مهاجرت سرمایه گذاری در نروژ

ثبت شرکت در نروژ

ثبت شرکت در نروژ

افرادی که تمایل به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ را دارند، می باید واجد شرایط این مسیر براساس قوانین حاکم بر نروژ باشند. این شرایط برای ثبت انواع مختلف شرکت های این کشور اروپایی، متفاوت و با توجه به میزان سرمایه و دسترسی متقاضی صورت خواهد گرفت. اگر در این کشور شرکتی ثبت نمائید به شما اقامت موقت داده می شود. حال این نوع اقامت اگر تمدید شود می تواند بعد از چند سال نیز اقامت دائم را نیز به دنبال داشته باشد.

  • مراحل احداث یک شرکت در کشور نروژ برای یک شهروند خارجی چگونه است؟
  • آیا ایجاد شرکت در کشورهای اسکاندیناوی به نفع شهروندان خارجی می باشد؟

مشاورین ما به بررسی این موضوع پرداخته اند و شرایط دریافت اقامت را برای شما عزیزان با استفاده از منابع اصلی در این کشور بررسی نموده اند. شما همچنین می توانید سوالات خود را در راستای مهاجرت به نروژ از زبان مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با انجام مشاوره بشنوید تا با بررسی انواع شرکت های ثبتی و شرایط ثبت آنها آشنا شوید.

شرکت قانونی در نروژ

برای بررسی قوانین مرتبط با ثبت بیزینس، کمپانی ضروری است کمی درباره اقتصاد این کشور به صحبت بنشینیم. نروژ از لحاظ تولیدات ناخالص داخلی رتبه دوم جهانی را داراست. این مبلغ معادل 4257 میلیارد $ (دلار) می باشد. میزان 4% در حوزه کشاورزی، 22% در حوزه صنعت و 74% نیروی کار نیز در حوزه خدمات مشغول فعالیت شغلی می باشند. لازم است بدانید نرخ بیکاری در این کشور به میزان 4.2% درصد تخمین زده شده است. همچنین نرم تورم در این کشور نیز به میزان 4.0% می رسد. در حوزه صادرات محصولاتی مانند نفت و مشتقات، آهن آلات، مواد شیمیای، ماشین آلات و تجهیزات، کشتی و ماهی از جمله محصولات صادراتی به سایر کشورها هستند. در زمینه واردات نیز می توان به مواد خوراکی، آهن آلات، مواد شیمیایی، ماشین آلات و تجهیزات اشاره نمود.

مزایای جواز معتبر در کشور نروژ

ثبت شرکت در این کشور همانند سایر کشورهای اروپایی مزیت هایی را برای سرمایه گذار به همراه دارد. این مزایا را می توان به شرح ذیل بیان نمود:

  • مالکیت 100 درصدی شرکت بدون نیاز به شریک
  • امکان سفر و دسترسی به کلیه کشورهای حوزه شنگن و ایجاد روابط تجاری و کسب و کار با آنها
  • امکان تقاضاء اقامت نروژ پس از گذشت 3 سال
  • امکان گرفتن پاسپورت نروژی پس از گذشت 5 سال اقامت دائم
  • سهولت در دریافت ویزای کلیه کشورهای جهان
  • امکان افتتاح حساب حقیقی و حقوقی درخصوص شرکت
  • امکان بهره مندی از برندهای اروپایی
  • امکان روابط تجاری و گمرکی به صورت آزادانه و بدون محدودیت در اتحادیه اروپا

نمودار زیر رشد سرمایه گذاری در این کشور را طی سال های اخیر از طریق آمار ثبت شده نشان می دهد:

رشد سرمایه گذاری در نروژ

مراحل ثبت دفتر معتبر در کشور نروژ

برای سرمایه گذاری در نروژ و ثبت نمودن کمپانی در نروژ طی نمودن مراحل اداری و قانونی الزامی است. در ابتدا شخص سرمایه گذار می باید تشکیل پرونده دهند. با وزارت امور خارجی و وزارت بازرگانی این کشور هماهنگی لازم را انجام دهد. سپس از دولت نروژ تاییدیه مورد نیاز جهت ثبت شرکت را دیافت کند. برای این منظور ارائه بیزینس پلان شرکت و اهداف شرکت ضرورت دارد. در این صورت می تواند اجازه فعالیت تجاری را اخذ کند. در مرحله بعدی می باید اقدامات لازم جهت گرفتن وقت سفارت نروژ مبنی بر گرفتن ویزای نوع D انجام شود. در این نوع ویزا شخص سرمایه گذار می تواند خانواده خود را نیز همراه ببرد و به مدت 1 سال در این کشور اقامت داشته باشد. جهت تکمیل اطلاعات در بخش سرمایه گذاری در این کشور مقاله سرمایه گذاری در نروژ را مطالعه بفرمائید.

شرایط اخذ مالیات و ثبت شرکت در نروژ

آگاهی از قوانین مالیاتی در کشور نروژ برای شخصی که قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور را دارد، از الزامات به شمار می رود. اگرچه مالیات ها در کشور نروژ در سطح بالایی قرار گرفته است. اما برای سرمایه گذارانی که در این کشور سرمایه گذاری کرده شرکت ثبت می نمایند. میزان این مالیات ها با درصد کمتری محاسبه می گردد.

به طور کلی نرخ مالیات در کشور نروژ به میزان 53% است. این نرخ بر مبنای درآمد اشخاص در نظر گرفته می شود. اما نرخ مالیات برای شرکت های ثبتی معادل 28% از کل درآمد حاصله از شرکت می باشد. از طرفی با افزایش سود سهام شرکت ها در نروژ میزان مالیات های در نظر گرفته شده کاهش می یابد. ممکن است شرایط دیگری نیز در این خصوص وجود داشته باشد که می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید. جهت اخذ اقامت این کشور مقاله اقامت نروژ را مطالعه بفرمائید.

شرایط اخذ مالیات و ثبت شرکت در نروژ

انواع شرکت‌های قانونی ثبت در نروژ

در مجموع ثبت شرکت در نروژ از طریق ثبت 2 نوع شرکت انجام می گیرد که عبارتند از:

ثبت شرکت محدود خصوصی: این نوع شرکت ثبتی مورد استفاده بسیاری از سرمایه گذاران است. چرا که این شرکت برای کسب و کار در مقیاس کوچک و متوسط ثبت می گردد. میزان سرمایه لازم پرداختی در ثبت شرکت AS مبلغ حدود NOK30000 (کرون) (معادل 4000€ (یورو)) می باشد. تعداد یک سهامدار و همچنین هیئت مدیره برای این شرکت لازم است که می باید نیمی از اعضاء آن در کشور اقامت داشته باشند.

ثبت شرکت محدود عمومی: شرکت ASA برای سرمایه گذارانی مناسب است که می خواهند در سطح بزرگ و استاندارد به کسب و کار و تجارت بپردازند. سرمایه اولیه برای ثبت شرکت از نوع ASA، به مبلغ 1 میلیون کرون (معادل €128360 (یورو)) می باشد که می باید پرداخت گردد. حداقل تعداد 1 سهامدار و هیئت مدیره برای این شرکت لازم است. نیمی از اعضاء آن می باید در نروژ مقیم باشند.

شرکت های عمومی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ

شرکت های عمومی محدود می توانند حداقل با یک سرمایه گذار یا سهامدار تاسیس شوند. مطابق مقررات نروژی، تاسیس این نوع شرکت ها در کشور نروژ با 122000$ (دلار) سرمایه امکان پذیر است. متقاضیان برای تاسیس شرکت های عمومی محدود در نروژ حداقل باید 3 مدیر معرفی کنند. 2 نفر از آنها باید اقامت نروژ را دارا باشد.

کلیه شرکت های عمومی محدود در نروژ موظفند یک حسابرس قانونی در زمان تاسیس شرکت معرفی کنند. گزارش های مالی سالانه شرکت را مانند سایر کمپانی های این کشور ثبت کنند. در کلیه شرکت های عمومی محدود در نروژ نیز همانند شرکت های با مسئولیت محدود، براساس قانون شركت های نروژی، برای تاسیس آن در کشور نروژ موسسان باید در نظر داشته باشند که داشتن یک مدیر برای حداکثر 30 کارمند در یک شرکت الزامی است. در صورتی که یک شرکت بیش از 50 کارمند داشته باشد. حتما باید تعداد نفرات خود را در هیئت مدیره شرکت افزایش دهد.

شرکت سهامی اروپایی و شعبه شرکت خارجی در نروژ

2 شرکت در منطقه اقتصادی اروپا می توانند با یکدیگر اقدام شوند. تبدیل به شرکت های سهامی اروپایی در نروژ شوند. حداقل سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت های سهامی اروپایی در نروژ 133000$ (دلار) است. مهمترین مزیت این نوع شرکت است که می تواند دارای مجوز قانونی باشد. همچنین قانون تاسیس شرکت در این کشور به متقاضیان و سرمایه گذران خارجی اجازه می دهد تا در این کشور شعبه شرکت خود را تاسیس کنند. کلیه شرکت های با مسئولیت محدود نروژی موظفند یک حسابدار قانونی را در شرکت خود استخدام کنند. به طور سالیانه گزارش های مالی شرکت را ثبت کنند. براساس قانون شركت های نروژی، برای تاسیس شرکت در کشور نروژ موسسان باید در نظر داشته باشند که داشتن یک مدیر برای حداکثر 30 کارمند در یک شرکت الزامی است.

مدارک لازم برای اخذ مراکز قانونی در نروژ

ثبت شرکت مستلزم ارائه مدارکی است که فرد سرمایه گذار می باید آنها را تهیه نموده و ارائه کند.

این مدارک به شرح ذیل می باشند:

  • انتخاب نام مناسب اقتصاد نروژ توسط فرد متقاضی ثبت شرکت
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ثبت شرکت در نروژ
  • ارائه پاسپورت کلیه سهامداران و مدیرعامل شرکت ثبتی
  • ارائه طرح تجاری یا بیزینس پلان شرکت جهت مشخص نمودن اهداف و عملکرد شرکت
  • سند مالکیت و پرینت گردش حساب بانکی متقاضی
  • مشخص نمودن محل شرکت
  • اصل و تصویر مدارک تحصیلی متقاضی
  • ارائه وکالتنامه که از سوی موکل به امضاء رسیده است.

ثبت شرکت در کشورهای اسکاندیناوی بسیار حساس و دارای مراحل قانونی پیچیده ای است. از این رو می باید الزاما از حضور یک وکیل معتبر و خبره استفاده گردد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند با در اختیار نهادن وکیل، راه مهاجرت کاری و سرمایه گذاری شما در این کشور را آسان و هموار نماید. موسسه ما شما را زمینه اخذ ویزای تحصیلی نروژ راهنمائی می نماید. برای دریافت مشاوره های بیشتر و تخصصی با وکلاء این موسسه در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *