب این ویزا اطلاعات کافی داشته باشند. متقاضیان بین المللی برای دوره ای که قصد اقامت نروژ را دارند باید توان مالی کافی داشته باشند. توان مالی متقاضیان بین المللی باید مطابق با میزان حقوق کارمندان این کشور باشد. متقاضیان باید برای اقامت در این کشور به مدت 10 ماه، حداقل 11000$ (دلار) پول داشته باشند. در این صورت می توانند هزینه های سکونت، زندگی، رفت و آمد و سایر موارد را پرداخت کند.

متقاضیان و افراد جویای کار باید بیمه مسافرتی یا پزشکی داشته باشند که هزینه های متحمل شده در یک مرکز مراقبت های پزشکی را برای معالجه ضروری و حاد پزشکی و برای خدمات پزشکی مجدد مربوط به انتقال بیمار پوشش دهد. این بیمه برای کلیه کشورهای شنگن با حداقل پوشش 36000$ (دلار) معتبر است. بیمه مسافرتی یا پزشکی برای مدت زمانی که مهاجر خارجی دریافت اجازه اقامت در این کشور است معتبر خواهد بود. هزینه کسب ویزای کاریابی در کشور نروژ 335$ (دلار) است. متقاضیان باید در زمان کسب ویزای این کشور حتما اسناد لازم و انواع مدارک مورد نیاز را ارائه دهند.

ارائه مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی در نروژ

الزامات اساسی که متقاضیان باید آنها را برآورده کنند تا ویزای کاریابی را کسب کنند عبارتند از:

  • مستندات تحصیلات حاوی اطلاعات مربوط به مدت زمان تحصیل، محتوا و سطح آن
  • اسناد رزومه اشتغال شامل اطلاعات دقیق کارفرمایان سابق در مورد مدت زمان، وظایف و نوع فعالیت ها
  • ارائه مدارک لازم برای اثبات توان مالی کافی
  • اسناد اقامت در مورد مسافرت یا اطلاعات بیمه پزشکی
  • در مورد محل زندگی متقاضی (به عنوان مثال می تواند مستنداتی باشد که متقاضی در هتل اتاق رزرو کرده است. توضیح اینکه متقاضی بعد از اتمام اقامت در هتل در کجا زندگی خواهد کرد. اگر متقاضی با خانواده یا دوستان خود اقامت داشته باشد. از این رو می تواند تاییدیه کتبی از طرف آنها ضمیمه کند).

جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در نروژ را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

ارائه مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی در نروژ

حقوق افراد جویای کار در نروژ

پس از ارائه مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاریابی در نروژ و دریافت ویزا و ورود، متقضایان خارجی از حقوق خاصی برخوردار خواهند بود.

شامل موارد زیر است:

  • متقاضیان می توانند تمام وقت یا پاره وقت کار کنند. در حالی که به عنوان یک کارگر ماهر به دنبال اشتغال ذیربط هستید. از جمله در مشاغلی که به کارگران ماهر احتیاج ندارند.
  • حداکثر یک سال می توانند اجازه اقامت دریافت کنند.
  • مدت زمانی که اجازه اقامت را در اختیار دارند. در صورت تمایل به درخواست اجازه اقامت دائم، این مدت زمان حساب نمی شود.
  • اگر اعضاء خانواده متقاضی قبلا مجوز مهاجرت خانوادگی را کسب کرده اند.
  • اگر اعضاء خانواده متقاضی همزمان با متقاضی درخواست کنند، پاسخ برنامه های خود را همزمان دریافت خواهند کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از هزینه ها و شرایط مهاجرت به نروژ و یا شرایط مهاجرت به بهترین کشورهای اروپایی و اشتغال در زمینه های مختلف در کشورهای خارجی می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *