مهاجرت به کشور آمریکا

ظرفیت پذیرش در لاتاری آمریکا

ظرفیت پذیرش در لاتاری آمریکا

یکی از موارد مهم درباره لاتاری ظرفیت پذیرش در لاتاری آمریکا است. هر سال 55000 ویزای برای برندگان خوش شانس این برنامه صادر می شود. طبق قوانین مهاجرتی آمریکا افرادی می توانند در لاتاری آمریکا شرکت کنند که از ملیت آن ها در 5 سال گذشته کم تر از 50000 نفر به آمریکا مهاجرت کرده باشند. از این رو برخی از کشورهای مانند هندوستان برای شرکت در لاتاری حذف می شوند. ظرفیت پذیرش در لاتاری آمریکا برای هموطنان ایرانی به دلیل کمبود مهاجرین ایرانی به آمریکا از طرق دیگر دارای تعداد بالایی است. در سال های اخیر ایرانیان زیادی نسبت به سایر کشورها توانسته اند ویزای لاتاری آمریکا را کسب کنند.

با شرکت در لاتاری آمریکا می توانید جزو تقریبا 6000 نفر ایرانی برای دریافت گرین کارت آمریکا باشید. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جزئیات بیشتری را درباره ظرفیت پذیرش در لاتاری آمریکا بررسی کرده اند.

لاتاری آمریکا

قرعه کشی ویزای تنوع الکترونیکی ایالات متحده یا قرعه کشی گرین کارت برنامه ای است که توسط وزارت امور خارجه ایجاد شده است که به حداکثر 55000 نفر که به طور تصادفی انتخاب شده اند اجازه می دهد تا گرین کارت یا ویزای اقامت دائم را دریافت کنند. این برنامه برای پذیرش مهاجران متنوع تر از کشورهایی با نرخ مهاجرت کمتر به ایالات متحده ایجاد شده است. برندگان یک کارت اقامت دریافت می کنند که به عنوان گرین کارت نیز شناخته می شود. قرعه کشی ویزای تنوع الکترونیکی ایالات متحده یا قرعه کشی گرین کارت برنامه ای است که توسط وزارت امور خارجه ایجاد شده است.

این اجازه می دهد تا حداکثر 55000 نفر که به طور تصادفی انتخاب شده اند، گرین کارت یا ویزای اقامت دائم را دریافت کنند. در صورت انتخاب شدن و برنده شدن در برنامه قرعه کشی DV، باید ظرف 6 ماه از تاریخ صدور گرین کارت جدید خود وارد ایالات متحده شوید. هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید، می توانید وضعیت آن را در اوایل ماه مه سال بعد از ارسال درخواست خود بررسی کنید. باید شماره تاییدیه خود را ذخیره کنید تا بتوانید ببینید انتخاب شده اید یا خیر. شما همچنین یک راهنمای آماده سازی دریافت خواهید کرد تا اگر یکی از برندگان تصادفی انتخاب شده باشید، بتوانید برای مصاحبه آماده شوید.

بررسی ظرفیت پذیرش در لاتاری آمریکا

برنامه ویزای مهاجرتی تنوع نژادی که عموماً به عنوان “لاتاری آمریکا” شناخته می شود، هر سال با افتتاح ثبت نام سالانه، هیجان زیادی ایجاد می کند. برنده شدن در لاتاری یا قرعه کشی اخذ گرین کارت می تواند به همان اندازه که به نظر می رسد فوق العاده باشد اما می تواند به عنوان امیدهای بر باد رفته نیز ظاهر شود. چرا که برخی ها به دلیل طولانی بودن و انتظار زیاد از نظر زمانی جا بمانند و یا برخی دیگر نتوانند برای مصاحبه و ارائه مدارک آماده شوند. هر سال، بسیاری از افراد از طریق قرعه کشی گرین کارت دریافت می کنند که در غیر این صورت اصلاً واجد شرایط دریافت کارت سبز نیستند و دیگران سال ها زمان انتظار خود را برای دریافت کارت سبز کاهش می دهند.

از طرف دیگر هر سال، برخی از افرادی که به اندازه کافی خوش شانس هستند که در قرعه کشی برنده می شوند با وجود اینکه همه کارها را به درستی انجام می دهند و می توانند واجد شرایط باشند اما کارت سبز را دریافت نمی کنند. اکثر دسته بندی های مشاغل و خانواده های واجد شرایط کارت سبز توسط سهمیه سالانه (محدودیت عددی) اداره می شود. عقب ماندگی در بیشتر این دسته ها ایجاد می شود، زیرا تقاضا بسیار بیشتر از عرضه محدود است. انتظار در برخی از دسته ها طولانی تر از گروه های دیگر است و در این دسته ها، انتظار برای افرادی از کشورهایی که تقاضا زیاد است طولانی تر است.

در جدول زیر ظرفیت پذیرش هر ساله لاتاری آمریکا مشخص است:

آیتمشرح
ظرفیت کلی55000
تعداد کشورهای واجد شرایطبیش از 100
حداکثر ظرفیت کشورها به صورت مساوی3500

بررسی ظرفیت پذیرش در لاتاری آمریکا

ظرفیت پذیرش در لاتاری آمریکا در قاره های مختلف

برای اروپایی ها، اساساً مهم نیست چند نفر در قاره آفریقا یا قاره آسیا متولد شده اند در قرعه کشی گرین کارت شرکت می کنند، زیرا آنها بخشی از یک گروه متفاوت هستند.

  • حداکثر تعداد گرین کارت صادر شده برای هر کشور معادل 3500 در سال تعیین شده است.
  • بیشترین تخصیص در هر قاره به اروپا و آفریقا اختصاص دارد (هر کدام حدود 20000 گرین کارت).
  • برخی از کشورها، به ویژه در آفریقا، تعداد برندگان بسیار بیشتری از حداکثر 3500 نفر دارند.

این فقط به این دلیل است که برندگان قرعه کشی گرین کارت به طور تصادفی انتخاب می شوند. در آفریقا، بیشتر متقاضیان از مصر، اتیوپی، غنا، کامرون و کنگو آمده اند. به عنوان مثال اگر 10% از شرکت کنندگان در آفریقا از اتیوپی باشند، %10 از برندگان در آفریقا از نظر آماری از اتیوپی خواهند بود. بنابراین ممکن است که اتیوپی به عنوان مثال 10 برابر برندگان گرین کارت نسبت به آفریقای جنوبی داشته باشد. با این حال، این احتمال وجود دارد که هر برنده ای در اتیوپی با برنامه گرین کارت ادامه دهد یا تمام شرایط را برآورده کند بسیار کم است.

دلیل این امر به شرح زیر است:

  • هر برنده ای روند درخواست گرین کارت را ادامه نمی دهد.
  • این ممکن است به این دلیل باشد که برنده گرین کارت پاسخی نمی دهد یا نمی تواند شرایط لازم برای دریافت گرین کارت را برآورده کند.
  • در حالی که در اروپا به ندرت پیش می آید که یک برنده به دلیل تحصیل شکست بخورد، سایر مناطق اغلب فاقد مدارک لازم یا مدارک حرفه ای برای استفاده از گرین کارت هستند.
  • علاوه بر این، اغلب برای برندگان کشورهای فقیرتر ارائه مدارک مالی برای شروع یک زندگی جدید در ایالات متحده دشوار است.

ظرفیت پذیرش ایرانیان در لاتاری آمریکا

6 منطقه در جهان، میلیون ها متقاضی و هزاران برنده خوش شانس لاتاری آمریکا هستند. هر سال، مقامات ایالات متحده آمار دقیقی از توزیع گرین کارت به برندگان ویزای لاتاری جهانی منتشر می کنند. شما متوجه خواهید شد که برخی از کشورها برندگان بیشتری نسبت به سایر کشورها دارند. ایده پشت برنامه قرعه کشی گرین کارت این است که به افرادی که معمولاً شانس ندارند امکان گرفتن ویزای مهاجرت به آمریکا را بدهد. این برنامه به گونه ای طراحی شده است که برای همه ملیت ها عادلانه باشد و ایالات متحده را متنوع نگه دارد. بنابراین، سالانه تعداد مشخصی گرین کارت برای هر قاره و کشور شرکت کننده تعیین می شود. علاوه بر این، هر سال سهمیه خاصی تعیین می شود که توزیع گرین کارت را در بین قاره های مختلف با کشورهای واجد شرایط تعیین می کند.

این بدان معناست که 55000 گرین کارت با یکجا قرعه کشی نمی شود. در عوض، 6 قرعه کشی جداگانه برگزار می شود. شرکت کنندگان از هر قاره در یک “گلدان قرعه کشی” جداگانه قرار می گیرند و با یکدیگر رقابت می کنند اما نه با شرکت کنندگان از قاره های دیگر. از لحاظ تئوری، هرچه تعداد افراد بیشتری در یک قاره درخواست دهند، شانس برای هر فرد کمتر است. با این حال، هرچه بیشتر متقاضیان از یک کشور در یک قاره درخواست دهند، احتمالاً گرین کارت بیشتری توسط آن کشور برنده خواهد شد. این دقیقا در مورد ایران صدق می کند و به دلیل ثبت نام زیاد ایرانیان از قاره آسیا تعداد زیادی از این افراد در لاتاری آمریکا در سال های اخیر برنده شده اند.

در نمودار زیر آمار برندگان ایرانی در لاتاری آمریکا مشخص است:

تعداد برندگان ایرانی در لاتاری آمریکا در سال های اخیر

بیشترین ظرفیت برندگان در لاتاری آمریکا

چیزی که در مورد ویزای لاتاری در سال گذشته یعنی برنامه DV-2022 قابل توجه است این است که برخی کشورها مانند ایران وجود دارند که تقریباً 6000 برنده از آنها وجود دارد. می توان فرض کرد که در این موارد، برندگان بیشتری انتخاب شدند، اما فقط 6000 نفر مطلع شدند. تجربه نشان می دهد که تنها تا حدود این آستانه شانس واقعی دریافت یکی از 3500 گرین کارت اعطا شده به ازای هر کشور وجود دارد. همچنین احتمال اینکه برندگان اروپایی تمام شرایط را داشته باشند و بتوانند بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه دهند بسیار بیشتر از آمریکای جنوبی یا آفریقا است. در شکل زیر کشورهای سبز رنگ بیشتری ظرفیت پذیرش لاتاری آمریکا را داشته اند که تا سقف 6000 نفر است:

کشورهای سبز رنگ بیشتری ظرفیت پذیرش لاتاری آمریکا

برای مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری می توانید تمامی اطلاعات را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ظرفیت پذیرش در لاتاری آمریکا

  1. فاطمه گفت:

    سلام ممنونم ازتون که درباره لاتاری امریکا چندتا مقاله نوشتید و هر کدومم یه چیز تازه دارن. اصلا فکر نمیکردم لاتاری این همه شرایط و سختی داشته باشه. شما برای لاتاری چطوری میتونید به ما کمک کنید؟

    1. صادقی گفت:

      سلام برای ثبت نام لاتاری می توانیم این اقدام را برای شما داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *