مهاجرت کاری یونان

کار ضمن تحصیل در یونان

کار ضمن تحصیل در یونان

دانشجویانی که در کشور یونان تحصیل می کنند، می توانند با توجه به مقطع تحصیلی در سال 2023 به کار ضمن تحصیل در یونان هم بپردازند. کشور یونان کشوری اروپایی است. این کشور به نظام آموزشی و سیستم تحصیلی اهمیتی خاص می دهد. دانشجویان در حال تحصیل در این کشور نگران اقامت بعد از تحصیل نیستند. به عبارت دیگر در حین ادامه تحصیل به کار مشغول شوند. کسب درآمد با کار دانشجویی به هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویان کمک می کند.

در زمینه کار ضمن تحصیل ممکن است ابهامات بسیاری وجود داشته باشد. مشاورین حقوقی و وکلای حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره به شما در تمام زمینه های مهاجرتی مشاوره خواهند داد. در زمینه کار ضمن تحصیل در یونان ابتدا رزومه تحصیلی شما را بررسی و ارزیابی می کنند. سپس با توجه به شرایطی که شما دارید برترین راه مهاجرتی را ارائه می دهند.

اینفوگرافیک کار ضمن تحصیل در یونان

زندگی در یونان

این کشور، کشوری تاریخی و متمدن است. در عین حال یونان کشوری مدرن نیز محسوب می شود. تلاقی آسمان خراش ها و بافت قدیمی تضاد زیبایی را به وجود آورده است. این کشور تحت سلطه آتن قرار دارد که 40% از این مردم در شهر آتن زندگی می کنند. امروزه مردم این کشور امید به زندگی خود را از دست داده اند. اقتصاد این کشور در معرض بحران های منطقه ای قرار گرفته است و بدهی های عمومی در سال 2010 به اندازه 120% از تولیدات ناخالص داخلی باعث شده است که بحران اعتماد خارجی در برابر توانایی یونان برای پرداخت بدهی های خود بیشتر شود و دولت یونان مجبور به اقدامات شدید قرار گرفت.

کار برای شهروندان اتحادیه اروپا در یونان

اگر از یک کشوری که جزء اتحادیه اروپا می باشند. شما اساسا می توانید بدون هیچ گونه محدودیتی در یونان زندگی کنید و در این کشور مشغول کار شوید. همه این ها احتیاج به پاسپورت و یا کارت شناسایی شما دارد. فرد تنها باید به ایستگاه پلیس محلی رفته بررسی کند که می تواند کار کند و اجازه دارد یا خیر. پس از بررسی برای فرد گواهی اشتغال صادر می گردد. این گواهی نامه به صورت رایگان صادر شده و تاریخ انقضا ندارد.

بابت دریافت آن موارد زیر مورد نیاز می باشد:

  • ارائه 1 فرم درخواست
  • ارائه 1 کپی از پاسپورت یا شناسه
  • ارائه 4 عدد عکس به اندازه پاسپورت
  • ارائه نامه ای از اثبات محل سکونت
  • ارائه گواهی نامه از کارفرمای

این امکان را دارید بعد از 5 سال زندگی در یونان، برای اقامت دائم یونان اقدام کنید.

کار برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا در یونان

اگر شما در کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا نیستید، برای پیدا کردن کار کمی دشوار تر می باشد. زمانی که ویزای خود را برای سفر به یونان دریافت کردید و موفق به ورود به این کشور باشید لازم است که برای مجوز اقامت کاری خود تقاضا دهید. انواع مختلف مجوز ها وجود دارد که شما با توجه به شرایط شما بهترین گزینه را انتخاب کنید.

شرایط کار ضمن تحصیل در یونان

این کشور مانند کشورهای دیگر اتحادیه اروپا به دانشجویان مجوز کار نیمه وقت می دهند که هر دوره ساعت کاری با هم فرق می کند :

مقطع تحصیلیمدت زمان مجاز
کارشناسی10 ساعت به صورت نیمه وقت
کارشناسی ارشد20 ساعت به صورت نیمه وقت
دکتری30 ساعت به صورت نیمه وقت

کار ضمن تحصیل در یونان در تابستان

مشاغل تابستانی در یونان به این معنی است که شما می توانید در مقاصد مختلف آفتابی زندگی و کار کنید، در حین سفر به مکان های شگفت انگیز، پول، دوستان و خاطرات به دست آورید. مشاغل تابستانی در یونان بلیط نهایی برای یک ماجراجویی تابستانی باورنکردنی است که به ضرر شما نخواهد بود، و همچنین دارای مزیت افزوده عالی به نظر رسیدن در CV شماست. بنابراین برخی از نقش ‌هایی که می‌توانید در این تابستان تجربه کنید را بررسی کنید و از آنها الهام بگیرید دستمزد ساعتی اغلب کمتر از سایر کشورها در ساعت 3-4€ (یورو) است، اما با امکان انعام در بسیاری از نقش ها و هزینه های پایین زندگی، اگر عاقلانه بودجه بندی کنید، باید به اندازه کافی برای حمایت از ماجراجویی های خود درآمد کسب کنید.

مزایای گذراندن روزهای استراحت در ساحل و مهمانی شب ‌ها با مسافران تعطیلات در صدها بار و کلوب قطعاً بر درآمد مالی کم برتری دارد و سبک زندگی رشک‌آوری را ایجاد می‌کند که تجربه یک عمر را برای شما به ارمغان می ‌آورد. فرصت اصلی برای کسانی که به دنبال شغل تابستانی در یونان هستند، یافتن کار در کافه ها، کلوپ ها و رستوران های متعددی است که گردشگران در انبوه خود به آنجا می روند. هنگامی که به دنبال یک شغل فصلی هستید، بهترین گزینه این است که به جایی بروید که هموطنان شما تمایل به تجمع دارند. جزایر ایونی و رودز مسافران بریتانیایی را به خود جذب می ‌کنند و آمریکایی ‌ها اغلب در کرت، سانتورینی و میکونوس یافت می ‌شوند. به احتمال زیاد نقشی را پیدا می‌ کنید که انگلیسی زبانی است که در مؤسسه صحبت می ‌شود، مگر اینکه درک خوبی از زبان محلی داشته باشید.

جستجوی کار ضمن تحصیل در یونان

دانشجویان بابت پیدا کردن کار پاره وقت بهتر است از طریق تکمیل فرم رزومه یا همان CV در شرکت های یونانی استفاده کنند. رزومه ها اغلب 2 تا 3 صفحه می باشد که شخص باید آن را کامل کند. باید تمامی مشخصات به صورت درست و دقیق تکمیل شده باشد. داشتن تحصیلات تکمیلی برای پیدا کردن شغل تا حدودی اهمیت دارد. این امر یعنی داشتن این مدرک امتیاز شما را بیشتر می کند.

شخص دانشجو در طی دوران تحصیلی خود این امکان را دارد تا در صورت موفقیت در زمینه پیدا نمودن کار، بتواند به شغل موقت دانشجویی بپردازد. به صورت کلی در 6 ماه ابتدایی از زمان ورود و شروع به تحصیل مجوز کار در دانشگاه به دانشجو داده خواهد شد. در صورتی که شخص موفق شود روند رو به رشد شرایط تحصیلی خود را در زمان تحصیل نمودن به معرض نمایش قرار دهد در این صورت اداره مهاجرت بر اساس معیارهای مختلف می تواند به دانشجویان کاری از نوع موقت دهد. که این میزان چیزی ما بین 10 الی 30 ساعت کار موقت در طول ایام هفته یک دانشجو می باشد.

مزایای کار ضمن تحصیل در یونان

مزایای کار ضمن تحصیل در یونان

در این بخش از مقاله به بررسی مزایای کار دانشجویی در کشور یونان خواهیم پرداخت:

  • مکانی ایده آل برای تحصیل استاندارد
  • جذب بالای توریست
  • ایجاد شرایط عالی برای محصلین
  • رونق کسب و کار در تعطیلات

مدارک لازم برای کار ضمن تحصیل در یونان

مدارک لازم برای کار ضمن تحصیل در یونان عبارتند از:

  • تکمیل فرم مربوطه و تحویل آن به پلیس
  • ارائه کپی از پاسپورت
  • ارائه 4 عدد عکس در اندازه مشخص
  • گواهی دال بر بیمه درمانی
  • ارائه گواهی کاری از کارفرما
  • ارائه گواهی تمکن مالی

کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. مشاورین ما ابتدا شرایط شما در مورد کار ضمن تحصیل در یونان را در نظر می گیرند، سپس بهترین راه مهاجرتی را پیشنهاد می کنند. مشاورین ما از ابتدا تا انتهای کار به همراه شما خواهند بود.

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در یونان

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در یونان مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • شرایط کار دانشجویی در یونان چگونه است؟ شرایط کار رسمی حین تحصیل در یونان به صورت موقت و 20 ساعت در هفته است اما چون نظارت خاصی صورت نمی گیرد می توان بیشتر کار کرد.
  • میزان حقوق کار دانشجویی در یونان چقدر است؟ متوسط حقوق برای کار دانشجویی در یونان €685 (یورو) در ماه در منطقه آتن، یونان است.
  • ساعات مجاز کار دانشجویی در یونان چقدر است؟ دانشجویان در جمهوری یونان می توانند بطور متوسط 10 ساعت در کارشناسی الی 30 ساعت در هفته در مقطع دکترا به انجام کار مشغول گردند.
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار ضمن تحصیل در یونان

  1. شیوا شایقی گفت:

    یونان یه کشور خیلی جذابه و همچنان قشنگیش و میتونه تا سال ها ماندگار باشه و من از همینش خوشم میاد و خیلی علاقمند به تحصیل تو یونانم ولی واقعا کار ضمن تحصیل در یونان برام یه دغدغه و سوال بود که با خوندن این مطلب تا حد زیادی برطرف شد. ممنون از اطلاعاتی که بابت رزومه و نحوه کاریابی تو یونان داده بودید. ولی خب شانس بدی که داریم که از ایران میخوایم مهاجرت کنیم و شرایطمون سخته هم واسه تحصیل و هم واسه کار دانشجویی که محدودیت هم داره و نمیشه هر ساعت و هرکاری رو انتخاب کرد. این 6 ماه طول کشیدنش هم خیلی زیاده دیگه یعنی سال اول رو کلا نمیشه روش حساب کرد. بادی به فکر بورسیه و پس انداز بود. تشکر که میزان حدودی درآمد رو گفته بودید ولی اگر بورسیه ها و هزینه های تحصیل هم بود میتونسیم باهم محاسبه کنیم تا تصمیم بگیریم.

    1. صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر باتشکر از مطالعه شما در خصوص بورسیه تحصیلی یونان می توانید به محتوا لینک شده در سایت مراجعه کنید. در خصوص مشاوره هم می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *