مهاجرت تحصیلی فرانسه

رشته گوارش در فرانسه

الزامات پزشک شدن در رشته گوارش در فرانسه

قبولی در رشته گوارش در فرانسه به دلیل ویژگی های تحصیلی بی نظیر این کشور، تحقق یک رویای مطلوب است. چراکه کسب آموزش و دانش در فرانسه، ضروری است. هیچ کجا این موضوع به اندازه فرانسه نیست، جایی که احساس اجتماعی واقعا قوی است و سطح بالایی از غرور در سیستم آموزشی وجود دارد. شرط کلیدی برای پزشک شدن در فرانسه، قبولی در امتحانات پایان دوره دوم تحصیلی است که به شما امکان دسترسی به اقامت را می دهد. این گزینه برای دانشجویانی که دو دوره اول دانشکده پزشکی را در فرانسه گذرانده اند در دسترس است. حال اگر شما یکی از متقاضیان تحصیل در فرانسه هستید، با رجوع به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به تجارب و مشاوره های تخصصی این موسسه دسترسی دارید و می توانید گام درست تری در مسیر اهداف علمی خود بردارید.

الزامات پزشک شدن در رشته گوارش در فرانسه

پزشک شدن در فرانسه بدون زبان فرانسوی روان تقریباً غیرممکن است. برای این منظور، قبل از ورود به دانشکده پزشکی باید اطمینان حاصل کنید که سطح خوبی از زبان فرانسه صحبت می کنید. حتی قبل از دانشکده پزشکی، تحصیل در هر دانشگاه فرانسوی به عنوان یک دانشجوی تمام وقت تنها پس از ارائه مدرکی مبنی بر آزمون های DELF، DALF یا TCF که سطح دانش فرانسوی شما را ارزیابی می کند، انجام می شود. علاوه بر این، صحبت کردن به زبان فرانسه به عنوان یک پزشک در فرانسه ضروری است. از صحبت کردن با بیماران و توانایی برقراری ارتباط آزادانه با افراد در هر سن و پیشینه، تا توانایی همکاری با همکاران و زمانی که روی پرونده شخصی کار می کنید، تسلط به زبان فرانسه برای کار روزمره ضروری است. از سوی دیگر برای اینکه در فرانسه پزشک شوید، باید در دانشکده های پزشکی فرانسه تحصیل کنید.

شما می توانید برای آزمون ورودی دانشگاه های اختصاص یافته به رشته های پزشکی اقدام کنید. دوره های پزشکی بین 9 سال برای مدرک پزشکی عمومی و 11 سال برای تخصص ها متفاوت است. دانشجویان وارد 3 دوره تحصیلی می‌ شوند که با اولین دوره که 3 سال طول می ‌کشد، درست پس از پایان دوره متوسطه شروع می‌ شوند. برای دریافت پذیرش در دانشگاه پزشکی، دانشجویان باید نتایج کارشناسی خود را (پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان فرانسوی) یا معادل آن از کشورهای دیگر ارائه دهند. پس از آن، شما باید یک آزمون ورودی را پشت سر بگذارید. هنگامی که در سیستم آموزش پزشکی فرانسه قرار گرفتید، تحصیلات خود را با یک دوره رزیدنتی به پایان می رسانید که به آزمون های در سطح ملی، دسترسی خواهید داشت و به شما امکان می دهد رتبه ای را به دست آورید که سپس می توانید محل اقامت خود را انتخاب کنید.

الزامات پزشک شدن در رشته گوارش در فرانسه

فرآیند اقامت و کار برای پزشکان در فرانسه

اقامت یا دوره سوم تحصیل برای دانشجویانی که از اتحادیه اروپا، سوئیس، آندورا یا سایر کشورهایی که بخشی از توافقنامه با فرانسه برای این منظور هستند، آزاد است. اما در مورد سایرین باید گفت که در طول دوره رزیدنتی، بسته به تخصص شما، انتظار 6 چرخش مختلف در کنار سمینارهای نظری را داشته باشید. در پایان، شما یک پایان نامه اقامتی آماده می کنید که بر روی تحقیق متمرکز است و باید قبل از سفر از آن دفاع کنید. برای اینکه بتوانید عملاً به عنوان یک پزشک در فرانسه فعالیت کنید، باید هم مدرک (دیپلم مطالعات تخصصی) را در پایان دوره رزیدنتی خود دریافت کنید و هم دفاع از پایان نامه خود را پاس کنید. در پایان مدرک پزشکی دریافت می کنید.

هنگامی که DES خود را دریافت کردید و با موفقیت از پایان نامه خود دفاع کردید، تا زمانی که در Ordre des Médecins ثبت نام نکنید، صلاحیت کار به عنوان پزشک پزشکی در فرانسه را نخواهید داشت. فقط با یک بار پذیرش در این دستور، مجوز پزشکی دریافت می کنید و می توانید به عنوان پزشک فعالیت کنید. دانشجویانی که تحصیلات خود را به پایان رسانده و دیپلم خود را گرفته اند می توانند برای دریافت مجوز خود از شورای ملی Ordre des Médecins درخواست دهند. اگر برای کار در فرانسه به عنوان یک پزشک پزشکی به ویزا نیاز دارید، ابتدا باید با پیروی از Procédure d’autorisation d’exercice و رعایت شرایط متناسب با وضعیت خود، مجوزی برای انجام این کار دریافت کنید (به عنوان مثال شهروند اتحادیه اروپا، پزشکانی که مدارک تحصیلی در خارج از اتحادیه اروپا و غیره اعطا شد).

در شکل زیر موقعیت های موجود برای متخصصان گوارش در فرانسه اشاره شده است:

موقعیت های موجود برای متخصصان گوارش در فرانسه

درآمد شاغلان رشته گوارش در فرانسه

فردی که به عنوان پزشک متخصص گوارش در فرانسه کار می کند معمولاً حدود 132000€ (یورو) در سال درآمد دارد که به شدت بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و از 62100€ (یورو) در سال (حداقل حقوق) تا 209000€ (یورو) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال متوسط ​​حقوق 140000€ (یورو) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک متخصص گوارش کار می کنند کمتر از 140000€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 140000€ (یورو) درآمد دارند. علاوه بر این 25% از پزشکان متخصص گوارش کمتر از 90900€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 90999€ (یورو) درآمد دارند. سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است.

طبیعتاً هر چه سالهای تجربه بیشتر باشد، دستمزد شما بیشتر می شود. بر این اساس یک پزشک متخصص گوارش با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 71600€ (یورو) در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 98700€ (یورو) در سال درآمد داشته باشد که 38% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 140000€ (یورو) در سال دارد که 42% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. بر مبنای جنسیت، پزشک کارمندان متخصص گوارش مرد ​​6% بیشتر از زنان درآمد دارند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته گوارش در فرانسه می باشد:

سطح حقوق برحسب سال های کاری به یورو در فرانسهافرادی که به دنبال آگاهی از وضعیت اعزام تحصیلی به فرانسه و قوانین فرانسه هستند از طریق تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند فرآیند مهاجرتی خود را تسریع نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *