مهاجرت تحصیلی ایرلند

شرایط بورسیه تحصیلی در ایرلند

شرایط بورسیه تحصیلی در ایرلند

در این مقاله مفتخر به بررسی شرایط بورسیه تحصیلی در ایرلند می باشیم که هر ساله ذهن دانشجویان بومی و خارجی زیادی را به خود اختصاص می دهد. شرایط بورسیه تحصیلی در ایرلند به نوع ملیت متقاضی و مقطع تحصیلی که انتخاب می کنند، بستگی خواهد داشت. بسیاری از بورسیه های تحصیلی در این کشور تمام هزینه تحصیل متقاضی در طول 1 سال تحصیلی را در شامل می شوند، برخی دیگر تنها بخشی از هزینه تحصیل در این کشور را پوشش خواهند داد. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پس از بررسی های لازم در خصوص شرایط تحصیلی شما بهترین نوع بورسیه تحصیلی را به شما همراهان عزیز پیشنهاد خواهند داد.

مباحث مورد بررسی در مقاله ای که پیش روی شما قرار گرفته است عبارت است از:

  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور چگونه می باشد؟
  • چه تعداد بورسیه تحصیلی در این کشور وجود دارد؟

معیار و شرایط بورسیه تحصیلی در ایرلند

واجدین شرایط بورس تحصیلی، در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا که در این کشور ارائه می شود، در تمامی رشته های تحصیلی متقاضیان می باید شرایط و مدارک معتبر زیر را ارائه دهند:

پارامترشرح
زبان مورد نیازانگلیسی
کشورهای واجدین شرایطتمامی کشورها
مدرک تحصیلی متقاضیدارا بودن مدرک کارشناسی و یا بالاتر الزامی می باشد.
شرایط شهروندیمتقاضیان می باید شهروندان عضو اتحادیه اروپا یا سوئیس باشند در غیر این صورت متقاضیان بین المللی که از مدت 5 سال، 3 سال اقامت مداوم در این کشور را داشته باشند.
شرایط بورسیه دکترا و کارشناسی ارشدمتقاضی نباید از بورسیه دیگری استفاده کند.

شرایط بورسیه تحصیلی دولتی در ایرلند

شرایط بورسیه تحصیلی دولتی در ایرلند

بورسیه تحصیلی دولتی در این کشور در سال 2021 میلادی به عنوان بودجه ای برای متقاضیان بین المللی در نظر گرفته شده است. این نوع بورسیه تنها برای تحصیلات تکمیلی ارائه خواهد شد. هزینه ای حدود 16000€ (یورو) در سال جز هزینه های مشارکتی برای افراد غیر اروپاییی خواهد بود. هم چنین هزینه های واجب مانند هزینه های تحقیقاتی در این نوع بورسیه حدود 2250€ تا 5750€ (یورو) می باشد. بورسیه دولتی در این کشور یک نوع ابتکار ملی است که توسط سیستم آموزشی تامین و حمایت می شود و سپس از طریق شورای مربوط اداره خواهد شد.

بورسیه دولتی در این کشور از جزئیاتی برخوردار خواهد بود، که در جدول زیر شرح داده شده است:

پارامترشرح
مقطع تحصیلیکارشناسی ارشد و دکترا
رشته های تحصیلی مورد پذیرشتمامی رشته ها
طول دوره های آموزشی1 تا 2 سال برای تحقیقات در مقطع کارشناسی ارشد، 3 تا 4 سال برای مقطع دکترا
میزان کمک هزینه تحصیلی16000€ (یورو) سالیانه
میزان هزینه های تحقیقاتی2750€ (یورو) سالیانه
کشور مورد نظر برای تحصیلایرلند

شرایط بورسیه تحصیلی در ایرلند برای متقاضیان بین المللی

هر کدام از دانشگاه های این کشور که از رتبه بالایی برخوردار می باشند، بورسیه های تحصیلی را ارائه می دهند. بورسیه های که برای متقاضیان بین المللی در نظر گرفته شده است به صورت دوره ای و هم چنین مستقل می باشند. در این خصوص بودجه مرکزی در نظر گرفته شده است. بورسیه های تحصیلی در این کشور در گروه کلی طبقه بندی شده اند:

  • بورسیه های مورد پذیرش در سراسر این کشور
  • بورسیه های مورد پذیرش دانشگاه های خاص این کشور

همان طور که در مطالب فوق ذکر شده است این کشور دارای دانشگاه های برتری می باشد. در دانشگاه های برتر این کشور برنامه های آموزشی در زمینه های متفاوتی مانند معماری، پرستاری، مهندسی و علوم دامپزشکی ارائه خواهد شد.

دانشگاه های دارای رتبه برتر این کشور که از بورسیه تحصیلی برخوردار می شوند در نمودار زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

رتبه دانشگاه های برتر ایرلند

بررسی بورسیه های شورای تحقیقات ایرلند

بورسیه های تحصیلی دانشجویان بین المللی که توسط شورای تحقیقات این کشور ارائه می شود به دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی و دکترا اعطا می شود. این نوع بورسیه ها برای دانشجویان محلی آزاد است و در زمینه های مختلف تحصیلی و تحقیقاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اکثر بورسیه های این کشور توسط شورای تحقیقاتی این کشور ارائه می شوند.

نمونه های از بورسیه تحصیلی که در این دانشگاه به متقاضیان اعطاء می گردد در جدول زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

پارامترشرح
Global business scholarshipهمه مقاطع تحصیلی را شامل می شود.
Global excellence scholarshipهمه مقاطع تحصیلی را شامل می شود.

نمونه های بورسیه های تحقیقاتی در این کشور به شرح لیست زیر می باشد:

  • جوایز نشست برود جایزه نوبل Lindau
  • طرح مشارکت سازمانی
  • برنامه تحصیلات تکمیلی مبتنی بر اشتغال
  • طرح کارآموزی آژانس فضایی اروپا

بورسیه تحصیلی دانشگاه ترینتی کالج دوبلین در ایرلند

یکی از بهترین دانشگاه های تحصیلی با رتبه بالا در این کشور می باشد که به صورت اختصار TCD نامیده می شود. این دانشگاه به نوبه خود تعدادی بورسیه تحصیلی در اختیار متقاضیان بین المللی قرار خواهد داد. اغلب بورسیه های تحصیلی این دانشگاه به متقاضیانی تعلق می گیرد که دارای سوابق تحصیلی و آموزشی بالایی باشند. در خصوص تحصیل در این دانشگاه مطالعه مقاله تحصیل کارشناسی در ایرلند به شما پیشنهاد داده می شود:

نوع بورسیهشرح
The Grattan scholarsتمام شهریه دانشگاهی در مقطع دکترا
The Hamilton scholarsتمام شهریه دانشگاهی در مقطع دکترا

بورسیه های دانشگاه های ایرلند

یکی دیگر از شرایطی که می باید در خصوص بورسیه های تحصیلی این کشور در نظر داشته باشید، لیست دانشگاه های اعطا کننده بورسیه می باشد. در کشور های اروپایی تعداد دانشگاه ها بسیار زیاد می باشد اما تعداد دانشگاه های که بورسیه اعطا می کنند کمیاب خواهد بود. به همین دلیل می باید در پروفایل دانشگاه مورد نظر شرایط و ضوابط مورد نظر را ابتدا مورد بررسی قرار دهید. تعدادی از دانشگاه های این کشور تنها بخشی از هزینه تحصیل در این کشور را پوشش خواهند داد. اکثر دانشگاه های این کشور بورسیه تحصیلی را فقط برای متقاضیان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در نظر خواهند گرفت.

لیستی از دانشگاه های این کشور که شامل بورسیه تحصیلی می شوند، عبارتند از:

دانشگاه های کشور ایرلند

تحصیل در کشور های اروپایی با هزینه زیادی رو به رو خواهد بود. در خصوص تحصیل در این کشور متقاضی می باید هزینه های جانبی را هم در نظر گیرد. به همین دلیل بسیاری از متقاضیان بین المللی خواستار تحصیل در این کشور همراه با بورسیه تحصیلی می باشند. مقاله شرایط بورسیه تحصیلی در ایرلند توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مورد بررسی قرار گرفته است. در صورت تمایل به تحصیل کارشناسی ارشد در ایرلند می توانید مقاله مذکور را مورد بررسی و مطالعه قرار دهید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *