مهاجرت به کشور مکزیک

شرایط دریافت ویزای مکزیک

شرایط دریافت ویزای مکزیک

شرایط دریافت ویزای مکزیک با در نظر گرفتن این که شخص متقاضی چه هدفی را دنبال می کند، متفاوت است که هر ساله خواسته های زیادی از افراد است. انواع موقعیت های شغلی و همچنین دیدنی های گردشگری در این کشور وجود دارند که افراد را به سمت خود می کشاند. گرفتن ویزای مکزیک از الزامات ورود به مکزیک است و هر یک از انواع آن، شرایط خاصی را می طلبد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با جمع آوری اطلاعات مفید در این زمینه،‌ مقاله ای را تهیه نموده که این اطلاعات در آن گنجانده شده است. متقاضیان گرامی با مطالعه این مقاله و گرفتن راهنمایی های لازم از مشاوران در این خصوص می توانند گزینه ایده آلی را انتخاب نموده و قدم قدم به صورت حساب شده پیش روند. چنین مسیر مهاجرتی قطعا با موفقیت رو به رو می شود.

شرایط کلی دریافت ویزای مکزیک

قانون عمومی جمعیت مکزیک حقوق و تعهدات خارجی ها و همچنین وضعیت های مختلف مرتبط با مهاجرت خارجی را تعیین می کند. مجوزهای غیر مهاجرتی برای افرادی است که قصد دارند برای یک هدف خاص از مکزیک بازدید کنند و سپس ترک کنند. مجوز مهاجرت برای افرادی است که مایل به اخذ اقامت دائم طولانی مدت در مکزیک هستند. شما باید شخصا برای ویزای خود درخواست دهید، اما می ‌توانید نماینده ‌ای را استخدام کنید تا به شما مشاوره دهد و برنامه‌ ریزی قرار ملاقات، اسناد اداری و تشکیل پرونده را از طرف شما انجام دهد. برای جزییات بیشتر به مشاوره و پشتیبانی و وکلای مهاجرت مراجعه کنید.

اگر در حال حاضر دارای مجوز اقامت مکزیک (کارت) هستید، می توانید اطلاعات مربوط به تمدید کارت اقامت مکزیک خود را در اینجا بیابید. اگر قصد دارید برای مدت کوتاهی از مکزیک دیدن کنید، به عنوان مثال به عنوان توریست، در یک سفر کاری، یا یک بازدیدکننده کوتاه مدت (مثلاً برای داوطلب شدن، انجام یک روش پزشکی یا انجام یک دوره تعطیلات)، ممکن است بتوانید از ویزای کوتاه مدت مکزیک استفاده کنید.

انواع ویزای مکزیک

ویزای مختلفی برای ورود به خاک کشور مکزیک وجود دارند که شرایط دریافت ویزای مکزیک برای آنها متفاوت می باشد که بدین صورت است:

  • ویزا ترانزیت مکزیک
  • ویزا تحصیلی مکزیک
  • ویزای توریستی مکزیک
  • ویزای کار مکزیک و تجاری مکزیک

در خصوص مهاجرت و ادامه زندگی در این کشور پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله هزینه زندگی در مکزیک می باشد.

ویزای ترانزیت مکزیک

این ویزا مختص خارجیانی است که مقصد اصلی آنها کشوری غیر از کشور مکزیک است. اما برای رسیدن به کشور مقصد مجبور هستند از مکزیک عبور کنند و چند روزی را در این کشور اقامت داشته باشند. پس از گذشت مدت زمانی کوتاه که از پیش تعیین شده است، ملزم به ترک خاک مکزیک هستند. برای این که ثابت گردد شخص متقاضی کشور دیگری را به عنوان کشور مقصد در نظر گرفته است و اقامت او در مکزیک به صورت ترانزیتی است، باید پاسپورت و بلیت سفر بعدی خود را برای اثبات این امر به مامورین مربوطه تسلیم کنند.

شرایط دریافت ویزای کار مکزیک

این بخش از مقاله به بررسی شرایط دریافت ویزای مکزیک از نوع کاری و شغلی می باشد. ابن ویزا با هدف راه اندازی کسب و کار جدید در مکزیک و تجارت های خاص در زمینه های مربوطه برای افراد خارجی صادر می گردد. در کشور مکزیک این قانون وجود ندارد که ابتدا وارد خاک مکزیک شود و سپس به جست و جوی کار بپردازد. بلکه ابتدا باید از سوی یک کارفرمای مکزیکی دعوتنامه یا پیشنهاد شغلی دریافت کند و پس از آن براحل درخواست ویزا و انجام مراحل آتی اقدام نماید. شرایط تمدید آن نیز بدین صورت است که چنانچه از شرایط کاری خود راضی بودید و شخص کارفرما نیز قصد دارد مجددا با شما همکاری داشته باشد، مجاز هستید برای تمدید ویزای خود اقدامات لازم را انجام دهید. دریافت اقامت مکزیک از این طریق میسر است.

شرایط دریافت ویزای توریستی مکزیک

برای دریافت ویزای توریستی مکزیک مدارک خاصی مورد نیاز است که شرح آنها به قرار زیر می باشد:

  • مدارک رزرو هتل در مکزیک
  • ارائه اسناد مالکیتی فرد تقاضا دهنده خاجی
  • ارائه مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی
  • گذرنامه ای که حداقل اعتبار 6 ماهه داشته باشد.
  • اصل گذرنامه باطل شده (در صورت وجود)
  • بلیت هواپیما به صورت رفت و برگشت
  • عکس در سایز 4 در 3 بدون روتوش و به صورت زمینه سفید و تمام رخ
  • فیش پرداختی هزینه های درخواست ویزا
  • بضاعت مالی و اعلام موجودی حساب مد نظر دولت مکزیک که باید ممهور به مهر بانک و تاییدیه باشد.
  • ارائه فرم تکمیل شده ویزا

مدت زمان لازم برای صدور ویزای توریستی مکزیک، تقریبا 20 روز می باشد. در صورتی که دارای همسر و فرزند می باشید، مدارک آنها را نیز باید تسلیم سفارت نمایید.

شرایط دریافت ویزای توریستی مکزیک

مراحل صدور ویزای مکزیک

یکی از سوالات مهم متقاضیان مهاجرت به مکزیک، شرایط دریافت ویزای مکزیک و چگونگی انجام آن می باشد. از اقدامات اولیه که در این راستا باید صورت گیرد، اخذ وقت سفارت می باشد. وقت سفارت مکزیک بایستی از قبل انجام گیرد. در غیر این صورت اجازه درخواست نخواهید داشت. برخی افراد اصرار دارند که وقت سفارت آنها به صورت فوری انجام گیرد. اما لازم است بدانید وقت سفارت به صورت سیستمی داده می شود. طبق تاریخی که سیستم اعلام می نماید، باید به همراه اسناد و مدارک لازم در سفارت حضور پیدا کنید. در غیر این صورت مجاز به ارائه مدارک و انجام مصاحبه نمی باشید. نکته مهم اینجاست که کلیه مدارکی که تهیه کرده اید، باید کامل و بدون نقص باشد، زیرا در صورتی که هر گونه ناقصی در مدارک وجود داشته باشد، وقت مصاحبه لغو می گردد.

شرایط و نکات دریافت ویزای مکزیک

برخی متقاضیان ممکن است ویزای معتبر یا اقامت دائمی از یکی کشورهای عضو منطقه شنگن مانند ژاپن، آمریکا، بریتانیا یا کانادا را دارا باشند. در این حالت نیازی به ویزای مکزیک نداشته و با همان ویزای خود می توانند به خاک این کشور ورود پیدا کنند. مشروط بر این که هدف از مهاجرت او به مکزیک، سفرهای کاری، تزانزیتی یا توریستی باشد.

در زمانی که از این طریق وارد خاک این کشور شدید، مامور مهاجرت مدارک به شرح زیر را جهت بررسی از فرد مسافر می خواهد:

  • اثبات وضعیت مالی (تمکن مالی) با ارائه گواهی و سند مربوطه
  • بلیت برگشت به کشور مبدا
  • مستندات رزرو هتل در مکزیک
  • پاسپورتی که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • ویزایی که دارای اعتبار باشد و یا مجوز اقامت دائمی از یکی از کشورهای عضو منطقه شنگن
  • فرم FMM به صورت تکمیل شده. این فرم در هنگام ورود به خاک مکزیک یا در طول پرواز در اختیار مسافر قرار داده می شود.
  • مدارک و مستنداتی که هدف از سفر به مکزیک را به اثبات برساند که به صورت سفرنامه، قرارداد شرکت یا دعوتنامه کاری می باشد.

هزینه ویزای مکزیک

در تجزیه و تحلیل موضوع شرایط دریافت ویزای مکزیک، به طور یقین می دانید که صدور هر نوع ویزایی برای کشورها، هزینه های مختلفی را نیز در بر دارد. زمانی که برای ارائه درخواست ویزا راهی سفارت مکزیک می شوید، اطلاعاتی در خصوص وجوه مورد نظر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. بر اساس این اطلاعات، مبلغ 36$ (دلار) باید برای هزینه کنسولی جهت درخواست ویزا پرداخت شود. مبلغ مذکور تحت هیچ شرایطی عودت نمی گردد. حتی اگر در مصاحبه مردود اعلام شوید. شرایط دریافت ویزای مکزیک به گونه ای است که برای صدور آن حداقل 10 روز طول می کشد. برای مهاجرت به مکزیک از طریق ازدواج نیز می توانید اقدام نمایید که شرایط خاص خود را دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم را به صورت مشاوره تلفنی رایگان یا مراجعه به دفتر موسسه در اختیار متقاضیان عزیز قرار می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *