مهاجرت سرمایه گذاری در فنلاند

سرمایه گذاری در فنلاند

سرمایه گذاری در فنلاند

افراد زیادی تمایل به سرمایه گذاری در فنلاند دارند. فنلاند به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی برای کار و از همه مهتر سرمایه گذاری است. تا حدی که می توان گفت یکی از روش های قانونی، چشمگیر مهاجرت و دریافت اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری در این کشور است. فنلاند کشوری است که در منطقه اسکاندیناوی قرار دارد و پایتخت آن هلسینکی است.

5.5 میلیون نفر جمعیت دارد. کم جمعیت ترین کشور در اتحادیه اروپا محسوب می شود. مردم این کشور به 2 زبان سوئدی و آلمانی صحبت می کنند و از نظر رفاه اجتماعی جزو 5 کشور برتر جهان است. سرمایه گذاری در این کشور دارای شرایط و ویژگی های است که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در نظر دارد تا در باب مقاله زیر به بررسی آن بپردازد.

اینفوگرافی سرمایه گذاری در فنلاند

درباره کشور فنلاند

افراد می ­توانند با اخذ ویزای کشورهای عضو شنگن به راحتی وارد کشور فنلاند شوند و بدون دریافت مجوز کار در این کشور به مدت 90 روز اجازه کار در این کشور را خواهد داشت. موقعیت جغرافیایی عالی این کشور و وجود بازارهای جدید، ثبات سیاسی، نیروهای کار متخصص و تحصیل کرده از شرایطی است که کشور فنلاند را مستعد سرمایه گذاری کرده و توجه سرمایه گذاران را به خود جلب می کند. با توجه به زیرساخت های موجود در فنلاند می توان این کشور را یکی از فرصت های سرمایه گذاری مطلوب برشمرد. چرا که زیرساخت ها اولین شرط رشد اقتصادی یک کشور می باشند. کشور فنلاند همواره در توسعه اقتصادی کوشا است.

از دیگر ویژگی های اقتصادی این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با توجه به رکود اقتصادی در اروپا، کشور فنلاند وضعیت بهتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارد.
  • از نظر اقتصادی و اعتبار سنجی مالی در وضعیت (+++A) در اروپا قرار دارد.
  • تولیدات در کشور فنلاند برپایه خدمات، کشاورزی و صنعت استوار است.
  • صادرات این کشور در حوزه ماشین‌ آلات و تجهیزات، مواد شیمیایی، آهن‌ آلات، الوار، کاغذ و خمیر کاغذ است.

در نمودار زیر شاهد تولید ناخالصی داخلی (GDP) در فنلاند می باشیم:

gdp در فنلاند

درباره سرمایه گذاری در فنلاند

فنلاند یک کشور با ثبات اقتصادی و سیاسی است. از سال 1995 عضو اتحادیه اروپا می باشد. اقتصاد فنلاند مبتنی بر دانش و مبتکر بر نوآوری است. سرمایه گذاری های دیرینه ملی در نوآوری و یک سیاست فناوری آینده نگر باعث ایجاد تخصص در سطح جهانی در بسیاری از بخش های اقتصاد فنلاند شده است. سالهاست که فنلاند نیز از نظر هزینه های تحقیق و توسعه سرانه در رده های برتر جهان قرار دارد. هر ساله افراد زیادی برای کسب اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری اقدام به دریافت ویزای این کشور می کنند.

در جدول زیر به بخش های اصلی سرمایه گذاری در فنلاند اشاره شده است:

بخشهای اصلی سرمایه گذاریمیزان (درصد)
ساخت و ساز38%
اطلاعات و ارتباطات19.7%
فعالیت مالی و بیمه ای15.9%
تجارت عمده فروشی و خرده فروشی؛ تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتور سیکلت6.6%
فعالیت های املاک و مستغلات5.7%

مزایای سرمایه گذاری در فنلاند

موقعیت جغرافیایی کشور فنلاند به گونه ایی است که در کشورهای اسکاندیناوی، روسیه و اروپای شمالی قرار گرفته که باعث گسترش بازار این کشور شده است. از جمله مزایای سرمایه گذاری در فنلاند که سرمایه گذاران زیادی را در این کشور مجذوب خود نموده است، عبارتند از:

  • دولت فنلاند هیچ گونه تمایزی بین سرمایه گذاران خارجی و داخلی قائل نمی­ باشد.
  • قوانین سرمایه گذاری در این کشور برای همه به صورت یکسان اعمال می­ گردد.
  • دولت فنلاند به سرمایه گذاران در این کشور وام هایی با سود کم می دهد.
  • میزان وام با توجه با موقعیت جغرافیایی شرکت موردنظر و بزرگی شرکت اعطا می ­نماید.
  • کشور فنلاند دارای ثبات سیاسی بوده و این امر تأثیر مستقیم بر اقتصاد این کشور دارد.
  • همچنین این کشور دارای نیروی متخصص در زمینه های فناوری، ساخت و ساز، فناوری اطلاعات و ارتباطات می ­باشد.

خطرات احتمالی سرمایه گذاری در فنلاند

سرمایه گذاری در فنلاند در کنار بسیاری از مزایای خود، در بر گیرنده خطراتی می باشد. متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور می توانند به پشتوانه تحلیل های قدرتمند از ریسک موجود بگریزند. برخی از خطرات رایج سرمایه گذاری در این کشور عبارتند از:

  • سلب مالکیت
  • رکود احتمالی در اقتصاد
  • کاهش تولید ناخالص داخلی
  • نرخ فساد اداری
  • موانع حقوقی

زیرساخت های قابل اطمینان فنلاند

فنلاند زیرساخت های برجسته ای در بخش های مختلف مانند شبکه های ICT، برق، ترافیک هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای دارد. شرکت های فنلاند می توانند به یک منبع تغذیه بسیار مطمئن و مقرون به صرفه وابسته باشند تا بتوانند کار خود را با حداکثر کارایی انجام دهند. سیستم های تولید، انتقال و توزیع فنلاند بسیار کارآمد هستند و قیمت برق از پایین ترین قیمت در اروپا است. در حال حاضر، 39% انرژی در فنلاند از منابع تجدید پذیر تولید می شود. تولید برق در بیش از 400 نیروگاه متمرکز است که از چندین فناوری تولید مختلف و مواد اولیه استفاده می کنند. این رویکرد متنوع، منبع انرژی بسیار پایداری را تضمین می کند و قیمت برق، گاز طبیعی، چوب و ذغال سنگ نارس را در سطح رقابتی نگه داشته است. با مشاهده نمودار به سهم انرژی از منابع تجدید پذیر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اشاره شده است:

شرایط و نحوه سرمایه گذاری در فنلاند

اقتصاد فنلاند مبتنی بر دانش و نوآوری است. سرمایه گذاری های دیرینه ملی در نوآوری و یک سیاست فن آوری آینده نگر باعث ایجاد تخصص در سطح جهانی در بسیاری از بخش های اقتصاد فنلاند شده است. سال هاست که فنلاند نیز از نظر هزینه های تحقیق و توسعه سرانه در رده های برتر جهان قرار دارد.

نقاط قوت خاص فنلاند شامل موارد زیر است:

  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • مراقبت های بهداشتی و صنایع دارویی
  • صنایع معدن، جنگل
  • انرژی تجدیدپذیر
  • بیولوژی و پزشکی
  • صنایع شیمیایی

فنلاند از شرکت های بین المللی و کارآفرینان برای کشف فرصت های شغلی مختلف و زیرساخت های عالی استقبال می کند. تمام شرکت های ثبت شده در فنلاند صرف نظر از ملیت مالکیت شرکت از مزایا، کمک های مالی و دسترسی به برنامه های ملی فناوری برخوردار می شوند. اخذ اقامت کشور فنلاند از طریق سرمایه گذاری یکی از روش های بسیار جذاب و در عین حال حساسی است که متقاضیان باید بسیار سنجیده با آن عمل کنند. سرمایه گذاری را به 3 روش می توان انجام داد که مختصرا در قالب 3 روش به نام های زیر بررسی می کنیم:

  • تاسیس شرکت
  • خرید املاک مسکونی و تجاری
  • اوراق قرضه

سرمایه گذاری در فنلاند از طریق ثبت شرکت

افرادی که تمایل به اخذ اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری را دارند، ابتدا باید به تاسیس یک شرکت به تنهایی یا به صورت مشارکتی با فرد دیگر اقدام نمایند. وجود فیزیکی فرد برای کار الزامی می باشد. تنها سهام دار بودن برای دریافت ویزای کشور فنلاند کافی نیست.

از شرایط ثبت شرکت در کشور فنلاند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل میزان ورودی سرمایه 1 میلیون € (یورو) است.
  • امکان اقامت فرد همراه خانواده و فرزندان زیر 18 سال به صورت موقت در فنلاند
  • بعد از 5 سال درصورت رعایت شرایط اصلی درخواست اقامت دائم نمایند.
  • در کشور فنلاند سرمایه گذاران در صورتی که مالیات خود را به موقع به این دولت پرداخت نموده باشند.
  • در سرمایه گذاری در این کشور موفق عمل کرده باشند.
  • با ارائه مدارک به این دولت می­ توانند جهت اخذ اقامت خود اقدام نمایند.
  • سرمایه گذاری در کشور فنلاند دارای محدودیت سنی نمی ­باشد.
  • افراد بایستی به سن قانونی جهت کارآفرینی رسیده باشند.

راه اندازی تجارت در کشور فنلاند

4 قدم سریع برای راه اندازی یک تجارت در فنلاند طبق قوانین سال 2023 به شرح زیر است:

مراحل ثبت شرکتتوضیحات
انتخاب نام برای شرکتبرای به دست آوردن حق انحصاری در نام، باید به ثبت تجارت ارجاع شود که توسط اداره ثبت اختراعات و ثبت نام فنلاند (PRH) نگهداری می شود.
افتتاح حساب بانکی برای تجارتاین شرکت برای پرداخت سرمایه سهم، پردازش معاملات پرداخت و حسابداری پشتیبانی به حساب بانکی نیاز دارد.
شروع ثبت 1 اعلان تجاریایجاد و ثبت نام مشاغل مستلزم آن است که اخطاریه در سازمان ثبت تجارت و رجیسترهای مختلف سازمان امور مالیاتی ثبت شود. این کار به راحتی با استفاده از یک فرم واحد (“فرم Y”) قابل انجام است.
استفاده از ابزارهای آنلاین
امکان تاسیس یک شرکت با مسئولیت محدود به صورت آنلاین و از طریق سرویس آنلاین سیستم اطلاعات کسب و کار. همچنین می توانید یک فضای کاری در My Enterprise فنلاند ایجاد کنید.

سرمایه گذاری در فنلاند از طریق خرید ملک

خرید ملک در کشور فنلاند نوعی سرمایه گذاری در این کشور محسوب می­ شود. همه­ افراد می توانند از طریق خرید ملک در این کشور خود را به عنوان سرمایه گذار معرفی نموده و پس از آن جهت اخذ اقامت در این کشور اقدام نماید. نکته قابل توجه در سرمایه گذاری از طریق خرید ملک این است که افراد از طریق این گونه سرمایه گذاری نمی ­تواند اقامت دائم فنلاند را اخذ نماید.

در سال 2000 دولت این شرط را که یک شخص خارجی، مجوز خرید ملک ثانویه مسکونی در فنلاند را به دست آورد، منتفی کرد و بیگانگان را دقیقاً در همان پایه فنلاندی قرار داد. با این حال، خارجی ها از به دست آوردن املاک در برخی استان ها و مجمع الجزایرها محدود شده اند. پس از انتخاب یک ملک، خریدار باید تمام مدارک مربوط به املاک را بررسی کند. به عنوان مثال:

  • گواهی عنوان
  • آغاز مذاکره بعد از این که خریدار مشخص کرد که ملک به استانداردهای خود رسیده است.
  • پس از آن، ترسیم توافق مقدماتی لازم برای هر 2 طرف
  • انتقال املاک و مستغلات توسط دفتر اسناد رسمی تایید می شود.
  • در صورت وجود هویت خریدار و فروشنده یا نمایندگان آنها را تأیید می کند.
  • هنگامی که خریدار عنوان املاک و مستغلات را دریافت کرده است، مسئولیت درخواست تأیید حقوقی عنوان را دارد.
  • ادعای این عنوان به دادگاه منطقه ای در منطقه قضایی که املاک و مستغلات در آن قرار دارد ارائه می شود.

سرمایه گذاری در فنلاند از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

سرمایه گذاری در فنلاند از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

روش دیگر سرمایه گذاری و دریافت اقامت کشور فنلاند از طریق خرید اوراق قرضه دولتی می باشد. خرید اوراق قرضه دولتی به 2 صورت در این کشور انجام می­ شود:

انواع اوراق قرضهتوضیحات
به صورت قابل برگشتمتقاضی مبلغ تعیین شده از سمت کشور فنلاند را به مدت محدود به طور مثال 5 سال سپرده می کند که بلافاصله به فرد اقامت دائم داده می شود و بعد از 5 سال اصل پول بدون سود به وی مسترد می گردد.
به صورت غیر قابل برگشتفرد برای خرید قرضه هزینه ایی را که دولت مشخص نموده است را پرداخت می ­نماید و از این که این مبلغ قابل برگشت نیست.

فرصت های سرمایه گذاری در فنلاند

بهترین موقعیت هایی که می توان در کشور فنلاند، در آن ها سرمایه گذاری موفقی داشت به شرح زیر هستند:

موقعیت های سرمایه گذاری در فنلاندتوضیحات
در بخش های دارای پتانسیل بالا در زمینه های توسعه نیافته B2Bمانند آموزش و فناوری اطلاعات، پرسنل، مرمت و نگهداری ساختمان، خدمات مشتری مانند خدمات طراحی داخلی، پرستاری، تمیزکاری و سایر
مناقصه ها، تدارکات عمومی و پروژه هامناقصات و مزایدات، مناقصه های الکترونیکی روزانه، فرصت های تجاری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و مناقصات سراسر جهان
برنامه های خصوصی سازیفنلاند بازارهای مالی در جهت تامین برق، گاز، ارتباطات پستی، مخابراتی، ریلی در برای کشورهای اتحادیه به وجود آورده است.
بخش های کلیدی اقتصاد ملیمانند فناوری های زیست محیطی، تجهیزات پزشکی، خدمات مسافرتی و گردشگری، ایمنی و امنیت، نرم افزار کامپیوتری

ویزای سرمایه گذاری در فنلاند

متقاضیان سرمایه گذاری در کشور فنلاند برای ورود و اقامت در این کشور نیاز به ویزا خواهند داشت. سرمایه گذای در فنلاند از هر کدام از طرق مربوطه، دارای ویژگی های مختص به خود می باشد. لذا متقاضیان سرمایه گذاری در این کشور بایستی به ویژگی های مهم روش سرمایه گذاری خود بها دهند. ویزای سرمایه گذاری مانند سایر ویزا های فنلاند نیاز به مدارکی دارد. ویژگی های سرمایه گذاری و ویزای آن در فنلاند عبارتند از:

ویژگی های سرمایه گذاری در فنلاند

بررسی اساسی بازار جهت سرمایه گذاری در فنلاند

سرمایه گذاران بین المللی که قصد سرمایه گذاری در فنلاند را دارند، باید قبل از ورود به این کشور، بررسی دقیقی را در خصوص بازار فنلاند انجام دهند. بر این اساس، فنلاند یکی از اعضای اتحادیه اروپا از سال 1994 خود را از یک اقتصاد آرام مبتنی بر کشاورزی، به مرکز جهانی فناوری تبدیل کرده است. همچننی فنلاند به شدت در اقتصاد جهانی ادغام شده است و تجارت بین المللی یک شوم تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می دهد. از سوی دیگر اتحادیه اروپا تقریبا 70% از کل تجارت فنلاند را تشکیل می دهند. همچنین بخش های کلیدی صادرات فنلاند حمل و نقل، الکترونیک، جنگلداری . ماشین آلات می باشد. به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که سیاست بازار فنلاند توسط اتحادیه اروپا مدیریت می شود. جایی که فنلاند وابسته به تجارت به طور سنتی مدافع سیاست های تجارت آزاد بوده است.

بخش های کلیدی جهت سرمایه گذاری در فنلاند

فنلاند به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و اقتصادی پیشرو، بخش های کلیدی بی شماری را برای سرمایه گذاری در فنلاند ارائه کرده است. فنلاند با رشد، تجارت و فرصت های سرمایه گذاری عظیم که طیف وسیعی از صنایع را در بر می گیرد، بزرگترین مشارکت کننده در نوآوری سرانه در جهان است. یکی از اصلی ترین بخش های فنلاند جهت سرمایه گذاری، منابع طبیعی و محیط زیست این کشور است. زیرا فنلاند در استفاده پایدار از منابع طبیعی غنی متخصص است. که این کشور یک پلت فرم منحصر به فرد برای تولید مبتنی بر زیست، مشارکت و فرصت های رشد ایجاد کرده است. علاوه بر این بیش از 70% از فنلاند پوشیده از جنگل است. در عین حال فرصت های تجاری جدیدی را در هر حوزه ای از منسوجات گرفته تا سوخت های زیستی ارائه می دهد.

از دیگر بخش های کلیدی جهت سرمایه گذاری در فنلاند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بخش های کلیدی جهت سرمایه گذاری در فنلاندتوضیحات
فناوری های دیجیتالفنلاند که همواره پیشرو در راه حل های دیجیتالی هوشمند و پایدار است، در اینترنت اشیا، امنیت سایبری، محاسبات کوانتومی و تحرک هوشمند نیز پیشرو است.
فناوری های تجدید پذیراغلب شرکت های فنلاندی در زمینه فناوری های تجدید پذیر در جهان پیشرو هستند. همچنین این کشور یکی از پیشرفته ترین و پایدار ترین بازارهای شبکه هوشمند جهان را دارد. این بخش مورد استقبال اکثر سرمایه گذاران بین المللی قرار گرفته است.
غذافنلاند به دلیل مواد تازه از جنگل ها، مزارع و آب و هوای مطلوب شهرت دارد. به همین دلیل اغلب سرمایه گذاران خارجی این کشور را برای سرمایه گذاری در بخش مواد غذایی انتخاب می کنند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین بخش اقتصلدی جهت سرمایه گذاری در فنلاند را از دیدگاه سرمایه گذاران بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین بخش اقتصلدی جهت سرمایه گذاری در فنلاند را از دیدگاه سرمایه گذاران بین المللی

ثبت شرکت در فنلاند

در کشور فنلاند انواع متفاوتی از شرکت قابلیت ثبت دارند که ذیلا به آن ها اشاره می کنیم:

انواع شرکتتوضیحات
انجمن تعاونیاین انجمن می تواند 1 یا چند عضو داشته باشد و متعلق به اعضای آن است. مسئولیت هر عضو محدود به سرمایه گذاری آنها است.
مالکیتیکی از آسان ترین و جذاب ترین روش برای ایجاد یک کسب و کار است. یک کارآفرین خصوصی با نام یک شرکت شروع به کار می کند، می تواند نیرو استخدام کند و مسئولیت به عهده کارآفرین می باشد.
مشارکتدر این روش 2 یا چند نفر توافق نامه مشارکت را امضا می کنند و شرکا در تمام مسئولیت ها و عملیات های شرکت دارای وضعیت و حقوق مساوی هستند.
مشارکت محدودیک مشارکت عادی است که 1 یا چند نفر شریک هستند و تنها یک شریک به عنوان سرمایه گذار عمل می کند.
شرکت با مسئولیت محدودبه حداقل 1 نفر یا یک شرکت با حداقل سرمایه 2500€ (یورو) نیازمند است که سرمایه به سهام تقسیم می شود و قدرت رای، تصمیم گیری، بدهی، سود به تعداد سهام سهامدار بستگی دارد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی همه سوالات عزیزان در زمینه مهاجرت به فنلاند و سرمایه گذاری در فنلاند می ­باشد. افراد برای اطلاعات بیشتر و مشاوره در این زمینه می ­توانند با این موسسه ارتباط برقرار نمایند.

سوالات متداول در باب سرمایه گذاری در کشور فنلاند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی پر تکرار در باب سرمایه گذاری در کشور فنلاند می باشیم:

  • مزایا ثبت شرکت در کشور فنلاند چیست؟ حداقل 1 میلیون € (یورو) سرمایه/ اقامت به همسر و فرزندان زیر 18 سال/ اخذ اقامت پس از 5 سال/ عدم محدودیت سنی
  • انواع ثبت شرکت در کشور فنلاند به چه صورت است؟ انجمن تعاونی/ ثبت شرکت با مالکیت/ ثبت شرکت با مشارکت/ ثبت شرکت با مشارکت محدود/ ثبت شرکت با مسئولیت محدود
  • سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه در فنلاند به چه صورت است؟ در این نوع سرمایه گذاری 2 حالت وجود دارد. در نوع اول پس از مدت 5 سال میزان سرمایه به شخص عودت داده می شود این در حالی است که در نوع دوم عودت داده نمی شود.
  • آیا سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در فنلاند منجر به اخذ اقامت دائم می شود؟ در این باب بایستی گفت خیر. این طرق نوعی سرمایه گذاری محسوب می گردد ولی منجر به اخذ اقامت دائم فنلاند نمی گردد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *