مهاجرت تحصیلی بلژیک

شرایط کار پس از تحصیل در بلژیک

شرایط کار پس از تحصیل در بلژیک

دانشجویانی که تحصیل در دانشگاه های معتبر بلژیک را برگزیده اند، پس از اتمام تحصیلات با توجه به شرایط کار پس از تحصیل در بلژیک در سال 2023 امکان اخذ اقامت را خواهند داشت. این کشور یکی از اصلی ترین نقش های تأسیس اتحادیه اروپا را دارد. دانشگاه های این کشور همواره مورد توجه دانشجویان بین المللی زیادی قرار گرفته است. شرایط ایده آل و مناسب زندگی در این کشور باعث می گردد تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی برای ادامه زندگی این کشور را انتخاب نمایند.

طرق مختلفی برای اخذ اقامت بلژیک پس از تحصیل وجود دارد. کار، سرمایه گذاری، ازدواج و غیره از جمله این راه ها بشمار می رود. اما اکثر دانشجویان علاقمند ورود به بازارهای کاری حوزه تحصیلی خود هستند. از همین رو کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه اطلاعات لازم از نیاز بازارهای کاری این کشور دانشجویان عزیز را در انتخاب رشته تحصیلی راهنمائی می نمایند.

شرایط کار پس از تحصیل در این کشور به گونه ای است که دانشجویان می باید از مهارت یکی از زبان های رسمی (هلندی یا فرانسوی) برخوردار باشند. لازمه ورود به بازارهای کاری کشورهای مختلف برخورداری از مهارت زبان رسمی آن کشور است. ناگفته نماند اکثر دانشگاه های این کشور معتبر می باشد. این دانشگاه ها رنکینگ های بالایی را به خود اختصاص داده اند. همین موضوع باعث شده است که فارغ التحصیلان از این کشور به راحتی بتوانند وارد بازارهای کاری جهانی گردند.

بررسی شرایط کار پس از تحصیل در بلژیک

معمولاً اکثر دانشجویان در طی دوره تحصیلی خود از مهارت نسبی زبان های هلندی و یا فرانسوی برخوردار خواهند شد. بدین ترتیب می توانند با مراجعه به مراکز کاریابی در این کشور بجستجوی شغل مورد نظر خود بپردازند. دولت این کشور به دانشجویان بین المللی این اجازه را داده است تا به مدت 6 ماه پس از اتمام تحصیلات به جستجوی شغل مورد نظر خود بپردازند. همچنین با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری این کشور اقامت دریافت نمایند.

این کشور 3 نوع مجوز به متقاضیان کار در در این کشور ارائه می نماید، که هر یک دارای شرایط خاصی می باشد:

  • مجوز کار نوع A: بسیاری معتقدند اخذ این مجوز از دشوارترین مجوزهای کاری این کشور است. دارندگان این مجوز این امکان را خواهند داشت تا بصورت نامحدود در این کشور به انجام کار بپردازند.
  • مجوز کار نوع B: این مجوز دارای اعتباری 1 ساله است و دارندگان این مجوز در صورتیکه در طی این مدت کارفرمای خود را تغییر دهند، ملزم به اخذ مجوز کاری نوع B دیگری هستند.
  • مجوز کار نوع C: این مجوز نیز همانند مجوز نوع B دارای 1 سال اعتبار است. معمولاً به افرادی که قصد انجام کارهای موقتی همانند کارهای فصلی را دارند تعلق می گیرد.

شرایط کار پس از تحصیل در بلژیک از طریق کارآفرینی

این کشور از تعادل سیاسی و اقتصادی پایداری برخوردار است. با توجه به اینکه قوانین قضایی و مدنی کشورهای اروپایی تحت نظارت این کشور به تصویب می رسد، از امنیت اقتصادی بالایی برخوردا می باشد. بسیاری از دانشجویان این فرصت را مغتنم شمرده اند، با ایجاد کسب و کار و کارآفرینی در بلژیک پس از اتمام تحصیلات در این کشور سعی در اخذ اقامت دائم دارند. آن دسته از کارآفرینانی که موجب رشد اقتصادی می گردند مورد حمایت و استقبال دولت بلژیک قرار خواهند گرفت. اقامت بلژیک از طریق سرمایه گذاری به طرق مختلفی صورت می گیرد.

رشد اقتصاد در این کشور در نمودار زیر شرح داده شده است:

رشد اقتصادی در بلژیک

ثبت شرکت در این کشور خود به زیر گروه های ثبت شرکت با مسئولیت محدود، ثبت شرکت های سهامی، شرکت های خاص و غیره تقسیم می گردد. از مهمترین شرایط کارآفرینی در این کشور ارائه ایده تجاری مناسب می باشد. علاوه بر این سرمایه گذاران در این کشور با ایجاد کسب و کار خود در این کشور می باید موجب استخدام حداقل یکی از اتباع بلژیکی گردند. دانشجویان پس از گذشت 3 سال از کارآفرینی خود در این کشور می توانند نسبت به دریافت اقامت دائم اقدام نمایند.

میزان حقوق و شرایط کار پس از تحصیل در بلژیک

بازارهای کاری این کشور در سال 2023 و موارد مربوط به ویزای کاری بلژیک افراد در شغل ها و تخصص های مختلف درآمد متفاوتی را دریافت می نمایند. اکثر سازمان های خدماتی مانند سازمان های بین المللی کسب و کار، آموزش و پرورش، موسسات مالی، بهداشت عمومی و خدمات اجتماعی با کمبود نیرو مواجه هستند. دانشجویان با توجه به شرایط کار پس از تحصیل در این کشور می توانند به استخدام بخش های فوق الذکر درآیند. معمولاً مدیران در این کشور بیشترین درآمدها را به خود اختصاص داده اند.

در جدول زیر حقوق و درآمد برخی از مشاغل را در این کشور نشان داده اییم:

مشاغلمتوسط درآمد به یورو
مدیران شرکت8710€
مدیران کسب و کار اداری6327€
مدیران بازاریابی و فروش5941€
مدیران ساختمان، ساخت و ساز و لجستیک5802€
مهندسان صنعت و معدن5802€
مهندسان برق4622€

مشاغل مورد نیاز در بلژیک

این کشور در بخش های مختلفی در بازارهای کاری خود با کمبود نیرو مواجه است. شرایط کار پس از تحصیل در این کشور برای آن دسته از دانشجویانی که قصد دریافت اقامت پس از اتمام تحصیلات خود دارند، فراهم است. از آنجائیکه دانشجویان مدرک تحصیلی خود را در این کشور اخذ نموده اند، نیازی به احزار صلاحیت نداشته و براحتی می توانند به انجام کار در این کشور بپردازند. با انجام 5 سال کار مداوم در این کشور می توانند اقامت و تابعیت را برای خود و اعضاء خانواده دریافت نمایند.

از جمله مشاغل مورد نیاز این کشور عبارتند از:

  • مدیران پروژه
  • حسابداران
  • معماران
  • متخصصین IT
  • کارکنان مدیریت
  • پرستاران و ماماها
  • نمایندگان فروش فنی و تجاری و غیره

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری خبره و مجرب همواره در تلاشند تا با در اختیار گذاشتن تجربیات خود به دانشجویان عزیز آنها را در راستای مهاجرت به بلژیک و دیگر کشورها همراهی نمایند. این مجموعه اطالاعات مفیدی را در زمینه مدارک لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی در بلژیک در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهد

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *