شرایط آمریکا, مهاجرت به کشور آمریکا

ساعت نیومکزیکو آمریکا

ساعت نیومکزیکو آمریکا

مهاجران به آمریکا مسائل بسیاری اعم از هزینه را بررسی می کنند یکی دیگر از این موارد ساعت نیومکزیکو آمریکا است. اکثر ساکنان اسپانیایی زبان نیومکزیکو هنوز در بخش های شمال مرکزی و جنوب مرکزی ایالت متمرکز هستند. بخش شرقی امتداد دشت ‌های مرتفع است که عمدتاً توسط پروتستان‌ های سفیدپوست از تگزاس و اوکلاهاما ساکن شده ‌اند. گوشه جنوب غربی ایالت، که توسط معدنچیان انگلیسی پس از راه ‌آهن مستقر شده است، نیز اشتراکات کمی با منطقه مرکزی دارد. گوشه شمال غربی، که بیشتر آن در منطقه ناواهو قرار دارد، مهاجران مورمون را از کلرادو پذیرفت، اما بیشترین رشد جمعیت این منطقه ناشی از اکتشافات نفت، گاز طبیعی و اورانیوم پس از جنگ جهانی دوم است.

نیومکزیکو، به طور سنتی روستایی، به روند ملی به سمت شهرنشینی پیوسته است. حدود دو سوم جمعیت در ابتدای قرن بیست و یکم در مناطق شهری زندگی می کردند. نیومکزیکو ایالتی نسبتاً فقیر است و از نظر درآمد سرانه در میان پایین ‌ترین ایالت‌ های این کشور قرار دارد. حدود نیمی از اقتصاد آن بر اساس بخش خدمات است، در حالی که بیشتر آن بر صنایع استخراجی (معدن و تولید نفت) متمرکز است. نیومکزیکو با تکیه شدید بر صادرات مواد خام و هزینه های فدرال برای برنامه هایی که دوام مشخصی ندارند، در معرض تغییر تقاضا از خارج از ایالت قرار دارد. هزینه های دولت تقریباً یک چهارم اقتصاد این ایالت را تشکیل می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای ایالات متحده آمریکا مشاور شماست. در ادامه این مقاله در خصوص اختلاف ساعت نیومکزیکو با ایران صحبت می کنیم.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در ایالت نیومکزیکو می باشید:

نرخ بیکاری در ایالت نیومکزیکو

معرفی ایالت نیومکزیکو آمریکا

نیومکزیکو، یکی از ایالات متحده آمریکا است که این ایالت در سال 1912 به 47 ایالت اتحادیه تبدیل شد. نیومکزیکو از نظر مساحت کل در بین 50 ایالت ایالات متحده در رتبه پنجم قرار دارد و از شمال به کلرادو، از شرق به اکلاهما و تگزاس، تگزاس و ایالت های مکزیک چیهواهوا و سونورا محدود می شود. در گوشه شمال غربی خود، نیومکزیکو به آریزونا، یوتا و کلرادو در تنها نشست چهارجانبه ایالت ها در ایالات متحده می پیوندد. پایتخت نیومکزیکو سانتافه است. منطقه ای که نیومکزیکو است در قرن شانزدهم توسط اسپانیا ادعا شد، در سال 1821 بخشی از مکزیک شد و در سال 1848 (از طریق معاهده گوادالوپ هیدالگو ) به ایالات متحده واگذار شد. تنش بین جمعیت اسپانیایی آمریکایی (هیسپانو)، بومیان آمریکایی و آنگلو نیومکزیکو یادآور تضادهای تلخی است که تاریخ طولانی این ایالت را مشخص می کند.

به عنوان بخشی از جنوب غربی آمریکا، نیومکزیکو میراث «غرب قدیم» را از گاوگردانی، گاوچران، و درگیری بین پیشگامان و بومیان آمریکا به اشتراک می گذارد. در واقع، نیومکزیکو از گستردگی بخش دشت ‌های بزرگ گرفته تا قله ‌های ناهموار و دارای امتیاز آب و هوای رشته‌کوه ‌های آن، بیشتر طعم مرزی خود را حفظ کرده است. با وجود ماهیت سنتی کشاورزی ایالت، نیومکزیکو به طور فزاینده ای شهری شده است. حدود دو پنجم ساکنان آن در آلبوکرکی (تاسیس 1706) و شهرستان برنالیلو اطراف آن زندگی می کنند. سانتافه، شهری بسیار کوچکتر، در سال 1610 تأسیس شد و قدیمی ترین مقر حکومتی است که به طور مداوم در آمریکای شمالی مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که راه آهن تکمیل شد، مسیر تجاری و مهاجرتی عمده از میسوری به جنوب غربی بود.

فصول و ساعت نیومکزیکو آمریکا

نیومکزیکو سرزمینی با دو اقلیم است، اگرچه هر دو منطقه دارای یک محیط بیابانی مرتفع و خشک هستند. شرایط در نیمه جنوبی ایالت به طور قابل توجهی گرمتر از شمال است. این به معنی زمستان‌های نسبتاً معتدل در جنوب است که میانگین میانگین روزانه در حدود 60 درجه فارنهایت بین دسامبر و فوریه و تابستان‌های خشک گرم با دمای 90 درجه فارنهایت از ژوئن تا آگوست است. بیشتر بارندگی در جنوب در طول تابستان است. از شمال آلبوکرکی، این ایالت آب و هوای سردتری دارد. این عمدتا به این دلیل است که ارتفاع به طور پیوسته از حدود 5000 فوت به 7000 فوت در سانتافه و به سمت شمال افزایش می یابد. تابستان ‌ها گرم (کم 80 درجه فارنهایت) و بسیار دلپذیر است، در حالی که زمستان‌ ها بسیار سرد (کم 40 درجه فارنهایت) و برف فراوان در کوه ‌ها مشاهده می‌ شود.

بیشتر بارندگی در اواخر تابستان رخ می دهد، اما به طور کلی شمال نیومکزیکو به دلیل آب و هوای شگفت انگیزش شناخته شده است. بهار تنها فصلی است که کمتر از حد ایده آل است. در ماه های مارس و آوریل معمولاً باد، گرد و خاک و سرد است. پاییز به سادگی جادویی است. تنها فصل پایین برای بازدید از نیومکزیکو اوایل بهار است. از اواسط ماه مه تا اکتبر، آب و هوا فوق العاده است، با آسمان آفتابی روشن تقریبا هر روز و دمای دلپذیر در شمال. زمستان ها در منطقه جنوبی به دلیل شرایط آفتابی ملایم آن بهترین است. در شمال اطراف سانتافه و تائوس، تابستان ‌ها زیبا، پاییز زیباتر و زمستان با برف فراوان برای پیست ‌های اسکی پر برکت است. زمان بازدید شما صرفاً به آنچه می خواهید ببینید و انجام دهید بستگی دارد.

فصول و ساعت نیومکزیکو آمریکا

اختلاف ساعت ایران و نیومکزیکو آمریکا

برنامه ریزی جلسات برای آلبوکرکی، نیومکزیکو و تهران، ایران ممکن است از دغدغه های شما باشد. در خصوص نیومکزیکو و تهران زمان های دقیقی و مشترکی وجود ندارد که بین ساعات کار عادی شما و ساعات کاری آنها همپوشانی داشته باشد. با توجه به ساعت به وقت آمریکا محدوده را برای پوشش از ساعت 7 صبح تا 7 بعد از ظهر در نظر داشته باشید. احتمالا بین ساعت 7 صبح تا 8:30 صبح وقت خود را در Albuquerque، NM تنظیم کنید. این ساعت 5:30 بعد از ظهر تا 7 بعد از ظهر در تهران، ایران خواهد بود. اگر در آلبوکرکی، NM زندگی می‌کنید بین ساعت 8:30 شب تا 12:30 بعد از ظهر به وقت خود با تهران تماس بگیرید. تهران، ایران 10 ساعت و 30 دقیقه از آلبوکرکی، نیومکزیکو جلوتر است.

رشته هتلداری در آمریکا هم یک رشته بسیار محبوب است. در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص ایالت نیومکزیکو می باشید:

لقبشعارپایتختبزرگ ترین شهررتبه در جمعیت
سرزمین افسونگرمی رود و می رویدسنتافهالبوکرکی5

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت آمریکا از طریق ثبت نام لاتاری مشاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *