شرایط ترکیه, مهاجرت به کشور ترکیه

ساعت استانبول ترکیه

ساعت استانبول ترکیه

پیش از سفر به ترکیه، شاید یک مسئله مورد توجه در زمان گردش در شهرهای مختلف از جمله استانبول، ساعت استانبول ترکیه باشد. شهری که مرکز فرهنگی آتاتورک است و مرکز مهمی برای هنر است که در آن نمایش های اپرا، باله و تئاتر به صحنه می روند. تئاتر شهرداری چندین خانه بازی را اداره می کند و شرکت های تئاتر زیادی نیز وجود دارد. تعداد زیادی از انجمن ها و موسسات تحقیقاتی در شهراستانبول مستقر هستند، از جمله انجمن حقوق ترکیه، انجمن تاریخ ترکیه، موسسات باستان شناسی آلمانی و فرانسوی، و موسسه زبان. استانبول پر از است مکان های پر معنا. کتابخانه کوچک و تخصصی کوپرولو (1677) دارای کتاب هایی از مطبوعات اولیه عثمانی و آثار دست نویس با قدمت بیش از 1000 سال است. بسیاری از مساجد، کاخ ها و بناهای تاریخی شهر، همانطور که قبلا ذکر شد، دارای موزه هستند.

موزه ‌های دیگر عبارتند از: موزه ‌های باستان‌شناسی استانبولİstanbul Arkeoloji Müzeleri، موزه هنرهای ترکی و اسلامی و موزه نظامی و مرکز فرهنگی Askeri Müze ve Kültür Sitesi Komutanlığı. برای آگاهی بیشتر از فرهنگ و قوانین ترکیه و شهرهای این کشور، می توانید از اطلاعات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

معماری شهری استانبول ترکیه

معماری استانبول پر از جذابیت های تاریخی با غنای فرهنگی است. در این شعر شما انبوهی از بناهای بیزانسی را می بینید. هرچند از بیزانسی که کنستانتین آن را به عنوان مکان روم جدید انتخاب کرد چیزی باقی نمانده است و تقریباً چیزی از شهر قدرتمندی که در آنجا ساخته بود باقی نمانده است. ستون کنستانتین، ستون سوخته (چمبرلیتاش)، شفتی از طبل های پورفیری که با برگ های لور فلزی بسته شده است، هنوز در نزدیکی مجموعه مسجد نوروسمانیه ایستاده است، اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه هیچ ساختمانی در شهر مربوط به دوره او باشد وجود ندارد. کنستانتین هیپودرومی را که سپتیمیوس سوروس آغاز کرده بود تکمیل کرد، اما تا قرن پنجم توسط جانشینان او بزرگ‌تر و بازسازی شد. فقط انتهای خمیده آن باقی مانده است، با سه ستون در امتداد اسپینای مرکزی)، و یک ستون دلفی که توسط سه مار در هم تنیده تشکیل شده است.

از تعداد بی ‌شماری ستون ‌هایی که قسطنطنیه را تزئین کرده ‌اند، پایه ستون امپراتور آرکادیوس (حکومت 383–408) در محله سراهپاشا باقی مانده است. ستونی از امپراطور مارسیان (حکومت 450–457) که در ترکی به عنوان (ستون باکره) شناخته می شود، در محله فاتح و در محوطه کاخ توپکاپی، یک ستون کورنتی کاملاً حفظ شده که گمان می‌رود مربوط به دوران سلطنت امپراتور دیگری، کلودیوس دوم باشد . علاوه بر این در شهر استانبول شما می توانید قنات آهکی دو طبقه را مشاهده کنید که در دره بین تپه های سوم و چهارم قرار دارد، در سال 366 توسط امپراتور والنس ساخته شده است. برخی از آب انبارهای عظیم دوران بیزانس در حال حاضر در باغ‌ های بازار خدمت می‌ کنند. آب انبارهای بسته که بیش از 80 عدد از آن ها باقی مانده است، شامل یکی از زیباترین و اسرارآمیزترین سازه های استانبول، آب انبار باسیلیکا است.

ویژگی های کلی فرهنگ و اقتصاد استانبول ترکیه

استانبول مانند سایر شهرهای بزرگ منطقه، تعداد فراینده ای از مهاجران را از روستاها جذب می کند. این مهاجران به رشد زاغه‌ هایی به نام gecekondu به معنای واقعی کلمه «در شب مستقر شده‌ اند» که فاقد امکانات بهداشتی و دسترسی محدود به برق و آب هستند، کمک کرده‌اند. اقلیت های مسیحی و یهودی هم از نظر درصد کل و هم از نظر تعداد کلی به کاهش ادامه می دهند. کردها اکنون بزرگترین اقلیت قومی شهر را تشکیل می دهند. از نظر اقتصادی، استانبول بزرگترین بندر ترکیه و قطب صنعت آن است. منسوجات، فرآوری مواد غذایی، آسیاب آرد، فرآوری تنباکو، سیمان و شیشه تولیدات اصلی این شهر هستند. بخش‌ های گردشگری و مالی منابع درآمدی رو به رشد استانبول هستند. روش های مختلف حمل و نقل ریلی در سراسر مرکز شهر یافت می شود.

خط Marmaray دو طرف اروپایی و آسیایی شهر را از طریق یک تونل در زیر تنگه بسفر به هم متصل می کند. خدمات دریایی انواع مختلفی از حمل و نقل را شامل می شود، از قایق های بندری و کشتی های کوچک گرفته تا خطوط بین المللی. اتوبوس ‌ها حمل ‌و نقل داخلی شهری را ارائه می ‌دهند و کشتی‌ ها حرکت می‌ کنند و چندین ساعت به سمت جنوب حرکت می ‌کنند. فرودگاه استانبول که در حدود 50 کیلومتری (30 مایلی) شمال غربی مرکز شهر قرار دارد، خدمات بین المللی و داخلی را ارائه می دهد. شهر به 27 شهرداری منطقه تقسیم شده است که هر کدام دارای یک شهردار و یک شورای منطقه است که اعضای آن هر پنج سال یکبار انتخاب می شوند. شهرداری ‌های منطقه بودجه‌ های خود را مدیریت می‌ کنند و مسئول وظایف محلی هستند.

در شکل زیر سایر ویژگی های استانبول توضیح داده شده است:

ویژگی های استانبول

وضعیت جوی آب و هوا در استانبول ترکیه

در استانبول تابستان ‌ها گرم، مرطوب، خشک و صاف و زمستان ‌ها طولانی، سرد، بادخیز و نیمه ابری است. در طول سال، دما معمولاً از 38 درجه فارنهایت تا 85 درجه فارنهایت متغیر است و به ندرت زیر 30 درجه فارنهایت یا بالاتر از 90 درجه فارنهایت است. بر اساس امتیاز ساحل/استخر، بهترین زمان از سال برای بازدید از استانبول برای فعالیت ‌های هوای گرم از اواخر ژوئن تا اواخر آگوست است فصل گرم به مدت 3.1 ماه، از 10 ژوئن تا 14 سپتامبر، با میانگین دمای روزانه بالای 77 درجه فارنهایت ادامه دارد. گرم ترین ماه سال در استانبول آگوست است. فصل خنک به مدت 3.9 ماه، از 29 نوامبر تا 25 مارس، با میانگین دمای بالای روزانه زیر 55 درجه فارنهایت ادامه دارد. سردترین ماه سال در استانبول فوریه است که میانگین کمینه آن 39 درجه فارنهایت و حداکثر آن 48 درجه فارنهایت است.

استانبول، میانگین درصد آسمان پوشیده از ابرها در طول سال تغییرات فصلی شدیدی را تجربه می کند. فصل شفاف ‌تر سال در استانبول از 26 می آغاز می ‌شود و ۴.۲ ماه طول می‌ کشد و در حدود 2 اکتبر به پایان می ‌رسد. صاف ترین ماه سال در استانبول جولای است که در طی آن به طور متوسط ​​در 95% مواقع آسمان صاف، عمدتاً صاف یا نیمه ابری است. قسمت ابری سال در حدود 2 اکتبر آغاز می شود و به مدت 7.8 ماه ادامه دارد و در حدود 26 می به پایان می رسد. ابری ترین ماه سال در استانبول دسامبر است که در آن به طور متوسط ​​آسمان در 57% مواقع ابری یا ابری است.

در نمودار زیر سایر اطلاعات آب و هوایی استانبول ترکیه اشاره شده است:

میانگین بیشترین دما دراستانبول بر حسب ماه

اختلاف زمانی بین آنکارا با ساعت استانبول ترکیه

برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 9:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر وقت خود را در آنکارا، ترکیه امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در استانبول ترکیه خواهد بود. یک تماس تلفنی از آنکارا، ترکیه با استانبول، ترکیه تنظیم کنید از آنجایی که آنکارا، ترکیه و استانبول ترکیه در یک منطقه زمانی هستند، می ‌توانید در ساعات عادی با شخصی تماس بگیرید و در استانبول ترکیه همان ساعتی خواهد بود که در آنکارا ترکیه است.

اگر در آنکارا ترکیه زندگی می‌ کنید و می‌ خواهید با یکی از دوستانتان در استانبول ترکیه تماس بگیرید، می ‌توانید بین ساعت 7 صبح تا 11 شب به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 11 شب به وقت آنها خواهد بود، زیرا استانبول، ترکیه در منطقه زمانی آنکارا، ترکیه قرار دارد.

اختلاف زمانی بین آنکارا با ساعت استانبول ترکیه

اختلاف ساعت ایران و استانبول ترکیه

متاسفانه، زمان هایی وجود ندارد که بین ساعات کاری عادی شما و ساعات کاری آنها همپوشانی داشته باشد. بهترین کاری که می ‌توانیم با برنامه ‌ریز جلسه انجام دهیم این است که محدوده را از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر به وقت شما (تهران، ایران) پوشش دهیم. برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 9:30 صبح تا 6 بعد از ظهر وقت خود را در تهران، ایران امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 8 صبح تا 4:30 بعد از ظهر در استانبول ترکیه خواهد بود.

اگر از تهران می‌ خواهید با یکی از دوستانتان در استانبول ترکیه تماس بگیرید، می‌ توانید از ساعت 8:30 صبح تا 12:30 صبح به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین ساعت 7 صبح تا 23 به وقت آنها خواهد بود، زیرا استانبول ترکیه 1 ساعت و 30 دقیقه از تهران، ایران عقب است. اگر هر زمانی در دسترس هستید، اما می‌خواهید در محل کار به فردی در استانبول، ترکیه دسترسی داشته باشید، ممکن است بخواهید بین ساعت 10:30 صبح تا 6:30 بعد از ظهر به وقت خود امتحان کنید. این بهترین زمان برای دسترسی به آنها از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر در ساعات کاری عادی است. شما علاوه بر اطلاعات فوق، با مراجعه به مشاوران مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید مسائل مرتبط با ویزای ترکیه خود را حل نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *