مهاجرت سرمایه گذاری در هلند

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند

قبل از شروع سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند متقاضیان باید چندین نکته از جمله محل ثبت شرکت، نوع قانونی مورد استفاده، انواع مالیاتی و غیره را در نظر بگیرند. این مقاله که توسط مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به افرادی که مایل به شروع کسب و کار و سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند هستند اطلاعات بسیار خوبی ارائه می دهد. اگر می خواهید یک تجارت در هلند راه اندازی کنید، باید با یادگیری همه چیز در مورد قوانین، مقررات و دستورالعمل های تبدیل شدن به یک سرمایه گذار، کارآفرین یا صاحب تجارت جدید به عنوان یک مهاجر، فعالیت خود را شروع کنید.

اگر می خواهید یک تجارت جدید در هلند راه اندازی کنید. بدین ترتیب باید قوانین و مقررات مختلف دولت و قوانین را رعایت کنید. این مقاله به شما می گوید که هنگام سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند، چه امور کلی را باید انجام دهید.

شرایط سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند

تقریباً هرکسی می تواند اقدام به سرمایه گذاری و ثبت شرکت کند، اما بسته به اینکه متقاضیان به ویزای یا اجازه کار نیاز داشته باشند، ممکن است شراطی این امور کمی متفاوت باشد. به عبارت دیگر، شرایط سرمایه گذاری و ثبت شرکت برای شهروندان عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا با شرایط متقاضیان خارجی ممکن است کمی تفاوت داشته باشد. شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و شهروندان سوئیس که قصد مهاجرت به هلند و شروع کسب و کار در این کشور را دارند. نیازی به اخذ اجازه اقامت یا اجازه کار بدون در نظر گرفتن نوع مشاغل مورد نظر برای شروع به کار ندارند. اتباع سوئیس تحت شرایط خاص برابر با شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا قرار می گیرند، جایی که کارفرمایان آنها از نیاز به مجوز کار جداگانه هلند معاف هستند.

شرایط سرمایه گذاری در هلند برای متقاضیان خارجی

افرادی که شهروندان عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و شهروندان سوئیس محسوب نمی شوند، می توانند برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند اقدام به کسب ویزای استارت آپ کنند. راه اندازی کسب و کارهای جدید و استارت آپ ها طی سال های اخیر به طرز باورنکردنی رواج یافته است. ویزای راه اندازی مشاغل و استارت آپ به شهروندان خارجی این امکان را می دهد که با امید به یک تجارت موفق و پر سود، شرکتی را در هلند ایجاد کنند. این ویزا یک دوره 1 ساله به کارآفرینان بین المللی برای راه اندازی تجارت، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور هلند می دهد. این امکان را می دهد که مهاجران برای یادگیری محیط تجاری هلند، رشد کسب و کار خود و غیره وارد خاک این کشور شوند. در نمودار زیر به رشد سرمایه گذاری ها در هلند اشاره شده است:

اگر متقاضیان شهروندان عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و شهروندان سوئیس نباشند و اقامت دائمی نداشته باشند، باید با مراجعه به سرویس مهاجرت و اعطاء تابعیت هلند با دقت بررسی کنند. وضعیت فردی و حقوق اقامت آنها چیست. به عنوان مثال، مهاجران بسیار ماهر، با اجازه اقامت موجود خود نمی توانند یک شرکت خصوصی تأسیس کنند.

دلایل سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند

این کشور واقعاً یک مقصد تجاری در سطح جهانی است. در رده بندی بهترین کشورها برای تجارت رتبه چهارم در جهان را به خود اختصاص داده است. ساختار مالیاتی شرکت های پشتیبانی هلند، نیروی کار بسیار تحصیل کرده، چند زبانه و زیرساخت های برتر لجستیک و فناوری تنها بخشی از مزایای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور هلند هستند. جای تعجب نیست که شرکت های بین المللی زیادی در این کشور وجود دارد. با رتبه 1 در فهرست جهانی اتصال DHL، هلند دارای شرایط بین المللی رقابتی است و بیش از 15000 شرکت خارجی در این کشور وجود دارد.

در حقیقت، 50% تولید ناخالص داخلی هلند در سطح بین المللی حاصل می شود. با داشتن رتبه 4 در جدول رتبه بندی نوآوری در اروپا در سال 2019، این کشور به عنوان یکی از مهمترین مراکز فرهنگی در جهان برای استعدادهای خلاقانه، مکانی عالی برای تحقق ایده ها است. از این رو پیشنهاد می شود ابتدا مقاله سرمایه گذاری در هلند را مطالعه بفرمائید.

علاوه بر موارد ذکر شده، این کشور یکی از بهترین کشورهای دنیا از لحاظ اقتصادی می باشد. از زمان جنگ جهانی دوم، این کشور، کشوری کاملاً صنعتی بوده است که نقش مهم اقتصادی در غرب اروپا دارد. اگرچه کشاورزی درصد کمی از درآمد ملی و نیروی کار را به خود اختصاص می دهد، اما همچنان سهم بسیار خاصی در صادرات هلند دارد. به دلیل کمبود منابع معدنی، به استثناء مهم گاز طبیعی، کشور وابسته به واردات عمده مواد اولیه است.

در جدول زیر به شاخص های اصلی اقتصادی هلند از سال 1980 تا 2018 اشاره شده است:

سالتولید ناخالص داخلی سرانهرشد تولید ناخالص داخلینرخ تورمنرخ بیکاری
198012.066€1.3%6.51%3.4%
199017.311€4.2%2.5%5.1%
200028.134€4.3%2.3%3.1%
201038.008€1.3%0.9%5.0%
201844.950€2.5%2.3%3.8%

ثبت نام در KVK و IND هلند

KVK و IND به ترتیب اتاق بازرگانی و سرویس مهاجرت و اعطاء تابعیت هلند می باشند. افرادی که قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت  را دارند باید در این سازمان ها ثبت نام کنند. برای افتتاح رسمی تجارت، سرمایه گذاری متقاضیان باید به اتاق بازرگانی یا KVK مراجعه کنند. با تکمیل فرم های مربوطه در این سازمان ثبت نام کنند. افراد باید 50€ (یورو) برای این ثبت پرداخت کنند. یک کارت شناسایی معتبر (اجازه اقامت، گواهینامه رانندگی هلندی یا گذرنامه) و نام تجاری و همچنین اثبات دانش و گواهینامه نوع کسب و کار خود را ارائه دهند تا ثبت نام با موفقیت انجام شود. بعد از ثبت نام در اتاق بازرگانی، متقاضیان یک شماره ثبت شرکت کسب می کنند. با در نظر گرفتن به نوع شرکت یا تجارت، ممکن است از متقاضیان خواسته شود مدارک زیر را ارائه دهند:

  • یک برنامه کاری دقیق
  • بیانیه بانکی
  • اثبات آدرس و محل اقامت
  • قرارداد اجاره

علاوه بر اتاق بازرگانی، شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و شهروندان سوئیس که قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت  را دارند، می باید در سرویس مهاجرت و اعطاء تابعیت نیز ثبت نام کنند. تمبر ویژه شهروندان اتحادیه را در پاسپورت خود کسب کنند. کلیه مهاجران دیگر که اقدام به شروع کسب و کار در هلند می کنند. به طور خودکار شماره مالیات بر ارزش افزوده از طریق نامه ای از اداره امور مالیاتی هلند دریافت می کنند. متقاضیان در هنگام صدور فاکتور و خرید کالا برای تجارت خود به این شماره احتیاج خواهند داشت.

انواع سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند

انواع سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند

سرمایه گذاران خارجی که علاقه مند به شروع یک تجارت هستند، ابتدا باید با انواع روش های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور آشنا باشند. مطابق نیاز خود بهترین گزینه را انتخاب کنند. در این بخش به انواع روش های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور اشاره شده است:

کمپانی های شراکتی در هلند

کمپانی های شراکتی به طور کلی توسط متخصصان خاص، مانند وکلا و پزشکان عمومی ایجاد می شود. برای اهداف مالیاتی، شرکاء کارآفرینان خود اشتغالی محسوب می شوند. در این نوع شرکت در قبال تعهدات تجاری (مالی) به طور جداگانه مسئول هستند.همسران آنها نیز می توانند مسئولیت پذیر باشند. اگرچه برای این کار افراد باید سند ازدواج ارائه دهند. انواع مختلفی از کمپانی های شراکتی وجود دارد. به طور خاص، در یک تجارت مشارکتی، همه شرکا بدهی و سود را به طور یکسان تقسیم می کنند. در حالی که در سایرین، شرکا مسئولیت محدودی دارند. همچنین به اصطلاح شریک خاموش نیز وجود دارد که در آن یک طرف درگیر کارهای روزانه تجاری نمی باشد.

شرکت های مشارکت عمومی در هلند

شرکت مشارکت عمومی شرکتی است که حداقل توسط یک نفر اداره می شود. هیئت مدیره آن توافق نامه های مشارکت سهم، مسئولیت و حق را تعیین می کنند. برای اهداف مالیاتی، هر شریک معمولاً یک کارآفرین خود اشتغال محسوب می شود. مالیات بر درآمد نیز بر سود پرداخت می شود. همه شرکا به طور مشترک، شخصا در قبال بدهی و تعهدات تجاری مسئول هستند، اگرچه برای این کار افراد باید سند ازدواج ارائه دهند. مردم از این ساختار تجاری سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشور هلند استفاده می کنند. زیرا این سریعترین و آسان ترین راه برای 2 یا چند نفر است که می توانند با یکدیگر کار کنند. در شرکت مشارکت های عمومی چندین نفر مسئولیت مشترک دارند، این بدان معناست که اگر تعدادی از شرکت اشتباه کنند ، این به طور مستقیم بر سایر افراد تأثیر می گذارد.

شرکت های مشارکت محدود در هلند

شرکت مشارکت محدود نباید با یک شرکت مسئولیت محدود اشتباه گرفته شود. این نوع شرکت متشکل از 2 یا چند شریک است. در شرکت های مشارکت محدود شریک عمومی در نظارت و مدیریت تجارت شرکت می کند. در حالی که شرکای محدود در مدیریت تجارت مشارکت نمی کنند. با این وجود، شریک عمومی نسبت به بدهی مسئولیت نامحدودی دارد. هر شرکا محدودی تا میزان مبلغ سرمایه گذاری خود دارای مسئولیت محدود هستند. برای ایجاد شرکت مشارکت محدود، شرکا باید سرمایه گذاری را به طور معمول از طریق دفتر وزیر امور خارجه محلی ثبت کنند. این یک ساختار تجاری با یک یا چند شریک عمومی و یک یا چند شریک محدود است. شرکای محدود سرمایه گذاران مالی هستند. در حالی که شرکا عمومی در کارهای روزانه و تصمیمات شغلی شرکت فعالیت دارند.

شرکت های مسئولیت محدود خصوصی

BV یک شرکت با مسئولیت محدود است. یک نهاد حقوقی محسوب می شود که خطرات را برای مالک محدود می کند. در این شرکت ها سهامداران فقط مسئول سهم سرمایه خود هستند. برای راه اندازی یک شرکت مسئولیت محدود خصوصی، حداقل 18000€ (یورو) سرمایه پرداخت شده لازم است. در این شرکت سهام براساس سرمایه اختصاص داده می شود. برای اهداف مالیاتی، هر شخصی که بیش از 5% سهام  باشد. در شرکت بهره قابل توجهی دارد. در قبال مالیات سود سرمایه یا سود سهام پرداخت شده مسئولیت دارد. لازم است صاحبان چک پیش زمینه منفعت طلبی یا ورشکستگی را از وزارت دادگستری دریافت کنند.

دفتر شعبه شرکت در هلند

یک شرکت مستقر در یک کشور خارجی ممکن است از طریق یک شعبه مشغول تجارت شود. تاسیس شرکت شعبه آسانتر از تأسیس یک شرکت تابعه است. زیرا شعبه یک شرکت برخلاف یک شرکت تابعه، یک نهاد حقوقی جداگانه محسوب نمی شود، بنابراین دفتر مرکزی وابسته خارجی در قبال تعهدات شعبه مسئول است. بهره برداری و تاسیس شعبه یک شرکت در هلند نیازی به تصویب دولت ندارد. اما شعبه و مدیر شعبه باید در ثبت نام تجاری محلی اتاق بازرگانی ثبت نام کنند. شرکت خارجی همچنین باید برای تاسیس شعبه شرکت خود به اتاق بازرگانی موارد زیر را ارائه دهد:

  • مقالات ایجاد شخصیت حقوقی برای شرکت (به زبان هلندی، فرانسوی، آلمانی یا انگلیسی) و همچنین آئین نامه
  • گزارش سالانه شامل جزئیات حسابداری مطابق قوانین کشور (به زبان هلندی، فرانسوی، آلمانی یا انگلیسی)
  • گواهی ثبت تجارت یا سند ثبت شرکت در کشور مبدا
  • اطلاعات مربوط به دفتر ثبت شده، قوانین شرکت و گزارشی در مورد سهم سرمایه در صورتی كه شركت در خارج از اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا باشد.

هموطنان عزیزی که قصد دارند برای سرمایه گذاری یا ثبت شرکت، اشتغال، تحصیل، ازدواج و غیره اقدام به مهاجرت به هلند یا سایر کشورهای برتر دنیا کنند، می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و از امور مربوطه اطلاعات کاملی کسب کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *