مهاجرت تحصیلی لیتوانی

شرایط کار پس از تحصیل در لیتوانی

شرایط کار پس از تحصیل در لیتوانی

دانشجویانی که قصد دارند بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های لیتوانی در این کشور زندگی کنند. حتما باید با شرایط کار پس از تحصیل در لیتوانی در سال 2024 آشنا باشند. در کشور لیتوانی برای دانشجویانی که مشغول به تحصیل هستند. همچنین دانشجویانی که دوره های تحصیل خود را به پایان می رسانند. فرصت های کاری مختلفی در زمینه های متنوع وجود دارد که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار به آنها اشاره خواهند کرد. هزینه های تحصیل و زندگی در لیتوانی برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب می باشد. متقاضیان از سراسر دنیا می توانند با کمترین هزینه ها مقیم لیتوانی شوند و در برنامه تحصیلی مورد علاقه خود در دانشگاه های این کشور شرکت کنند.

در ادامه می توانید از شرایط زندگی در کشور لیتوانی، شرایط کار ضمن تحصیل، شرایط کار پس از تحصیل در لیتوانی و سایر موارد به طور کامل آگاه شوید.

  • شرایط کار در این کشور چگونه می باشد؟
  • متقاضیان هنگام تحصیل در این کشور در چه مشاغلی می توانند مشغول کار شوند؟

شرایط زندگی در لیتوانی

لیتوانی در بین 40 کشور برتر جهان از لحاظ کیفیت زندگی و در بین 10 کشور ارزان اروپایی برای زندگی قرار گرفته است. هزینه زندگی در لیتوانی برای دانشجویان خارجی بسیار بالا نیست. هر چند که به سبک زندگی آنها بستگی دارد. طبق محاسبات، متوسط ​​هزینه ماهیانه زندگی در هر دانشجو 300€ تا 600€ (یورو) با احتساب اقامت است. لازم به ذکر است که دانشجویانی که در دانشگاه های کشور لیتوانی مشغول به تحصیل می شوند می توانند از تحقیق های مختلف دانشجویی بهره مند شوند. برای به دست آوردن تخفیف ها، دانشجویان باید شناسنامه دانشجویی لیتوانیایی را به همراه کارت شناسایی بین المللی دانشجویی در اختیار داشته باشند. داشتن شناسنامه دانشجویی بین المللی اجباری نیست. اما به دانشجویان امکان می دهد تا به تخفیف های بیشتر دسترسی پیدا کنند. شناسنامه دانشجویی لیتوانیایی توسط اتحادیه دانشجویان لیتوانیایی صادر می شود. این کارت فقط جهت تحصیل در لیتوانی معتبر است.

در کشور لیتوانی دانشگاه های مختلفی برای تحصیل وجود دارند. دانشجویان با فارغ التحصیل شدن از این دانشگاه می توانند به راحت در کشور لیتوانی و همچنین سایر کشورهای دنیا کار کنند زیرا مدارک کسب شده از دانشگاه های لیتوانی در سراسر دنیا معتبر محسوب می شوند. تحصیل در دانشگاه های این کشور در صورتی امکان پذیر می باشد. متقاضیان با داشتن شرایط مورد نیاز موفق به کسب اقامت لیتوانی از طریق تحصیل شوند. البته همانطور در بخش های بعدی ذکر شده است. با کسب اقامت لیتوانی از طریق کاریابی در این کشور، دانشجویان می توانند بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود مقیم لیتوانی شوند و در این کشور کار کنند.

در نمودار زیر به تعداد دانشجویان در بهترین دانشگاه های لیتوانی اشاره شده است:

شرایط کار در زمان تحصیل در لیتوانی

لیتوانی پیشنهادات شغلی زیادی را به دانشجویان دوره های مختلف ارائه می دهد. دانشجویان می توانید با کار پاره وقت در هنگام تحصیل، هزینه تحصیل خود را پرداخت کنند. دانشجویان بین المللی حق دارند ضمن تحصیل در لیتوانی، تا زمانی که در یک موسسه ثبت نام کنند و به طور پاره وقت کار کنند. برای دانشجویان خارج اتحادیه اروپا، داشتن اجازه اقامت لیتوانی برای اشتغال در این کشور اجباری است. حق کار برای همه دانشجویان، از جمله کسانی که برای اولین بار در دانشگاه های لیتوانی مشغول به کار می شوند. برای افرادی که در سال اول یک برنامه دانشگاهی ثبت نام می کنند. کسانی که به صورت تمام وقت در یک آموزشگاه زبان ثبت نام می کنند، اعمال می شود. دانشجویان می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. با مطالعه مقاله کار در لیتوانی به اطلاعات جامعی خواهید رسید.

در این قسمت شاهد راه های کار پس از تحصیل در لیتوانی هستید:

راه های کار پس از تحصیل در لیتوانی

مشاغل مورد نیاز جهت کار در کشور لیتوانی برای دانشجویان

به دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در لیتوانی را دارند توصیه می شود تا حتما برای کسب تجربه کاری در این کشور، مشغول به کار پاره وقت شوند. البته باید در نظر داشته باشید که کار ضمن تحصیل در کشور لیتوانی در 3 ماه تابستان هیچ محدودیت ساعتی ندارد. افرادی که دارای کارت اقامت لیتوانی هستند نیز می توانند بدون هیچگونه محدودیت در کشور لیتوانی کار کنند. زمینه های مختلفی وجود دارد که دانشجویان می توانند در آنها مشغول به شوند.

در جدول زیر اشاره کلی به زمینه های کار ضمن تحصیل و همچنین شرکت های معتبر و شناخته شده در کشور لیتوانی شده است:

آیتمشرح
صنایع عمدهپوشاک و منسوجات
گردشگری
ماشین آلات صنعتی و کشاورزی
الکترونیک
شرکت های بزرگ در لیتوانیبارکلی
کوکاکولا
مایکروسافت
فیلیپ موریس

زمینه ها و شرایط کار پس از تحصیل در لیتوانی

زمینه ها و شرایط کار پس از تحصیل در لیتوانی

افرادی که از دانشگاه های کشور لیتوانی فارغ التحصیل می شوند، در صورتی که در طی 1 سال موفق به یافتن شغل مناسب در این کشور شوند. همچنین می توانند اقامت این کشور را اخذ نمایند. در دانشگاه های کشور لیتوانی، بخش های خاصی برای فارغ التحصیلان وجود دارد که به آنها در زمینه کاریابی در لیتوانی کمک می کنند. انجمن ها، شرکت ها و موسسات بین المللی مختلفی در لیتوانی وجود دارند. فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور لیتوانی می توانند با مراجعه به آنها از فرصت های شغلی بی شماری بهره مند شوند. شرایط کار در شهرهای مختلف این کشور متفاوت می باشد.

فرصت های شغلی مناسب در کشور لیتوانی

در این شرکت ها، فرصت های شغلی در زمینه های مختلف به فارغ التحصیلان معرفی می شوند که عبارتند از:

  • صنایع گردشگری
  • فرآوری مواد غذایی
  • مهندسی
  • فناوری اطلاعات
  • پزشکی
  • رسانه
  • تجارت و مدیریت
  • بازاریابی مبلمان و غیره.

لازم به ذکر است که فرصت های شغلی که در وب سایت های شرکت ها و موسسات کاریابی در لیتوانی آگهی می شوند. معمولا به زبان لیتوانیایی هستند. یادگیری زبان لیتوانی می تواند موجب بهره مند شدن فارغ التحصیلان از فرصت های کاری بیشتر شود. در نظر داشته باشید که متوسط ​​ساعت کار در لیتوانی در حدود 40 ساعت در هفته است. یکی از مهمترین شرایط، کسب مجوز کار در لیتوانی می باشد.

دانشجویان با تبدیل نوع مجوز اقامت خود می توانند مجوز کار و زندگی در لیتوانی را کسب کنند. البته به یاد داشته باشید که شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می توانند بدون کسب مجوز و بدون هیچگونه محدودیتی در لیتوانی کار کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط مهاجرت به کشور لیتوانی و سایر کشورهای دنیا با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید. همچنین می توانید مقاله هزینه زندگی در لیتوانی را از طریق لینک مذکور مطالعه فرمائید.

سوالات متداول در مورد شرایط کار پس از تحصیل در لیتوانی

در این قسمت از مقاله به سوالات متداول در مورد شرایط کار پس از تحصیل در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • شرایط کار پس از تحصیل در لیتوانی چگونه است؟ افرادی که از دانشگاه های کشور لیتوانی فارغ التحصیل می شوند، در صورتی که در طی 1 سال موفق به یافتن شغل مناسب در این کشور شوند. همچنین می توانند اقامت این کشور را اخذ نمایند. در دانشگاه های کشور لیتوانی، بخش های خاصی برای فارغ التحصیلان وجود دارد که به آنها در زمینه کاریابی در لیتوانی کمک می کنند.
  • راه های اقامت پس از تحصیل در لیتوانی چیست؟ راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی- راه اندازی استارت آپ و یا ثبت شرکت- کار به صورت آزاد- استخدام در شرکت و یا موسسه دولتی یا خصوصی
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *