شرایط آذربایجان, مهاجرت به کشور آذربایجان

ساعت آستارا جمهوری آذرباریجان

ساعت آستارا جمهوری آذرباریجان

از جمله موضوعات مورد توجه برای گردشگران و افراد مختلفی که به آستار پا می گذارند، ساعت آستارا جمهوری آذرباریجان است. چراکه با شناخت از این موضوع و درک اختلاف زمانی، امکان تصمیم گیری بهتری دارند. آستارا شهری بندری و مرزی با جاذبه های گردشگری متعدد است و مرکز اقتصادی و شهر اصلی گردشگران داخلی و خارجی است. این شهر آخرین نقطه مرزی ایران و جمهوری آذربایجان است و از نظر جغرافیایی در مرکز شهرستان تالش قرار دارد. قلعه شیندان و مدرسه حکیم نظامی از دیدنی های تاریخی این شهر هستند. همچنین می توان به کوه اسپیناس، رودخانه آستاراچای، رودخانه قره سو، رودخانه چلوند، رودخانه دربند، رودخانه لاوندویل و تالاب آستارا به عنوان جاذبه های طبیعی این شهرستان اشاره کرد. آستارا ششمین شهر بزرگ استان گیلان و مرکز شهرستان آستارا است. در شمالی ترین نقطه استان گیلان و در مرز ایران و جمهوری آذربایجان واقع شده است.

ارتفاع آستارا از سطح دریا 21.1 متر است. میانگین دمای سالانه 15.4 درجه سانتی گراد و میانگین بارندگی سالانه 1345 میلی متر است. وقتی در خیابان های این شهر قدم بزنید متوجه می شوید که معماران در ساخت سقف خانه ها از خشت استفاده کرده اند. این نوع سقف جنبه تزیینی دارد و از نظر معماری باعث خنک شدن دمای خانه در تابستان نسبت به سقف های مسطح عایق بندی شده می شود. در ادامه راه های مختلف سفر به آستارا برای بازدید از جاذبه های گردشگری آن آورده شده است: با هواپیما نزدیکترین فرودگاه به آستارا فرودگاه بین المللی اردبیل و نزدیکترین فرودگاه بعدی فرودگاه بین المللی رشت است. فرودگاه اردبیل حدود یک ساعت با آستارا فاصله دارد و باید از تپه حیران عبور کنید. علاوه بر اطلاعات این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت به آستارا به شما عرضه کند.

معرفی آستارا در جمهوری آذرباریجان

آستارا شهری کوچک در جنوب شرقی آذربایجان است. این شهر مرزی با ایران و در کنار دریای خزر واقع شده است. در غرب آستارا پارک ملی هیرکان و کوه های تالش قرار دارد. گفته می شود این رشته کوه با طول حدود 100 کیلومتر پر باران ترین منطقه آذربایجان است. آب و هوای آستارا مرطوب و نیمه گرمسیری است. از نظر شغلی مردم محلی به کشت برنج، چای، مرکبات و انواع سبزیجات می پردازند که در آنجا به طرز چشمگیری رشد می کنند. کوه های تالش کوه های تالش در نزدیکی آستارا زیستگاه تعدادی پلنگ ایرانی است. ساحل یا موزه تاریخی آستاراچای آستارا را به دو بخش آذری و بخش ایرانی تقسیم می کند. مرز کم و بیش در مرکز شهر مربوطه قرار دارد. اساساً در آستارا چیز زیادی برای دیدن یا انجام دادن وجود ندارد. اما حتما توصیه می کنیم در یکی از چایخانه ها چای محلی بنوشید.

ساحل شهر یکی از زیباترین سواحل آذربایجان است، بنابراین شما هم می توانید به آنجا نگاهی بیندازید. ساحل آستارا پیاده‌روی مدرن آستارا در دریای خزر. «یانار بولاگ»، چشمه‌ های سوزان ارچیوان نقاط برجسته خارج از شهر، اول و مهمتر از همه «یانار بولاگ»، چشمه های سوزان در روستای آرچیوان است. تنها در چند کیلومتری شمال غربی آستارا در مسیر جاده لنکران قرار دارد. در یک آلاچیق کوچک، آب جادویی و قابل اشتعال را خواهید دید که از یک لوله فلزی می ریزد. این فواره قابل اشتعال است زیرا ترکیبی از آب و متان است. مردم محلی به تأثیر قانون اساسی آب اعتقاد دارند و آن را می نوشند. از دیدنی های آستارا، مساجد و مقبره های نزدیک است که علاوه بر آنها می ‌توانید مکان‌ های دیدنی تاریخی مختلفی را بیابید: به‌ عنوان مثال، مقبره شاخاقاخ (15 کیلومتری شمال آستارا) یا مساجد گجی تیموس و گجی جهان در پنسار.

وضعیت آب و هوایی آستارا در جمهوری آذرباریجان

در آستارا تابستان ‌ها گرم، گل‌ آلود، خشک و صاف و زمستان‌ ها طولانی، بسیار سرد و نیمه ابری است. در طول سال، دما معمولاً از 35 درجه فارنهایت تا 86 درجه فارنهایت متغیر است و به ندرت زیر 28 درجه فارنهایت یا بالاتر از 92 درجه فارنهایت است. فصل گرم به مدت 3 الی 4 ماه، از 4 ژوئن تا 15 سپتامبر، با میانگین دمای روزانه بالای 78 درجه فارنهایت ادامه دارد. گرم ترین ماه سال در آستارا جولای است که میانگین دمای آن 85 درجه فارنهایت و کمینه 70 درجه فارنهایت است. فصل خنک به مدت 3 الی 9 ماه، از 27 نوامبر تا 23 مارس، با میانگین دمای بالای روزانه زیر 55 درجه فارنهایت ادامه دارد. از نظر هوای ابری، آستارا آسمان پوشیده از ابر را در طول سال با تغییرات فصلی شدید تجربه می ‌کند. فصل صاف سال 3 الی 4 ماه طول می کشد.

قسمت ابری سال حدود 30 سپتامبر آغاز می شود و 7 ماه طول می کشد و در حدود 21 می به پایان می رسد. یک روز مرطوب در این شهر، روزی است که حداقل 0.04 اینچ بارندگی مایع یا معادل مایع داشته باشد. شانس روزهای مرطوب آستارا در طول سال متفاوت است. فصل مرطوب 6 الی 7 ماه، از 6 سپتامبر تا 28 مارس طول می کشد، با بیش از 17% احتمال اینکه یک روز معین یک روز مرطوب باشد. ماه با بیشترین میزان بارش در آستارا مهر ماه است که میانگین بارندگی آن به 8.1 روز می رسد. فصل خشک‌ تر از 28 مارس تا 15 شهریور 3 الی 5 ماه طول می ‌کشد. ماه با کمترین روزهای مرطوب در آستارا تیرماه است، با میانگین 1.6 روز با حداقل 0.04 اینچ بارندگی.

در شکل زیر سایر اطلاعات مرتبط با آب و هوای آستارا اشاره شده است:

اطلاعات مرتبط با آب و هوای آستارا

وضعیت زمانی بین آستارا در جمهوری آذرباریجان با باکو

فاصله رانندگی از باکو آذربایجان تا آستارا حدود 200 مایل یا 322 کیلومتر است. در این فاصله شما می توانید از مناظر طبیعی متنوعی دیدن نمایید که فاصله زمانی را برای شما به موضوعی غیرقابل اهمیت تبدیل می کند. در جدول زیر برخی دیگر از اطلاعات مرتبط با آذرباریجان طرح شده است:

جذابیت های قابل بازدید در آذرباریجان
یانار بولاگ (چشمه آتش)پارک ملی هیرکانآبشار سیم

وضعیت زمانی بین آستارا در جمهوری آذرباریجان با باکو

اختلاف ساعت باکو آذرباریجان با ایران

زمانی که در آستارا زندگی می کنید، برای برنامه ریزی یک کنفرانس تلفنی یا برنامه ریزی یک جلسه در بهترین زمان برای هر دو طرف، باید بین ساعت 8 صبح تا 5:30 بعد از ظهر وقت خود را در آستارا آذربایجان امتحان کنید. در نهایت بین ساعت 8:30 صبح تا 6 بعد از ظهر در ایران خواهد بود. اگر ساکن آستارا آذربایجان هستید و می‌خواهید با یکی از دوستانتان در ایران تماس بگیرید، می ‌توانید بین ساعت 6:30 صبح تا 22:30 به وقت خود با آنها تماس بگیرید. این ساعت بین 7 صبح تا 23 به وقت آنها خواهد بود، زیرا ایران 0 ساعت و 30 دقیقه از آستارا، آذربایجان جلوتر است. اگر در هر زمانی در دسترس هستید، اما می‌خواهید در محل کار به فردی در ایران دسترسی داشته باشید، ممکن است بخواهید بین ساعت 8:30 صبح تا 4:30 بعد از ظهر به وقت خود امتحان کنید.

اختلاف ساعت آذرباریجان با سایر کشورهای دنیا در جدول زیر طرح شده است:

تفاوت زمانی آستارا با سایر کشورها
بریتانیا 3 ساعت عقب تر از آستارالئون، مکزیک 9 ساعت عقب تر از آستارا
ابوغریب عراق 1 ساعت عقب تر از آستاراآدانا ترکیه 1 ساعت عقب تر از آستارا
لایپزیگ آلمان 2 ساعت عقب تر از آستارالیبرویل گابن 3 ساعت عقب تر از آستارا
غنا 4 ساعت عقب تر از آستاراآدیس آبابا، اتیوپی 1 ساعت عقب تر از آستارا

چنانچه از متقاضیان مهاجرت به آستارا هستید، موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در زمینه مهاجرت به آذرباریجان و حل مسائل مرتبط با مهاجرت همراهی نماید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *