شرایط جمهوری چک, مهاجرت به کشور جمهوری چک

ساعت پراگ جمهوری چک

ساعت پراگ جمهوری چک

برای اینکه بتوانید بدون مشکل و ناهماهنگی به امور اداری و کاری خود برسید باید اختلاف ساعت پراگ جمهوری چک با ایران را بدانید. پراگ شهر، پایتخت جمهوری چک می باشد. این شهر که در قلب اروپا قرار دارد، یکی از بهترین شهرهای این قاره و مرکز اصلی اقتصادی و فرهنگی چک است. این شهر دارای میراث معماری غنی است که هم جریان های نامشخص تاریخ در بوهم و هم زندگی شهری را که بیش از 1000 سال پیش باز می گردد، منعکس می کند. جاذبه های فیزیکی پراگ زیاد است. هسته اصلی شهر، با ساختمان ‌های تاریخی، پل‌ ها و موزه‌ هایش، مرکز اصلی اشتغال و تراکم ترافیک است. در اطراف هسته یک منطقه مختلط از مناطق صنعتی و مسکونی وجود دارد که حدود نیمی از جمعیت شهر و نزدیک به نیمی از مشاغل آن را شامل می شود.

خیابان‌ های باریک و رستوران‌ های کوچک محله‌ های قدیمی ‌تر با فضای وسیع میدان Wenceslas و پارک ‌های مدرن و ساختمان‌ های مسکونی در تضاد هستند، در حالی که کاخ ‌های بزرگ باروک قرن هجدهم ظرافت و شکوه خاص خود را دارند. برج‌ های کلیسا که از تپه ‌های اطراف دیده می ‌شوند، منظره منحصر به ‌فردی را ایجاد می ‌کنند که پراگ را به عنوان «شهر صد مناره» توصیف می ‌کند. این هماهنگی معماری با برنامه ریزی پس از سال 1945 تقویت شد، که هسته باستانی شهر را به عنوان یک بنای تاریخی مهم حفظ کرد و بر تمام ساختمان های مدرن نظارت دقیق داشت. در سال 1992 مرکز شهر تاریخی به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به پراگ و تحصیل در دانشگاه های این کشور مشاور شماست.

معرفی پراگ جمهوری چک

پراگ به خاطر زندگی فرهنگی اش مشهور است. ولفگانگ آمادئوس موتزارت در آنجا زندگی می کردند. سمفونی پراگ وDon Giovanni اولین بار در این شهر اجرا شد. علاوه بر این، موسیقی متن آهنگسازان بزرگ چک هر ساله در جشنواره موسیقی بهاری برگزار می شود. پراگ از شهرک ‌های کوچک اصلی خود در کنار رودخانه، بر روی تپه‌ ها، دره ‌های رودخانه و در امتداد تراس‌ های کنار رودخانه گسترش یافته است. پراگ جمعیتی همگن دارد. یک جامعه کوچک اسلواکی وجود دارد، اما اکثریت قریب به اتفاق ساکنان چک هستند. این شهر دارای تعدادی ویژگی جمعیتی است که عمدتاً ناشی از تأثیرات جنگ جهانی دوم است. نرخ طبیعی افزایش جمعیت بسیار ناچیز است. گرایش به خانواده های کوچک بازتابی از مشکلات مسکن و افزایش مشارکت والدین در نیروی کار است.

اگرچه پراگ به خاطر زندگی فرهنگی و بناهای تاریخی خود مشهور است، اما از زمان توسعه اولیه و فشرده صنایعی مانند تولید منسوجات و ماشین آلات در قرن نوزدهم، نقش مهمی در زندگی اقتصادی جمهوری چک فعلی ایفا کرده است. صنعت بزرگترین کارفرما است و پس از آن تجارت، ساخت و ساز، آموزش، فرهنگ، مدیریت و حمل و نقل و ارتباطات قرار دارند. تقریبا نیمی از نیروی کار را زنان تشکیل می دهند. نسبت زنان در تولید تقریباً یک دوم است، اما در آموزش و فرهنگ، در تجارت و در زمینه بهداشت به طور قابل توجهی بالاتر است. در بخش تولید، تولید ماشین آلات اکثر کارگران را به خود اختصاص می دهد و به دنبال آن، به تعداد مساوی، تولید مواد غذایی، الکترونیک و مواد شیمیایی قرار دارد. بخش بزرگی از محصولات تولیدی شهر را کالاهای مصرفی تشکیل می دهند.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در پراگ جمهوری چک هستید:

نرخ بیکاری در پراگ جمهوری چک

فصول و ساعت پراگ چک

بهار در پراگ زمان گرم شدن است. میانگین های روزانه به آرامی اما مطمئناً بالا می روند. در ماه مارس میانگین روز به 8 درجه سانتیگراد سپس به 12 درجه سانتیگراد در آوریل و در نهایت در ماه مه به 18 درجه سانتیگراد می رسد. پیشرفت دمای شبانه از 0 درجه سانتیگراد تا 7 درجه سانتیگراد است. اواخر اردیبهشت ماه آغاز فصل گردشگری است. مقدار تابش خورشید با میزان بارندگی افزایش می یابد. دوش های پیراهن در این فصل زیاد است زیرا هیچ مشکلی ایجاد نمی کند. در ماه مارس و آوریل حتی احتمال بارش برف وجود دارد. دوره شکوفه ها در این شهر بسیار زیبا است زیرا پارک ها و سایر مزارع تقریباً یک سوم از قلمرو آن را اشغال می کنند. باران ویژگی اصلی آب و هوای تابستانی پراگ به خصوص در مناطق مرتفع است. اما باران هیچ ناراحتی ایجاد نمی کند. آنها کوتاه هستند و در عرض یک روز زمین خشک می شوند.

پاییز و زمستان در پراگ چک

تابستان آفتابی ترین فصل است. به علاوه دما آنقدر بالا نیست که سختی ایجاد کند. آغاز پاییز زمان فوق العاده زیبایی در پراگ است. برگ های زرد درختان در پارک های متعدد شروع به ریزش می کنند. در ماه سپتامبر میزان بارندگی ها اندکی کاهش می یابد. زمستان تاریک ترین فصل پراگ است. و حداقل تا زمانی که پوشش برفی پایدار شکل بگیرد، شهر تاریک به نظر می رسد. این در اواخر دسامبر رخ می دهد و 2 هفته طول می کشد. بقیه اوقات پایتخت جمهوری چک با باران های نمناک و برفک بارانی یا بادهای سرد زمستانی وزیده می شود. پوسته یخی صبحگاهی پس از یخبندان شبانه رایج است. هزینه اقامت چک را می توانید در این مقاله بررسی نمایید.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص دما در جمهوری چک هستید:

میانگین دمای روزحداکثر دما به سانتی گرادحداقل دما به سانتی گرادساعت آفتابی در روزروزهای بارانیمیانگین بارش باران به اینچ
23-31710

اختلاف ساعت پراگ جمهوری چک و ایران

اختلاف ساعت پراگ جمهوری چک و ایران

برای در نظر گرفتن اختلاف ساعت ایران و پراگ باید بدانید که تهران اختلاف 2 و نیمه با پراگ دارد. لذا با توجه به این اختلاف ساعت می توانید با مشکلات کمتری ارتباط برقرار کنید. ممکن است بتوانید برای جلسه های کاری خود نیز با شرایط راحت تری کنار بیایید. لذا برای مصاحبه از راه دور و یا مصاحبه برای شغل با موسسات کاریابی در چک مورد نظر خود باید این اختلاف ساعت را در نظر داشته باشید. به طور مثال باید از ساعت 9:30 صبح تا 4 بعد از ظهر این بازه را در نظر بگیرید تا بتوانید در بهترین شرایط یک جلسه کاری مناسب داشته باشید. همچنین اگر در پراگ، هستید می ‌توانید بین ساعت 4:30 صبح تا 20:30 به وقت خود با آنها تماس بگیرید که از 7 صبح تا 23 می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره کار در چک مشاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *