مهاجرت تحصیلی اسلواکی

شرایط کار پس از تحصیل در اسلواکی

شرایط کار پس از تحصیل در اسلواکی

شرایط کار پس از تحصیل در اسلواکی برای 90% از دانشجویانی که دوره تحصیلی را در دانشگاه های اسلواکی به پایان می رسانند، مناسب است. در این کشور، فرصت های شغلی زیادی برای متخصصان، مهندسان و به طور کلی نیروی کار ماهر وجود دارد و فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور اسلواکی می توانند با رعایت الزامات و شرایط کار در کشور اسلواکی، اقامت پس از تحصیل در این کشور را بدست آورند. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا بخش آخر این راهنما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این زمینه بدست آورید.

شرایط و قوانین اقامت در اسلواکی

قبل از بررسی شرایط کار پس از تحصیل در اسلواکی و معرفی موسسات کاریابی در این کشور، قصد داریم به شرایط و قوانین کلی اقامت در اسلواکی اشاره کنیم. شهروندان اتحادیه اروپا برای کار در اسلواکی نیاز به کسب مجوز کار ندارند و می توانند آزادانه وارد اسلواکی شوند. همه شهروندان که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا قصد ورود به خاک کشور اسلواکی را دارند حتما باید اقدام به کسب مجوز اقامت موقت کنند و در صورت نیاز ویزای این کشور را بدست آورند. ویزا یا مجوز اقامت کاری موقت در اسلواکی برای کار فصلی حداکثر 6 ماه به مدت حداکثر 2 سال اعطا می شود و ممکن است برای حداکثر 2 سال قابل تمدید باشد.

اهداف مختلف دریافت مجوز اقامت موقت در اسلواکی عبارتند از:

اهداف اقامت موقت در اسلواکیمدت زمان اقامت
اقامت برای کار فصلی90 تا 120 روز (در مدت زمان 2 ساله)
اقامت به عنوان توریستحداکثر 90 روز
اقامت برای ملاقات خانوادهحداکثر 90 روز
اقامت برای رویدادهای خاص (ورزشی، فرهنگی و غیره)90 تا 120 روز (در مدت زمان 2 ساله)

در مقابل، کسب اقامت بلند مدت اسلواکی به متقاضیان خارجی این امکان را می دهد تا از 2 تا 5 سال در این کشور اقامت داشته باشند و این مجوز اقامت قابل تمدید برای 5 سال می باشد. دانشجویان خارجی که برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور اسلواکی وارد خاک این کشور می شوند، باید اقدام به درخواست مجوز بلند مدت اسلواکی کنند که معمولا تا پایان دوره تحصیلی معتبر می باشد. پس از اتمام دوره تحصیلی، دانشجویان واجد شرایط می توانند اقامت بلند مدت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کنند. این مجوز اقامت به فارغ التحصیلان اجازه کار قانونی در کشور اسلواکی را میدهد. در ادامه با شرایط کار پس از تحصیل در اسلواکی بیشتر آشنا خواهید شد.

بررسی شرایط کار پس از تحصیل در اسلواکی

بررسی شرایط کار پس از تحصیل در اسلواکی

در سال های اخیر تعداد دانشجویان بین المللی که برای شرکت در برنامه های تحصیلی مختلف وارد دانشگاه های کشور اسلواکی شده اند به طور چشمگیری افزایش یافته است. این دانشجویان معمولا به دلیل هزینه های تحصیل مناسب، هزینه های زندگی مقرون به صرفه و کیفیت بالای آموزش در دانشگاه های کشور اسلواکی اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور اروپایی می کنند. اما بیش از 80% دانشجویان خارجی بعد از اتمام دوره تحصیلی مورد علاقه خود در دانشگاه های اسلواکی، تصمیم به اقامت در این کشور می گیرند. کار پس از تحصیل در اسلواکی شرایط تقریبا مشابهی با اکثر کشورهای اروپایی دارد و دانشجویان می توانند از بعد از اتمام دوره تحصیلی خود از 6 تا 12 ماه در این کشور اقامت داشته باشند و اقدام به کاریابی در اسلواکی کنند.

مهمترین موضوعات و شرایط کار پس از تحصیل در اسلواکی عبارتند از:

  • یافتن شغل مناسب مرتبط با مدرک تحصیلی در کشور اسلواکی (حداکثر تا 1 سال پس از فارغ التحصیلی)
  • اقدام به تبدیل و تمدید نوع اقامت در کشور اسلواکی
  • اثبات داشته توان مالی کافی و محل اقامت مناسب برای زندگی در کشور اسلواکی

برای دریافت مجوز اقامت کاری پس از اتمام دوره تحصیلی در یک دانشگاه معتبر در کشور اسلواکی، متقاضیان باید مدارکی را برای اثبات داشتن شغل مناسب (مدارکی مانند قرارداد کاری یا پیشنهاد کاری) ارائه دهند. یک کارفرمای اسلواکی برای استخدام کارمند، قبل از شروع کار باید وی را در 7 روز، به اداره بیمه اجتماعی، به دفتر کار، سیستم بیمه درمانی، امور اجتماعی و خانواده معرفی کند. ثبت کنید. پس از اتمام قرارداد کاری، کارمند باید از سیستم خارج شود.

کاریابی و شرایط کار پس از تحصیل در اسلواکی

مهمترین موضوع برای دانشجویانی که قصد دارند بعد از اتمام دوره تحصیلی خود اقامت اسلواکی را بدست آورند، کاریابی می باشد. اکثر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در کشور اسلواکی دارای سازمان ها و بخش های خاصی می باشد که به فارغ التحصیلان کمک می کنند پس از اتمام دوره تحصیلی خود، شغل مناسبی در این کشور پیدا کنند که موجب کسب اقامت کاری اسلواکی می شود. علاوه بر این، فارغ التحصیلان می توانند برای کاریابی در کشور اسلواکی، به موسسات کاریابی این کشور مراجعه کنند.

برخی از بهترین سایت ها و موسسات کاریابی در اسلواکی عبارتند از:

  • PROFESIA
  • EURES
  • CAREERJET
  • TOPJOBS
  • TRHPRACE
  • PONUKY
  • GRAFTON
  • RILEY GUIDE

هر کدام از موسسات کاریابی ذکر شده ارائه دهنده فرصت های شغلی در زمینه های مختلف هستند. علاوه بر این، فارغ التحصیلانی که به کار پس از تحصیل در اسلواکی در زمینه تدریس زبان هستند، می توانند به موسسات کاریابی چون ESL EMPLOYMENT، TOTAL ETSL، ESL CAFE و TESALL مراجعه کنند.

شرایط زندگی پس از تحصیل در اسلواکی

زندگی در اسلواکی پس از تحصیل در اسلواکی شرایط کاملا متفاوتی در مقایسه با زندگی دانشجویی در این کشور دارد. پس از اتمام دوره تحصیلی، فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور اسلواکی می توانند با داشتن شرایط مورد نیاز، مقیم این کشور شوند و یا کشور اسلواکی را ترک کنند. افرادی که قصد دارند در این کشور زندگی کنند و اقامت اسلواکی را بدست آورند، حتما باید توان مالی کافی و محل مناسب برای زندگی داشته باشند. متوسط هزینه زندگی در اسلواکی از 950 الی 1.230€ (یورو) در ماه می باشد که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزانتر می باشد. مهمترین هزینه ها برای زندگی در کشور اسلواکی اجاره مسکن و هزینه های خرید مواد اساسی زندگی می باشند که به طور کلی بیش از 50% از هزینه های زندگی در اسلواکی را تشکیل می دهند.

در نمودار زیر به طور دقیقتر به توزیع هزینه های زندگی در اسلواکی با استفاده از مدل آماری پرداخته شده است:

توزیع هزینه های زندگی در اسلواکی

هموطنان عزیز می توانید برای کسب اطلاعات کاملتر از شرایط کار پس از تحصیل در اسلواکی، اقامت کاری در این کشور و اقامت در سایر کشورهای اروپا با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *