مهاجرت به کشور آمریکا

شرایط پناهندگی در آمریکا

شرایط پناهندگی در آمریکا

امروزه افراد زیادی با درهای بسته در خصوص مهاجرت به آمریکا به ویژه پناهندگی بر می خورند از این رو می باید از شرایط پناهندگی در آمریکا اطلاع یابید. روش پناهندگی که تنها روش مهاجرتی پر خطر می باشد که مورد تایید مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نمی باشد. اما چنان چه شما هم علاقه مند به کسب نمودن اطلاعاتی در زمینه سایر روش های مهاجرت به این کشور هستید این فرصت را دارید تا با مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد این روش ها به اطلاعات جامعی دست یابید.

تغییر قوانین شرایط پناهندگی در آمریکا

براساس بیانیه های مختلف رئیس جمهور ترامپ در مورد پناه جویان این کشور با ورود اغلب این اشخاص به دلیل عدم استفاده و ناتوانی کاروان های مهاجر به این کشور ممانعت می شود. دلیل اصلی این موضوع برای ممانعت با ورود غیرقانونی به این کشور می باشد. منجر به این شده که سیستم پناهندگی ایالات متحده نزدیک به نقطه فروپاشی باشد.

تعداد پرونده های مربوط به پناهندگی از سال 2010 تا قبل از ورود ترامپ بیش از 4 برابر شده بود. تعداد 100000 نفر را دربر می گرفت. در نتیجه، میزان پرونده های مشروع پناهندگی، در این برهه زمانی افزایش یافته بود. از آنجا که تعداد افراد هر چه بیشتر در صفوف پناهندگی و دادگاه های مهاجرتی این کشور بیشتر می شد. این اشخاص دارای انگیزه بیشتری برای درخواست پناهندگی در این کشور داشتند. به همین علت بسیاری از شرایط پناهندگی در آمریکا تغییر کرده است.

با توجه به کامل نبودن قوانین پناهندگی ایالات متحده و قوانین حاکم بر نحوه بازداشت خانواده ها و افراد زیر سن قانونی، 99% از متقاضیان پناهندگی در این کشور از تعداد 94285 که از سایر کشورهای آمریکای مرکزی در سال 2017 دستگیر شدند. به طور غیرقانونی به کشور خود بازگرداننده شدند. بیشتر آنها اتباع کشورهای السالوادور، گواتمالا و هندوراس بودن که در کشور آمریکا به دنبال پناهندگی بودند. از این جمعیت فقط یک نسبت کوچک که در بعضی موارد 15% یا کمتر باشد این امکان را داشتند که در نهایت واجد شرایط باشند. اغلب این اشخاص پس از سال ها انتظار برای یک جلسه دادرسی. همچنين توانستند تمام ادعاهای خود را ارائه کنند. به این علت که قوانین پناهندگی این کشور فقط در قوانین داخلی و بین المللی تدوین نشده بود. بلکه این قوانین بر اساس ارزش ها و سنت های انسانی در آمریکا بود.

معایب شرایط پناهندگی در آمریکا

متأسفانه، این قوانین جدید منجر به تحقیر بسیاری از پناهندگان می شود، و مرگ و زندگی این اشخاص به تصمیمات قانونی و اداری جدید در این کشور بستگی دارد. تلاش های دولت ترامپ برای محدود کردن دسترسی به پناهندگی در مرزهای جنوب غربی این کشور از طریق مرزبندی منجر به ایجاد خطرات فراوانی برای مهاجرین شده است.

میانگین تعداد مهاجرین به این کشور از طریق روش های مختلف از طریق نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین مهاجرت متقاضیان به آمریکا

مجازات غیرضروری و ضد حقوق بشر در این کشور با قوانین بشر دوستانه دارای تضاد زیادی می باشد. جهت مهاجرت قانونی به این کشور مانند مهاجرت تحصیلی مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

معایب شرایط پناهندگی در آمریکا

بررسی شرایط پناهندگی در آمریکا

بر اساس قوانین پناهندگی این کشور هر بیگانه ای که در حال وارد شدن به ایالات متحده می باشد. ملزم هست که در اولین مقصد خود درخواست پناهندگی کند. لازم به ذکر می باشد که قوانین برای وضعیت پناهندگی در این کشور متفاوت است. الزامات قانون پناهندگی همیشه مشخص نیست. در برخی از مناطق این کشور ، قوانین بین المللی و قوانین ایالات متحده، تعهداتی را ایجاد می کند که غیرقابل انکار هستند. این مساله باعث شده که در طی سال های اخیر، میزان مشارکت در این مبارزه افزایش یافته است. چرا که شمار افرادی که ثبت نام کرده اند. از درگیری و آزار و اذیت در سراسر جهان پناهنده شده اند. جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

حق درخواست پناهندگی که در کنوانسیون 1951 سازمان ملل مربوط به وضعیت پناهندگان مطرح شده است. یکی از مهم ترین قوانین بین المللی است. این امر به دولت ها اجازه می دهد که وضعیت پناهندگان غیرقانونی را به هر صورتی سازمان دهند. این موضوع به علت وجود ترس و واهمه از آزار و اذیت به دلایل نژادی، مذهب، ملیت، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا عقاید سیاسی می باشد. به علت وجود کلیه مهاجرانی که از اروپای شرقی و به خاطر وجود آزار و شکنجه مذهبی فرار کرده بودند. در سال 1948 قانون پناهندگی ایالات متحده لغو شد. در در طول جنگ سرد، ایالات متحده سیاست پناهندگی را به عنوان یک سلاح علیه کمونیسم دید. این اتفاق پس از اینکه ایالات متحده پروتکل پیوستن به کنوانسیون سال 1968 را تصویب کرد. جهت مهاجرت به این کشور و اطلاع از کلیه شرایط مقاله شرایط مهاجرت به آمریکا را مطالعه بفرمائید.

انواع پناهجویان در آمریکا

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان (UNHCR) یک غربالگری اولیه را برای تعیین اینکه آیا فردی که به دنبال وضعیت پناهندگی است طبق قوانین بین المللی واجد شرایط پناهندگی است یا خیر. افرادی که به عنوان پناهندگان نیازمند اسکان مجدد شناسایی می شوند، به یکی از 9 مرکز پشتیبانی اسکان مجدد وزارت امور خارجه (RSC) در سراسر جهان ارجاع داده می شوند و در آنجا غربالگری می شوند تا اطمینان حاصل شود که اولویت های پردازشی تعیین شده توسط ایالات متحده را برآورده می کنند.

3 دسته اصلی وجود دارد که از طریق آنها افراد می توانند به برنامه پذیرش پناهندگان ایالات متحده (USRAP) دسترسی پیدا کنند. آن ها در جدول زیر آمده است:

نام دستهتوضیحات
اولویت یکافرادی که نیازهای حفاظتی قانع کننده ای دارند یا کسانی که راه حل بادوام دیگری برای آنها وجود ندارد. این افراد توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) به ایالات متحده ارجاع داده می شوند یا توسط یک سفارت ایالات متحده یا یک سازمان غیردولتی (NGO) شناسایی می شوند.
اولویت 2گروه‌های «نگرانی ویژه» برای ایالات متحده، که توسط وزارت امور خارجه با نظرات خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS)، UNHCR، و سازمان‌ های غیر دولتی تعیین‌شده انتخاب می‌شوند.
اولویت 3بستگان (والدین، همسران یا فرزندان مجرد زیر 21 سال) پناهندگانی که قبلا در ایالات متحده مستقر شده اند. خویشاوند مستقر در ایالات متحده باید سوگندنامه رابطه (AOR) را ارسال کند و باید توسط DHS پردازش شود.

مهاجرت از طریق پناهندگی در آمریکا

یکی از راه های ممکن برای پناهندگی در آمریکا ورود به این کشور از مرزهای زمینی یا هوایی می باشد. قاچاق انسان و مهاجرت غیر قاچاقی به این کشور بیشتر از مرز مشترک با کشور مکزیک صورت می گیرد. به صورت کلی 20% از مهاجرین غیرقانونی به این کشور، مکزیکی می باشند. از طریق مرز این کشور وارد این کشور می شوند.

با این حالت برخی از افراد، به محض وارد شدن به این کشور، نسبت به اسناد هویتی خود اقدام می کنند. همچنين ملت آنها و هدف از پناهندگی در آمریکا فاش نشود. در این کشور پناهنده شوند. بر اساس تعریف کنوانسیون ژنو از شرایط پناهندگی شامل نام پناهنده در مواردی این امکان وجود دارد که شخص در کشور خود به دلیل عقیدتی، جنسیت، گرایش خاص سیاسی و یا جنگ و آشوب در معرض خطر شدید قرار می گیرد.

ناگفته نماند که در موسسات حقوقی معتبر خدماتی در باب رویه پناهندگی صورت نمی گیرد. این مقاله صرفا در باب اطلاعات متقاضیان نگارش شده است. افراد می توانند برای کسب آگاهی بیشتر در باب رویه قانونی نظیر مهاجرت تحصیلی به آمریکا به این مقالات در وب سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز مراجعه نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *