مهاجرت کاری فرانسه

شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه

شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه

شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه از سایر موضوعاتی می باشد که هر ساله ذهن دانشجویان را در خصوص پوشش هزینه ها به سمت خود سوق می دهد. دانشجویانی که موفق به یافتن شغل می شوند، می توانند بعد از اتمام دوره تحصیلی خود اقدام به کسب اقامت کنند. فرصت های تحصیلی زیادی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های فرانسه وجود دارند. متخصصان، مهندسین، رهبران نظامی و بسیاری دیگر برای بدست آوردن دانش خود در صنایع مختلف به سیستم آموزش فرانسه متوسل می شوند. با تحصیل در دانشگاه های فرانسه، دانشجویان و متقاضیان دانش کافی برای ورود به بازارکار جهانی را کسب می کنند. شانس بیشتری برای اشتغال در کشور فرانسه کسب می کنند. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا علاوه بر شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه، از شرایط تحصیل در کشور فرانسه نیز آگاه شوید.

شرایط تحصیل در کشور فرانسه

دانشجویان خارجی به دلایل مختلف، فرانسه را برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف انتخاب می کنند. از آنجا که دانشگاه ها به تمامی دانشجویان خود برنامه های تحصیلی بی نظیر ارائه می دهند، شما عزیزان نیز می توانند برای تحصیل در مقاطع مختلف اقدام به مهاجرت تحصیلی کنید. مردم این کشور تحصیلات خود را فوق العاده جدی می گیرند. این در آموزش نشان می دهد که می توانید در سراسر کشور دوره های آموزشی با سطح و کیفیت بالا پیدا کنید. در بخش آموزش و پرورش سرمایه گذاری های زیادی انجام می شود. به همین دلیل، دانشگاه ها و مراکز تحصیلی این کشور یکی از بهترین مراکز تحصیلی در دنیا برای دانشجویان بین المللی به شمار می روند.

در جدول زیر به بهترین دانشگاه ها ذکر شده است:

نام دانشگاهرتبه کشوری
دانشگاه پاریس سود1
دانشگاه سوربن2
اکول نرمال سوپریور3
دانشگاه اکس‌ مارسی4

متخصصان، مهندسین، رهبران نظامی و بسیاری دیگر به کالج ها روی می آورند. زیرا در این مراکز تحصیلی فرصت های تحصیلی خارق العاده ای وجود دارند. در زمینه های مخلتف به دانشجویان ارائه می شوند. اندازه کوچک کلاس ها مراکز آموزشی و حضور مدرسان با دانش بسیار بالا 2 ویژگی مثبت تحصیل می باشند. همچنین دانشجویان وقت و توجه لازم را برای یادگیری دارند. از راهنمای مورد نظر خود کمک می گیرند. بسیاری از کالج های کشورهای دیگر کلاس های شلوغی دارند. پیدا کردن توجه شخصی که برای استفاده بیشتر از تجربه تحصیلی خود لازم است، دشوار است. این در مورد کالج و دانشگاه هایی که در فرانسه واقع شده اند، اینگونه نیست.

قوانین و شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه

دانشجویانی که قصد دارند بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود در این کشور مشغول به کار شوند، حتما باید از قوانین و شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه اطلاعات کافی داشته باشند. دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی خود می باید این کشور را ترک کنند. آنها بعدا می توانند اقدام به کسب ویزای تحصیلی فرانسه کنند. دانشجویانی که در زمان تحصیل مشغول به کار پاره وقت می شوند. یا بلافاصله بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود اقدام به کاریابی کنند تا موفق به کسب مجوز اقامت شوند. این امر هم برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا صادق است.

جهت شفافیت در بخش کار و اشتغال در این کشور نمودار نرخ بیکاری را مشاهده بفرمائید:

نرخ بیکاری در فرانسه

دانشجویان بین المللی فقط واجد شرایط دریافت حداقل دستمزد تعیین شده توسط دولت هستند. در صورتی که یک دانشجو بتواند شغل مناسبی پیدا کند که قادر به پرداخت تمامی هزینه های زندگی خود باشد، می تواند سریعا اقدام به کسب مجوز کار کنند. شرایط کار پس از تحصیل و روند کسب مجوز اقامت و اشتغال در این کشور به ملیت افراد بستگی دارد.

قوانین و شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه

شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه برای دانشجویان اروپایی

دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند می توانند بعد از اتمام دوره های تحصیلی خود در این کشور بمانند. تا پس از فارغ التحصیلی به دنبال کار باشند. آنها می توانند تا زمانی که دوست دارند در این کشور بمانند. اگر دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند و زیر 28 سال داشته باشند، می توانند به عنوان داوطلب بین المللی در یک دفتر اداری یا شرکت فرانسوی در خارج از کشور نیز کار کنند. جهت اطلاع از شرایط  مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به فرانسه را مطالعه بفرمائید.

شرایط کار پس از تحصیل در فرانسه برای دانشجویان خارجی

برای اقامت فرانسه پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان غیر اروپایی باید شغل و قراردادکار داشته باشند. حداقل یک و نیم برابر حداقل دستمزد (حداقل 2220€ (یورو) در ماه در سال) درآمد داشته باشند. بدون داشتن شغل مناسب و قراردادکاری، فارغ التحصیل خارجی می تواند اقدام به کسب مجوز اقامت موقت کند که تنها 12 ماه اعتبار دارد. این مجوز به فارغ التحصیلان کشورهای خارجی این امکان را می دهد تا بعد از فارغ التحصیلی اقدام به کاریابی کنند.

اجازه اقامت موقت برای دانشجویان خارجی که دارای شرایط زیر هستند قابل دسترسی است:

  • دانشجویانی دارای مدرک کارشناسی حرفه ای هستند.
  • دانشجویان دارای مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن
  • دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد (متخصص) هستند.
  • دانشجویانی که مایل به راه اندازی شرکت خود هستند.

بعد از یافتن شغل مناسب متقاضیان می توانند اقدام به کسب ویزای طولانی مدت کنند. پس از 5 سال زندگی در این کشور، اقامت را کسب کنند. برای رسیدن به اهداف خود اقدام به مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری در فرانسه و یا مهاجرت برای ازدواج به کشورهای برتر خارجی کنید، می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *