مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته گوارش در کانادا

رشته گوارش در کانادا

بسیاری از دانشجویان کشورهای دیگر به دلیل کیفیت بالای زندگی کانادا به دنبال پزشک شدن و یا تحصیل در رشته گوارش در کانادا هستند. کانادا را باید جزو توسعه یافته ترین کشورهایی محسوب کرد که افراد مختلف از سرتاسر جهان قصد مهاجرت به آن را دارند. این کشور از جهات مختلفی همچون بازار کار پویا و ایجاد موقعیت های شغلی مختلف برای مهاجران، به رسم شناختن هویت شهروندی افراد مختلف، توزیع عادلانه ثروت در جامعه، تامین امنیت عمومی و رفاه بالا برای مهاجرت تحصیلی جذاب محسوب می شود. با توجه به اعزام های مختلف دانجشویان از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، شما به عنوان یک متقاضی می توانید از تجارب کارشناسان ما در این زمینه بهره مند شوید و به یکی از ساکنان سرزمین کانادا تبدیل شوید.

مراحل آغاز ورود به رشته گوارش در کانادا

نخستین کاری که متقاضیان باید انجام دهند، ارسال درخواست برای دانشکده های پزشکی در کانادا است. به دلیل تفاوت در سیستم های آموزشی در سراسر جهان، انواع مختلفی از مدارک پزشکی وجود دارد. در حالی که برخی از دانشجویان در کانادا مدرک Medicinæ Doctorem et Chirurgiæ Magistrum (MDCM) را دریافت می کنند، دکترای پزشکی، رایج ترین مدرک برای پزشکان کانادایی است و ممکن است بیشترین فرصت را به پزشکان مشتاق بدهد. هنگام تعیین اینکه در کدام دانشکده های پزشکی باید درخواست بدهید، تحقیقاتی انجام دهید تا مطمئن شوید مؤسساتی با استانداردهای آکادمیک بالا، نمرات امتحانات مجوز قوی، سابقه فارغ التحصیلان موفق و سابقه قوی در زمینه تحصیلات تکمیلی در کانادا را انتخاب می کنید. الزامات درخواست در دانشگاه متفاوت است، اما الزامات معمول شامل سوابق تحصیلی قوی و نمرات امتحانی و همچنین مهارت زبان انگلیسی است.

دانستن این نکته مهم است که برنامه‌های MD در خارج از کانادا، از جمله برنامه ‌های کارائیب، استرالیا و ایرلند، مسیری را برای پزشکان مشتاق برای تمرین در کانادا فراهم کرده است. به عنوان مثال، دانشکده پزشکی دانشگاه سنت جورج که ​​دارای مکان هایی در بریتانیا و گرانادا است، به تعداد فزاینده ای از فارغ التحصیلان در مسیر موفقیت کمک کرده است. در مرحله بعد هنگامی که متقاضیان وارد یک قالب 4 ساله MD شدند، اکثر دانشجویان پزشکی 2 سال آینده را صرف شرکت در سخنرانی ها و تکمیل آزمایشگاه های علوم پایه می کنند. 2 سال آخر برنامه MD معمولاً به چرخش بالینی اختصاص دارد. این تجربیات همه جانبه در مراکز پزشکی واقعی اتفاق می افتد. نکته دیگر آدرس مورد نیاز برای اخذ اقامت است. برای برآوردن سایر شرایط واجد شرایط بودن خدمات تطبیق مقیم کانادا (CaRMS) مانند تکمیل آزمون همکاری ارزیابی ملی ضروری است.

در شکل زیر سایر مراحل ضروری پزشک شدن در رشته گوارش در کانادا مطرح شده است:

مراحل ضروری پزشک شدن در رشته گوارش در کانادا

فرآیند مجوز کار برای رشته گوارش در کانادا

گرفتن مجوز از شورای پزشکی کاناد برای همه پزشکان در کانادا الزامی است. فارغ التحصیلانی که در حال گذراندن دوره های تحصیلات تکمیلی در کانادا هستند می توانند روند تبدیل شدن به LMCC را در طول برنامه اقامت خود آغاز کنند. شما می توانید پس از اتمام 1 سال اقامت و گذراندن هر دو قسمت MCCQE Part I و MCCQE Part II اقدام کنید. پس از تایید، گواهی ثبت نام خود را دریافت خواهید کرد. اما در مورد دریافت گواهینامه باید گفت که هنگامی که امتحانات اولیه مجوز خود را کامل کردید، باید از یک مرجع شناخته شده ارزیابی و تأیید آموزش تحصیلات تکمیلی خود را داشته باشید. پس از تکمیل این مرحله، واجد شرایط معاینه هستید تا توسط کالج پزشکان خانواده کانادا، کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا ، یا کالج پزشکان کبک گواهینامه دریافت کنید.

هنگامی که تمام شرایط لازم را برای تمرین در کانادا و استان خاصی که در آن زندگی می کنید تکمیل کردید، می توانید حرفه خود را به عنوان یک پزشک شروع کنید. انواع مختلفی از اقدامات پزشکی وجود دارد، بنابراین به این فکر کنید که کدام مدل با اهداف شغلی شما مطابقت دارد. همچنین باید بدانید که اگر متوجه شدید که چیز دیگری با سبک زندگی شما سازگارتر است، می‌توانید بعداً آن را تنظیم کنید. به عنوان مثال، برخی از پزشکان متوجه می شوند که تقسیم مسئولیت ها با چند پزشک دیگر بر استخدام بیمارستان ارجحیت دارد.

درآمد شاغلان رشته گوارش در کانادا

درآمد شاغلان رشته گوارش در کانادا

شاغلین گوارش در کانادا، معمولاً حدود 331000CAD (دلار کانادا( در سال درآمد دارند و این میانگین حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. البته حقوق و دستمزد متخصص گوارش به شدت بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است. بطوریکه حقوق پزشک -متخصص گوارش در کانادا از 156000CAD (دلار کانادا) در سال (حداقل حقوق) تا 524000CAD (دلار کانادا) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق 351000CAD (دلار کانادا) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک متخصص گوارش کار می کنند کمتر از 351000CAD (دلار کانادا) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 351000CAD (دلار کانادا) درآمد دارند.

از سوی دیگر %25 از پزشکان متخصص گوارش کمتر از 228000CAD )دلار کانادا( درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 228000CAD )دلار کانادا( درآمد دارند. بر اساس تجربه، توزیع حقوقی به این شکل است که یک پزشک متخصص گوارش با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 180000CAD (دلار کانادا( در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 248000CAD (دلار کانادا) در سال درآمد داشته باشد که 38% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال به دستمزد 353000CAD (دلار کانادا) در سال می رسد که 42% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در سال، برای شلاغلان رشته گوارش در کانادا می باشد:

حقوق کاری برای شاغلان گوارش در کانادااگر از متقاضیان مهاجرت هستید، طی تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید پیرامون پیش نیازهای برنامه پایلوت کانادا اطلاعات کسب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *