مهاجرت کاری سنت کیتس

ویزای کار سنت کیتس

ویزای کار سنت کیتس

کشور سنت کیتس یکی از کشورهای انگلیسی زبان در قاره آمریکا است و شهروندان خارجی برای کار در این کشور نیاز به دریافت ویزای کار سنت کیتس دارند. علاوه بر این نیز برای مهاجرت کاری افراد متقاضی نیاز به دریافت مجوز کار و اشتغال از وزارت کار این کشور دارند. سنت کیتس به طور کلی یکی از کشورهای متوسط از نظر درآمد است و اقتصاد این کشور بیشتر بر پایه توریسم و گردشگری و همچنین صنعت کشاورزی می چرخد.

انگلیسی زبان بودن این کشور و همچنین جاذبه های طبیعی این کشور باعث شده بسیاری علاقه مند به زندگی و کار در این کشور شوند لذا در این نگارش که به دست مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده درباره ویزای کار سنت کیتس مطالبی را ارائه کرده اند.

اینفوگرافیک ویزای کار سنت کیتس

انواع ویزای کار سنت کیتس

اتباع خارجی برای کار در کشور سنت کیتس و اقامت در این کشور نیاز به ویزا دارند. ویزاهای کار در سنت کیتس به صورت های کوتاه مدت و بلند مدت نهایتا کم تر از 1 سال صادر می شوند. تمدید ویزای کار شما بستگی به ادامه پیشنهاد کاری و قرار داد کاری شما دارد. در هر صورت برای کار در کشور سنت کیتس و مهاجرت کاری به این کشور به یکی از ویزاهای زیر نیاز دارید:

انواع ویزای کارهزینه به $ (دلار)شرح
ویزای کار کوتاه مدت نوع اول300این نوع ویزا 1 الی 2 ماه اعتبار دارد و برای کار در این مدت زمان صادر می شود.
ویزای کار سنت کیتس کوتاه مدت نوع دوم1300این نوع ویزا 3 الی 6 ماه اعتبار دارد و برای کار در این مدت زمان صادر می شود.
ویزای کار بلند مدت2500این نوع ویزا برای کار بلند مدت صادر می شود اما فقط تا 1 سال اعتبار دارد که نهایتا منجر به تمدید نیز می شود.

اخذ ویزای کار سنت کیتس

جهت اخذ ویزای کار سنت کیتس نیاز به اخذ مجوز کار در ین کشور دارید. برای دریافت مجوز کار باید یک مهارت منحصر به فرد داشته باشید. برای مثال این که مدرک آشپزی داشته باشید یا نداشته باشید و داشتن تجربه در آشپزخانه شما را به عنوان “مهارت منحصر به فرد” واجد شرایط می کند، چیزی است که فقط وزارت کار می تواند به شما بگوید و تصمیمات آنها گاهی خودسرانه است. اگر شما یک سرآشپز کلاس جهانی هستید ممکن است شما را به عنوان مهارت منحصر به فرد واجد شرایط کند، اما اگر شما فقط یک آشپز معمولی یا یک کارگر آشپزخانه هستید، ممکن است پیدا کردن کارفرمایی که مایل به حمایت از شما باشد دشوار باشد زیرا تعداد زیادی آشپزهای محلی در جزیره وجود دارد.

همچنین با فرض واجد شرایط بودن مهارت منحصر به فرد، باید کارفرمایی را پیدا کنید که مایل به حمایت از شما برای یک سمت باشد. این کارفرما باید به وزارت کار اثبات کند هیچ فرد محلی برای آن موقعیت واجد شرایط نیست. حتی اگر چنین اتفاقی بیفتد، هیچ تضمینی برای صدور مجوز کار وجود ندارد. در صورت صدور مجوز کار شما باید هزینه های مورد نیاز را پرداخت کنید. مجوز کار فقط برای آن موقعیت مناسب است و باید سالانه تمدید شود و هیچ وقت تضمینی برای تمدید آن وجود ندارد.

در نمودار زیر همچنین می توانید نرخ بیکاری در سنت کیتس در مقایسه با سایر کشورهای کارائیب را ببینید:

نرخ بیکاری در سنت کیتس در مقایسه با سایر کشورهای کارائیب

زمان صدور ویزای کاری سنت کیتس

اگر تمام شرایط را برآورده کرده باشید، باید بدانید که ممکن است دریافت ویزای کار سنت کیتس از 3 تا 9 ماه طول بکشد (با 6 ماه میانگین زمان انتظار) تائید یا رد مجوز کار. در حالی که درخواست شما در حال پردازش است نمی توانید در این کشور کار کنید و همانطور که قبلا گفته شد هرگز تضمینی برای تأیید درخواست وجود ندارد. البته در زمان تمدید ویزای کاری سنت کیتس، شما می توانید به کار خود در سنت کیتس ادامه دهید. فقط برای اینکه بدانید، بیکاری در سنت کیتس و نویس زیاد است بنابراین نباید در یافت کار در این کشور خیلی امیدوار باشید. همچنین دریافت مجوزهای کار بسیار دشوار است و سخت گیری زیادی در تصمیمات مقامات این کشور دیده می شود. البته در صورت کارآفرینی در سنت کیتس می توانید به راحتی اقامت سنت کیتس را بدست آورید.

قرارداد کار و حق اخراج در سنت کیتس

آزادی بالایی از قرارداد در مورد موافقت نامه های شغلی به طور قانونی در دسترس است اما قانون حمایت از اشتغال اخراج کارمند را به دلایل خاص مشخص غیرقانونی می کند، از جمله:

  • عضویت در اتحادیه یا مشارکت در فعالیت های اتحادیه در خارج از ساعت کار
  • شکایت کردن یا شرکت در دادرسی علیه کارفرما شامل ادعای نقض قوانین یا مقررات
  • به دلیل عقاید سیاسی یا وابستگی ها، نژاد، رنگ، جنس یا عقاید
  • عدم حضور موقت در کار به دلیل بارداری
  • بیماری یا جراحت به گواهی پزشک قانونی
  • عدم حضور در کار در انجام خدمات هیئت منصفه

در مواردی که کارفرمایان می خواهند نیروی کار را اخراج یا کار را خاتمه دهند. قانون حمایت از اشتغال ایجاب می کند حداقل 30 روز قبل از هرگونه اقدامی آن اخراج به صورت کتبی این موضوع به وزارت کار اطلاع داده شود. اعلامیه باید کتبا دارای موارد زیر باشد:

  • دلایل اخراج یا خاتمه دادن
  • تعداد و دسته کارکنان تحت تأثیر
  • دوره ای که قرار است اخراج انجام شود.
  • خلاصه ای از نتایج هرگونه مشاوره با هر اتحادیه صنفی نمایندگان کارمندان

قانون کارخانه ها در رابطه با برخی از انواع فعالیت های تجاری، کدهای ایمنی خاصی را وضع می کند. اتحادیه ها از نظر قانون اساسی و قانونی به عنوان سازمانهای قانونی شناخته شده اند. کارگران به دلیل فعالیتهای صنفی خارج از ساعت کار نمی توانند اخراج شوند. اتحادیه اصلی کارگری در سنت کیتس و نویس از نظر سیاسی با حزب کارگر سنت کیتس-نویس وابسته است، اما این دو سازمان از نظر قانونی از یکدیگر متمایز هستند و مدیران جداگانه خود را دارند.

 

مدارک لازم برای ویزای کاری سنت کیتس

جهت اخذ ویزای کار سنت کیتس همانطور که گفته شد نیاز به یک پیشنهاد کاری در کشور سنت کیتس دارید و کارفرما باید به مقامات اثبات کند که وجود شما برای کار در این کشور ضروری است و شما به عنوان یک نیروی کار ماهر شناخته شوید. به طور کلی مدارک لازم برای ویزای کار در سنت کیتس شامل:

  • پاسپورت معتبر حداقل 1 سال دارای اعتبار
  • ارائه نامه کارفرما
  • اخذ مجوز کار
  • گواهی پزشکی آزمایش عکسبرداری از قفسه سینه و آزمایش ایدز
  • گواهی عدم سابقه کیفری
  • شواهد مربوط به 3 هفته تبلیغات کارفرما برای نیروی داخلی
  • قطعه عکس رنگی
  • ارائه فرم درخواست ویزای کار
  • پرداخت هزینه مربوط به ویزا 2500$ (دلار)

تمدید ویزای کار سنت کیتس

به طور معمول شما به طور قانونی نمی توانید بیش از 6 ماه در هر زمان و یا 6 ماه در هر سال تقویمی در سنت کیتس اقامت داشته باشید. به طور معمول، ویزای 30 روزه به شما تعلق می گیرد و باید هر 30 روز آن را تمدید کنید تا 6 ماه تمام شود، در این زمان باید جزیره را ترک کنید. البته در صورت اخذ ویزای کار سنت کیتس نیاز به تمدید 30 روزه نیست و هر سال ویزای بلند مدت کار سنت کیتس باید تمدید شود.

جهت تمدید ویزای کار سنت کیتس هر سال باید هزینه آن را که 2500$ (دلار) است پرداخت کنید. لازم به ذکر است برای تمدید ویزای کار سنت کیتس حضور کارفرما و حمایت وی بسیار مهم است. به طور کلی دولت سنت کیتس برای صدور ویزای کار سنت کیتس سخت گیری زیادی انجام می دهد. چرا که این کار را برای حمایت از نیروی کار محلی و کاهش نرخ بیکاری انجام می دهد.

تمدید ویزای کار سنت کیتس

قرارداد کار در سنت کیتس

قوانین سنت کیتس و نویس برای حفاظت از اشتغال (شرایط و ضوابط مکتوب اشتغال) کارفرما را ملزم می کند که شرایط و ضوابط کتبی را در طی چهارده روز پس از اشتغال به کارمندان ارائه دهند. در صورت مهاجرت کاری به سنت کیتس و ثبت قرارداد باید توجه داشته باشید که در قرارداد موارد زیر ذکر شده باشد:

  • نام و آدرس کارفرما
  • نام و آدرس مشاغل یا موسساتی که کارمند باید در آن منصوب شود.
  • نام و آدرس کارمند
  • تاریخ شروع کار
  • پست یا موقعیتی که کارمند باید در آن مشغول به کار شود.
  • شرح مختصری از وظایف و مسئولیت های موقعیت
  • نرخ پرداخت و فواصل پرداخت
  • ساعت کار و زمان تکمیل چنین ساعاتی
  • نرخ اضافه کاری و حق بیمه (در صورت وجود)
  • مدت دوره آزمایشی
  • مدت اخطاریه که هر یک از طرفین باید به طرف دیگر بدهد تا قرارداد را فسخ کند. (اگر با مفاد قانون متفاوت باشد.)

درباره اقتصاد و بازار کار سنت کیتس

سنت کیتس و نویس در انتهای شمالی جزایر آنتیل کوچک واقع شده است و خود شامل دو جزیره به نام های سنت کیتس و نویس است. اقتصاد و کیفیت زندگی در سنت کیتس و نویس تا حد زیادی به ظرفیت اکوسیستم های زمینی و دریایی این کشور برای ادامه خدمات اکوسیستم بستگی دارد. خدمات اکوسیستم اشکال مختلفی دارد:

  • تأمین منابع سیستم های طبیعی (غذاهای دریایی، چوب و گیاهان)
  • اکوسیستم های زراعی تغییر یافته

اقتصاد سنت کیتس و نویس برای ایجاد رشد در سال های اخیر بیشتر به گردشگری بستگی داشته است. بخش هتلداری و رستوران برای چشم انداز رشد در آینده حیاتی شناخته شده است. در نتیجه، ظرفیت اسکان در حال حاضر در حال ساخت است و این کشور توانسته است سرمایه گذاری مستقیم خارجی قابل توجهی را به خود جلب کند. دولت به شدت انگیزه توسعه در این صنعت را دارد و برای تسریع در اجرا منابع را جمع آوری کرده است. بسیار مهم است که یک استراتژی مناسب بازاریابی به کار گرفته شود که هم در بازارهای شمال و هم در بازارهای جنوبی متمرکز باشد تا سطح اشغال مداوم و بازده بیشتر سرمایه را برای کشور فراهم کند.

رشد اخیر گردشگری با افزایش بازدیدکنندگان و اقامت بیشتر تقویت شده است. گردشگری اثرات سرریز در بقیه اقتصاد، به عنوان مثال در حمل و نقل جاده ای دارد. این بخش از جمله بخشهایی از اقتصاد است که در سال های اخیر بیشترین رشد ارزش افزوده ناخالص را تجربه کرده است.

کار در بخش خصوصی در سنت کیتس

حدود 80% بخش خصوصی در سنت کیتس و نویس را می توان به عنوان ارائه دهنده نوعی خدمات طبقه بندی کرد که بزرگترین شرکت ها نیز درگیر خدمات هستند. گردشگری عامل اصلی فعالیت در بخش خدمات است. به طور متوسط ​، خدمات گردشگری بیش از سه چهارم صادرات خدمات را به خود اختصاص داده اند. بیشتر خدمات باقی مانده خدمات مربوط به ارتباطات است. خدمات مسافرتی تنها دسته تجاری خدمات است. اقتصاد سنت کیتس و نویس از سال 2005 بیشتر به گردشگری و سایر خدمات وابسته شده است. زیرا اهمیت صنعت و کشاورزی کاهش یافته است. صنعت هتل و رستورانداری که بیشتر تحت تأثیر هزینه های گردشگری است. به عنوان یکی از عوامل رشد آینده در سنت کیتس و نویس شناخته شده است.

لذا بخش خدمات در شرکت های خصوص یکی از گزینه های روی میز برای کار و مهاجرت کاری به این کشور است. البته قبل از مهاجرت به سنت کیتس نیاز است متقاضیان به خوبی با شرایط کار در سنت کیتس و هزینه زندگی در این کشور به توصیه مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آگاهی داشته باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *