مهاجرت تحصیلی هلند

شرایط کار پس از تحصیل در هلند

شرایط کار پس از تحصیل در هلند

آگاهی از شرایط کار پس از تحصیل در هلند برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند، امری ضروری به شمار می رود. بالا بودن سطح آموزش در دانشگاه های هلند و همچنین کیفیت زندگی بالای این کشور باعث شده است تا هر ساله افراد زیادی برای اقامت پس از تحصیل در هلند اقدام به کسب اطلاعات درباره شرایط کار پس از تحصیل در این کشور کنند. به همین دلیل، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این راهنما جدیدترین اطلاعات مرتبط با شرایط کار پس از تحصیل در هلند را در اختیار شما قرار داده اند تا در این زمینه آگاهی کامل داشته باشید.

درباره شرایط کار پس از تحصیل در هلند

هلند دارای میزان اشتغال 96% است که از بالاترین در جهان است. 84% دانشجویان بین المللی که در این کشور مشغول به تحصیل هستند. قبل از اتمام برنامه های خود موفق به یافتن شغل های مناسب می شوند در حالی که 92% از فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر در مدت 6 ماه پس از فارغ التحصیلی شاغل هستند. دانشجویان بین المللی که به دنبال یافتن شغل مناسب و کار در این کشور هستند، به عنوان مهاجران ماهر و تحصیل کرده شناخته می شوند. تا کنون 71% درصد از فارغ التحصیلان بین المللی دانشگاه های هلند موفق به ورود به بازار کار و به طور کلی اشتغال در این کشور شده اند. یعنی تقریبا سه چهارم فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور توسط کارفرماهای هلندی استخدام شده اند. لازم به ذکر است که بیش از 122000 دانشجوی بین المللی از سال 2017 در دانشگاه های این کشور ثبت نام کرده اند.

اکثر دانشگاه های این کشوردارای مراکز اشتغال دانشجویی و هیئت شغلی دانشجویان هستند. برای کمک به دانشجویان خود در زمینه کار حین تحصیل و همچنین ارائه اطلاعات درباره شرایط کار پس از تحصیل و فرصت های شغلی موجود بعد از فارغ التحصیل شدن ارائه می دهند. در جدول زیر به مشاغل برتر بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های برتر این کشور اشاره شده است:

زمینه های کاریمیانگین درآمد به یورومیانگین درآمد به دلار
خدمات پزشکی و بهداشتی€89.327$96.948
مهندسی€87.514$94.980
تجارت و مدیریت€86.354$93.721
فناوری اطلاعات و ارتباطات€71.996$78.138
خدمات بخش عمومی€65.541$71.133
حقوق€60.751$65.934
تحصیلات و آموزش€55.924$60.695
توریسم€27067$29.377

فرصت های شغلی و شرایط کار پس از تحصیل در هلند

این کشور دارای چندین شرکت چند ملیتی مانند شل، KPMG، فیلیپس، هاینکن و بسیاری دیگر است. علاوه بر این، در این کشور بیش از 3000 شرکت بین المللی وجود دارد. حداکثر ساعت کار در هلند 40 ساعت در هفته با گزینه های روزهای کار بسیار مناسب مانند 4 روز در هفته است. همچنین مهاجران ماهر نیز با کار در هلند می توانند از مزایای مختلف مالیاتی، خدمات درمانی، وام و غیره برخوردار شوند.

منابع زیادی برای یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی در هلند وجود دارند که عبارتند از:

  • انجام جستجوهای آنلاین که اغلب می تواند منجر به یافتن تعدادی از موقعیت های شغلی در دسترس شود.
  • مراجعه به موسسات کاریابی در هلند
  • شرکت در دوره های کارآموزی در زمان تحصیل ممکن است فرصتی را برای متقاضی فراهم کند .
  • استفاده از شبکه خود و به دوستان، همکاران، همکلاسی ها و سایر آشنایان
  • شرکت در نمایشگاه های شغلی که ممکن است به متقاضی در یافتن فرصت های شغلی نیز کمک کند .

علت تحصیل در کشور هلند

دانشگاه های این کشور بیشترین تعداد برنامه آموزش داده شده به زبان انگلیسی را در قاره اروپا ارائه می دهند. بیش از 2100 برنامه به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. کیفیت آموزش عالی هلند به خوبی شناخته شده است. شهریه و هزینه زندگی به طور قابل ملاحظه کمتر از کشورهای انگلیسی زبان است. علاوه بر این، سبک آموزش در دانشگاه های هلند تعاملی و دانشجو محور است. دانشجویان در دانشگاه های این کشور مهارت های ارزشمندی مانند تجزیه و تحلیل، حل مشکلات عملی و تفکر خلاق را پرورش می دهند. همچنین عوامل دیگری نیز وجود دارند که موجب رشد بسیار خوب تعداد دانشجویان بین المللی شده  است.جهت تکمیل اطلاعات خود می توانید مقاله ویزای تحصیلی هلند را مطالعه بفرمائید.

با توجه به نمودار زیر می توانید رشد دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کشور هلند را دریابید:

عوامل کاریابی و شرایط کار پس از تحصیل در هلند

، متقاضیان باید از عوامل موثر کاریابی در هلند بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور نیز آگاه باشند. متقاضیانی که سطح تحصیلات بالاتری از سایر افراد دارند، از فرصت های شغلی بیشتری بهره مند می شوند. هلندی ها افرادی بسیار روشنفکر هستند. از این رو دوست دارند فارغ التحصیلانی را با دانش گسترده در زمینه حرفه ای منتخب خود استخدام کنند. مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا از دانشگاه هلند در زمینه حرفه ای در هلند بسیار ارزشمند است.

در جدول زیر به میزان حقوق فارغ التحصیلان در هلند بر اساس سطح تحصیللت اشاره شده است:

سطح تحصیلاتمتوسط حقوق سالانه یورومتوسط حقوق سالانه دلار
دکتری€71.312$77.396
کارشناسی ارشد€69.843$75.802
کارشناسی€64.936$70.476
دیپلم€58.687$63.694

هلند به دلیل پیشرفت های تکنولوژیکی و اقتصادی مشهور است. همچنین به دلیل داشتن برنامه های مهندسی و مدیریتی نیز شهرت بسیار زیادی کسب کرده است. دانشجویان این رشته های تحصیلی به راحتی در شرکت های هلندی استخدام می شوند. در مقایسه با دانشجویان رشته های حقوق یا مهمان داری نیز بهتری دریافت می کنند. موقعیت مکانی در تعداد فرصت های شغلی موجود برای دانشجویان نقش بزرگی ایفا می کند. شهرهای بزرگ مانند آمستردام یا لاهه که در شرکت های بزرگتری در این شهرها وجود دارد. در مقایسه با لیدن یا واخنینگن فرصت های شغلی بیشتری دارند.

جمعیت این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند. با این حال، متقاضیان هرچه زبان بیشتری بلد باشند، از فرصت های بیشتری بهره مند می شوند. 92% جمعیت هلند حداقل به 3 زبان مسلط هستند. یادگیری زبان اصلی هلندی و همچنین برخی از زبان های دیگر موجب افزایش بهره مندی از فرصت های شغلی در هلند می شود. جهت کار در این کشور مقاله ویزای کاری هلند را مطالعه بفرمائید.

عوامل کاریابی و شرایط کار پس از تحصیل در هلند

ویزا و اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی در هلند

پس از اتمام برنامه خود متقاضیان می توانند مجوز اقامت خود را در هلند تا 12 ماه تمدید کنند. افراد برای کسب مجوز و ویزای کار باید ویزای خود را تغییر دهند. ممکن است نیاز به دریافت مجوز جداگانه داشته باشند. نوع مجوز کار مورد نیاز متقاضیان به میزان تحصیلات آنها در دانشگاه بستگی دارد. اگر افراد برنامه تحصیلی در دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد را گذرانده باشند، نیازی به اجازه کار نخواهند داشت. اگر با این وجود دانشجویان مدرک دکتری کسب کرده باشند، باید مجوز کار دریافت کنند. در برخی از موارد فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد نیز نیاز به کسب مجوز کار دارند. اگر دانشجویان از یک دانشگاه هلندی (از برنامه های تحصیل کارشناسی) فارغ التحصیل شده باشند، پس از آن واجد شرایط دریافت مجوز اقامت سال جستجو شغلی خواهند بود. با این مجوز، متقاضیان 12 ماه فرصت کاریابی در هلند را خواهند داشت.

فارغ التحصیلان باید در مجوز اقامت خود هدف اقامت خود را از اقامت تحصیلی به اقامت کاریابی 1 ساله تغییر دهند. در صورتی که متقاضیان در این 12 ماه موفق به یافتن شغل شوند. برای اشتغال در هلند در 1 سال آینده بعد از آن نیازی به کسب مجوز کار نخواهند داشت. اما پس از اتمام سال جستجو کار، کارفرما متقاضیان باید از طرف آنها اقدام به کسب اجازه کار از سرویس مهاجرت و اعطاء تابعیت این کشور کنند.

اقامت پس از تحصیل در هلند

اگر دانشجویان از یک دانشگاه هلندی (از برنامه های تحصیل کارشناسی ارشد یا دکترا) فارغ التحصیل بشوند، پس از آن واجد شرایط دریافت مجوز اقامت اجازه اقامت برای مهاجران با تحصیلات تکمیلی خواهند بود. با این مجوز نیز متقاضیان 12 ماه فرصت کاریابی در این کشور را خواهند داشت. اگر فارغ التحصیلان در این بازه زمانی استخدام شوند، برای ادامه کار به مجوز کار احتیاج خواهند داشت. در این مورد نیز کارفرما متقاضیان باید از طرف آنها درخواست اجازه کار کند. هموطنان عزیز قصد دارید علاوه بر شرایط کار پس از تحصیل در هلند از شرایط تحصیل در این کشور و سایر کشورهای پیشرفته دنیا اطلاعات دقیق کسب کنید، می توانید با همکاران با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *