مهاجرت سرمایه گذاری در لیتوانی

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در لیتوانی

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در لیتوانی

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در لیتوانی یکی از بهترین طرق اخذ تابعیت و اقامت می باشد. به طور کلی سرمایه گذاری منبع اصلی اشتغال، دانش و رقابت است. سرمایه گذاری داخلی و بین المللی به ساکنان کمک می کند تا حقوق بیشتری بگیرند.  بدین ترتيب زندگی بهتری داشته باشند. بنابراین کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم گرفته اند تا با تهیه این نوشتار به شما عزیزان اطلاعات دقیقی درباره شرایط سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در لیتوانی ارائه دهند.

  • بازار خرید ملک در این کشور چگونه می باشد؟
  • دلیل سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در این کشور چه می باشد؟

فرآیند خرید ملک در لیتوانی

فرآیند انتخاب پرزحمت ‌ترین و از نظر ذهنی خسته ‌کننده ‌ترین مرحله است در حالی که پولی را که به سختی به دست آورده‌اید در دارایی می‌گذارید. مخصوصاً برای یک هندی خرید ملک در خارج از کشور مستلزم صبر و تحقیق فراوان است. اولین قدم برای خریداران این است که در مورد هدف به دست آوردن ملک شفافیت داشته باشند. اگر هدف دریافت ویزای چندگانه اتحادیه اروپا و متعاقباً اقامت در خارج از کشور باشد، املاکی که نوید بازدهی بالایی دارند ممکن است اختصاص داده شوند.

خریدارانی که مایلند هر از چند گاهی از لیتوانی دیدن کنند ممکن است آپارتمانی کمی دورتر از مرکز شهر بخواهند، زیرا ارزان ‌تر و در عین حال برای امکانات شهری قابل دسترسی است. برای دوستداران طبیعت، بازنشستگان و مسافران تفریحی، حومه شهر ممکن است بهترین انتخاب باشد. در حومه لیتوانی امکانات اولیه مانند اینترنت، آب لوله کشی، فاضلاب، برق و خدمات تلفن ارائه می شود. در نهایت، کسانی که قصد دارند از اجاره و تجارت ملک درآمد کسب کنند، ممکن است به دنبال مکان ‌هایی در مراکز شهر باشند، مناطقی که توسعه ‌یافته‌ تر هستند، احتمالاً فضاهای تجاری که می ‌توانند برای سکونت و همچنین دفاتر و فروشگاه‌ های نمایشگاهی و غیره مورد استفاده قرار گیرند.

در این بخش شاهد فرآیند و مراحل خرید ملک در لیتوانی هستید:

فرآیند و مراحل خرید ملک در لیتوانی

دلایل سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در لیتوانی

اصلی ترین دلایل سرمایه گذاری در این کشور عبارتند از:

 

  • لیتوانی، عضو اتحادیه اروپا: این کشور عضو منطقه شنگن و اتحادیه اروپا و همچنین عضو منطقه یورو نیز می باشد. سرمایه گذاری در این کشور با مزایای بین المللی بسیاری همراه می باشد.
  • سیستم مالیاتی مناسب لیتوانی: سیستم مالیاتی این کشور یکی از مناسب ترین محیط ها برای ایجاد مشاغل است.
  • اینترنت پر سرعت لیتوانی: اینترنت در این کشور دارای سرعت بسیار بالایی می باشد. به طور کلی لیتوانی ها به سرعت از فن آوری های جدید استفاده می کنند و نوآور هستند. (لیتوانی برای اولین بار در اتحادیه اروپا و اولین کشور جهان بود که استفاده از اینترنت نسل چهارم را آغاز کرد).
  • زیرساخت های عالی لیتوانی: این کشور به ویژه از نظر شهری به طور یکنواخت توسعه یافته و دارای زیرساخت های عالی و شهرهای معروف به شهرهای سبز است. در منطقه ماریامپول، توسعه یافته ترین صنایع کشاورزی، مواد غذایی و چوب می باشند. در لیتوانی، تعداد شاغلان در صنایع غذایی تقریبا 2 برابر بیشتر از میانگین ملی است. لازم به ذکر است که ساکنین این کشور به کلیه خدمات و موسسات لازم برای زندگی راحت حتی در شهرهای کوچک را دسترسی دارند. از جمله پلیس، آتش نشانی، بیمارستان ها، مدارس و غیره.
  • نیروی کار تحصیل کرده لیتوانی: این کشور دارای بالاترین سطح آموزشی در اتحادیه اروپا است. 92% از جمعیت سن کار لیتوانی دارای تحصیلات عالی یا متوسطه هستند. منطقه ماریامپول متخصصان واجد شرایط بسیاری در زمینه کشاورزی، صنایع غذایی، ساخت و ساز، مهندسی و فناوری دارد.

شرایط سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در لیتوانی

این کشور مشابه با همسایگان خود در منطقه بالتیک، قوانینی مناسب برای مالکیت املاک و مستغلات خارجی وضع کرده است. هم شهروندان اروپا و هم شهروندان کشورهای خارجی می توانند به طور آزاد اقدام به خرید خانه، ملک، آپارتمان یا مسکن در کشور لیتوانی کنند. از امكانات مسكونی مختلف بهره مند شوند. به طور کلی خرید خانه در این کشور برای شهروندان کشورهای خارجی همانند شهروندان منطقه اقتصادی اروپا و اتحادیه اروپا می باشد. متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی می توانند ملک خود در کشور لیتوانی را بدون حضور در این کشور خریداری کنند. به طور کلی، قانون املاک و مستغلات در سراسر منطقه بالتیک مبتنی بر یک ثبت مستغلات مستغلات عمومی (RER) است. مهاجرت از طریق کار نیز مورد توجه بسیاری قرار گرفته شده است. از این رو مطالعه مقاله بهترین شهرهای لیتوانی برای کار به شما پیشنهاد داده می شود.

شرایط سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در لیتوانی

خرید ملک در لیتوانی

به جزء اراضی کشاورزی، هیچ گونه محدودیتی در مالکیت زمین برای مهاجران خارجی وجود ندارد. در مرحله اولیه معامله املاک در لیتوانی، دفتر اسناد رسمی موظف است نسبت به تأیید و تجدید نظر در داده های کاداستری و ثبت اموال غیر منقول اقدام کند. این سند برای اجرای قرارداد فروش ضروری است. این روند معمولاً 7 روز طول می کشد اما خریدار می تواند با پرداخت هزینه های بیشتر، موجب افزایش سرعت روند معامله ملک در این کشور شود. در این کشور، هر قرارداد فروش هر املاک و مستغلات باید توسط دفتر اسناد رسمی تایید شود.

عدم تایید توافق نامه توسط دفتر اسناد رسمی موجب ابطال آن می شود. انتقال املاک و مستغلات با عمل انتقال و پذیرش امضاء شده توسط فروشنده و خریدار ثبت شده انجام می شود. تایید قرارداد فروش و انجام امور مربوطه در دفتر اسناد این کشور تقریبا 2 روز به طول می انجامد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله سرمایه گذاری در لیتوانی را مطالعه بفرمائید.

هزینه ثبت ملک در RER

به یاد داشته باشید که ثبت قرارداد خرید و فروش اجباری نیست. اما برای افزایش امنیت انتقال ملک، ثبت نام در RER بسیار توصیه می شود. این ثبت نام به طور معمول 10 روز طول می کشد، اما می توان با پرداخت هزینه اضافی آن را تسریع کرد. در جدول زیر به هزینه های خرید ملک در لیتوانی اشاره شده است:

هزینه های معاملهدرصد هزینهچه کسی پرداخت می کند؟
هزینه دفتر اسناد رسمی0.45%خریدار
هزینه ثبت نام0.03% تا 0.50%خریدار
مالیات بر ارزش افزوده21%خریدار
هزینه نمایندگی املاک و مستغلات1.50% تا 3.00%فروشنده
هزینه های پرداخت شده توسط خریدار0.48% تا 0.95%
هزینه های پرداخت شده توسط فروشنده1.82% تا 3.63%
هزینه های انتقال ROUNDTRIP2.30% تا 4.25%

هموطنان عزیز می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و با هزینه و قانون های مهاجرت به لیتوانی از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک و همچنین کسب اقامت لیتوانی اطلاعات کافی کسب کنید.

سوالات مکرر در باب سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات شما در باب سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • خرید ملک در لیتوانی چند روز طول می کشد؟ در مرحله اولیه معامله املاک در لیتوانی، دفتر اسناد رسمی موظف است نسبت به تأیید و تجدید نظر در داده های کاداستری و ثبت اموال غیر منقول اقدام کند. این سند برای اجرای قرارداد فروش ضروری است. این روند معمولاً 7 روز طول می کشد اما خریدار می تواند با پرداخت هزینه های بیشتر، موجب افزایش سرعت روند معامله ملک در این کشور شود.
  • شرایط خرید ملک در لیتوانی چیست؟ به طور کلی خرید خانه در این کشور برای شهروندان کشورهای خارجی همانند شهروندان منطقه اقتصادی اروپا و اتحادیه اروپا می باشد. متقاضیان و سرمایه گذاران خارجی می توانند ملک خود در کشور لیتوانی را بدون حضور در این کشور خریداری کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *