مهاجرت سرمایه گذاری در ایسلند

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ایسلند

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ایسلند

متقاضیانی که تمایل به سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ایسلند دارند بایستی در ابتدا نسبت به اخذ مجوز برای اقامت و خرید ملک اقدام نمایند. خرید ملک در ایسلند برای افرادی که دارای اقامت دائم ایسلند هستند و یا دارای تابعیت ایسلند هستند بدون نیاز به مجوز میسر است. ایسلند با توجه به افزایش صنعت گردشگری در سال های گذشته به مکان مناسبی برای خرید املاک جهت سرمایه گذاری تبدیل شده است. البته با توجه به این رونق میزان قیمت ها نیز به شدت در سال های اخیر افزایش داشته است.

خرید خانه هم یک سرمایه گذاری بلند مدت و هم تعهد است. این مهم است که در مورد مسائل مربوط به بهترین امکانات برای تامین مالی خرید، در مورد دلالان املاکی که می توانید با آنها کار کنید و جزئیات مهم در مورد وضعیت ملک مورد علاقه خود به خوبی آگاه باشید. اتباع خارجی که به طور قانونی در ایسلند اقامت دارند می توانند دارای ملک مسکونی در ایسلند باشند. اگر اتباع خارجی مایل به ادامه مالکیت در ایسلند پس از خروج از کشور هستند، باید برای دریافت مجوز اقدام کنند. اتباع خارجی که اقامت قانونی در ایسلند ندارند می توانند برای خرید ملک مسکونی از وزارت دادگستری درخواست دهند.

فرآیند خرید ملک را می توان به 4 مرحله اصلی تقسیم کرد:

  • ارزیابی امتیاز اعتباری
  • پیشنهاد خرید
  • درخواست برای وام مسکن
  • فرآیند خرید
  • ارزیابی امتیاز اعتباری

تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مطلب درباره سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ایسلند نوشته اند.

قوانین سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ایسلند

کلیه اتباع ایسلندی و اتباع خارجی که در این کشور اقامت دارند، ممکن است در ایسلند دارای املاک و مستغلات باشند. شرایط مالکیت املاک و مستغلات در ایسلند در قانون حق مالکیت و استفاده از املاک و مستغلات مشخص شده است. قوانین ویژه ای برای احزاب اعمال می شود که از حقوق خود تحت قرارداد EEA استفاده می کنند. احزابی که تابعیت منطقه اقتصادی اروپا EEA را ندارند برای داشتن املاک و مستغلات در ایسلند از وزیر دادگستری اجازه می گیرند.

طبق قوانین ایسلند افراد زیر می توانند برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ایسلند اقدام کنند:

  • افرادی که شهروند ایسلند شناخته می شوند.
  • افرادی خارجی که عضو اتحادیه اروپا و یا منطقه اقتصادی اروپا هستند.
  • افراد خارجی که از وزارت دادگستری ایسلند مجوز خرید ملک دریافت کرده اند.

شرایط سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ایسلند

شرایط استحقاق مالکیت و استفاده از املاک و مستغلات در ایسلند در قانون حق مالکیت و استفاده از املاک و مستغلات تعیین شده است. این حقوق همچنین شامل حقوق ماهیگیری و شکار، حقوق آب و سایر حقوق املاک و مستغلات اعم از اینکه با واگذاری آزاد یا اقدامات اجرایی، ازدواج، ارث یا انتقال سند به دست آمده باشد. اصل کلی این قانون این است که اتباع ایسلندی و اتباع خارجی مقیم ایسلند می توانند در این کشور مالکیت داشته باشند یا حق استفاده از آن را کسب کنند. اشخاص حقوقی برای داشتن املاک و مستغلات در ایسلند باید شرایط خاصی را داشته باشند.

همچنین قوانین ویژه ای برای اتباع و اشخاص حقوقی خارجی اعمال می شود که از حقوق مندرج در توافق نامه منطقه اقتصادی اروپا، معاهده افتا و یا توافق نامه هوویک بین ایسلند و جزایر فارو برخوردار هستند. اگر شرایط خاصی را داشته باشند نیازی به اجازه از وزیر ندارند. اگر طرفی که قصد دستیابی به املاک و مستغلات را ندارد تحت قوانین عمومی قانون یا موافقت نامه های فوق نباشد وزیر دادگستری می تواند معافیت های ویژه ای را برای حقوق مالکیت یا استفاده از آن صادر کند. اگر مدت اجاره یا سایر حقوق 3 سال یا کمتر باشد، یا فسخ با اخطار بیش از یک سال پیش بینی نشده باشد، در مورد اجاره املاک و مستغلات یا حقوق آن هیچ معافیتی لازم نیست.

بازار املاک در ایسلند

ایسلند، کشوری جزیره ای نزدیک به دایره قطب شمال با حدود 339000 نفر ساکن، در سال های اخیر شاهد افزایش قیمت مسکن بوده است که بخشی از آن به دلیل اقتصاد قوی و کمبود مسکن است. کارگزاران گفتند که بازار در سال 2023 از تب و تاب افتاده است. پس از 8 سال طولانی افزایش قیمت املاک در ایسلند، اکنون بازار املاک ایسلند در حال ثابت شدن است. شاخص قیمت املاک مسکونی در سرتاسر کشور در ژوئن 2019 نسبت به سال گذشته 4.17% ​​افزایش داشته است. در ریکیاویک پایتخت ایسلند، قیمت املاک یک طبقه 2.37% افزایش یافته و قیمت خانه های چند طبقه 3.47% افزایش یافته است. در خارج از پایتخت، قیمت املاک مسکونی %4.88 افزایش یافته است که از رشد %14.18 سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.

در حال حاضر، بر اساس گزارش سال 2023 منتشر شده توسط REAL Trends، متوسط ​​قیمت املاک مسکونی در ریکیاویک از $375000 تا 475000$ (دلار آمریکا) است. یک آپارتمان مجلل و زیبا در مرکز شهر می تواند هزینه ای معادل $7000 (دلار آمریکا) در هر متر مربع داشته باشد. کشور ایسلند در سال های اخیر افزایش چشمگیری در قیمت مسکن تجربه کرده است که عمدتا ناشی از رونق گردشگری و رشد اقتصادی قوی است. از 2010 تا 2018، قیمت املاک مسکونی 100% افزایش یافته است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ایسلند نیز می توانید مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

دلایل سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ایسلند

دلایل سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ایسلند

ایسلند یک کشور در شمال اروپا است که در درجه اول به دلیل مناظر طبیعی زیبا و گرمای مردمش شناخته می شود. ایسلند یک کشور عضو منطقه اقتصادی اروپا است و یک قطب بزرگ تولیدی و تجاری است. ایسلند در میان 10 کشور ثروتمند امروز اروپا قرار دارد. پیشرفت اقتصادی قوی آن ناشی از گردشگری، فناوری و دستاوردهای کشور در استفاده از انرژی سبز است. ایسلند در حال حاضر سرمایه ثابت سرمایه گذاران را از سراسر جهان جذب می کند.

این یک بازار رقابتی است که همراه با مزایای اقتصادی زیادی، فضای کسب و کار مطلوبی را ارائه می دهد. از جمله دلایل سرمایه گذاری در ایسلند:

پارامترشرح
فراوانی نیروی کار با کیفیتایسلند یکی از کمترین جمعیت را در اروپا دارد اما انتخاب متنوعی از نیروی متخصص را ارائه می دهد. این کشور نرخ بیکاری بسیار کمی دارد زیرا بخشهای زیادی از مردم تحصیلات عالی را انتخاب می کنند. یافتن منابع کار مناسب برای نیازهای شغلی شما کاملا راحت است.
زیرساخت های قوی و متنوعاین کشور شبکه ای کاملاً متصل از راه های ارتباطی به مراکز صنعتی و بنادر اصلی خود دارد. مدت زمان پرواز به دلیل همجواری با هر 2 آمریکای شمالی و سایر کشورهای اتحادیه اروپا بسیار منطقی است. ایسلند همچنین از اتصال به اینترنت و زیرساخت های ارتباط از راه دور قوی برخوردار است
فضای تجاری دلگرم کنندهاقتصاد ایسلند فضای سرمایه گذاری خارجی را تشویق و بسیار انعطاف پذیر فراهم می کند. سیاست های دولت مقرراتی است که به رونق مشاغل کمک می کند. ایسلند با پشت سر گذاشتن کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، سوئیس و اسپانیا در فهرست سهولت انجام تجارت در فهرست 20 کشور اروپایی قرار گرفته است.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در ایسلند برای شرکت

هیچ کس نمی تواند حق مالکیت یا استفاده از املاک و مستغلات در ایسلند، از جمله حقوق ماهیگیری و شکار، حقوق آب یا سایر حقوق املاک و مستغلات را بدست آورد، خواه با تعیین تکلیف رایگان یا اقدامات اجرایی، ازدواج، ارث یا سند انتقال مگر اینکه شرایط زیر باشد:

  • در مورد یک فرد، وی باید یک شهروند ایسلندی باشد یا در اقامت در ایسلند را بصورت دائم داشته باشد.
  • اگر چندین شخص در یک شرکت سهامدار باشند، و هر یک مسئولیت نامحدودی در قبال بدهی های شرکت داشته باشند و همه آنها شهروند ایسلندی هستند یا حداقل برای 5 سال مداوم در ایسلند اقامت دارند.

در مورد شرکتی که برخی از اعضای آن با مسئولیت نامحدود و برخی دیگر فقط با مسئولیت محدود در قبال بدهی های شرکت روبرو هستند، کلیه افرادی که مسئولیت نامحدود دارند شهروند ایسلند هستند یا حداقل برای مدت 5 سال در ایسلند مستقر هستند. همچنین در مورد شرکتی که هیچ یک از اعضا در قبال بدهی های شرکت مسئولیت نامحدود نداشته باشند ، یا موسسه ای، شرکت یا موسسه باید محل اقامت خود را در ایسلند داشته باشد و کلیه مدیران آن شهروند ایسلند باشند یا حداقل پنج سال به طور مداوم در ایسلند اقامت دارند. در مورد شرکتهای سهامی، 5/4 از سهام اصلی متعلق به شهروندان ایسلندی است و شهروندان ایسلندی باید اکثریت آرا را در جلسات سهامداران اعمال می کنند.

معافیت از مجوز خرید ملک در ایسلند

در صورتی وزیر دادگستری مجوز خرید ملک و معافیت فرد را صادر می کند که:

  • مطابق با تقاضای طرفی که حق انجام تجارت در ایسلند را دارد و می خواهد حق مالکیت یا استفاده از املاک و مستغلات را در ارتباط مستقیم با فعالیت های تجاری خود یا تأسیس ملک در این ملک بدست آورد.
  • در صورت در نظر گرفتن دلایل مستحکم.

موافقت نامه ها، اسناد انتقال و یا سایر اسناد اعطایی عنوان در رابطه با حق مالکیت یا استفاده از املاک و مستغلات مشروط به اجازه به وزیر تسلیم می شود و تا زمانی که وزیر آن را تأیید نکند، سند مربوط معتبر نخواهد بود. امضا مقررات دیگری در مورد فرم و محتوای چنین برنامه هایی ممکن است در قالب مقررات تنظیم شود. همچنین با وجود مقررات اجازه وزیر در موارد زیر لازم نیست:

  1. در مورد اجاره املاک و مستغلات یا حقوق مربوط به املاک و مستغلات، مشروط بر اینکه مدت اجاره یا مدت اعمال سایر حقوق 3 سال یا کمتر باشد.
  2. هنگامی که طرف درگیر در ایسلند طبق قوانین موافقت نامه منطقه اقتصادی اروپا که در مورد حرکت آزادانه اشخاص اعمال می شود، از حق تاسیس، خدمات یا جابجایی سرمایه یا بندهای مربوطه در کنوانسیون ایجاد تجارت آزاد اروپا برخوردار است. وزیر قوانین بیشتری را تعیین می کند که انواع املاک و مستغلات تحت پوشش این حقوق و سایر موارد مربوط به اجرای این حقوق را مشخص می کند.

در نمودار زیر می توانید ملیت بیشترین افراد خارجی برای خرید ملک را در ایسلند مشاهده کنید:

بیشترین افراد خارجی برای خرید ملک را در ایسلند

مالیات خرید ملک در ایسلند

مالیات بر درآمد اجاره در ایسلند متوسط ​​است. از غیر ساکنینی که درآمد اجاره به دست می آورند با نرخ ثابت 22% مالیات دریافت می شود. فقط 50% از اجاره ناخالص برای درآمد حاصل از اجاره املاک مسکونی مشمول مالیات است. سود سرمایه به عنوان درآمد کسب و کار مالیات دارد. وراثت و مالیات بر سهم ذینفع 10% اعمال می شود. ساکنان همچنین از درآمد جهانی خود مالیات می گیرند. همچنین 1.5% الی 2.4% هزینه کارمزد خرید ملک برای پرداخت به بنگاه معاملاتی است و 0.1% از ارز ملک برای هزینه ثبت نام پرداخت می شود. شایان ذکر است از طریق خرید ملک در کشور ایسلند نمی توان اقامت ایسلند را بدست آورد. لذا استفاده از سایر راه های مهاجرت به ایسلند پیشنهاد می شود. برای سرمایه گذاری در کشورهای مختلف و اخذ اقامت می توانید از مشاوره با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *