دسته بندی نشده

زمین شناسی در اسلواکی

زمین شناسی در اسلواکی

رشته زمین شناسی در اسلواکی که کشوری پیشرفته است در دانشگاه های برتر ارائه می شود. دانشجویان خارجی می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند. تحصیل در اسلواکی مزیت های بسیاری دارد زیرا این کشور در اروپا واقع شده است و شما می توانید با تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی موقعیت های بسیار خوبی برای تحصیلات تکمیلی در دیگر کشورهای عالی در اروپا به دست بیاورید. در اسلواکی چندین دانشگاه معتبر وجود دارد که در سطح جهانی هرساله رتبه های خوبی را کسب می کنند. رشته زمین شناسی نیز در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان ارائه می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط مهاجرت به اسلواکی پاسخگوی سوالات شماست.

تحصیل در اسلواکی

اسلواکی کشوری مترقی و پویا است، اما همچنین کشوری سنتی است و بنابراین بسیار متنوع است. جامعه اسلواکی طی 2 – 3 دهه گذشته تغییرات پویایی را پشت سر گذاشته است. از برنامه ریزی اقتصادی مرکزی گرفته تا اقتصاد بازار کاملا باز، اسلواکی در حال حاضر بزرگترین کشور تولید کننده خودرو (سرانه) در جهان است. فناوری های مدرن نه تنها در صنعت خودرو، بلکه به عنوان مثال در تولید لوازم خانگی سمعی و بصری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. نوآوری ها و خدمات جدید امروزه عامل مهمی برای جهان هستند که در این کشور اجرا می شود. هر روز شرکت های جدیدی راه اندازی می شوند، اشیاء جدید یا نقاط دیدنی شهر ظاهر می شوند. سطح زندگی اسلواکی به عنوان یکی از بالاترین کشورهای با بهره وری اتحادیه اروپا در حال افزایش است.

با داشتن مدرک دانشگاهی، شانس یافتن کار در اسلواکی زیاد است. دانشجویان بین المللی نیز می توانند با تحصیل در این کشور به صورت پاره وقت کار کنند و درآمد مناسبی کسب کنند که کمک تحصیل و کمک خرج زندگی آن ها باشد. این دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه های کشور اسلواکی، می توانند بدون مجوز کار خاصی در اسلواکی کار کنند. این بزرگ ترین مزیت تحصیل و زندگی در این کشور محسوب می شود. تحصیل در اسلواکی تنها در مورد یک حرفه حرفه ای نیست، بلکه در مورد آشنایی با کشور، فرهنگ، طبیعت است. دانشگاه های اسلواکی فعالیت های فوق برنامه زیادی به دانشجویان خود ارائه می دهند، به ویژه هنگامی که سازمان های دانشجویی درگیر هستند. شما می توانید ورزش کنید، در گروه کر بخوانید، با دیگر دانش آموزان به کوهپیمایی بروید.

جایگاه رشته زمین شناسی در اسلواکی

آغاز آموزش عالی جغرافیایی و زمین شناسی در اسلواکی به سال تحصیلی 1950 برمی گردد، زمانی که بانسک بیستریکا به عنوان مرکز مشاوره دانشکده آموزشی در دانشگاه اسلواکی در براتیسلاوا برای آموزش پیشرفته و از راه دور در آموزش جغرافیا عمل کرد. گروه جغرافیا و زمین شناسی در سال 1954، در دانشکده آموزش و پرورش ، با تمرکز بر آماده سازی و آموزش معلمان واجد شرایط تاسیس شد. به مدت 28 سال (1964-1992) بخشی از دانشکده آموزش و پرورش و موسسه ای بود که در آن دانشجویان بسیاری از مناطق اسلواکی تحصیلات خود را انجام می دادند. از سال 1992 بخشی از گروه جغرافیا، دانشکده علوم انسانی و علوم طبیعی، دانشگاه متج بل (UMB) و از 1995 بخشی از دانشکده علوم طبیعی است.

در جدول زیر شاهد مشخصاتی در خصوص تحصیل رشته زمین شناسی در اسلواکی هستید:

رشتهمقطعسال تحصیلزبان تحصیلدانشگاه های تحصیل
زمین شناسیکارشناسی4 سالاسلواکی-انگلیسی4
ارشد2 سال
دکترا2 سال

دروس رشته زمین شناسی در اسلواکی

دروس رشته زمین شناسی در اسلواکی

زمینه تخصص در آموزش و پژوهش برای پوشش زمین شناسی و مناطق بوم شناسی چشم انداز گسترش یافته است. کارکنان آموزشی و پژوهشی در گروه آموزشی بر آماده سازی متخصصان واجد شرایط تدریس در برنامه های تحصیلی مختلفی متمرکز شده اند که شامل: تدریس زمین شناسی در ترکیب با سایر موضوعات (لیسانس و فوق لیسانس)، جغرافیا و اکولوژی (لیسانس) و زمین شناسی کاربردی (لیسانس و مدارک کارشناسی ارشد. برنامه آموزش زمین شناسی شامل جغرافیای فیزیکی، انسانی، منطقه ای و جنبه های آموزشی زمین شناسی است. کار میدانی در اسلواکی یا خارج از کشور به عنوان بخشی از فرایند آموزشی انجام می شود. آموزش رشته زمین شناسی هر سال در ترکیب با سایر موضوعات طبیعی یا اجتماعی آغاز می شود.

برخی از دروس پایه و عمومی را در رشته زمین شناسی در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • زیست شناسی
  • ریاضیات
  • شیمی ، فیزیک
  • انفورماتیک
  • تاریخ
  • تربیت بدنی
  • زبان خارجی

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در اسلواکی

سخنرانی ها ، سمینارها و تمرینات میدانی به عنوان موضوعات اجباری یا غیر اجباری مورد مطالعه قرار می گیرند. برای چندین سال ، دانش آموزان و معلمان این فرصت را دارند که در سخنرانی های متخصصان داخلی و خارجی شرکت کنند، که گروه جغرافیا و زمین شناسی به طور مرتب از آنها دعوت می کند. فارغ التحصیلان موفق آموزش جغرافیا قادر به تدریس در دبستان یا دبیرستان هستند. برنامه مطالعاتی جغرافیا و بوم شناسی منظر با هدف ارزیابی وضعیت کشور در گذشته و حال، مشخص نمودن تحولات و ارائه راهکارهایی در زمینه حفاظت از چشم انداز و طبیعت می باشد. دانش آموزان قادرند هرگونه تغییر مشاهده شده را با استفاده از GIS ثبت کنند. فارغ التحصیلان ممکن است در بخش دولتی یا شهری، در مدیریت پارک های ملی و مناطق حفاظت شده طبیعی به کار گرفته شوند، یا می توانند تحصیلات تکمیلی خود را ادامه دهند.

در نمودار زیر شاهد میزان فارغ التحصیلی در رشته زمین شناسی در مقاطع مختلف می باشید:

فارغ التحصیلی از رشته زمین شناسی در اسلواکی

دانشگاه های تحصیل رشته زمین شناسی در اسلواکی

برنامه مطالعه زمین شناسی کاربردی با هدف آوردن دانش و درک نظری در زمینه زمین شناسی و دیرینه شناسی انجام می شود. در حین کار میدانی، دانش آموزان شیوه ها و فعالیت های آموخته شده کار خود را در این زمینه به کار می گیرند. داده های زمین شناسی به دست آمده به صورت گرافیکی و دیجیتالی پردازش و ارزیابی می شوند. فارغ التحصیلان می توانند به عنوان متخصص در سازمان های زمین شناسی و تحقیقات کار کنند. زمین شناسی یکی از متنوع ترین علوم است. اگر می خواهید زمین شناس شوید، می توانید در تعداد زیادی از رشته های زمین شناسی متمرکز بر تحقیق و مطالعه زمین از زمانهای گذشته تا به امروز و پیش بینی آینده متمرکز شوید.

در اسلواکی ، مطالعه زمین شناسی توسط 4 دانشگاه ارائه می شود:

  • دانشگاه Comenius در براتیسلاوا
  • کنستانتین دانشگاه فلسفه در نیترا
  • دانشگاه ماتج بل در بانسک بیستریکا
  • دانشگاه فنی در Košice

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط مهاجرت و نحوه تحصیل و اقامت به اسلواکی مشاور و راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *