مهاجرت کاری استرالیا

اسکیل ورکر استرالیا در سال 2023

اسکیل ورکر استرالیا در سال 2019

اسکیل ورکر استرالیا در سال 2023 از مواردی است که بسیاری خواهان اطلاع از آن هستند. استرالیا یکی از مشهورترین مقاصد مهاجرتی جهان است. جمعیت قابل توجهی سالیانه برای دریافت اجازه کار در کشور استرالیا اقدام می کنند. به همین دلیل است که دریافت ویزای اسکیل ورکر استرالیا در سال 2024-2023 کار دشواری است. اسکیل ورکر یا همان کارگر حرفه ای فردی است که توانایی انجام اموری خاص را دارد. کارگران حرفه ای می توانند ویزای دائم را نیز دریافت کنند. دریافت ویزای دائم به مهارت فرد، تجربه او و تسلط به زبان انگلیسی بستگی دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، همراه مطمئن شما در اخذ ویزا و مهاجرت به استرالیا است.

شروط اولیه اسکیل ورکر استرالیا در سال 2023

لیستی از مشخصات وجود دارد برای اینکه فردی، کارگر حرفه ای در کشور استرالیا خوانده شود. در این بخش برخی از آن ها را معرفی خواهیم کرد؛

آیتمشرح
سنکمتر از 50 سال داشته باشید.
زبان انگلیسیشما باید با مقدمات زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید. این آشنایی از طریق آزمون های بین المللی مشخص می شود.
صلاحیتشما باید صلاحیت کافی از طریق تجربه کاری و یا مهارت را داشته باشید.
شغل انتخابییک لیست از مشاغل مختلف حرفه توسط دولت استرالیا تنظیم شده است. شغلی که شما انتخاب می کنید باید حتما در آن لیست باشد.
سلامت جسمانیاز شما تست های پزشکی مختلفی گرفته خواهد شد. شما باید ثابت کنید که خود و خانواده از سلامت کافی برخوردار هستید.
شخصیت اجتماعیشما باید پرونده قضایی عاری از تخلفات سنگین داشته باشید.
ارزشیابی شخصیبرای آن که به عنوان یک کارگر حرفه ای شناخته شوید، باید مهارت کافی را داشته باشید. از همین رو یک جدول امتیازی برای ارزش گذاری شما در نظر گرفته شده است.

در صورتی که نتوانید حداقل 60 نمره را بدست آورید، کسب ویزای کاری استرالیا را به صورت کامل فراموش کنید. شرایط امتیاز دهی را می توانید در مقاله ای در ارتباط با ویزای کاری استرالیا در سال 2023 مطالعه کنید.

تاییدیه آزمایشات برای ویزای کار استرالیا

برای دریافت تاییدیه شما باید آزمایشات زیر را ارائه دهید؛

آیتمشرح
بیماری سل برای همه اعضای خانوادهدر صورتی که یکی از اعضای خانواده به این بیماری مبتلا باشد، درخواست رد نخواهد شد
بیماری HIVتمام متقاضیان بالای 15 سال باید این تست را انجام دهند. در صورتی که افراد زیر 15 سال سابقه بیماری های خونی داشته باشد باید این تست انجام شود. در صورت ابتلا به بیماری ایدز درخواست شما رد نخواهد شد مگر آن که هزینه های درمان شما بسیار بالا باشد.
تست بارداریزنان باردار نمی توانند به استرالیا سفر کنند
هپاتیتکسانی که قصد انجام امور پزشکی یا دندان پزشکی و همچنین پرستاری را دارند، در صورت ابتلا به بیماری هپاتیت با مشکل روبرو خواهند شد. برای همه کسانی که پرسینگ انجام داده اند و یا تتو دارند، آزمایش هپاتیت الزامی است.
اشعه ایکس قفسه سینهکودکان کمتر از 11 سال نیازی به ارائه این مدرک نخواهند داشت.

بررسی اسکیل ورکر استرالیا در سال 2023

همان طور که گفته شد اسکیل ورکر به افرادی گفته می شود که دارای مهارت ویژه هستند. کشور استرالیا نیز یک دسته بندی مشخص برای این افراد در نظر گرفته است. بر اساس این دسته بندی، اسکیل ورکر استرالیا در سال 2023 این چنین تقسیم می شود؛

  • اسکیل ورکر مستقل
  • اسکیل ورکر منصوب
  • محصلین موقت
  • ضمانت موقت
  • مهارت منطقه ای

در ادامه در ارتباط با هر یک از موارد ذکر شده، توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

اسکیل ورکر مستقل استرالیا

این شرایط برای کسانی است که حامی مالی ندارند. منظور از حامی مالی فردی حقوقی است که شما را استخدام کرده باشد. این فرد می تواند یک کارفرمای شخصی، یک ایالت دولتی و یا عضوی از خانواده شما باشد. در این صورت به شما ویزای کار اعطا خواهد شد. به کمک این ویزا شما می توانید در کشور استرالیا کار کرده و به صورت دائم زندگی کنید. این ویزا بسیار معتبر است و فرد می تواند به کمک آن از همه مزایای کار در کشور استرالیا بهره ببرند. پیش از این که بتوانید این ویزا را بدست آورید باید یک انگیزه نامه کاری نیز تکمیل کنید. به کمک این ویزا شما قادر خواهید بود که خانواده خود را همراه خود داشته باشید. منظور از خانواده؛ همسر، فرزندان شما یا وابسته به همسرتان و نیز همه ی خویشانی که از لحاظ مالی به شما یا همسرتان وابسته هستند.

مزایای اسکیل ورکر مستقل استرالیا

در صورتی که از ویزای اسکیل ورکر استرالیا بهرمند شوید می توانید فرصت های زیر را برای خود و خانواده بدست آورید؛

  • اجازه زندگی و کار دائم در کشور استرالیا
  •  تحصیل در استرالیا
  •  استفاده از بیمه و خدمات درمانی
  • استفاده از کلیه امکانات اجتماعی
  •  امکان اقدام برای دریافت تابعیت استرالیا
  • حمایت مالی از اعضای خانواده برای دریافت اجازه اقامت

عنوان منصوب در اسکیل ورکر استرالیا در سال 2019

عنوان منصوب در اسکیل ورکر استرالیا در سال 2023

مقصود از این عنوان، کلیه افرادی هستند که توسط یکی از ایالت ها یا مراکز دولتی استرالیا به کاری گماشته شده اند. در این صورت به فرد ویزای کاری داده خواهد شد و می تواند همراه خانواده به کشور استرالیا سفر کند. برای دریافت این نوع ویزای نیز شما به یک انگیزه نامه نیاز خواهید داشت. مزایای این نوع ویزا نیز دقیقا مشابه با مزایای اسکیل ورکر مستقل است.

کسانی که این نوع از ویزا را بدست می آورند باید تعهداتی را به صورت رسمی ثبت کنند. این تعهدات عبارتند از؛

  • شما باید حداقل به مدت دو سال در آن استان یا ایالت بمانید.
  • تمامی تغییرات موجود در وضعیت خود را بلافاصله به اطلاع مراجع قانونی آن ایالت برسانید. این تغییرات شامل تغییر محل زندگی، تغییر وضعیت تاهل، تولد فرزند و … می باشد.
  • تکمیل فرم های متفاوت در ضمینه اطلاعات شخصی و ارائه آن به مراجع قانونی.

اسکیل ورکر محصلین موقت در استرالیا

برای این مفهوم دو تعریف کاملا مجزا وجود دارد. اول آنکه؛ کلیه کسانی که حداقل 2 سال در یکی از دانشگاه های استرالیا تحصیل کرده باشند. این افراد باید یکی از مهارت های لیست فرصت های شغلی ماهر استرالیا را داشته باشند. تحصیلات فرد نیز باید با رشته شغلی او همخوانی داشته باشد. در این صورت به فرد ویزای کاری داده خواهد شد. این ویزا دائمی نخواهد بود و 18 ماه اعتبار قانونی خواهد داشت.

دوم آنکه به کلیه دانشجویان بین المللی که دوره کارشناسی یا مقاطع بالاتر خود را در کشور استرالیا پشت سر گذاشته اند، اجازه داده خواهد شد تا حداکثر به مدت 4 سال در کشور استرالیا بمانند. شرایط زمانی اعتبار ویزا به شرح زیر است؛

مقطع تحصیلیشرایط زمانی اعتبار ویزا
مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (بدون ارائه پایان نامه)تا سقف 2 سال
مقطع کارشناسی ارشد پژوهش محورتا سقف 3 سال
دکتراتا سقف 4 سال

مزایای استفاده از این ویزا عبارت است از؛

  • اجازه اقامت در استرالیا و کار موقت در کشور استرالیا
  • تحصیل
  • ورود و خروج نامحدود در کشور استرالیا تا زمان اعتبار ویزا
  • همراه داشتن اعضای خانواده و استفاده از امکانات مشترک

مهارت منطقه ای و اسکیل ورکر استرالیا در سال 2023

در برخی از ایالت ها احتیاج به مهارت هایی وجود دارد که در آن مهارت کمبود احساس می شود. در صورتی که شما از آن مهارت بهره می برید می توانید این نوع ویزا را دریافت کنید. در این شرایط شما نیازی به دریافت 60 امتیاز کامل نخواهید داشت و امتیازات شما محاسبه نخواهد شد. مزایای این ویزا نیز مشابه اسکیل ورکر منصوب است.

شرایط هویت در اسکیل ورکر استرالیا در سال 2023

همه کسانی که قصد دارند برای یک مدت کوتاه یا بلند در کشور استرالیا کار کنند باید اطلاعات مربوط به گذشته خود را ارائه کنند. زمانی که فرد درخواست خود را ثبت می کند باید کلیه اطلاعات مربوط به سابقه قضایی خود را ارائه دهد. کوچک بودن جرم و همچنین زمان وقوع آن اهمیتی ندارد و همه اطلاعات باید ثبت شود. متقاضیان باید اثبات کنند که به عنوان یک شخصیت خوب راهی استرالیا خواهند شد. در صورت وجود یکی از شرایط زیر درخواست فرد رد خواهد شد؛

  • فرد دارای پرونده کیفری سنگین باشد.
  • فرد به مجازات اعدام یا حبس ابد محکوم شده باشد.
  • به مدت 12 ماه یا بیش تر در زندان باشد.
  • در حداقل 2 بازه زمانی مختلف به حبس محکوم شده باشد و مجموع محکومیت او 2 سال یا بیش تر بوده باشد.
  • مجازات حبس او به دلیل بیماری های روانی بخشیده شده باشد یا به مراکز مراقبت های ویژه ارجاع شده باشد.
  • در ارتباط بودن یا ارتباط داشتن با اشخاص و یا گروه هایی که درگیر مسائل جنایی هستند
  • با توجه به رفتار عمومی فرد، او یک شخصیت خوب و موثر شناخته نشود.
  • در صورتی که این احساس بوجود آید که فرد ممکن است در خاک استرالیا دست به اعمال مجرمانه زده، افرادی را مورد آزار قرار دهد، رعب و وحشت ایجاد کند، شخص دیگری را به صورت غیر قانونی به خاک استرالیا بیاورد، در جامعه استرالیا ایجاد تنش و یا اختلاف کند و به طور کلی امنیت جامعه را با مخاطره روبرو کند.

در این مقاله در رابطه با اسکیل ورکر استرالیا در سال 2023 توضیحات کافی ارائه شده است. برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه انواع مهاجرت به کشور استرالیا می توانید با مشاورین خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

0 دیدگاه برای “اسکیل ورکر استرالیا در سال 2023

  1. علی عبداللهی گفت:

    اسکیل ورکر استرالیا در سال 2019 فقط مخصوص رشته های فنی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *