مهاجرت تحصیلی اتریش

شرایط تحصیل پزشکان و دندان پزشکان در اتریش

شرایط تحصیل پزشکان و دندان پزشکان در اتریش

شرایط تحصیل پزشکان و دندان پزشکان در اتریش برای بسیاری مورد سوال است. یکی از راه های مهاجرت به کشور اتریش، مهاجرت از طریق ادامه تحصیل است. در این بخش به بررسی شرایط تحصیل پزشکان و دندان پزشکان در اتریش می پردازیم. شرایط ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی کمی با شرایط ادامه تحصیل در سایر رشته ها متفاوت است. با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید تا از جزئیات امور مهاجرتی آگاه شوید.

بررسی شرایط تحصیل پزشکان و دندان پزشکان در اتریش

برای آنکه بتوانید به تحصیل دوره های تخصص پزشکی و دندان پزشکی در این کشور بپردازید، باید مدارک مورد نیاز خود را فراهم کنید. این مدارک شامل موارد زیر هستند:

  • مدرک شناسایی فرد و ترجمه آن به زبان آلمانی
  • پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه
  • ترجمه ریز نمرات آخرین دوره تحصیلی به زبان آلمانی
  • ارائه نامه تمکن مالی که نشان دهد شما می توانید هزینه های زندگی خود را در اتریش تامین کنید.
  • ارائه کلیه مدارک سابقه کار به زبان آلمانی
  • ترجمه کارت عضویت در سازمان نظام پزشکی
  • سوء پیشینه قضایی

همه مدارک شما باید توسط دارالترجمه های معتبر و مورد تایید سفارت اتریش ترجمه شود.

هزینه و شرایط تحصیل پزشکان و دندان پزشکان در اتریش

هزینه تحصیل در دوره های تخصص پزشکی و دندان پزشکی در کشورهای مختلف جهان بسیار زیاد است. با این حال هزینه های تحصیل در دوره تخصص پزشکی و دندان پزشکی در این کشور بسیار مقرون به صرفه تر است. دانشجویان دوره تخصص پزشکی در اتریش ماهیانه دستمزدی معادل 2500€ (یورو) دریافت می کنند. این در حالی است که هزینه هر ترم دانشگاه در رشته پزشکی در حدود 350€ تا 400€ (یورو) است.

شما علاوه بر آنکه از دانشگاه حقوق دریافت می کنید، می توانید در طول هر هفته به مدت 30 ساعت کار پاره وقت انجام دهید. از سال دوم تحصیل در این کشور نیز اجازه کار برای 40 ساعت در مدت مشابه را دارید. هزینه اقامت در این کشور در شهرهای بزرگ به طور میانگین برای هر 10 متر واحد مسکونی، 100€ (یورو) است.

همچنین هزینه زندگی دانشجویی در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

حداقل هزینه های زندگی ماهانه دانشجویی در اتریش

شما می توانید از خوابگاه های دانشجویی استفاده کنید. هزینه این خوابگاه ها بین 200€ تا 400€ (یورو) در ماه است. یکی دیگر از هزینه های شما در این کشور، هزینه بیمه سلامت است. بیمه درمانی شما باید به صورت ماهیانه تمدید شود. هزینه آن در طول یک سال در حدود 600€ (یورو) است. هزینه زندگی در این کشور برای یک زندگی دانشجویی 900€ تا 1000€ (یورو) در ماه است که با زندگی در خوابگاه دانشجویی می توانید هزینه های زندگی خود را کاهش دهید. جهت تکمیل اطلاعات مقاله هزینه زندگی در اتریش را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمائید.

زبان و شرایط تحصیل پزشکان و دندان پزشکان در اتریش

از آنجا که همه دروس تخصص پزشکی در کشور اتریش به زبان آلمانی ارائه می شود، تسلط به زبان آلمانی نسبت به زبان انگلیسی اولویت بیشتری دارد. با این وجود در صورتی که به زبان های انگلیسی و یا آلمانی تسلط کافی ندارید. همچنین می توانید برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش اقدام کنید. برخلاف بسیاری از کشور های جهان، این کشور این امکان را ایجاد کرده است که دانشجویان بین المللی بتوانند در درون خاک اتریش به تحصیل زبان آلمانی بپردازند.

شما 2 سال فرصت خواهید داشت تا مدرک زبان معتبر خود را دریافت کنید. با این حال توصیه ما به شما این است که حتما در ایران دوره های مقدماتی زبان آلمانی را سپری کنید تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه های خود، از زمان خود نیز استفاده بهینه کرده باشید. برای تحصیل در رشته پزشکی شما باید مدرک معتبر زبان آلمانی در سطح C1 ارائه دهید. جهت تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی اتریش را از طریق لینک زیر مطالعه بفرمائید.

زبان و شرایط تحصیل پزشکان و دندان پزشکان در اتریش

برترین دانشگاه های پزشکی در کشور اتریش

با اینکه علم پزشکی در این کشور در حال پیشرفت است، تعداد دانشگاه های پزشکی در این کشور محدود است. بزرگتری و بهترین دانشگاه علوم پزشکی در این کشور، در شهر وین قرار دارد که در سال 2018 به عنوان شصتمین دانشگاه برتر پزشکی جهان شناخته شده است. در جدول زیر برترین دانشگاه های پزشکی این کشور، رتبه بین المللی و نیز نمره  علمی آنها ارائه شده است.

رتبه کشورینام دانشگاهرتبه بین المللینمره عملی
1دانشگاه پزشکی وینا6071.1
2دانشگاه پزشکی اینسبروخ17659.7
3دانشگاه علوم پزشکی گاراز17759.6
4دانشگاه وینا42943.1
5دانشگاه خصوصی پزشکی پاراسلسوس52938.7

معادل سازی مدرک پزشکی در اتریش

دانشجویان رشته های پزشکی و دندان پزشکی در کشور اتریش می توانند در حین تحصیل زبان آلمانی در این کشور برای معادل سازی مدارک پزشکی خود اقدام کنند. در صورت پذیرفته شدن مدارک آن ها کار خود در کشور اتریش را آغاز کنند. از طرفی در صورتی که فرد به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشد می تواند در آزمون تخصصی پزشکی شرکت کرده است. دوره تخصص پزشکی خود را در دانشگاه آغاز کند. در صورتی که مدرک پزشکی خود را از کشورهای اتحادیه اروپا و یا کشور آمریکا دریافت کرده اید، مدرک پزشکی شما به طور کامل به رسمیت شناخته می شود. البته شهروندان کشورهای بلغارستان، رومانی و کرواسی باید برای کار در اتریش اجازه کار دریافت کنند.

شرایط تحصیل پزشکان و دندان پزشکان در اتریش با سایر رشته ها متفاوت است. حساسیت موجود در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در کشورهای مختلف یکی از دلایل بروز این تفاوت هاست. در بررسی شرایط متقاضیان شرکت در دوره های تخصص پزشکی در کشورهای اروپایی سخت گیری های بیشتری انجام می شود. با این وجود مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در یافتن راه حل مناسب جهت هموار ساختن مراحل اخذ پذیرش تحصیلی در رشته های تخصصی پزشکی و دندان پزشکی شما را یاری نمایند. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی شما در باب تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در این کشور و سایر نقاط دنیا می باشد. جهت تکمیل اطلاعات خود در خصوص تحصیل پزشکی در این کشور مقاله تحصیل پزشکی در اتریش را مطالعه بفرمائید.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه برای “شرایط تحصیل پزشکان و دندان پزشکان در اتریش

  1. فرنود گفت:

    با سلام
    از مقاله خوبتون درباره شرایط تحصیل پزشکان و دندان پزشکان در اتریش ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *