مهاجرت کاری استونی

شرایط کار ضمن تحصیل در استونی

شرایط کار ضمن تحصیل در استونی

از برترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان با هدف کار ضمن تحصیل، کشور پیشرفته استونی است. از شرایط کار ضمن تحصیل در استونی علاوه بر انجام کار پاره وقت حین تحصیل، جستجوی کار تمام وقت به مدت 9 ماه پس از تحصیل می باشد. جستجو و انجام کار چه ضمن تحصیل و چه پس از تحصیل برای دانشجویان در استونی محدود به اخذ ویزای کار نمی باشد. دانشجویان به راحتی می توانند از طریق کار پس از تحصیل نیز اقامت اتحادیه اروپایی EU خود را دریافت نمایند.

استونی واقع در شمال اروپا و دارای مرز مشترک با لیتونی، سوئد و فنلاند می باشد. این کشور جزیره ای کوچک با جمعیتی بالغ بر 1329820 نفر در سال 2023 در حدود 42227 کیلومتر مربع مساحت دارد. از آب و هوای قاره ای مرطوبی برخوردار است. اقتصاد استونی بر پایه اقتصاد بازار آزاد اداره می شود. این کشور بر طبق گزارش بانک جهانی با تولید ناخالص داخلی (GDP) در حدود 46590 بیلیون $ (دلار) جزء کشورهای پر درآمد اروپایی محسوب می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت ارائه برترین مشاوره های حقوقی و مهاجرتی با افتخار در خدمت هموطنان عزیز می باشد.

مزیت تحصیل در استونی

آیا شما هم جزو آندسته از افرادی می باشید که هنوز مقصد تحصیلی خود را انتخاب نکرده اند؟ آیا به دنبال یک مقصد تحصیلی خارجی می باشید که زیبا، ایمن، پیشرفته و پر رونق باشد؟ آیا تا کنون به تحصیل در استونی فکر کرده اید؟ کشور استونی در شمال قاره اروپا، یکی از امن ترین کشورهای جهان و از پیشگامان در زمینه تکنولوژی های دیجیتال و اینترنت می باشد. استونی یکی از اولین ملل در صدور کارتهای شناسائی الکترونیکی، سیستم دولت الکترونیک، درمان- الکترونیک، مدرسه- الکترونیک، پارکینک الکترونیک و هر آنچیزی که به فکر شما خطور بکند را استونی دیجیتالی کرده است.

یادآوری می شود که معروفترین استارت آپ ها مثل Skype ,TransferWise ,CrabCAD ,Fortumo و غیره نیز کارشان را در استونی کلید زدند. امروزه کشور استونی بخاطر فرهنگ کارآفرینی خود معروف است. این روحیه کارآفرینی در بین دانشجویان خارجی نیز با ساپورت ایده ها و پروژه های تحقیقاتی آنها تقویت می شود. استونی دارای 15 دانشگاه دولتی و 9 دانشگاه خصوصی می باشد. از مزایای تحصیل در این دانشگاه ها تحصیل به زبان انگلیسی، امکان دریافت فاند تحصیلی، مهیا بودن شرایط کار ضمن تحصیل در استونی و سایر می باشد.

چگونگی شرایط کار ضمن تحصیل در استونی

در تمامی مقاطع تحصیلی شرایط کار در استونی برای همه دانشجویان خارجی آسان و در دسترس است. دانشجویان خارجی در استونی برای کار ضمن تحصیل نیازی به اخذ ویزای کاری ندارند. با همان ویزای تحصیلی خود می توانند در استونی کار کنند به شرط آنکه این امر مخل برنامه تحصیلی دانشجویان نباشد. چرا که دانشجویان مجبورند نمرات قبولی خود را در تمامی دروس اخذ نموده و در زمان معین دوره تحصیلی خود را به اتمام برسانند.

لازم است بدانید یکی از امتیازات فوق العاده تحصیل در استونی برای دانشجویان خارجی این است که دانشجویان برای جستجوی کار می توانند پس از فارغ التحصیلی نیز ( با اجازه دانشگاه) به مدت 9 ماه دیگر نیز در این کشور عضو اتحادیه اروپایی مقیم شوند. پس در این مدت می توان برای کار در استونی، درخواست ویزای اقامت موقتی استونی را ارائه و آن را اخذ نمود. میانگین درآمد ماهیانه در استونی €1221 (یورو) و حداقل درآمد ماهیانه €470 (یورو) می باشد. استاندارد ساعات کاری در استونی 8 ساعت در روز می باشد. ولی از شرایط کار ضمن تحصیل در استونی آن است که کار دانشجویی محدودیت ساعتی ندارد.

چگونگی شرایط کار ضمن تحصیل در استونی

نحوه کاریابی دانشجویان در استونی

اغلب دانشجوبان در استونی ضمن تحصیل کار می کنند. در استونی، ارسال ایمیل به کارفرما ابزار بسیار کارسازی می باشد. تماس تلفنی با کارفرما یا شرکت نیز می تواند موثر باشد اما، این روش مرسوم نیست. با این حساب، متقاضیان کار دانشجویی در استونی در گام اول نیازمند نگارش یک رزومه یا CV قوی از خودشان می باشند. علاوه بر CV،دانشجویان مایل به کار در استونی بایستی انگیزه نامه و دستمرد مورد نظر خود را نیز همراه CV به آدرس شرکت استخدام کننده ارسال نمایند.

همواره داوطلبان بایستی برای انجام مصاحبه آماده باشند. انجام کار تمام وقت یا پاره وقت نیز به شرایط و علایق شما بستگی دارد. متقاضیان می توانند اطلاعات کار و کاریابی در استونی را از طریق وب سایت های Work in Estonia دریافت نمایند. موارد زیر، نمونه مواردی است که متقاضیان جهت کاریابی در استونی می توانند مراجعه نمایند:

  • www.Workinestonia.com (پیشنهادات کاری برای مشاغل به زبان انگلیسی)
  • مراکز کار و میزهای اطلاعات در خود دانشگاه های استونی
  • دوستان، همکلاسی ها و دانشجویان محلی
  • وب سایت های کاریابی و استخدام معروف در استونی
  • تماس مستقیم با شرکت که می توان از طریق وب سایت شرکت به این کار مبادرت نمود.

فرصت های کاری در استونی برای دانشجویان خارجی

با توجه به شرایط کار ضمن تحصیل در استونی و نیز کار تمام وقت و پاره وقت در این کشور، شما ممکن است جویای تجربه کاری در یک شغل بلند مدت در استونی باشید. معمولا کارفرماها و شرکت های کشور استونی بر اساس رشته و مدرک تخمصصی متقاضیان نسبت به استخدام آنها اقدام می کنند. معمولا بیش از فرصت های کاری تمام وقت برای دانشجویان، مشاغل پاره وقت معروف به مشاغل دانشجویی در استونی فراوان است.

همانند کار ضمن تحصیل در اتریش، مشاغل پاره وقت در استونی برای دانشجویان خارجی از مربیگری، آموزش زبان، پرستاری از کودک، مفسری، مترجمی، مدیریت، برنامه نویسی، IT، پذیرش، کار فروشگاهی و سایر متغییر می باشد. یادآوری می شود که تسلط متقاضیان کار دانشجویی در استونی به انواع زبان ها در واقع یک پوئن مثبت برای کاریابی محسوب می شود. از شرایط کار ضمن تحصیل در استونی همچنین ساپورت همه جانبه شرکت های کارآفرین همانند Garage48, StartUp WiseGuys, Tehnopol SrartUp Incubator از ایده ها و پروژه های دانشجویی در این کشور می باشد.

بررسی شرایط کار حین تحصیل در استونی

فارغ التحصیلان از دانشگاه های استونی که مایل به اقامت و انجام کار تمام وقت در استونی هستند، می توانند از فرصت 9 ماهه ای که دانشگاه های استونی جهت کاریابی در اختیار آنها قرار می دهد استفاده نمایند. در این بازه زمانی، متقاضیان می توانند با کاریابی در استونی و عقد قرارداد با شرکت کارفرمای استونی همزمان برای درخواست ویزای کار استونی و ویزای اقامت موقت استونی اقدام نمایند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یکی از برترین موسسات مهاجرتی ایران در زمینه اخذ انواع ویزاهای مهاجرتی شامل ویزاهای کار و اقامت کشورهای اروپایی همانند کار در فرانسه، آلمان، انگلستان و سایر می باشد. هموطنان عزیز مایل به کار و زندگی در اتحادیه اروپا با انجام هماهنگی های قبلی از طریق مشاوره با کارشناسان این موسسه می توانند در جریان بهترین طرق مهاجرتی سازگار با شرایط خود قرار گیرند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *