مهاجرت تحصیلی اسلواکی

شرایط کار ضمن تحصیل در اسلواکی

شرایط کار ضمن تحصیل در اسلواکی

شرایط کار ضمن تحصیل در اسلواکی برای علاقمندان ادامه تحصیل در این کشور، یکی از دغدغه های اصلی در خصوص پوشش هزینه ها به شمار می­ آید. اسلواکی همچون اغلب کشورهای اروپایی، از دانشگاه های با کیفیتی برخوردار است. همچنین هزینه پایین زندگی در این کشور، افراد زیادی را به ادامه تحصیل در این کشور مشتاق کرده است.

شرایط کار ضمن تحصیل در اسلواکی، می ­تواند در انتخاب یا عدم انتخاب این کشور برای ادامه تحصیل، اثرگذار باشد. در این مقاله، سعی خواهد شد تا شرایط کار ضمن تحصیل در اسلواکی، برای علاقمندان تشریح شود. تلاش بر این بوده است که مطالب این نوشتار در باب موضوع مورد بحث، تا حد امکان، جامعیت داشته باشد. هرچند بیان دقیق و کامل شرایط، براساس شرایط شخصی هر فرد، امکانپذیر خواهد بود. علاقمندان برای اطلاع دقیقتر می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، تماس حاصل فرمایند.

اینفوگرافیک کارضمن تحصیل در اسلواکی

الزامات تحصیل در اسلواکی

اسلواکی از دانشگاه های معتبری در سطح اروپا برخوردار است. به صورت خاص، رشته های پزشکی و دندانپزشکی در این کشور، دارای جایگاه مناسبی در رنکینگ های بین المللی هستند. کیفیت آموزش و امکان انتقال دانشجو به سایر کشورهای اروپایی مانند اتریش و آلمان، از مزایای تحصیل در اسلواکی است.

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور به شرح زیر است:

مقطع تحصیلیشرایط سنیمدارک مورد نیازطول دوره
کارشناسی18 تا 24 سالنیاز به مدرک دیپلم3 تا 4 سال
گارشناسی ارشدکمتر از 30 سالنیاز به مدرک دیپلم و کارشناسی1 تا 2 سال
دکتری شرط سنی خاصی ندارد.مقطع تحصیلی قبلی3 تا 5

شهریه رشته های پزشکی و دندانپزشکی بین 8000€ تا 11000€ (یورو) در سال، هزینه دارد. این مبلغ برای سایر رشته ها بین 3000 تا 5000€ (یورو) در سال خواهد بود. تحصیل به زبان اسلواک، رایگان است. البته افرادی که به این زبان تسلط ندارند، باید قبل دانشگاه در دوره های یادگیری این زبان شرکت کنند. شرکت در این دوره ها هزینه بر خواهد بود.

بررسی شرایط کار ضمن تحصیل در اسلواکی

دانشجویان در اسلواکی، می ­توانند برای جبران هزینه های خود از بورسیه های تحصیلی و مزایایی دولتی بهره مند شوند. چنانچه نتوانند از این شرایط برخوردار شوند یا نیازمند درآمد بیشتر باشند، می ­توانند ضمن تحصیل، به کار در اسلواکی بپردازند. کار دانشجویی در اسلواکی، از نظر ساعات کاری و البته نوع کار، ضوابط و شرایط خود را دارد. در ادامه برخی از این شرایط کار ضمن تحصیل در اسلواکی تشریح خواهد شد.

توصیه می گردد متقاضیان کار ضمن تحصیل در این کشور به ویژگی های ذیل بها دهند:

توصیه های کار ضمن تحصیل در اسلواکی

ساعات مجاز کار محصلین در اسلواکی

محصلین در اسلواکی، به طور میانگین سالیانه، مجاز به 10 تا 20 ساعت کار در هفته هستند. دانش آموزان مقطع متوسطه 10 و دانشجویان اجازه کار تا 20 ساعت در هفته را خواهند داشت. دانشجویان برای کارهایی همچون دستیاری علمی اساتید، محدودیت زمانی ندارند. در این حالت، ملاک، صدمه ندیدن وضعیت تحصیلی دانشجو است. دانشجویان در اسلواکی اجازه کار آزاد یا خود اشتغالی ندارند. برای کار کمتر از 240 تا نصف روز نیاز به مجوز خاصی نیست. برای بیش از این مقدار، باید مجوز مقامات قضایی و آژانس های رسمی استخدام، کسب شود. توجه شود برای دستیاری علمی نیز برای ساعات بیش از سقف مجاز، باید اداره کار در جریان قرار گیرد. شرایط تحصیل در اسلواکی به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

مزایا کار ضمن تحصیل در اسلواکی

اسلواکی ها به دلیل سطح بالای بیکاری و حداقل مزایای اجتماعی دولتی برای بیکاران، آماده اند ساعت های طولانی کار کنند. بنابراین، مردم تعادل بین کار و زندگی خود را به نفع تأمین خانواده خود و حفظ استانداردهای خوب زندگی قربانی کرده اند. قوانین کار اروپا به طور خاص بیان می کند که هیچ کس نباید بیش از 8 ساعت و نیم در روز کار کند، مگر اینکه توافق نامه ای بین طرفین مربوطه وجود داشته باشد. با این حال، کارمندان اسلواکی با شرکت هایی که قوانین استخدام را رعایت نمی کنند، مشکلات مشابهی با همتایان غربی خود دارند. مواردی مانند کار بیش از حد مجاز در قانون، مرخصی سالانه کوتاه، نداشتن مرخصی پدری، نداشتن ساعات کاری منعطف، عدم کمک به مراقبت روزانه برای مادران شاغل و غیره.

شرکت‌ هایی که نمی‌خواهند بهترین کارمندان خود را از دست بدهند، شروع به ارائه مزایای اضافی مانند ساعات کاری انعطاف‌پذیر برای مادران شاغل، مرخصی والدین برای پدران، مرخصی برای تحصیل و بسیاری دیگر از مزایایی کرده ‌اند که 5 سال پیش غیرممکن بود. جمهوری اسلواکی رسماً ساعات کاری را به 40 ساعت در هفته محدود می کند و کارمندان حداقل 20 روز کاری سالانه مرخصی می گیرند. اگر از یک کارمند خواسته شود اضافه کار کند، این کار نباید بیش از 52 ساعت در هفته باشد و باید توافق نامه ای کتبی بین طرفین وجود داشته باشد. در شرایط خاص، یک قرارداد جمعی یا قرارداد فردی ممکن است مقرر کند که زمان کار برای مشاغل فصلی ممکن است بیش از 52 ساعت باشد، اما نه بیشتر از 60 ساعت در هفته.

شرایط کار ضمن تحصیل و مشاغل پاره وقت در اسلواکی

در سال های اخیر شمار خارجیان حاضر در اسلواکی در حال افزایش است. اغلب خارجیان یا در صنایع خودروسازی مشغولند و یا در شرکت های بین المللی مانند IBM و آمازون. برای کارهای دانشجویی نیز در حالت کلی می ­توان 3 پیشنهاد در نظر گرفت که عبارتند از:

اشتغال در مشاغل با تخصص پایین در اسلواکی

مشاغلی همچون صندوقداری یا کار در فست فودها در این زمره قرار می­ گیرد. میانگین دستمزد برای مشاغل این دسته بین 2.5€ تا 3€ (یورو) برای هر ساعت است. عموما سطح زبان مقدماتی برای این مشاغل، نیاز است. از آنجاییکه بسیاری از مدیران مشاغل به زبان انگلیسی صحبت نمی ­کنند، حداقل سطح A2، از زبان اسلواکی می­ تواند مفید باشد.

اشتغال در مشاغل با تخصص بالا در اسلواکی

کار در حوزه IT، اپراتور CNC و یا مدیریت یک تیم کاری، مثال هایی از این دسته هستند. این مشاغل، نه تنها دستمزدهای بهتری دارند، بلکه چشم انداز خوبی برای حرفه های آینده نیز ارائه می­ دهند. کارفرمایان معمولا افرادی را به کار می­ گیرند که قبلا تجربه کار مربوطه را دارند و نیازی به تجربه اندوزی ندارند. در این مشاغل، شانس ادامه پیدا کردن کار بعد از فارغ التحصیلی نیز وجود دارد.

اشتغال به صورت کارآموزی در اسلواکی

این نوع اشتغال بسیار مطلوب کارفرمایان است. دانشجویانی که موفق نمی ­شوند کار پاره وقت مناسب بیابند، بهتر است ابتدا به صورت کارآموز، مشغول به کار شوند. در واقع کارآموزی یک سرمایه گذاری برای شغل آینده است. با افزایش مهارت های شغلی، امکان یافتن کار مناسب با درآمد بالاتر، افزایش می­ یابد.

شرایط جستجوی کار ضمن تحصیل در اسلواکی

شرایط جستجوی کار ضمن تحصیل در اسلواکی

جستجوی مشاغل با تخصص پایین، برای یافتن کارهای پاره وقت با تخصص پایین، جستجوی اینترنتی یا حضوری شرکت های استخدامی مخصوص کار دانشجویی پیشنهاد می ­شود. ممکن است همه موقعیت های کاری به صورت آنلاین ارائه نشود. بنابراین حضور در نزدیکترین شعبات چنین شرکت هایی موثرتر خواهد بود.

متداول ترین شرکت استخدامی دانشجویان عبارتست از:

  • Študentský servis: شعبه ها در براتیسلاوا
  • Vajnorská 49 و Staré Grunty 36 و شعبه ها در کوشیتس
  • Jedlíková 5 و Krivá 23. وب سایت: www.studentskyservis.sk. برای این شرکت به سطح زبان B2 اسلواک نیاز است.
  • 2 وب سایت معتبر برای جستجوی آنلاین هم عبارتند از: www.brigada.sk و www.brigady.info/sk.
  • جستجوی مشاغل با تخصص بالا

دانشجویان واجدالشرایط، می­توانند مستقیماً به شرکت هایی که چنین فرصت های شغلی را ارائه می­دهند، درخواست دهند. در رزومه متقاضیان جدا از شرح وضعیت تحصیلی و زندگی، باید اطلاعات تخصص، مشاغل و تجارب گذشته گنجانده شود. در حال حاضر فرصت شغلی زیادی برای تخصص های فنی و فناوری اطلاعات، در اسلواکی وجود دارد. دانشجویان علاوه بر ارائه درخواست مستقیم به شرکت ها، می­ توانند از شرکت های کاریابی نیز، استفاده کنند. شرکت های کاریابی عموما برای مشاغل نیازمند تخصص، فعال هستند. می ­توان به صورت حضوری یا اینترنتی از خدمات این شرکت ها استفاده کرد.

هزینه تحصیل و زندگی در اسلواکی

این کشور، کشوری محصور در خشکی در اروپای مرکزی قرار دارد. هزینه ها در این کشور گران نیست. به خصوص اگر حومه شهر را در نظر بگیرید. تنها استثنا خانه ها و آپارتمان های شهر براتیسلاوا هستند که واقعا می توانند گران باشند. هزینه زندگی در این کشور بسیار متعادل است. میانگین حقوق ماهیانه حدود 2180€ (یورو) است.

جدول زیر هزینه اقلام ضروری در این کشور را نشان می دهد:

پارامترهزینه به دلار
بلیط یک طرفه اتوبوس0.7$
خدمات18$
اجاره آپارتمان یک خوابه400$

مواد اولیه محلی، فصلی و ارزان هستند و به اندازه بسیاری از شهرهای اروپایی دیگر هزینه ندارند. توزیع هزینه زندگی در پایتخت این کشور یعنی شهر براتیسلاوا در نمودار زیر نشان داده شده است:

توزیع هزینه زندگی در براتیسلاوا اسلواکی

دانشجویان خارجی غیر اتحادیه اروپا می توانند انتظار داشته باشند که هر سال از 550$ الی 5500$ (دلار) برای تحصیل در مقطع کارشناسی پرداخت کنند. هزینه تحصیل برای تحصیلات تکمیلی به طور قابل توجهی بالاتر است. زیرا، از 2200$ الی 5500$ (دلار) در سال متغیر است. راه هایی وجود دارد که با آن ها می توانید هزینه های خود را کاهش دهید. مهم ترین آنها بورسیه تحصیلی و کار حین تحصیل در این کشور است که برای تمامی دانشجویان جهت شرایط کار ضمن تحصیل در اسلواکی امکان پذیر می باشد.

کار دانشجویی در اسلواکی

کلاس های زبان. پذیرش در دانشگاه های اسلواکی و اقامت در کشور جدید مستلزم داشتن دانش اولیه زبان از متقاضی می باشد. می توانید آنها را در دوره های اتحادیه بین المللی جوانان دریافت کنید. ما به دانشجویان آینده نگر کمک می کنیم تا در یک سال یا فقط یک ترم به زبان اسلواکی صحبت کنند و همچنین سطح زبان انگلیسی خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند. پذیرش در دانشگاه اسلواکی پس از به رسمیت شناختن گواهی یا دیپلم و قبولی در امتحانات ورودی، در صورت وجود، جوانان دانشجوی موسسات آموزش عالی در جمهوری اسلواکی می شوند. خیلی به مدرک بستگی دارد: گواهینامه های آموزش عالی اسلواکی مطابق با استانداردهای اروپایی است و کارفرمایان به آنها توجه می کنند.

کارآموزی و کار برای دانشجویان در اسلواکی. حتی بدون وقفه در روند آموزشی، می توانید یک شغل پاره وقت پیدا کنید. و به عنوان بخشی از برنامه آموزشی، به دانشجویان ارشد پیشنهاد می شود که قدرت خود را در شرکت های بزرگ در کشور امتحان کنند. سختکوش ترین و با استعدادترین افراد مورد توجه قرار می گیرند و حتی قبل از فارغ التحصیلی می توان به آنها پیشنهاد کار داد. سخت کوشی و اشتیاق. هنگامی که شغلی پیدا می شود، مهم است که بهترین مهارت های تجاری خود را نشان دهید. کارفرمایان مستعد و علاقه مند به رشد شغلی بیشتر مورد توجه کارفرمایان قرار می گیرند، بنابراین می توانند روی ارتقاء سریع به یک موقعیت پردرآمد حساب کنند. بهتر است از حالا به فکر شغل یابی باشید و شانس خود را افزایش دهید. برای این کار کافی است در یکی از دانشگاه های جمهوری اسلواکی تحصیلات عالی را دریافت کنید.

شرایط اخذ اقامت اسلواکی با کار دانشجویی

در این مقاله، تلاش شد، شرایط کار ضمن تحصیل در اسلواکی تشریح شود. هدف ارائه یک راهنمای کلی در خصوص اقامت و مهاجرت به اسلواکی به متقاضیان ادامه تحصیل در این کشور بود. بدیهی است موضوع مورد بحث، جزئیات و توضیحات مفصل تری دارد. ارائه دقیقتر و جزئی تر مطالب، صرفاً با آگاهی از شرایط متقاضیان امکان پذیر خواهد بود. علاقه مندان می­ توانند به کمک وکلا و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، اطلاعات جامعتری در خصوص موضوع مطروحه، کسب نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، به مدد کادر مجرب خود، امکان همراهی متقاضیان در تمامی زمینه های مهاجرت را دارد. پاسخگویی و مشاوره تلفنی (رایگان) و حضوری به تمامی علاقمندان، از جمله خدمات این موسسه است.

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در اسلواکی

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در اسلواکی مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • شرایط کار دانشجویی در اسلواکی چگونه است؟ دانشجویان در اسلواکی، به طور میانگین سالیانه، مجاز به 10 تا 20 ساعت کار در هفته هستند.
  • مشاغل دانشجویی در اسلواکی از چه نوع مشاغلی هستند؟ مشاغل دانشجویی در اسلوای غالبا مشاغل با تخصص پایین از جمله مشاغلی همچون صندوقداری یا کار در فست فودها می باشند.
  • کار دانشجویی در اسلواکی چه مزایایی دارد؟ کسب تجربه در بازار کار اسلواکی، دریافت حقوق، یادگیری زبان اسلواک و مهیاسازی فضای ورود به بازار کار پس از تحصیل
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط کار ضمن تحصیل در اسلواکی

  1. حسن محبی گفت:

    اینکه دانشگاه ها زبان اسلواکی ارائه میدن برای دانشجوها خیلی خوبه یعنی راحت تره از دانشگاه یاد گرفت و به نظرم هزینه اش باید کمتر از آموزشگاه های بیرون باشه. چون یه دانشجو خصوصا از ایران وقت و فرصتش رو نداره زبان اسلواکی هم یاد بگیره نهایت بتونه زبان انگلیسی رو به آیلتس و تافل برسونه تا واسه تحصیل و کار یه مدرک خوبی تو دستش باشه. ولی خب دانشگاه ها که ارائه میدن دوره زبان اسلواکی رو خیلی خوبه. تو این مطلب توصیه کرده بودین که یه کار تو بخش روابط عمومی پیدا کنید ولی این موقعیت شغلی برای کسی که تازه زبان یاد گرفته یه کم سخته و نمیشه حتی تو مصاحبه هم موفق بود. اینکه دانش آموزان دبیرستان هم میتونن کار کنن خوبه یعنی اگه از اول دبیرستان بشه رفت اسلواکی اون موقع هم میشه کار کرد پس میشه روزمه خوب تری تا زمان دانشگاه درست کرد. از بین پیشنهادت شما هم میشه رو اشتغال به صورت کاراموزی بیشتر حساب کرد چون داشتن تخصص تو مقطع کارشناسی بعیده ولی برای مقطع ارشد و دکترا موقعیت خوبیه واسه کار تو اسلواکی. ذکر کردن شرکت هایی که استخدام می کنن هم خیلی خوب بود. هزینه های تحصیلی رشته پزشکی و دندان پزشکی رو که گفته بودید یعنی تو کشور اسلواکی دانشگاه ها بیشتر برای پزشکی معروفند؟ یعنی رشته های مهندسی فنی رو برای دانشجویان بین المللی ارائه نمیدن؟ در مورد بورسیه هم کم توضیح داده بودید که به چه دانشجوهایی و چقدر بورسیه میدن.

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. دانشگاه های خوبی در خصوص تحصیل در این کشور برای ایرانی ها وجود داره. تحصیل به زبان انگلیسی از دیگر مزایا است. برای اخذ بورسیه در اسلواکی بایستی شخصا اقدام نماید. می توانید به محتوا لینک شده مراجعه کنید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *