شرایط روسیه, مهاجرت به کشور روسیه

ساعت نووسیبیرسک روسیه

ساعت نووسیبیرسک روسیه

ساعت نووسیبیرسک روسیه و اختلاف زمانی این شهر با ایران، مبحث اصلی این مقاله است، اما در خلال اشاره به این موضوع به سایر جاذبه پرداخته می شود. نووسیبیرسک، استان (منطقه)، جنوب مرکزی روسیه، در غرب سیبری است. این دشت در سراسر دشتی بسیار هموار قرار دارد که به نام استپ بارابا در شمال و استپ کولوندا در جنوب شناخته می شود، که بیشتر آن به طور استثنایی باتلاقی است و دریاچه های زیادی دارد. این استان توسط رودخانه اوب و توسط شاخه های رودخانه ایرتیش تخلیه می شود. دریاچه چانی که خروجی ندارد، حوضه ای از زهکشی داخلی است. جنگل باتلاقی یا تایگا شمال به سمت جنوب به استپی جنگلی درختان توس و در نهایت به استپ واقعی در خاک های حاصلخیز راه می دهد.

به غیر از شهر نووسیبیرسک، که پایتخت اقتصادی و فرهنگی ناحیه‌ ای از سیبری است که بسیار وسیع‌ تر از محدوده استان است، شهرها کوچک هستند و اقتصاد تقریباً کاملاً کشاورزی است. در شمال، گندم، چاودار و کتان کشت می شود، در حالی که در جنوب حاصلخیزتر که عمدتاً کشت می شود، گندم بهاره، جو، جو و آفتابگردان غالب است. لبنیات در استپ باتلاقی بارابا، که تا حدی احیا شده است، غالب است. ماهیگیری در منطقه دریاچه چانی مهم است. مساحت این منطقه 68000 مایل مربع حدود 178200 کیلومتر مربع است. چنانچه قصد اقامت جهت گردشگری در این منطقه را دارید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارد تا بسترهای لازم سفر شما را در اسرع وقت فراهم نماید.

معرفی نووسیبیرسک روسیه و اقتصاد آن

نووسیبیرسک منطقه وسیعی است که نواحی متعددی را شامل می شود به عنوان مثال بردسک، شهر، استان نووسیبیرسک (استان)، روسیه مرکزی. این در امتداد مخزن نووسیبیرسک در جنوب شهر نووسیبیرسک قرار دارد. این شهر که در آغاز قرن هجدهم به عنوان یک قلعه تأسیس شد، در سال 1944 به شهر تبدیل شد. فعالیت های صنعتی بردسک شامل آسیاب آرد و تولید رادیو می باشد. در راه آهن ترکسیب است. این یک مرکز تفریحی است و دارای آسایشگاه هایی در حومه آن است. توسعه مستمر شهر عمدتاً بر اساس نزدیکی آن به میدان زغال سنگ کوزنتسک در شرق و ایجاد مسیرهای راه آهن مهم بود. در سال 1925 این شهر به نووسیبیرسک (“سیبری جدید”) تغییر نام داد. صنعت شهر به ویژه در جنگ جهانی دوم تحریک شد، زمانی که بسیاری از کارخانه ‌ها از روسیه اروپایی به این منطقه تخلیه شدند. این شهر اکنون بزرگترین شهر سیبری است.

از سوی دیگر نووسیبیرسک یک مرکز تولیدی بزرگ است. اگرچه این کشور دارای طیف وسیعی از صنایع است، مهندسی، متالورژی غیر آهنی و فرآوری مواد غذایی غالب است. صنعت آهن قدیمی و پیش از انقلاب به کارخانه فولاد کوزمین مدرن تبدیل شده است که تولید روسیه از انواع خاص فولاد آلیاژی و لوله های با قطر کوچک را در انحصار خود در آورده است. این شهر همچنین دارای یک کارخانه ذوب قلع بزرگ و یک پالایشگاه طلای بسیار تخصصی است. کارهای مهندسی ماشین آلات سنگین، هواپیماهای نظامی، پرس های هیدرولیک، تجهیزات الکتروترمال، ماشین آلات تغلیظ سنگ معدن و ماشین آلات کشاورزی را تولید می کند. کارخانه ‌های مهندسی نور، ماشین ‌ابزار، ابزارآلات، رادیو و ماشین‌ های بافندگی خودکار می‌ سازند. تعمیرگاه های کشتی و لوکوموتیو نیز وجود دارد. صنایع شیمیایی به سرعت توسعه یافته است. محصولات مصرفی شامل مبلمان، پیانو، کفش، منسوجات، لباس بافتنی و مواد غذایی است.

امکانات شهری در نووسیبیرسک روسیه

در این منطقه برق توسط یک سد و ایستگاه برق آبی در بالای نووسیبیرسک و چندین ایستگاه حرارتی در خود شهر تامین می شود. علاوه بر خدمات راه ‌آهن اصلی از طریق خطوط ترانس سیبری، کوزباس و ترکسیب، قطارهای شهری برقی محلی حومه شهر را به مرکز شهر متصل می‌ کند. دو فرودگاه وجود دارد، یکی کوچکتر که به خطوط هوایی محلی خدمات می دهد و یک فرودگاه اصلی بزرگ با پروازهای مستقیم به مسکو و دیگر شهرهای بزرگ روسیه. رودخانه اوب قابل کشتیرانی است. حمل و نقل داخل شهر با اتوبوس، تراموا و واگن برقی انجام می شود. اووسیبیرسک مرکز اصلی فرهنگی و آموزشی در سیبری است. دارای یک تئاتر اپرا و باله، باغ های گیاه شناسی، یک گالری هنری، و موزه ها، و همچنین یک ارکستر سمفونیک است. علاوه بر این، حدود دوجین مؤسسه آموزش عالی، وجود دارد.

سایر مؤسسات آموزش عالی عبارتند از موسسات مهندسی راه آهن، الکتروتکنیک، پزشکی، کشاورزی، و موسسات تربیت معلم. با تعداد زیاد مؤسسات آموزشی، نسبت دانشجویانی که در آموزش عالی در این شهر ثبت نام کرده‌اند، از بالاترین‌ها در روسیه است. دانشگاه و تعدادی از این موسسات در شهر اقماری آکادمگورودوک (“شهرک دانشگاهی”) در جنوب شهر واقع شده اند. از دهه 1960 آکادمگورودوک بزرگترین مجموعه موسسات تحقیقاتی علوم پایه و پرسنل روسیه را در خارج از مسکو و سن پترزبورگ تشکیل می دهد. بیشتر این موسسات متعلق به شعبه سیبری آکادمی علوم روسیه هستند. در طول دهه 1990 بسیاری از دانشمندان منطقه را ترک کردند و به خارج از روسیه نقل مکان کردند، اگرچه برخی از این محققان وابسته به مؤسسات اصلی خود باقی ماندند

در شکل زیر به سایر ویژگی های نووسیبریک روسیه اشاره شده است:

ویژگی های نووسیبریک روسیه

شرایط آب و هوا و فصلی نووسیبرسک روسیه

در قلمرو بی پایان روسیه آسیایی که نوسیبریک در این منطقه قرار می گیرد، آب و هوا با زمستان های سرد مشخص می شود: در واقع، سردترین مکان های مسکونی جهان در اینجا یافت می شود. بعلاوه، اگر شمالی ترین قسمت را که آب و هوای آن قطب شمال یا زیر قطب شمال است و تا حدودی سواحل شرقی که دارای آب و هوای سرد دریایی است را کنار بگذاریم، تابستان در بیشتر قلمرو به دلیل قاره ای قوی، معتدل تا گرم است و می تواند گاهی حتی گرم می شود. میانگین دما در ژانویه تقریباً در همه جا زیر 10- درجه سانتیگراد (14 درجه فارنهایت) است و در نواحی داخلی شرقی تا -45 درجه سانتیگراد (49- درجه فارنهایت) کاهش می یابد. میانگین روزانه در ماه جولای در جزایر شمالی و در امتداد سواحل قطب شمال حدود یخبندان (0 درجه سانتیگراد یا 32 درجه فارنهایت) است.

در طول زمستان، در بیشتر قلمرو، آنتی‌سیکلون قدرتمند سیبری غالب است، به جز در دریاهای شرقی، جایی که درگیری بین توده‌ های هوای قاره‌ای و دریایی منجر به ایجاد مناطق کم فشار شدید می‌ شود که می‌ تواند باعث بارش برف سنگین شود. در دشت‌ های وسیع، در دشت سیبری غربی و همچنین در دره‌ های فلات سیبری مرکزی و یاکوتیا، هوای سرد به خاک راکد می‌ شود و آسمان اغلب خاکستری استدر شکل زیر سایر شرایط آب و هوایی نوسیبریک روسیه توضیح داده شده است.

ماهکمترین دمابیشترین دمامیانگین دما
ژانویه-57-44-50.3
فوریه-54-32-43.1
مارس-39-4-21.1
آپریل-9278.7
می264937.6
ژوئن406854
جولای447358.9
آگوست386551.5
سپتامبر264837.2
اکتبر-3177.2
نوامبر-38-22-30.1
دسامبر-55-43-49.2
سالانه-6.417.15.5

تفاوت زمانی نووسیبیرسک روسیه با مسکو

برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 13:00 تا 5:00 بعد از ظهر وقت خود را در نووسیبیرسک، روسیه امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 9:00 صبح تا 1:00 بعد از ظهر در مسکو، روسیه خواهد بود. اگر در نووسیبیرسک روسیه زندگی می ‌کنید و می‌ خواهید با یکی از دوستانتان در مسکو، روسیه تماس بگیرید، می ‌توانید بین ساعت 11 صبح تا 3:00 صبح به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این بین ساعت 7 صبح تا 11 شب به وقت آنها خواهد بود، زیرا مسکو، روسیه 4 ساعت از نووسیبیرسک، روسیه عقب تر است. اگر هر زمانی در دسترس هستید، اما می‌خواهید با شخصی در مسکو، روسیه در محل کار خود تماس بگیرید، ممکن است بخواهید بین ساعت 13:00 تا 9:00 بعد از ظهر وقت خود را امتحان کنید.

تفاوت زمانی نووسیبیرسک روسیه با مسکو

اختلاف ساعت نووسیبیرسک روسیه با ایران

هنگام برنامه ریزی تماس بین نووسیبیرسک و تهران، باید در نظر داشته باشید که شهرها در مناطق زمانی مختلف قرار دارند. نووسیبیرسک 2:30 ساعت جلوتر از تهران است. اگر در نووسیبیرسک هستید، مناسب ترین زمان برای پذیرایی از همه طرفین بین ساعت 11:30 صبح تا 6 بعد از ظهر برای یک کنفرانس تلفنی یا جلسه است. در تهران، این ساعت کاری معمول بین ساعت 9 صبح تا 15:30 خواهد بود. اگر می‌خواهید با فردی در تهران تماس بگیرید و در هر زمان در دسترس هستید، می‌توانید بین ساعت 9:30 صبح تا 1:30 بامداد به وقت خود تماس بگیرید. این بازه زمانی بین ساعت 7 صبح تا 23 به وقت تهران خواهد بود. برای اطلاع از شرایط روسیه برای ایرانیان می توانید درون سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جست و جو نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *