مهاجرت سرمایه گذاری در سنت کیتس

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سنت کیتس

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سنت کیتس

شهروندان کشورهای خارجی و غیر تبعه سنت کیتس می توانند با سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سنت کیتس در این کشور، اقامت حتی تابعیت را بدست آورند. سنت کیتس با توجه به نیازش برای ورود سرمایه گذران خارجی طرح های تشویقی را برای افراد و شهروندان خارجی قرار داده است.

سنت کیتس و نویس کشوری کوچک در منطقه کارائیب است که با توجه به رشد صنعت گردشگری در این کشور، مقامات این کشور در تلاش برای جذب گردشگران و افراد خارجی به این کشور است و نیاز به سرمایه گذاران خارجی در دو قطب اصلی اقتصادی این کشور یعنی صنعت کشاورزی و صنعت توریسم دارد. جهت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سنت کیتس، کارشناسان ما در حقوقی سفیران سروش سعادت پیشنهاد می کنند این مطلب را از دست ندهید.

کشور سنت کیتس و نویس

سنت کیتس و نویس از نظر جغرافیایی دو جزیره همسایه سنت کریستوفر (سنت کیتس) و نویس را تشکیل می دهد که بخشی از زنجیره جزایر کارائیب هستند. این جزایر در نزدیکترین نقاط خود با یکدیگر فاصله دارند و شهرهای پایتخت آنها باستر (سنت کیتس) و چارلستاون (نویس) با یکدیگر 11 مایل فاصله دارند. سفر بین جزایر از طریق هوا (5 دقیقه) یا با کشتی بین دو شهر پایتخت (45 دقیقه) یا با کشتی بین نزدیکترین نقاط (20 دقیقه) یا با تاکسی آبی در دسترس است. هر دو جزیره منشا آتشفشانی دارند و هر کدام آتشفشانی خاموش دارند. هر دو جزیره دارای سواحل ماسه سفید جذاب هستند. سنت کیتس شامل 68 مایل مربع و نویس 38 مایل مربع است که این کشور را به یکی از کوچکترین (مساحتی و جمعیتی) اعضای سازمان ملل تبدیل می کند. در حال حاضر این کشور کوچکترین کشور مستقل در نیمکره غربی است.

آب و هوا در هر سال 26 درجه سانتیگراد الی 32 درجه سانتی گراد است و ماه های دسامبر تا آوریل (فصل گردشگری) ماه های خنک تری هستند. مهاجران اصلی قبل از ورود اروپاییان، این جزایر توسط آمریکایی هایی آباد شدند که تقریباً سه قرن قبل از اروپاییان بوده است. آنها سنت كیتس را لیاموئیگا به معنی زمین حاصلخیز و نویس Oualie به معنی سرزمین آبهای زیبا نامگذاری كردند.

درباره سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سنت کیتس

از سال 1620 تا سال 2005 تولید شکر صنعت اصلی سنت کیتس و بزرگترین درآمد ارزی برای کشور بود. صنعت گردشگری به عنوان اصلی ترین صنعت در هر دو جزیره جایگزین این صنعت شده است. گردشگری سرمایه زیادی دارد. با توجه به مبنای کوچک سرمایه محلی، کشور به شدت به سرمایه گذاری مستقیم خارجی وابسته است و از آن استقبال می کند. تعداد اتباع این کشور که در آمریکای شمالی، انگلستان و سایر جزایر کارائیب زندگی می کنند بیش از تعداد ساکنان است.. سرمایه گذاری مستقیم سرمایه برای ساخت و مدیریت این امکانات و سرمایه های هزینه شده به طور قابل توجهی به کشور کمک می کند.

اقتصاد آژانس های دولتی اختصاص داده شده به ارتقا سرمایه گذاری خارجی شامل اداره گردشگری سنت کریستوفر، سازمان ارتقا سرمایه گذاری سنت کیتس و اداره گردشگری نویس است. آژانس های بخش خصوصی اتاق صنایع و بازرگانی سنت کیتس-نویس و انجمن هتل و جهانگردی هستند. آژانس هایی نیز وجود دارد که به ارتقا سرمایه گذاری توسط افراد ملی از جمله بانک توسعه سنت کیتس و نویس، بنیاد توسعه ملی و سازمان های بخش خصوصی اشاره شده اختصاص داده شده است. سرمایه گذاران در پروژه های بزرگ معمولا درمورد توافق با دولت برای اعطای تعطیلات مالیاتی و کمک هزینه های بدون عوارض مذاکره می کنند.

در نمودار زیر می توانید میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سنت کیتس را بر اساس GDP مشاهده کنید:

میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سنت کیتس

افتتاح حساب برای سرمایه گذاری در سنت کیتس

سرمیه گذاران خارجی نیازی به نگه داشتن حساب بانکی در این کشور ندارند. با این حال، اگر آنها مایل به انجام این کار باشند، می توانند حساب های بانکی را در سنت کیتس و نویس افتتاح کنند، زیرا آنها احتیاجات موسسات مالی فردی را برای افتتاح حسابی که توسط یک فرد خارجی تأمین می شود، برآورده می کنند. این الزامات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • دو قطعه معتبر از گذرنامه، گواهینامه رانندگی، کارت شناسایی کشور یک مرجع از یک آشنای حرفه ای (به عنوان مثال وکیل، دکتر، حسابدار)
  • یک مرجع بانکی از بانک فعلی سرمایه گذار
  • سندی که نشان می دهد که فرد با سنت کیتس و نویس ارتباط دارد (به عنوان مثال مجوز کار یا اقامت)
  • اگر سرمایه گذار یک شرکت باشد، یک کپی از اسناد شرکتی.
  • اطلاعات شخصی سهامداران شرکت (نام، آدرس، شغل، تاریخ تولد). کارت شناسایی برای مدیران و امضاء کنندگان حساب
  • منبع وجوه و فعالیت های مورد انتظار حساب
  • اطلاعات جهت انطباق با FATCA

سرمایه گذاران خارجی نیز می توانند (با تأیید وزارت دارایی) وام های بانکی را به صورت محلی دریافت کنند، زیرا شرایط درخواست وام موسسات مالی فردی را برای اعطای وام به اشخاص حقیقی یا حقوقی خارجی برآورده می کنند. این شرایط ممکن است علاوه بر شرایط ذکر شده در بالا برای افتتاح حساب موارد زیر را نیز شامل شود:

  • تأیید درآمد (به عنوان مثال اظهارنامه مالیاتی سه سال گذشته)
  • دو نسخه از قبض های خدمات عمومی محل اقامت اولیه فعلی سرمایه گذار
  • صورتهای مالی تهیه شده توسط حسابدار
  • صورت دقیق دارایی ها و بدهی ها
  • اطلاعات برای اخذ گواهی در مورد عدم پولشویی
  • اطلاعات جهت انطباق با FATCA

ثبت شرکت در سنت کیتس

یک شخص ممکن است در سنت کیتس و نویس به عنوان یک تاجر انحصاری، شریک، مشارکت محدود یا شرکتی محدود با سهام تجارت کند. تاجران انفرادی به یک تاجر گفته می شود که تنها به عنوان یک فرد مالیات دریافت می کند. شرکتهای با مسئولیت محدود شامل:

  • شرکت های محلی
  • شرکت های خارجی
  • شرکت های عمومی

هر شخص یا گروهی از افراد (به تعداد کمتر از 20 سال) ممکن است شرکتی را برای انجام کار تأسیس کنند که به ان شرکت محلی گفته می شود. شرکتی که در حوزه قضایی خارج از سنت کیتس و نویس گنجانده شده است و مایل به فعالیت در این کشور است، باید به عنوان یک شرکت خارجی در جزیره ای که قصد دارد تجارت خود را انجام دهد، ثبت شود. این ثبت به خودی خود اجازه فعالیت در شرکت را نمی دهد. بسته به ماهیت تجارت ممکن است شرکت ملزم به دریافت مجوزها یا مجوزهای دیگر شود. هیچ الزامی قانونی وجود ندارد که یک شرکت باید در سرمایه گذاری محلی مشارکت داشته باشد تا بتواند در سنت کیتس ثبت نام یا مجوز فعالیت کسب کند.

شرکتی که بیش از 50 سهامدار دارد، یک شرکت سهامی عام تلقی می شود. شرکتی با سهامداران کمتر ممکن است تبدیل به یک شرکت سهامی عام شوند. تفاوت های اصلی بین یک شرکت خصوصی و یک شرکت دولتی عبارتند از:

  • یک شرکت دولتی باید حداقل 3 مدیر و حداقل 2 مدیر غیر اجرایی داشته باشد.
  • یک شرکت خصوصی ممکن است 1 مدیر داشته باشد.
  • دبیر شرکت سهامی عام باید دارای صلاحیت های مشخص باشد.
  • یک شرکت سهامی عام باید حساب های حسابرسی شده خود را نزد اداره ثبت شرکتها ثبت کند.
  • یک شرکت سهامی عام باید مطابق با قانون اوراق بهادار، شرایط ثبت و افشای اطلاعات را رعایت کند.

روند سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سنت کیتس

به طور کلی برای سرمایه گذاری در سنت کیتس و ثبت شرکت در این کشور مراحل زیر باید طی شود:

مرحلهشرح
مرحله اولبه کمیسیون تنظیم مقررات خدمات مالی مراجعه کرده و بانک اطلاعاتی آنها را در مورد شرکت های واقع در سنت کیتس و نویس جستجو کنید تا مطمئن شوید نام شرکتی که در حال ثبت نام آن هستید قبلاً گرفته نشده است.
مرحله دومتهیه و ثبت اساسنامه شرکت. این کار معمولا توسط شرکتهای ارائه دهنده خدمات محلی انجام می شود اما در صورت تمایل می توانید این کار را خودتان انجام دهید (اکثر افراد یک ارائه دهنده خدمات استخدام می کنند). هنگامی که درخواست شما موفقیت آمیز باشد، گواهی ثبت نام خود را دریافت خواهید کرد.
مرحله سومخرید مهر و تمبر شرکت. تمبر برای افتتاح حساب بانکی شرکت مورد نیاز است.
مرحله چهارمثبت نام برای پروانه کسب. این امر با توجه به نوع مشاغلی که در آن کار می کنید، با مراجعه به وزارت دارایی یا کمیسیون تنظیم مقررات خدمات مالی انجام می شود. درخواست شما پس از پردازش، به اداره درآمد داخلی ارسال می شود و آنها شماره شناسایی مالیاتی را برای شما صادر می کنند.
مرحله پنجمیک حساب بانکی با یک بانک محلی باز کنید.
مرحله ششمپس از دریافت پروانه کسب و کار خود، باید تجارت یا شرکت خود را به عنوان کارفرما در دفتر تأمین اجتماعی ثبت کنید. (ظرف 14 روز)

اگر علاقه ای به ثبت یک شرکت ندارید پس می توانید مراحل اول تا سوم را رد کنید. با این چند مرحله می توانید با موفقیت یک تجارت در سنت کیتس و نویس راه اندازی کنید.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در سنت کیتس و تابعیت

طبق قانون اساسی و قوانین سنت کیتس و نویس، افراد اگر سرمایه گذاری قابل توجهی در سنت کیتس و نویس انجام دهند، می توانند واجد شرایط درخواست شهروندی و پاسپورت سنت کیتس و نویس باشند. کابینه تعیین می کند که چنین سرمایه گذاری واجد شرایط باید چه شکلی داشته باشد و حداقل مقدار آن چیست. در حال حاضر 2 مسیر اصلی برای اخذ تابعیت اقتصادی سنت کیتس و نویس وجود دارد.

  • یک مسیر خرید ملک است که به طور کلی حداقل 400.000$ (دلار آمریکا) ارزش داشته باشد. (در توسعه ای که به طور خاص توسط دولت در رابطه با برنامه شهروندی اقتصادی سنت کیتس و نویس و مالکیت آن تأیید می شود و ملک واجد شرایط باید برای حداقل مدت 5 سال نگه داری شود.)
  • مسیر دوم متقاضی می تواند حداقل 250.000$ (دلار آمریکا) به بنیاد متنوع سازی صنعت شکر در دولت کمک کند. (در رابطه با مشارکت در صندوق متنوع سازی سرمایه گذاری شکر ، تنها مبلغ دیگری که معمولاً در موقع درخواست دریافت می شود، هزینه فرم درخواست (250$ (دلار آمریکا) است. هزینه های حقوقی، هزینه های پیک و مهر در صورت نیاز ممکن است گرفته شود.)

در رابطه با گزینه املاک و مستغلات، سایر هزینه ها معمولاً شامل موارد زیر است:

  • معامله املاک و مستغلات
  • قیمت خرید ملک
  • هزینه های حقوقی
  • 2% از قیمت خرید به دولت
  • در برخی موارد (بسته به موقعیت ملک، مالیات خرید (6% از قیمت خرید)

لازم به ذکر است بررسی شرایط کار در سنت کیتس نیز برای شهروندان خارجی امری ضروری است. در صورت نیاز به مشاوره می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *