مهاجرت سرمایه گذاری در ژاپن

خرید ملک در ژاپن

خرید ملک در ژاپن

سرمایه گذاران خارجی با خرید ملک در ژاپن بعد از گذشت حداقل 5 سال می توانند، تابعیت این کشور را بدست آورند. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش درباره خرید ملک در ژاپن و مالیات آن اطلاعات مفیدی در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهند داد.

این کشور با ادعای سومین اقتصاد بزرگ جهان، یکی از اصلی ترین موتورهای رشد آسیا می باشد. خرید ملک در اینجا بدان معنی است که شما در یکی از شهرهای بسیار آباد و پیشرفته روی کره زمین سرمایه گذاری می کنید. از نظر اقتصادی، این کشور در حال حاضر در روشن ترین نقطه نیست. رشد تولید ناخالص داخلی تقریبا در طول 3 دهه گذشته در محدوده زیر %3 باقی مانده است. علاوه بر این، کاهش سریع جمعیت بر فشارهای موجود بدهی این کشور فشار خواهد آورد.

بدهی عمومی در این کشور اکنون بیش از 200% تولید ناخالص داخلی است. با این وجود این کشور با وجود مشکلات طولانی مدت بدهی، کاهش جمعیت و یک اقتصاد راکد، خود را مثل همیشه دوباره اختراع کرده است. اتوماسیون اگرچه اخیرا به عنوان یک بحث اصلی در دنیای غرب در آمده است، اما از دهه 1980 در این کشور رواج داشته است. فروش اتومبیل در هر گوشه خیابان و سفارش غذا در رستوران ها از طریق دستگاه استاندارد است.

خرید ملک در ژاپن توسط خارجی

این کشور نه تنها به خارجی ها اجازه خرید املاک آزاد را می دهد، بلکه مالکیت زمین را نیز مجاز می داند. بنابراین خرید ملک در ژاپن برای افراد خارجی امکان پذیر می باشد. در مورد مالکیت هر نوع املاک و مستغلات، خواه خانه ای در توکیو باشد و هم آپارتمانی در اوزاکا، همان حقوق شهروندان ژاپنی را خواهید داشت. این یک ویژگی نادر در بازارهای آسیا است. اکثر کشورهای منطقه فقط به خارجی ها اجازه می دهند تا واحدهای کانکس را بخرند. در حقیقت، بیشتر مکان ها به شما اجازه نمی دهند که واقعاً صاحب املاک و مستغلات شوید.

به عنوان مثال، چین و ویتنام چیزی بیش از اجاره بلند مدت انواع املاک را مجاز نمی دانند. به همین دلیل، این کشور یکی از امن ترین کشورهای آسیا حداقل از نظر حقوقی برای خرید املاک و مستغلات برای یک خارجی است. در مورد مالکیت هر نوع املاک بین خارجی ها و شهروندان ژاپنی عملا تفاوت وجود ندارد. اگر باید مراقب هر چیزی باشید، این بنگاه داران املاک و مستغلات در ژاپن هستند مراجعه کرده و به دولت یا هر چیز مرتبط با امنیت عنوان زمین مراجعه نکنید.

مالیات خرید ملک در ژاپن

مالیات املاک و مستغلات در ژاپن اگر در یک زمینه جهانی بررسی شود، متوسط است. اگرچه بخاطر داشته باشید که بعضی از کشورهای آسیا اصلا مالیات بر دارایی ندارند. اگر می خواهید هزینه حمل کمتری داشته باشید، تایلند، کامبوج یا حتی مالزی را به جای این کشور در نظر بگیرید. اگر این موضوع را کنار بگذاریم، هرکسی که در این کشور صاحب املاک و مستغلات است، باید مالیات سالانه را براساس ارزش دارایی خود پرداخت کند. شما یک 1.4% مالیات بر املاک 1% «مالیات برنامه ریزی شهری» 0.3% که در کل برابر است با 1.7% مالیات سالانه، پرداخت خواهید کرد.

سالانه 1.7% هزینه حمل دائمی و قابل توجهی است. لازم است قبل از خرید ملک در ژاپن به آن توجه کنید. به خصوص اگر در اینجا به طور تمام وقت زندگی نمی کنید. مالیات سالانه از ارزش ارزیابی شده توسط یک ملک قابل پرداخت است. چند کسر نیز ممکن است موجود باشد، اما تمایل به جزیی بودن دارند. اگر ملک خود را در این کشور اجاره می کنید، باید مالیات بر درآمد اجاره را نیز پرداخت کنید. میزان مالیات اجاره ای که پرداخت خواهید کرد به این بستگی دارد که در این کشور اقامت دارید یا خیر.

در جدول زیر مالیات بر درآمد اجاره را مشاهده می کنید:

نوع مالکیتدرصد مالیات
درآمد اجاره10%
سود سرمایه15%
وراثتبراساس وضعیت اقامت
ساکنانبین 5% تا 45%

اگر در این کشور زندگی نمی کنید محاسبات برای درآمد اجاره ساده است. از افراد غیر مقیم، اعم از اتباع خارجی یا شهروندان ژاپنی، از نرخ اجاره 15% نرخ مالیات مالیات برآورد می شود. ساکنان ژاپن به مراتب کمتر پرداخت می کنند. اگر در این کشور زندگی می کنید، مالیات بر درآمد اجاره براساس سیستم نردبان است. در هر صورت، نرخ ها به طور قابل توجهی پایین ترمی باشند.

بهترین مکان خرید ملک در ژاپن

بهترین مکان خرید ملک در ژاپن

ژاپن کشوری بزرگ با بیش از 120 میلیون نفر سکنه است. به همین ترتیب، صدها مکان مختلف برای خرید ملک در ژاپن وجود دارد. این ها از کلان شهرهایی مانند توکیو و اوزاکا گرفته تا شهرهای متوسط ​​چند صد هزار نفری و روستایی است. به خاطر داشته باشید که آمارهای ضعیف جمعیت ژاپن خواه ناخواه تقاضای املاک را تحت فشار قرار خواهد داد. دهه های زیادی طول خواهد کشید تا کاهش جمعیت کشور بر مراکز تجاری جهانی مانند توکیو و اوزاکا تأثیر بگذارد. هنوز هم شهرهای کوچکتر تأثیر منفی را احساس کرده اند. به دلیل کاهش سریع و اجتناب ناپذیر جمعیت کشور، تقریباً مطمئنا از نرخ اشغال کم و قیمت های راکد رنج خواهید برد.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در پایتخت ژاپن

توکیو با بیش از 30 میلیون نفر، بزرگ ترین منطقه شهری جهان است. بنابراین، منطقی خواهد بود که توکیو تعداد گزینه های مسکن بیشتری نسبت به هر جای دیگر کره زمین دارد. این شهر یکی از بهترین مناطق برای افرادی که قصد خرید ملک در ژاپن دارند، می باشد. صادقانه بگوییم، پوشش هر محله توکیو در یک مقاله امکان پذیر نیست. نمای کلی توکیو به 4 بخش تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • شینجوکو
  • شیبویا
  • میناتو
  • چیودا

به همین ترتیب، بخش های شرقی، غربی و جنوبی توکیو دارای یک بخش هستند. توکیو غربی از ناکانو و مناطق اطراف آن تشکیل شده است. در حالی که بخش های شرقی چو و فراتر از آن است. محله های جنوب چیودا و شیبویا به عنوان بندهای جنوبی توکیو تعریف شده اند. یوکوهاما نیز وجود دارد، با وجود اینکه از نظر فنی شهر خودش است و بخشی از توکیو نیست. به هر حال، بیشتر توسط پراکنده شهری متراکم همسایه بزرگ تر خود بلعیده می شود. یوکوهاما نسبت به فرودگاه ناریتا به هسته مرکزی توکیو نزدیک تر است. یوكوهاما دهه ها پیش به «منطقه بزرگتر شهر توكیو» جذب شده بود. اما یوكوهاما به هیچ وجه شهر خاص خود نیست. در واقع یوکوهاما دومین منطقه بزرگ مترو این کشور است.

در نمودار طیر متوسط ارزش زمین در هر متر مربع را در یوکوهاما و توکیو مشاهده می کنید:

متوسط ارزش زمین در هر متر مربع در ژاپن

در یوکوهاما، ارزش زمین به طور متوسط در حدود 2500$ (دلار) در هر متر مربع معلق است. در حالی که در توکیو این مبلغ بیش از 5000$ (دلار) است. اگر علاقه مند به سرمایه گذاری دارید، برای خرید ملک در ژاپن می توانید از اطلاعات و دانش مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *