دسته بندی نشده

ساعت مادرید اسپانیا

ساعت مادرید اسپانیا هدف اصلی نگارش این مقاله است و در ضمن به ویژگی های یکی از جذاب ترین شهرهای گردشگری اروپا پرداخته می شود. مادرید، پایتخت اسپانیا یکی از نقاط مهم توریستی اروپا است و بیشتر به خاطر جشن های شبانه پرشور، مراکز خرید برجسته و هنرهای تجلیل کننده زندگی شناخته شده است. مادرید با فعالیت های فرهنگی و هنری شدید و زندگی شبانه بسیار پر جنب و جوش مشخص می شود. مادرید بهشتی برای دوستداران موزه است. 15 موزه مهم، ده ها گالری و چندین مجموعه خصوصی وجود دارد. معروف ترین موزه های مادرید پرادو، تیسن بورنمیسا و موزه رینا سوفیا هستند. به غیر از موزه های هنری، چیزهای بیشتری برای دیدن و انجام دادن در مادرید وجود دارد. در پارک رتیرو، یکی از محبوب ترین جاذبه های مادرید، از یک پیاده روی دوست داشتنی در زیر نور آفتاب گرم لذت خواهید برد.

رستوران ‌ها در مادرید تا دیروقت باز هستند و منطقه سانتا آنا شهر هرگز تعطیل نمی ‌شود. شام در مادرید معمولاً تا بعد از ساعت 10 شب شروع نمی شود و بعد از آن می توانید به نمایش های مورد علاقه خود، کلوپ جاز یا کافه آخر شب بروید و تا سحر جشن بگیرید. از خرید در مادرید نیز لذت خواهید برد. Gran Via شناخته شده ترین خیابان مادرید برای خرید است، اما ده ها خیابان دیگر مانند Calle Alcala، Calle Montera، Calle Princesa وجود دارد. چه به دنبال یک عتیقه خوب، یک جفت کفش جدید زیبا یا برخی از بهترین مدهای اروپا باشید، آن را در یکی از بوتیک ‌های مادرید پیدا خواهید کرد. چنانچه شما قصد عزیمت برای گردشگری به مادرید را دارید، می توانید مسیر سفر خود را از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بگذارانید.

معرفی ویژگی ها و تاریخ مادرید اسپانیا

موقعیت مادرید به عنوان پایتخت ملی منعکس کننده سیاست متمرکز پادشاه اسپانیا در قرن شانزدهم فیلیپ دوم و جانشینان او است. با این حال، انتخاب مادرید نیز نتیجه ابهام و بی طرفی قبلی شهر بود: این شهر به دلیل نداشتن ارتباط با یک قدرت غیر سلطنتی مستقر و نه به دلیل ملاحظات استراتژیک، جغرافیایی یا اقتصادی انتخاب شد. در واقع، مادرید از نظر ویژگی های دیگری که ممکن است واجد شرایط نقش اول باشد، کمبود دارد. مانند بسیاری از شهرهای اروپایی، روی یک رودخانه بزرگ قرار ندارد. لوپه دی وگا، نمایشنامه نویس قرن شانزدهم تا هفدهم، با اشاره به یک پل باشکوه بر روی آب های بی نظیر مانزانارس، پیشنهاد فروش پل یا خرید رودخانه دیگری را داد. مادرید دارای ذخایر معدنی یا سایر ثروت های طبیعی نیست و هرگز مقصدی برای زیارت نبوده است، اگرچه قدیس حامی آن، سان ایسیدرو، از تمایزات خاصی برخوردار است.

مادرید شهری از سبک های متضاد است که به وضوح بازتاب دهنده دوره های مختلف تغییر و توسعه است. مرکز قدیمی، پیچ و خم از خیابان‌های کوچک در اطراف چند میدان در مجاورت پلازا مایور باشکوه، با ساختمان‌های باشکوه نئوکلاسیک و بلوارهای بزرگ ایجاد شده توسط برجسته‌ترین معماران زمان خود در تضاد است. ساختمان‌های اداری مدرن در مرکز و بخش‌هایی از بلوک‌های آپارتمانی در اطراف حومه، گویای سبک‌ها و واقعیت‌های اقتصادی توسعه امروزی است. بیشتر مادرید این تصور را به وجود می‌آورد که تنگ است. هنگامی که مادرید برای اولین بار پایتخت شد، پادشاه ساکنان شهر را موظف کرد که یک طبقه از خانه های خود را در اختیار سفرا و مقامات بازدیدکننده بگذارند، که بسیاری از مردم را بر آن داشت تا سازه هایی با یک طبقه یا گاهی دو طبقه بسازند.

سیستم حمل و نقل مادرید اسپانیا

سیستم های جاده ای و ریلی هر دو از تمام نقاط کشور به پایتخت همگرا می شوند. یک سیستم مترو، مترو، با خطوط مختلفی که در سراسر شهر امتداد دارند به مادرید خدمت می‌کند. فرودگاه باراخاس، فرودگاه بین‌المللی مادرید، در حدود 8 مایلی (13 کیلومتری) شرق شهر قرار دارد. یک سیستم بزرگراه (راه سریع) مادرید را به شکل تقریباً پنج ضلعی احاطه کرده و به نقطه ای در جنوب می رسد. سایر بزرگراه ‌های اصلی از شریان اطراف در همه جهات تابش می ‌کنند. مسیرهای اتوبوس متعددی وجود دارد که توسط مقامات شهرداری و خصوصی اداره می شود و هم به ساکنان شهر و هم به افرادی که از شهرداری های شهری رفت و آمد می کنند خدمات رسانی می کنند.

قطارهای حومه ای نیز به مسافران خدمات رسانی می کنند. برنامه ‌های راه‌سازی در دهه 1960، زمانی که چیزهای زیادی برای راحتی صاحبان خودرو قربانی شد، از آن زمان به‌عنوان سودمندی کمتر شناخته شده‌اند. برخی از روگذرهایی که برای سرعت بخشیدن به جریان ترافیک معرفی شده بودند، از آن زمان برچیده شدند.

در شکل زیر به سایر شکل های حمل و نقل در مادرید اسپانیا اشاره شده است:

سایر شکل های حمل و نقل در مادرید اسپانیا

وضعیت فصلی آب و هوا در مادرید اسپانیا

ماه می، ژوئن، سپتامبر و اوایل اکتبر می تواند بهترین زمان برای سفر تعطیلات به مادرید باشد، زیرا این دوره زمانی آفتابی با دمای بسیار گرم است. از طرفی دمای هوا در ماه های تیر و مرداد بسیار گرم است. بهتر است در آن ماه ‌ها از سفر به مادرید خودداری کنید، زیرا ممکن است هوا ناخوشایند شود. ماه های زمستان نیز آفتابی است، اما شب ها بسیار سرد است. این می تواند یک انتخاب باشد، زیرا هوا در آن دوره با بارش های گاه به گاه برف با طراوت است. در طول سال، مادرید هوای عمدتاً خشک دارد. دمای تابستان و زمستان کاملاً متفاوت است. هوای در ماه های نزدیک به جولای، مطبوع و گرم است و میانگین دما بین 20 تا 32 درجه سانتی‌گراد است. در پایان ماه جولای و در ماه آگوست دما بسیار گرم می شود و گاهی تا 40 درجه سانتی گراد می رسد.

با این حال، دما قابل تحمل است، زیرا رطوبت کم باقی می ماند. در ماه های زمستان، نوامبر و دسامبر، دمای هوا به 9 درجه سانتیگراد کاهش می یابد. مادرید، پایتخت اسپانیا، آب و هوای قاره ای و مدیترانه ای را تجربه می کند. اگرچه هیچ دوره ای از آب و هوای معتدل وجود ندارد، سال به صورت چهار فصل طراحی شده است. این شهر به دلیل ارتفاع و نزدیکی آن به رشته کوه‌ها، به یکی از متغیرترین آب و هوای اروپا یا درجه حرارت شدید می ‌رود. تابستان مادرید چهارمین شهر گرم اروپا در تابستان است که بسیار تاول آور است. با این حال، گردشگران شاهد استراحت هایی از این هوای گرم و شب های خنک تر هستند. دما می تواند بیش از 40 درجه سانتیگراد افزایش یابد.

در جدول زیر سایر اطلاعات مرتبط با هوای مادرید اسپانیا شرح داده شده است:

اطلاعات مرتبط با هوای مادرید اسپانیا

اطلاعات دیگر در مورد آب و هوای مادرید اسپانیا

عصرهای ملایم تابستانی ژوئن در شهر مادرید، برای لذت بردن از زندگی شبانه فعال فوق العاده شهر خوب است. با این حال، اگر گردشگران مایل به بازدید از مادرید در تابستان هستند، باید ژوئن را ترجیح دهند، که میانگین دمای آن 15 درجه سانتیگراد و میانگین حداکثر 27 درجه سانتیگراد است. فصل پاييز بارندگی معمولاً در ماه های پاییز در مادرید متمرکز است. از آنجایی که در طول پاییز محیط اطراف تا حدودی ملایم تر است، فعالیت های زیادی در خیابان ها انجام می شود، مانند “مارچا”. بسیاری از فعالیت های فرهنگی در مادرید در پاییز انجام می شود، زیرا همزمان با آغاز سال تحصیلی و بازگشت به محل کار پس از تعطیلات تابستانی است. در زمستان، مردم مادرید شاهد آسمان آبی هستند که با ابرهای سفید متورم خفیف لمس شده است. هوای کوهستان همچنان شهر را فرا می گیرد و خیابان ها دوباره پر از جمعیت است.

معمولاً دما به انجماد می رسد و اغلب به اندازه کافی سرد می شود تا در این فصل از بارش برف پشتیبانی کند. کمترین میانگین دما در ماه های دسامبر و ژانویه 2 درجه سانتیگراد و بالاترین میانگین آن 9 درجه سانتیگراد است. بهار در مادرید در نتیجه زمستان است که هوای آرام تری را برای گردشگران به ارمغان می آورد. خورشید شروع به ماندن برای مدت طولانی تری می کند و از بیش از 7 ساعت در روز به مادرید می تابد. شب ها خنک می مانند و به سختی از 10 درجه سانتی گراد بالاتر می روند.

اختلاف میان ایران و مادرید اسپانیا

متأسفانه، زمان هایی وجود ندارد که بین ساعات کاری عادی شما و ساعات کاری آنها همپوشانی داشته باشد. برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 10:30 صبح تا 6 بعد از ظهر وقت خود را در تهران، ایران امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 8 صبح تا 3:30 بعد از ظهر در مادرید، اسپانیا خواهد بود. اگر ساکن تهران، ایران هستید و می‌ خواهید با یکی از دوستان خود در مادرید، اسپانیا تماس بگیرید، می ‌توانید بین ساعت 9:30 صبح تا 1:30 بامداد به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 23 به وقت آنها خواهد بود، زیرا مادرید اسپانیا 2 ساعت و 30 دقیقه از تهران، ایران عقب است.

اگر هر زمانی در دسترس هستید، اما می ‌خواهید در محل کار به شخصی در مادرید، اسپانیا دسترسی داشته باشید، ممکن است بخواهید بین ساعت 11:30 صبح تا 7:30 بعد از ظهر به وقت خود امتحان کنید. این بهترین زمان برای دسترسی به آنها از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در ساعات کاری عادی است.

اختلاف ساعت والنسیا با مادرید اسپانیا

برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 9:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر وقت خود را در مادرید، اسپانیا امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در والنسیا، اسپانیا خواهد بود. از آنجایی که مادرید، اسپانیا و والنسیا، اسپانیا در یک منطقه زمانی قرار دارند، می‌توانید در ساعات عادی با شخصی تماس بگیرید و در والنسیا، اسپانیا، همان ساعت مادرید، اسپانیا خواهد بود. به یاد داشته باشید که اگر در حال برنامه ریزی تماس هستید، صرفه جویی در روز را برای هر تغییر زمانی بررسی کنید. اگر در مادرید، اسپانیا زندگی می ‌کنید و می‌ خواهید با یکی از دوستانتان در والنسیا، اسپانیا تماس بگیرید، می ‌توانید بین ساعت 7 صبح تا 11 شب با آنها تماس بگیرید.

اگر هر زمانی در دسترس هستید، اما می‌خواهید در محل کار به فردی در والنسیا، اسپانیا دسترسی داشته باشید، ممکن است بخواهید بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر به وقت خود امتحان کنید. این بهترین زمان برای دسترسی به آنها از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در ساعات کاری عادی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ضمن نگارش این مقاله، آمادگی خود را در همراهی شما برای اخذ مستر کارت اسپانیا اعلام می نماید. Translation is too

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *