مهاجرت کاری آلمان

شرایط اخذ ویزای کار کشور آلمان

شرایط اخذ ویزای کار کشور آلمان

شرایط اخذ ویزای کار کشور آلمان در میان سایر برنامه های مهاجرتی برای متقاضیانی که دارای تخصص در مشاغل مورد نیاز این کشور هستند، مناسب است. اخیرا کشور آلمان در زمینه جذب و استخدام نیروی مهندسی عملکرد بسیار خوبی داشته است. بسیاری از متقاضیان ایرانی توانسته اند ویزای کاری آلمان را با همکاری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت نمایند.

در ابتدا باید از شرایط اخذ ویزای کار کشور آلمان آگاهی یافته و آن را مورد بررسی قرار داد. کشور آلمان کشوری قدرتمند در میان سایر کشورهای تراز اول اروپایی است. بنابراین در حوزه اقتصادی بسیاری مشاغل وجود دارند و این کشور همچنان نیازمند نیرو است. کمبود نیروی جوان و افزایش سن نیروها به سمت پیری از مشکلات این کشور می‌ باشد. بنابراین فردی که جویای کار در آلمان است، به راحتی می‌ تواند در این زمینه موفق شود.

معرفی و شرایط اخذ ویزای کار کشور آلمان

کشور آلمان یکی از کشورهای اروپایی بوده که در حوزه شنگن قرار گرفته است. در سراسر دنیا 28 کشور عضو اتحادیه اروپا هستند که شرایط اقتصادی سطح بالا و واحد پول مشترکی به نام € یورو دارند. مادامی که اتحادیه اروپا شکل گرفت، اقتصاد قاره اروپا نیز یکپارچه گردید. به طوری که قوانین و ضوابط شغلی در قاره اروپا یکسان گردید. از آنجا که فرصت‌ های شغلی فراوانی درکشور آلمان وجود دارد، از این رو نرخ بیکاری در این کشور 3.4% است. این میزان پایین ترین درصد نرخ بیکاری به شمار می‌رود. کشور جمهوری فدرال آلمان جمعیتی در حدود 82 میلیون نفر دارد.

این تعداد جمعیت باعث شده است آلمان به پرجمعیت‌ ترین کشور اروپا تبدیل گردد. بعد از کشورهای آمریکا و ژاپن، کشور آلمان از لحاظ صنعتی رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. قدرت صنعتی آلمان در زمینه‌ های مکانیکی، منسوجات، وسایل نقلیه و تکنولوژی پیشرفته الکترونیکی است.

ویزای کاری آلمان

از مباحث پرطرفدار مهاجرتی می‌توان به ویزای کاری آلمان و شرایط اخذ ویزای کار کشور آلمان اشاره نمود. بنابراین می‌توان به 2 روش اشاره نمود.

این 2 مورد به طور خلاصه به شرح ذیل است:

  • پیشنهاد شغلی
  • جستجوی کار

جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به آلمان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

پیشنهاد شغلی در آلمان (Job Offer)

جهت اخذ ویزای کاری شما به یک پیشنهاد کاری در آلمان احتیاج دارید. بدین صورت که می‌ باید شغل موردنظر به مدت 3 ماه در آلمان آگهی گردد. اگر نیروی موردنظر یافت نشد، مجددا به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی گردد. اگر باز هم نیروی کار یافت نشد. در این صورت شما به عنوان یک فرد خارجی، گزینه بعدی جهت دریافت شغل هستید. البته این روش بسیار مشکل است. در مرحله بعد می‌ باید درخواست وقت سفارت کنید. روز مقرر در سفارت حاضر شده و مدارک لازم را ارائه نمایید و مصاحبه انجام دهید.

پس از مدت یک تا 2 ماه در صورت موافقت با درخواست، در تاریخ تعیین شده به سفارت می‌روید. پاسپورت خود را تحویل داده و 2 تا 3 هفته دیگر می‌ تواند ویزای خود را اخذ نمایید. متقاضی باید این نکته را در نظر بگیرد که این اطمینان را به کارفرما بدهد که به کشور آلمان علاقه‌ مند است. در مورد علایق خود در خصوص کار در آلمان شرح دهد. چنانچه کارفرما اطمیمان پیدا کند که متقاضی در آلمان ماندگار خواهد شد، متقاضی بهتر می‌ تواند موفق به اخذ شغل شود.

ویزای جستجوی کار آلمان (JOB SEEKER)

اخذ ویزای کار آلمان به منزله جستجوی کار از برترین ویزاهای اقامتی اتحادیه اروپا محسوب می گردد که سالانه با استقبال زیادی مواجه شده است. این ویزا به واجدین شرایط فرصتی 6 ماه در خصوص کاریابی در آلمان اعطاء می کند. البته ناگفته نماند که برای اخذ این ویزا افراد می باید پارامترهایی نظیر سن، مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی مورد نیاز در لیست مشاغل مورد نیاز و سابقه کاری را در نظر بگیرند.

مدارک و شرایط مورد نیاز اخذ ویزای کار آلمان

یکی از شرایط اخذ ویزای کار کشور آلمان، مدارکی به شرح ذیل است که می‌ باید توسط متقاضی تهیه و ارائه گردد. این موارد عبارتند از:

  • فرد متقاضی می‌ باید فرم درخواست یا تقاضا تکمیل و ارائه نماید.
  • ارائه 2 قطعه عکس 6 در 4 متقاضی
  • ارائه اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه متقاضی
  • ارائه تصویر پاسپورت متقاضی
  • ارائه بیمه نامه درمانی
  • کلیه مدارک ارسالی از سوی متقاضی می‌ باید به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه شده باشند.
  • مدارک تحصیلی تایید شده متقاضی می‌ باید به‌ صورت ترجمه شده
  • ارائه سوابق کاری (در صورت وجود)
  • ارائه رزومه و اطلاعات فردی متقاضی
  • گردش حساب و پرینت حساب بانکی متقاضی
  • انگیزه‌ نامه
  • ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B1

مدارک و شرایط مورد نیاز اخذ ویزای کار آلمان

مدت اعتبار و شرایط اخذ ویزای کار کشور آلمان

مدت اعتبار این نوع ویزا 4 ساله است. اما چنانچه مدت قرارداد فرد از 4 سال کمتر باشد، ویزا نیز به همان مدت صادر می‌گردد. ناگفته نماند در زمان تمدید این ویزا می‌ باید کلیه مدارکی که در ابتدا ارائه نموده‌ اید را مجددا تهیه و ارائه شود. شخصی که دارای ویزای کار آلمان است. همچنین می‌ تواند پس ازمدت 33 ماه نسبت به اخذ اقامت دائم آلمان اقدام نماید. چنانچه مدرک زبان آلمانی در سطح B1 را داشته باشد، می‌ تواند آن را از 33 ماه به 21 ماه کاهش دهد.

فرد متقاضی که قصد مهاجرت کاری به آلمان را دارد، می‌ تواند با اخذ ویزا، خانواده‌ خود را نیز با خود ببرد. خانواده وی صرفا شامل همسر و فرزندان کمتر از 18 سال می‌ باشد. همچنین اعضای خانواده نیز می‌ توانند در کنار شما به کار و فعالیت شغلی در آلمان بپردازند. برای آنها دارا بودن مدرک زبان و یا حتی آشنایی به زبان اجباری ندارد.

مجوز کار در آلمان

سفارتخانه های این کشور مسئول صدور ویزا و اجازه اقامت هستند. مجوزهای اقامت و ویزای کار معمولا عکس شما را دارند و در پاسپورت شما چسبانده می شوند. آن ها جزئیات نوع مجوز یا ویزا، مدت زمانی که می توانید در کشور بمانید، و اینکه آیا شما مجاز به کار هستید یا خیر را توضیح می دهند. کارت آبی به اندازه گواهینامه رانندگی است و همچنین عکس شما را نیز نشان می دهد. مسئولیت درخواست ویزا یا مجوز مورد نیاز بر عهده شخص است نه کارفرمای شما. با این حال، برخی از کارفرمایان آلمانی ممکن است بتوانند به اطمینان از موفقیت آمیز بودن درخواست شما کمک کنند.

به عنوان مثال، اگر اهل یک کشور اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیستید، یک کارفرما ممکن است بتواند شواهدی ارائه دهد که نشان می دهد شغلی که به شما پیشنهاد شده نمی تواند توسط سایر کارگران آلمانی، اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا انجام شود. روند درخواست ویزای این کشور برای اقامت طولانی مدت معمولا بین یک تا 3 ماه طول می کشد. بنابراین، مطمئن شوید که زمان زیادی را در اختیار دارید. محدوده زمانی بستگی به ملیت شما دارد. اینکه آیا قبلا شغلی دارید یا نه، شغل شما، و اینکه دفتر چقدر شلوغ است. اطمینان از اینکه از همه الزامات و مدارک پیش از موعد مطلع هستید، احتمالا روند را سریع تر می کند.

مزایا و شرایط اخذ ویزای کار کشور آلمان

شرایط اخذ ویزای کار کشور آلمان را توضیح دادیم. اکنون می‌خواهیم به بررسی مزایای این نوع ویزا بپردازیم:

  • اخذ ویزای کاری در زمان نسبتا کمی و بازه زمانی 14 الی 20 ماه
  • یافتن شغل مورد نظر متقاضی در قدرتمندترین کشور اروپایی
  • مخارج زندگی مقرون به صرفه
  • امکان تبدیل به ویزای اقامت دائم در اروپا
  • امکان مهاجرت همراه
  • امکان اشتغال خانواده

معایب و شرایط اخذ ویزای کار کشور آلمان

حال که با شرایط کلی ویزای کار کشور آلمان آشنا شدیم. بهتر است معایت و محدودیت های آن را بررسی کنیم:

  • سختی در اخذ ویزا
  • امکان رد شدن ویزا
  • پروسه طولانی مدت برای تبدیل شدن به اقامت (بین 21 تا 33 ماه)
  • عدم حق تحصیل

در این نوشتار توضیح دادیم که ویزای کار می‌ تواند مبدل به اخذ اقامت دائم در این کشور گردد. منتظر تماس تلفنی و یا حضوری شما هستیم تا بهترین و مناسب‌‌ ترین گزینه را در این زمینه ارائه نماییم. با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید. همچنین هزینه زندگی در آلمان از طریق لینک مذکور امکان مطالعه را برای متقاضیان فراهم نموده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *