مهاجرت تحصیلی قبرس

شرایط کار پس از تحصیل در قبرس

شرایط کار پس از تحصیل در قبرس

با مهاجرت تحصیلی به قبرس و اخذ مدرک تحصیلی می توانید با رعایت شرایط کار پس از تحصیل در قبرس تحت ویزای کاری قبرس بمانید. البته این مستلزم یافتن کار پس از تحصیل در قبرس هستید. همچنین باید یک قرارداد کاری بلند مدت به شما پس از تحصیل ارائه شود. لازم به ذکر است کار در حین تحصیل نیز می تواند به یافتن کار پس از تحصیل در این کشور به شما کمک کند. البته در نظر داشته باشید که قبرس کشور کوچکی است و 1.2 میلیون نفر جمعیت دارد و شاید در بسیاری از زمینه های نتوان در آن کار پیدا کرد. اما در بخش های گردشگری، کشاورزی، پزشکی، مهندسی می توان در قبرس کار پیدا کرد. جهت بررسی راه های مهاجرت و اخذ اقامت پس از تحصیل می توانید از مشاوره وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

زندگی و کار در قبرس

این جزیره میزبان یک جامعه بزرگ خارج از کشور است که سومین درصد بالاترین مقیم شهروندان خارجی را در اتحادیه اروپا دارد. 12.5% از کل جمعیت از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و 7.4% از کشورهای غیر اتحادیه اروپا نشات گرفته اند. اتباع انگلیس بزرگترین جامعه مهاجران را تشکیل می دهند در حالی که روسها و سایر اتباع اروپای شرقی نیز گروههای بزرگ خارجی تشکیل می دهند. قبرس به عنوان مکانی امن و دلپذیر برای زندگی شناخته می شود، با نرخ جرم و جنایت سالانه فقط 6.44 مورد جرم در هر 1000 نفر، از سایر کشورهای اروپای غربی کمتر است. مهمان نوازی یکی از برجسته ترین و برجسته ترین ارزش های جزیره است و بازدید کنندگان بلافاصله احساس خوشامدگویی و خانه بودن می کنند. علاوه بر این، قبرس انگیزه های مالیاتی سخاوتمندانه ای را برای مهاجران مستقر در آنجا ارائه می دهد

شرایط کار پس از تحصیل در قبرس و استخدام

وزارت کار قبرس، درخواست های کارفرمایان را برای استخدام خارجی ها، برای تأمین نیازهای فوری، کوتاه مدت در بازار کار، در زمینه های خاص اقتصادی و مشاغل بررسی می کند. بررسی درخواست های کارفرمایان برای استخدام خارجی ها عمدتا توسط معیارها و رویه های توافق شده بین شرکای اجتماعی تنظیم و به تصویب شورای وزیران می رسد. پیش شرط اصلی اعطای مجوز برای استخدام کارگران خارجی عدم چشم انداز برای تأمین نیازهای خاص کارفرما توسط نیروی کار محلی (شهروندان قبرسی یا اروپایی) است، که پس از تحقیق در مورد خدمات صالح وزارت کار انجام می شود.

علاوه بر این، تصمیمات کمیته وزیر مربوطه در امور کارگران خارجی به منظور بررسی این برنامه ها در نظر گرفته می شود. این کمیته بر اساس تصمیم شماره 49641 شورای وزیران تاسیس شده است و متشکل از:

  • وزرای امور داخلی
  • کار و بیمه های اجتماعی
  • دادگستری و نظم عمومی و بازرگانی
  • صنعت و جهانگردی

علاوه بر این، کمیته ای تشکیل شده است که توسط مدیران کل وزارتخانه های کار و بیمه اجتماعی، کشور، دادگستری و نظم عمومی، بازرگانی، صنعت و گردشگری و دفتر برنامه ریزی تشکیل می شود و هدف آن تشکیل یک برنامه استراتژیک برای استخدام اتباع خارجی است. سرانجام سیاست اصلی وزارت کار حفاظت از عملکرد روان بازار کار و رفتار برابر بین کارگران داخلی و خارجی با توجه به تعهدات بین المللی قبرس است. دانشجویان فارغ التحصیل شده در قبرس می تواند با دریافت ویزای کار در قبرس در این کشور پس از تحصیل اقامت بگیرند.

نوع کارمجوزحداکثر زمان کار
کار حین تحصیل در قبرسکار دانشجویی20 ساعت در هفته
کار پس از تحصیل در قبرسویزای کار قبرسطبق قوانین قبرس و قرارداد

شرایط کار پس از تحصیل در قبرس و استخدام

معیارها و شرایط کار پس از تحصیل در قبرس

معیارها و روشهای اعطای تأیید اجازه کار، معیارهایی است که بین شرکای اجتماعی توافق شده و توسط شورای وزیران تصویب شده است. یک پیش شرط اساسی برای اعطای مجوز برای استخدام کارگران خارجی، عدم چشم انداز برای تأمین نیازهای خاص کارفرما توسط نیروی محلی (شهروندان قبرسی یا اروپایی) است، که پس از تحقیق در مورد خدمات صالح وزارتخانه مشخص خواهد شد. به طور خاص معیارهای اعطای تأیید مجوز کار در قبرس، که از سال 1991 همچنان ادامه دارد، موارد زیر است:

  • در دسترس نبودن پرسنل محلی با صلاحیت مناسب به منظور تأمین نیازهای خاص کارفرمایان
  • صرفه جویی و استفاده بهتر از نیروی کار محلی
  • بهبود شرایط کار در محل کار
  • شرایط و ضوابط استخدام خارجی ها باید همان شرایط قبرسی ها باشد.

در چارچوب قالب بندی یک برنامه استراتژیک برای اشتغال خارجی ها در قبرس، تلاش برای اتخاذ معیارهای عقلانی تر و عینی تر وجود دارد که مستقیماً با نیازهای واقعی توسعه اقتصاد ارتباط داشته و منعکس کننده چشم اندازهای اتحادیه اروپا باشد.

کار توریسم و کشاورزی پس از تحصیل در قبرس

به لطف سلطه صنعت گردشگری در این جزیره، مشاغل فصلی زیادی در قبرس در دسترس است. یونانی و ترکی زبانهای محلی قبرس هستند، اما کار در صنعت جهانگردی معمولاً نیاز به دانش انگلیسی دارد، زیرا بیشتر گردشگران نیاز به برقراری ارتباط به زبان انگلیسی دارند. در فصل گردشگری، در بارها، رستوران ها، کافه ها و غیره می توان کار کرد، به ویژه در مناطق شلوغ توریستی:

  • لیماسول
  • لارناکا
  • پافوس
  • آیا ناپا

برای زنان ممکن است تأمین اشتغال در این مناطق از مردان آسان تر باشد. همچنین می توانید فرصت های فصلی کار کشاورزی را در نظر بگیرید. برداشت توت فرنگی بین ماه های می و ژوئن و نوامبر و دسامبر انجام می شود، در حالی که انگور بین اوت و اکتبر و زیتون در پاییز برداشت می شود. تنها مشکلی که در مشاغل فصلی کشاورزی و گردشگری وجود دارد این است که این کارها معمولاً با مراجعه حضوری به صاحبان مزرعه و هتل ها و نه تبلیغات اینترنتی پیدا می شود. روشی که مردم معمولا چنین شغلی را پیدا می کنند خرید بلیط به قبرس به مدت 1 یا 2 هفته در ماه آوریل تا می است.

در نمودار زیر میزان گردشگران در قبرس در سال های اخیر نشان داده شده است:

میزان گردشگر در قبرس در سال های اخیر

شرایط و مدارک کار پس از تحصیل در قبرس

برای حفظ اقامت قبرس پس از تحصیل دانشجویان فارغ التحصیل شده باید برای ادامه اقامت خود پیشنهاد کاری دریافت شده داشته باشند و برای تبدیل ویزای دانشجویی قبرس به ویزای کار قبرس اقدام کنند. مدارک زیر برای این کار شامل:

  • قرارداد کاری در قبرس
  • درخواست ویزای کار قبرس
  • سوابق اقامت در قبرس
  • مدارک تحصیلی و فارغ التحصیلی در قبرس
  • گذرنامه معتبر
  • مدارک شناسایی و هویتی
  • محل سکونت و اقامت در قبرس

زمان کار در قبرس

قبل از پیوستن قبرس به اتحادیه اروپا در سال 2004، زمان کار یا در توافق نامه های جمعی یا با توافق نامه ای بین کارفرما و کارمند تنظیم می شد. با جابجایی قوانین اتحادیه اروپا، به ویژه تصویب قانون شماره 63 در مورد سازماندهی زمان کار، جنبه های اصلی زمان کار، مانند حداکثر هفته کاری و دوره های استراحت، اکنون توسط قانون پیش بینی شده است. با این حال، تنظیم قوانین مربوط به زمان کار در قبرس تعریفی برای هفته کاری عادی قانونی ارائه نمی دهد. این قانون فقط آستانه های بالاتر هفته کاری را شامل اضافه کاری تعیین می کند که 48 ساعت تعیین شده است.

اضافه کار یا در توافق نامه های جمعی تنظیم می شود، یا با توافق نامه ای بین کارفرما و کارمند، با توجه به اینکه کل هفته کاری با اضافه کار 48 ساعت تعیین شده است که در قانون 63 پیش بینی شده است. در نتیجه بحران، تعدادی از توافق نامه ها تغییراتی را در نحوه جبران اضافه کاری ارائه می دهند. به طور خاص، در بیشتر موارد، میزان جبران اضافه کاری از دو برابر کاهش یافته است. برای بررسی بازار کار رشته های مختلف در قبرس مانند بازار کار رشته الکترونیک در قبرس می توانید به آرشیو مقالات ما در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت رجوع کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *