ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در آندورا

سرمایه گذاری در آندورا طی سالهای اخیر، به یکی از سودآورترین گزینه های سرمایه گذاری در اروپا تبدیل شده است. اگر به فکر کسب سود در خارج از کشور هستید، چه با ایجاد یک شرکت یا خرید سهام، سرمایه گذاری در آندورا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. آندورا کشوری مدرن است که به لطف محیط اجتماهی و اقتصادی پویا از چارچوب سیاسی منحصر به فرد و با ثباتی بهره مند است که این مزایا باعث شده تا آندورا به کشوری توسعه یافته و جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، بهترین گزینه برای اخذ مشاوره می باشد. علاوه بر این آندورا جزو معدود کشورهایی است که دسترسی ترجیحی به بیش از 30 بازار فعال در جهان را به سرمایه گذاران ارائه می دهد.

از سوی دیگر، فضای کسب و کار در آندورا و نرخ رقابتی مالیات شرکت ها انجام تجارت را برای اتباع خارجی جذاب می کند. از سوی دیگر، یک کشور کوچک اروپایی به طور فزاینده ای خود را به عنوان یک مکان ترجیحی برای سرمایه گذاری بین المللی قرار داده است. به طور کلی آندورا کشوری مدرن با درآمد سالانه، اقتصاد پر رونق با اوضاع سیاسی با ثبات است، که حول جاذبه های توریستی و بخش مالی آن می چرخد. این کشور کوچک اروپایی واقه در پیرنه، در مرز اسپانیا و فرانسه با مساحت 469 کیلومتر واقع شده است. علاوه بر این، آندورا بخش از اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا است و از یورو به عنوان پول ملی خود استفاده می کند. زبان رسمی مردم آندورا کاتالان است، ام زبان های فرانسوی، اسپانیایی و انگلیسی نیز به طور گسترده استفاده می شود.

دلایل سرمایه گذاری در آندورا

سالانه بیش از صدها سرمایه گذار بین المللی از کشورهای مختلف جهان با دلایل مختلفی سرمایه گذاری در آندورا را برای آینده خود انتخاب می کنند. سرمایه گذاری برای افرادی که قصد سرمایه گذاری سودآور در اروپا را دارند بهترین گزینه محسوب می شود. یکی از اصلی ترین دلایل سرمایه گذاری سیستم گردشگری و بانکی پیشرفته این کشور می ابشد. زیرا بخش گردشگری آندورا تقریبا 80% از تولید ناخالص داخلی را با حدود 9 میلیون بازدیدکننده

در سال تشکیل می دهد. که این رقم با توجه به اینکه فقط 78100 نفر در این کشور زندگی می کنند رقم بسیار بالایی محسوب می شود. علاوه بر این تولید ناخالص سرانه در آندورا یکی از بالاترین ها در جهان است که در سال 2023 به 35189€ (یورو) رسید. که این کشور را در رتبه 27 از بین 195 کشور جهان قرار داد.

برای اینکه بیشتر با دلایل سرمایه گذاری آشنا شوید جدولی را برای شما تهیه کرده ایم که د راین بخش از مقاله به آن می پردازیم:

دلایل سرمایه گذاریتوضیحات
سیستم مالیبخش مالی آندورا به همراه گردشگری، بخش اصلی اقتصاد آندورا را تشکیل می دهند. سازمان مالی آندورا مسئول تنظیم سیستم و حفظ ثبات آن است.
قوانین سرمایه گذاری مطلوببر اساس قوانین سرمایه گذاری می توان شرکت هایی را با 100% سرمایه خارجی تشکیل داد که آندورا نسبت به کشورهای همسایه در موقعیت بهتری قرار دارد.
مالیاتآندورا به دلیل رژیم مالیاتی مطلوب خود برای سرمایه گذاری خارجی شناخته شده است. زیرا برای مالیات های مستقیم حداکثر ترخ 10% وجود دارد که در صورت عدم دستیابی به حداقل درآمد می تواند به 0% نیز برسد.
حمایت از حقوق مالکانحق مالکیت خصوصی شهروندان در آندورا توسط قانون اساسی این کشور به صورت کامل محافظت می شود. همچنین شرکت های خارجی می توانند توسط نهادهای داخلی و خارجی ثبت شده و تحت مالکیت آنها باشند.

دلایل سرمایه گذاری در آندورا

اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در آندورا

یکی از بهترین روش ها جهت مهاجرت به آندورا، سرمایه گذاری در این کشور می باشد. اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در آندورا حدود 2 ماه طول می کشد. البته لازم به ذکر است که، اصلی تری چالش در این حوزه جمع آوری اسناد و انتخاب یک موضوع برای سرمایه گذاری می باشد. نکته قابل توجه در خصوص سرمایه گذرای و اخذ اقامت آندورا این است که متقاضیان نمی توانند از راه دور برای سرمایه گذاری درخواست دهند. در غیر این صورت در روند سرمایه گذاری در این کشور با مشکلات پیچیده ای مواجه خواهند شد.

در جدول زیر می توانید روند سرمایه گذاری برای اخذ اقامت این کشور را مشاهره فرمایید:

مراحل اخذ اقامتتوضیحات
ارائه اسناددر قدم اول متقاضیان باید اسناد و مدارک مورد نیاز را ارائه دهند.
افتتاح حساب بانکیافتتاح حساب بانکی در آندورا و انتقال پول به آن برای یک سال زندگی و سرمایه گذاری در این کشور کافی است.
برقراری ارتباط با خدمات مهاجرت در آندوراهدف از برقراری ارتباط و تماس با خدمات مهاجرتی آندورا این است که در روز مصاحبه روند ثبت درخواست را بررسی کنید.
تایید اقامتمتقاضیان می توانند از راه دور از طریق یک نماینده مورد اعتماد مجوز اقامت این کشور را دریافت کنند.
شروع سرمایه گذاریظرف مدت 6 ماه پس از اخذ مجوز اقامت آندورا لازم است سرمایه گذاری به میزان لازم در این کشور صورت بگیرد. همچنین در ابتدا اجازه اقامت برای سرمایه گذار و خانواده وی به مدت یک سال صادر می شود.

انواع معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذرای در آندورا

دولت آندورا به همراه سازمان مالیاتی این کشور برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در آندورا را دارند معافیت های ویژه ای را در نظر گرفته است. از سوی دیگر، آندورا بهشت مالیاتی برای افراد ثروتمند در نظر گرفته می شود و رژیم مالیاتی آندورا یکی از سودآور ترین رژیم های اروپایی محسوب می شود. انواع معافیت های مالیاتی در آندورا به شرح زیر می باشد:

  • درآمد حاصل از اوراق قرضه دولتی
  • سود سهام حاص از سرمایه گذاری در شرکت هایی که ساکن آندورا هستند.
  • کمک های مالی و بورسیه های دولتی
  • جوایر ادبی، هنری یا علمی

بنابراین برنامه سرمایه گذاری در میان اتباع کشورهای خارجی که ساکن این کشور هستند از رژیم مالیاتی ترجیحی محلی برخوردار می شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط سرمایه گذاری، به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات پرتکرار سرمایه گذاری در آندورا

در خصوص سرمایه گذاری در آندورا در بخش پایانی به مهم ترین سوالات پاسخ می دهیم:

  • بیشتر دلایل سرمایه گذاری در آندورا شامل کدام موارد می باشد؟ اکثر دلایل سرمایه گذاری مربوط به سیستم مالی، قوانین سرمایه گذاری مطلوب، مالیات و حمایت از حقوق مالکان می باشد.
  • انواع معافیت های مالیاتی برای سرمایه گذرای در آندورا کدام اند؟ انواع معافیت های مالیاتی در آندورا شامل درآمد حاصل از اوراق قرضه دولتی، سود سهام خاص از سرمایه گذاری در شرکت هایی که ساکن آندورا هستند، کمک های مالی و بورسیه های دولتی و جوایر ادبی، هنری یا علمی است.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *