شرایط صربستان

هزینه زندگی در صربستان

هزینه زندگی در صربستان

افرادی که علاقمند مهاجرت به کشور صربستان هستند، در ابتدا سعی می­ نمایند تا اطلاعات لازم در زمینه هزینه زندگی در صربستان را کسب نمایند. هزینه های زندگی در صربستان با دیگر کشورهای اروپایی کمی متفاوت تر است. افراد در شهرهای بزرگ این کشور همچون بلگراد پایتخت صربستان می­باید هزینه های بیشتری را برای زندگی پرداخت نمایند. دوستان عزیز جهت آگاهی از شرایط مهاجرت به دیگر کشورها می­ توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند. صربستان دارای 7/5 میلیون جمعیت است که از ملیت های مختلف تشکیل شده است. افراد با مهاجرت به صربستان می ­توانند زندگی متفاوتی را در کنار مردم دلسوز و مهمان نواز صرب تجربه نمایند.

صربستان کشوری است که در جنوب شرقی قاره­ی اروپا موقعیت دارد. از جمله سرزمین های شبه جزیره بالکان محسوب می­ شود. این کشور دارای آب و هوای قاره ای است. زمستان ها شاهد آب و هوایی سرد هستیم که چندان طولانی نمی باشد. در تابستان آب و هوایی گرم را می­ توان تجربه نمود. زبان رسمی این کشور صربی است. از آنجاییکه در این کشور مردمانی با ملیت های گوناگون زندگی می­ کنند. مردم به زبان های مجارستانی، اسلواکی، رومانیانی و کروانی نیز صحبت می­ کنند.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در صربستان

درباره کشور صربستان

صربستان، با نام رسمی جمهوری صربستان، یک کشور مستقل است که در تقاطع اروپای مرکزی و جنوب شرقی در دشت پانونی جنوبی و بالکان مرکزی واقع شده است. صربستان حدود 7 میلیون نفر ساکن است. پایتخت آن، بلگراد، در زمره قدیمی ترین و بزرگترین شهرهای جنوب شرقی اروپا قرار دارد. زبان رسمی صربی است که بومی %88 از جمعیت است. صربی تنها زبان اروپایی است که از دو حروف الفبای سیریلیک و لاتین استفاده می کند. صربستان محصور در خشکی است، اما به عنوان یک کشور دانوبی به دریاها و اقیانوس های دور متصل است. میراث فرهنگی و تاریخی صربستان با مکان های باستانی ماقبل تاریخ و میراث آن از دوران باستان شروع می شود. امروزه صربستان یک کشور اروپایی مدرن و دموکراتیک است که در مسیر عضویت در اتحادیه اروپا قرار دارد.

طبق گزارش سازمان توریستی صربستان، شهرهای بلگراد و نووی ساد، کوه‌های کوپائونیک و زلاتیبور و شهرک‌های آبگرم Vrnjačka Banja و Sokobanja، بیشترین بازدیدکننده‌ترین مقاصد گردشگری را دارند. وقتی به صربستان فکر می کنید، کنستانتین کبیر ممکن است اولین کسی نباشد که به ذهن می رسد. کنستانتین، علاوه بر 17 امپراتور روم دیگر، در صربستان فعلی به دنیا آمدند. صربستان خانه یکی از چهار پایتخت اصلی رومی است شهر باستانی سیرمیوم، که اکنون به عنوان Sremska Mitrovica شناخته می شود. باور کنید یا نه، گران ترین پنیر جهان متعلق به سوئیس، فرانسه یا ایتالیا نیست. در واقع، از صربستان می آید و از مخلوطی از شیر بز درست می شود. اسمش پوله است و هر کیلوگرم €1000 (یورو) قیمت دارد. پایتخت صربستان، بلگراد، عنوان یکی از باستانی ترین شهرهای اروپا را دارد. و درست خارج از بلگراد، بقایای Vinca و Starcevo، دو فرهنگ برجسته عصر برنز را خواهید دید.

هزینه زندگی در صربستان و شهرهای آن

هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کشور صربستان با یکدیگر متفاوت است. هزینه های زندگی در پایتخت صربستان نسبت به دیگر شهرهای صربستان گرانتر برآورد شده است. افراد در صربستان می­ توانند برای رفت و آمدهای درون شهری از سیستم حمل و نقلیه عمومی که هزینه بلیط آن بسیار به صرفه است استفاده نمایند. هزینه های بلیط سواری های حمل و نقل عمومی 22$ (دلار) می باشد. همچنین کرایه تاکسی ها در این کشور نسبت به شهرهای صربستان متفاوت است. هزینه های زندگی در صربستان در مقایسه با دیگر کشورها اروپایی مناسب تر گزارش شده است. بطوریکه هزینه های زندگی در این کشور تنها 14% بالاتر از هزینه های زندگی در ایران است. در مقابل هزینه های ملک و اجاره مسکن 45% پایین تر می­ باشد. بررسی موضوع هزینه زندگی در خصوص اطلاع از شرایط مهاجرت به صربستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

هزینه های خوراک در صربستان

رستوران های کشور صربستان از شهرت زیادی در میان کشورهای جهان برخوردار است. رستوارن ها و فست فودهای این کشور به صورت 24 ساعت باز هستند. از معروفترین غذاهای این کشور می­ توان بورک را نام برد. ما در جدول زیر برخی از هزینه های خورد و خوراک در این کشور را نمایش داده ایم.

لیست اقلام غذاییهزینه به یورو
یک وعده غذا در رستوران معمولی6€
وعده غذایی مک دونالد5.6€
کاپوچینو1.47€
آب1€
شیر1€
نان تازه سفید0.52€
برنج1.54€

هزینه حمل و نقل و ملک جهت زندگی در صربستان

از جمله هزینه زندگی در صربستان حمل و نقل است. افرادیکه از ماشین های شخصی خود برای تردد در صربستان استفاده می کنند. بایستی هزینه ای را بابت سوخت پرداخت نمایند. هزینه سوخت خودرو در این کشور به طور متوسط $150 (دلار) به ازای هر لیتر می­ باشد. اجاره بهای هتل ها نیز در این کشور بسته به رده و شهری که افراد اقامت می نمیند با یکدیگر متفاوت است. اما اکثرا هزینه های هتل در مراکز شهر و در شهر بلگراد بیشتر از هتل های خارج شهر می ­باشد. بطور متوسط هزینه هتل ها با تختخواب های کوچک در مرکز شهر بلگراد 200$ الی 1000$ (دلار) می باشد. خوابگاه هایی در مناطق عالی شهر بلگراد وجود دارد. هزینه های این خوابگاه ها به همراه صبحانه 1000$ الی 2000$ (دلار) می ­باشد.

هزینه حمل و نقل و ملک جهت زندگی در صربستان

 قیمت آپارتمان ها در صربستان

هزینه زندگی در صربستان در مراکز شهرها نسبت به مناطق خارج از شهر گران تر است. این هزینه ها در مورد قیمت آپارتمان ها در این کشور نیز صادق است. هزینه های آپارتمان در مرکز شهر به ازای هر متر مربع $180 (دلار) و در خارج از شهر به ازای هر متر مربع $106 (دلار) برآورد شده است. نرخ بیکاری در کشور صربستان نسبتا بالاست. متوسط حقوق کارکنان در این کشور 403$ (دلار) در ماه برآورد شده است. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره اطلاعات مفیدی در زمینه شرایط کار در صربستان و استخدام در این کشور در اختیار عزیزان قرار می ­دهند.

هزینه زندگی در صربستان در بخش ورزش و اوقات فراغت

یکی اصلی ترین هزینه های زندگی در صربستان بعد از مسکن و خورد و خوراک، هزینه های ورزش و اوقات فراغت در این کشور است. البته یکی از دلایلی که اتباع خارجی این کشور را برای زندگی انتخاب می کنند تنوع بالا محیط های ورزشی و اوقات فراغت در این کشور است. زیرا صربستان طبیعت فوق العاده ای دارد و مکان های شگفت انگیزی را برای تمرین در فضای باز برای شهروندان خود ارائه می دهند. علاوه بر این اتباع خارجی می توانند در بسیاری از شهرها و شهرهای کوچک صربستان پیاده روی و شنا کنند. اما افرادی که ورزش در باشگاه های بدنسازی را ترجیح می دهند باید در یکی از آنها ثبت نام کنند. همچنین عضویت در باشگاه های ورزشی در صربستان، بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است. هزینه ماهانه باشگاه های ورزشی در صربستان به طور میانگین 95$ (دلار) می باشد.

در نمودار زیر می توانید میانگین هزینه باشگاه های ورزشی در کشورهای مختلف اروپایی را با یکدیگر مقایسه کنید:

 

علاوه محیط های ورزشی گوناگون در صربستان، امکانات سرگرمی نیز در این کشور فراوان است. به طور مثال اگر قصد دارید برای پر کردن اوقات فراغت به سینما بروید یک بلیط سینما در صربستان حدود 15$ (دلار) خواهد بود. به طور کلی هزینه زندگی در صربستان به ویژه در بخش ورزش و اوقات فراغت، بسیار مقرون به صرفه است. در جدول زیر می توانید انواع هزینه ها ورزش و اوقات فراغت در صربستان را مشاهده فرمایید:

انواع هزینه های ورزش و اوقات فراغت در صربستانهزینه به $ (دلار)
باشگاه بدنسازی به صورت یک ماهه95$
اجازه زمین تنیس روزانه به مدت 1 ساعت15$
بلیط سینما برای یک نفر15$
بلیط تئاتر برای یک نفر25$
اجاره زمین فوتبال به مدت 2 ساعت29$

تفکیک هزینه زندگی در صربستان

همانطور که می دانید هزینه زندگی در صربستان به بخش های مختلفی تقسیم می شود. به طور کلی افراد برای زندگی ایده آل در صربستان باید هزینه های گسترده ای را در زمینه های مختلف بپردازند. البته لازم به ذکر است که اکثر شهروندان صربستانی از گرانی مواد غذایی در این کشور رنج می برند. زیرا اغلب مواد غذایی در این کشور از طریق صادرات وارد صربستان می شود. پس بنابراین مواد غذایی بزرگترین هزینه زندگی شما را در صربستان در بر می گیرد. همچنین آمارهای زیادی وجود دارد، که اظهار می کند که به طور متوسط هزینه های مورد نیزا برای غذا بسیار بیشتر از سبد کالاهای مصرفی افراد است. از سوی دیگر، هزینه قابل توجه دیگر در صربستان هزینه اجاره بها در این کشور است. در نمودار زیر می توانید تفکیک هزینه های ضروری زندگی در صربستان را مشاهده فرمایید:

 

مزایای زندگی در صربستان

صربستان کشوری اروپایی است که هزینه زندگی در صربستان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار مناسب تر می باشد. افراد با مهاجرت به صربستان می­ توانند از زیبایی های سواحل بزرگ و پیست های اسکی این کشور لذت ببرند. کیفیت اجناس در کشور صربستان برابر با کیفیت کالاها در آمریکا می­ باشد. در مقابل افراد هزینه های کمتری را در قبال خرید کالا پرداخت می نمایند. بلگراد پایتخت کشور صربستان شهری زیباست که زندگی افراد با استانداردهای منطقه ای مطابقت دارد. در این شهر رستوران ها، کافه ها، تئاتر و موزه های بسیاری دارد. افراد می توانند اوقات فراغت خود را در این مکان ها سپری نمایند.

معایب زندگی در صربستان

در کنار تمامی مزایای زندگی و هزینه زندگی در صربستان، زندگی در این کشور دارای معایبی نیز می­ باشد. از جمله مهمترین معایب زندگی در کشور صربستان می ­توان موارد زیر را بیان نمود:

  • استخدام اعضاء خانواده و فامیل در ادارات این کشور رایج و شایع است.
  • بیشترین هزینه های مصرفی در این کشور صرف مصرف سیگار می ­شود.
  • انجام همه کارها در لحظات پایانی انجام می ­گردد.
  • از جمله لذت بخش ترین سرگرمی های مردم این کشور آتش بازی می ­باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ارشد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالات رایج در خصوص هزینه زندگی در صربستان

در این بخش از مقاله سعی داریم تا سوالات رایج در مورد هزینه زندگی در صربستان را ذکر و به آن ها پاسخ دهیم:

  • شرایط زندگی در صربستان چطور است؟ هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کشور صربستان با یکدیگر متفاوت است. هزینه های زندگی در پایتخت این کشور نسبت به دیگر شهرهای صربستان گرانتر برآورد شده است. افراد در صربستان می توانند برای رفت و آمدهای درون شهری از سیستم حمل و نقلیه عمومی که هزینه بلیط آن بسیار به صرفه است استفاده نمایند.
  • هزینه زندگی در صربستان در مقایسه با دیگر کشورها چطور است؟ هزینه های زندگی در صربستان در مقایسه با دیگر کشورها اروپایی مناسب تر گزارش شده است. بطوریکه هزینه های زندگی در این کشور تنها 14% بالاتر از هزینه های زندگی در ایران است. در مقابل هزینه های ملک و اجاره مسکن 45% پایین تر می باشد.
  • هزینه خوابگاه های صربستان چقدر است؟ بطور متوسط هزینه هتل ها با تختخواب های کوچک در مرکز شهر بلگراد 200$ الی 1000$ (دلار) می باشد. خوابگاه هایی در مناطق عالی شهر بلگراد وجود دارد. هزینه های این خوابگاه ها به همراه صبحانه 1000$ الی 2000$ (دلار) می باشد.
  • هزینه خرید آپارتمان در صربستان چقدر است؟ هزینه های آپارتمان در مرکز شهر به ازای هر متر مربع 180$ (دلار) و در خارج از شهر به ازای هر متر مربع 106$ (دلار) برآورد شده است.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *