مهاجرت تحصیلی اتریش

شرایط ویزای تحصیلی در اتریش

شرایط ویزای تحصیلی در اتریش

آگاهی از شرایط ویزای تحصیلی در اتریش لازمه مهاجرت تحصیلی به این کشور شگفت انگیز می باشد. قبل از هرگونه اقدام بایستی از این موضوع مطلع بود. در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور اتریش را دارید باید از شرایط ویزای تحصیلی در اتریش آگاهی کامل بدست آورید. در این مقاله در رابطه با شرایط اخذ ویزای تحصیلی توضیحات مکفی ارائه خواهد شد. تحصیل در کشور اتریش یک فرصت بسیار مناسب برای داوطلبان ادامه تحصیل در قاره اروپا است. چرا که موقعیت شغلی مناسبی را پس از پایان تحصیل در اختیار شما قرار خواهد داد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی شما در این باب و اقصی ویزاهای تحصیلی نیز می باشد.

بررسی شرایط ویزای تحصیلی در اتریش

آنچه قبل از بررسی شرایط ویزای تحصیلی در اتریش باید بررسی گردد، پذیرش تحصیلی است. زمان اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش برای ترم اول سال تحصیلی از ماه فوریه تا انتهای ژانویه و برای ترم دوم تحصیلی از ماه سپتامبر تا انتهای آگوست است. شما برای افزایش شانس دریافت پذیرش از سوی دانشگاه، باید مدارک تحصیلی خود را به دانشگاه های مختلف ارسال کنید. پس از دریافت پذیرش از سوی دانشگاه شما باید پیش ثبت نام خود را انجام دهید. سپس باید برای دریافت بورسیه تحصیلی خود اقدام کنید. توجه داشته باشید که بورسیه های تحصیلی را حتما باید قبل از ورود به خاک این کشور دریافت کنید. پس از آن که فرد متقاضی موفق شد پذیرش تحصیلی را اخذ نماید، لازم است که در زمان مناسب با در دست داشتن مدارک لازم به سفارت مراجعه کند.

انواع ویزای تحصیلی اتریش

این کشور یک مقصد محبوب برای دانشجویان خارجی در سراسر جهان است. این دانشگاه شهریه های مقرون به صرفه ای را ارائه می دهد و خانه برخی از بهترین دانشگاه های دولتی در اروپا است. علاوه بر این، برای دانشجویانی که مایل به ادامه زندگی و کار در این کشور پس از پایان تحصیلات خود هستند، فرصت های شغلی بسیار خوبی را ارائه می دهد. به عنوان یک غیر مقیم این کشور، باید بدانید که به احتمال زیاد باید برای ویزای تحصیلی این کشور درخواست دهید.

به طور کلی، 2 نوع ویزای دانشجویی برای تحصیل در این کشور وجود دارد که عبارتند از:

بررسی انواع ویزای دانشجویی اتریششما باید برای نوع ویزا که متناسب با طول برنامه تحصیلی شما است اقدام کنید. توضیح هر یک در جدول زیر آمده است:

نوع ویزاتوضیحات
ویزای C (کوتاه مدت)این یک ویزای کوتاه مدت است که به شما امکان اقامت و تحصیل در این کشور تا 3 ماه را می دهد.
ویزای D (بلند مدت)این یک ویزای طولانی مدت است که تا 6 ماه اعتبار دارد و سپس می توانید به مجوز اقامت دانشجویی تغییر دهید. اگر در اتریش تحصیلات عالی یا تحصیل طولانی مدت داشته باشید، به این نوع ویزا نیاز دارید.

هر 2 ویزا یعنی C و D، برای دانشجویان رایگان است.

مدارک و شرایط ویزای تحصیلی در اتریش

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش به شرح زیر است:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • اصل گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه
  • اصل شناسنامه و کارت ملی به علاوه ترجمه آن ها به زبان آلمانی (در صورت تاهل باید کارت ملی و شناسنامه همسر خود را نیز به همراه داشته باشید.)
  • عکس رنگی در سایز عکس پاسپورت
  • ارائه تعهدنامه مالی برای افراد زیر 24 سال که نشان می دهد شما تمکن مالی به میزان 5000€ (یورو) برای 1 سال را دارید. در صورتی که سن شما از 24 بیشتر است،باید گواهی مالی 10000€ (یورو) ارائه دهید. این تعهد باید از طریق بانک صادر شود. حتما به تایید سفارت اتریش در ایران برسد.
  • ارائه پذیرش رسمی از طرف دانشگاه یا یک موسسه علمی در خاک این کشور
  • ارائه ترجمه ریز نمرات و مدرک تحصیلی دوره قبل تحصیلی. ترجمه ریز نمرات دروه دبیرستان و پیش دانشگاهی برای افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند الزامی است.
  • ارائه اصل و ترجمه گواهی عدم سوء پیشینه قضایی با مهر تایید از وزارت امور خارجه
  • ارائه تاییدیه پرداخت هزینه خوابگاه
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی با اعتبار حداقل 3 ماه

هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

حداقل هزینه های زندگی ماهانه دانشجویی در اتریش

شرایط مالی لازم برای دریافت ویزای تحصیلی در اتریش

برای اینکه بتوانید از کشور اتریش ویزای تحصیلی دریافت کنید، باید ثابت کنید که از تمکن مالی کافی برخوردار هستید. در صورتی که کمتر از 24 سال سن دارید باید ثابت کنید که ماهیانه می توانید 502.24€ (یورو) در اختیار داشته باشید. براساس قانون مصوب شده در سال 2018، در صورتی که بیش از 24 سال سن دارید باید 909.42€ (یورو) در ماه پس انداز داشته باشید. شما باید ثابت کنید که برای حداکثر 12 ماه می توانید از چنین پس اندازی بهرمند شوید. در صورتی که فردی در کشور اتریش توانایی حمایت مالی شما را دارد، یا موفق به کسب بورسیه تحصیلی در خاک اتریش شده اید، میزان درآمد ماهیانه از مبلغ گفته شده کم می شود.

در صورتی که هزینه اقامت شما از 288.87€ (یورو) در ماه تجاوز کند، باید هزینه اضافه شده را تامین کنید. تاییدیه مالی شما باید از طریق یک حساب بانکی معتبر صادر شود. البته شما می توانید تاییدیه مالی را از طریق یک حمایت کننده در خاک کشور اتریش نیز دریافت کنید. همچنین برگه تاییدیه بورسیه نیز می تواند به عنوان یک مدرک معتبر شناخته شود. همچنین می توانید در خصوص زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در اتریش را مطالعه بفرمائید.

دلایل رد شرایط ویزای تحصیلی در اتریش

رد درخواست ویزای تحصیلی شما می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم اطمینان دولت اتریش از توانایی تمکن مالی درخواست کننده
  • عدم اعتبار کافی گذرنامه
  • عدم دریافت بیمه
  • عضویت در گروهک ها، سازمان ها و یا نهادهایی که در سطح جهان به عنوان گروه های تبهکار و یا تروریست شناخته می شوند.
  • اثبات تمایل شما به کار در کشور اتریش قبل از پایان تحصیل
  • ارائه اطلاعات غلط در هنگام ثبت تقاضا
  • احتمال برهم زدن نظم عمومی در کشور اتریش و یا وارد کردن خسارت به افراد حقیقی و یا حقوقی
  • ازدواج مصلحتی به منظور سهولت صدور روادید
  • ثبت تخلف بین المللی از جانب یکی از کشورهای عضو شنگن و ممانعت آن از ورود شما به خاک اروپا
  • ممنوعیت قانونی ورود شما به خاک اروپا

دلایل رد شرایط ویزای تحصیلی در اتریش

اقدامات مهم پس از ورود به خاک اتریش

دانشجویان باید در اولین فرصت پس از ورود به این کشور نسبت به تکمیل موارد زیر اقدام کنند؛

  • ثبت محل سکونت
  • ثبت قرارداد بیمه
  • تکمیل ثبت نام دانشگاه
  • ثبت نام در کلاس های زبان آلمانی در صورت نیاز
  • افتتاح یک حساب بانکی

پس از تکمیل مراحل بالا، کلیه مدارک باید در اختیار شهرداری محل اقامت شما قرار بگیرد. اعتبار ویزای دانشجویی شما تنها 3 ماه است. در صورتی که از مرزهای شنگن خارج شوید، اجازه بازگشت به اتریش را نخواهید داشت. برای رفع این مشکل باید جهت اجازه اقامت در خاک اتریش اقدام کنید. در صورتی که همسر یا فرزندان به عنوان همراه وارد خاک اتریش شوند نیز باید پس از انجام امور بیمه، محل اقامت شخص نیز به شهرداری محل اقامت شما ارائه شود. اقامت اتریش را از طریق لینک مذکور به طور کامل مطالعه بفرمائید.

اجازه اقامت در خاک اتریش

پس از دریافت ویزای تحصیلی اتریش و ورود به خاک این کشور باید برای کسب اجازه اقامت در این کشور اقدام کنید. پس از دریافت این مجوز باید توجه داشته باشید که مجوز اقامت شما در اتریش تنها 1 سال اعتبار دارد. قبل از پایان اعتبار آن باید نسبت به تمدید آن اقدام کنید. در این بخش شرایط ویزا تحصیل در این کشور را به منظور آشنایی هرچه بیشتر شما با نحوه اخذ ویزای تحصیلی ارائه کردیم.

کشور اتریش برای رد درخواست شما دلایلی منطقی ارائه خواهد کرد. در صورتی که شما دلایل و مستندات کافی برای توانایی زندگی آرام در اتریش را ارائه دهید. بدون شک به سادگی قادر به دریافت ویزای تحصیلی این کشور خواهید بود. برای صحبت با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار کنید.

5/5 - (12 امتیاز)

7 دیدگاه برای “شرایط ویزای تحصیلی در اتریش

  1. sohrab گفت:

    اونجوری که من متوجه شدم شهریه نداریم ولی باید پول ثبت نام بدیم که به پول ما میشه سالی 15 میلیون خیلی خوووووووبه

  2. sohrab گفت:

    اصلا به هیچ وجه با شرایط جدید نرید سفارت اتریش پولتون رو میریزین دور

  3. سمیرا توکلی گفت:

    سلام و تشکر
    شرایط کار بعد از تحصیل در اتریش چطور است؟

  4. صبا صابری گفت:

    سلام

    ممنون از اطلاعات خوبتون خیلی کمکم کردید

  5. علی اردویی گفت:

    اگه وقت سفارت هم کمتر بشه خیلی کشور خوبیه

  6. کیان گفت:

    تحصیل در اتریش خیلی خوبه

  7. hiva گفت:

    ba salam va tashakor az site va maqaale haye khooobetoon man 25 sal sen daram va mikham baraye foqam b in keshvatr mohajerat konam man dar iran dandanpezeshki khooondam aya sharayete man monaseb baraye mohajerat hast?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *