مهاجرت تحصیلی سوئد

رشته گوارش در سوئد

رشته گوارش در سوئد

مهاجرت از طریق رشته های پزشکی اخیرا در بین دانشجویان ایرانی رواج یافته و رشته گوارش در سوئد از جمله فرصت های ورود به اقتصادی پیشرفته است. در میان کشورهای مختلف اتحادیه اروپا، سوئد یک موقعیت عالی هم برای زندگی تحصیلی و هم برای قرارگیری در موقعیت شغلی مناسب پس از فارغ التحصیلی است، چراکه امکانات آموزشی این کشور و اعتبار مدارک دانشگاهی و از سوی دیگر ثبات اقتصادی این کشور، موقعیت خوبی را برای مهاجرانی می سازد که به دنبال پیشرفت تحصیلی و زندگی آرام علمی هستند. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام به سوئد دارای تجارب بیشماری هستند و آمادگی آن را دارند تا به متقاضیان سفر و کسب اقامت تحصیلی در این کشور، کمک نمایند تا در کوتاه ترین زمان هدف خود را محقق نمایند.

اطلاعاتی پیرامون رشته های پزشکی در سوئد

آموزش سوئد، مانند همه کشورهای اسکاندیناوی، به دلیل کیفیت بالای زندگی خود شناخته شده است، که به طور قابل درک با سیستم مراقبت های بهداشتی خوب نیز مرتبط است. پزشکان در اینجا بسیار مورد تقاضا هستند و پیش ‌بینی می‌ شود که مانند سایر کشورهای اروپایی، به دلیل رشد جمعیت و افزایش جمعیت پیر، کمبود پزشک وجود داشته باشد. بنابراین، رفتن به سوئد برای حرفه پزشکی می تواند یک برنامه حرفه ای بسیار خوب باشد. با این حال، همانطور که این راهنمای پزشک شدن در سوئد نشان می دهد، الزامات و محدودیت های خاصی وجود دارد که ارزش بررسی دارد. یکی از الزمات مهم مسئله زبان است که صرف نظر از اینکه قصد دارید در مناطق شهری یا روستایی کار کنید، برای اینکه بتوانید بیماران خود را درمان کنید، باید سوئدی صحبت کنید، بنابراین دانش زبان ضروری است.

علاوه بر این، برای ادامه تحصیل پزشکی در سوئد، باید به زبان سوئدی نیز مسلط باشید. بنابراین، بهترین اقدام این است که یا زبان را مطالعه کنید و سپس برای دانشگاه اقدام کنید، یا یک دوره زبان داخلی در داخل کشور را دنبال کنید و به دنبال آن تحصیلات دانشگاهی را با یک دوره زبان موازی دنبال کنید تا تسلط خود را افزایش دهید. برای پذیرش در دانشگاه برای تحصیل پزشکی، باید دبیرستان را با معدل بالا فارغ التحصیل کرده باشید و در کلاس های خود روی زیست شناسی و علوم تمرکز کرده باشید تا در سوئد دکتر شوید. تحصیل پزشکی در دانشکده های پزشکی سوئد 5 سال و نیم طول می کشد، پس از آن شما باید 1 سال و نیم دوره رزیدنتی و کار تحت نظارت را قبل از دریافت مجوز به عنوان یک پزشک پزشکی تکمیل کنید.

در شکل زیر دانشگاه هایی که امکان تحصیل رشته گوارش در سوئد را فراهم می کنند، اشاره شده است:

دانشگاه های گوارش در سوئد

فرآیند پزشک شدن در رشته گوارش در سوئد

آخرین مرحله قبل از پزشک شدن در سوئد گذراندن آزمون مهارت Kunskasprovet است که شامل تست های تئوری و عملی است و 100% به زبان سوئدی است. این را می توان تا سه بار انجام داد تا بهترین نتیجه را به دست آورد، اما در یک بازه زمانی 5 ساله از اولین تلاش. پزشکان آموزش دیده خارجی نیز می توانند در این آزمون شرکت کنند تا تجربه و دانش خود را تأیید کنند و به آنها اجازه دهند در سوئد تمرین کنند. به عنوان یک محصل پزشکی در سوئد شما پس از اتمام تحصیلات خود در سوئد یا اخذ تاییدیه تحصیلات پزشکی خارجی، گذراندن Kunskasprovet و گذراندن دوره های رزیدنتی، مجوز طبابت در این کشور را دریافت خواهید کرد. سپس، شما به طور رسمی یک پزشک در سوئد هستید.

اگر به عنوان یک پزشک آموزش دیده خارجی درخواست می دهید، باید تمام مدارک حمایتی ذکر شده در زیر را به هیئت ملی بهداشت و رفاه ارائه دهید، در ازای آن، مشروعیت خود را دریافت خواهید کرد. به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، معمولاً قبل از اینکه بتوانید برای مجوز کار درخواست دهید، باید یک پیشنهاد شغلی داشته باشید. همچنین شرط لازم این است که حقوق ماهانه حداقل 1480$ (دلار) قبل از کسر مالیات داشته باشید و موقعیت شما شامل بیمه درمانی، بیمه عمر و تامین اجتماعی باشد. با این حال، برای یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، ابتدا باید یک پیشنهاد شغلی را تضمین کنید و حتی قبل از اینکه بتوانید وارد کشور شوید، مجوز کار دریافت کنید. این ممکن است به این معنی باشد که در ابتدا ویزای دانشجویی، تحصیل در سوئد و درخواست کار در طول تحصیل آسان‌تر خواهد بود – سپس ویزای دانشجویی خود را به ویزای کار تبدیل کنید.

درآمد شاغلان رشته گوارش در سوئد

درآمد شاغلان رشته گوارش در سوئد

فردی که به عنوان پزشک متخصص گوارش در سوئد کار می کند معمولاً حدود 130000 SEK(کرون سوئد) در ماه درآمد دارد که بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است و از 60900SEK (کرون سوئد) در ماه (حداقل حقوق) تا 205000SEK (کرون سوئد) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است.حقوق متوسط ​​137000SEK (کرون سوئد) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک متخصص گوارش کار می کنند کمتر از 137000SEK (کرون سوئد) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 137000SEK (کرون سوئد) درآمد دارند. میانه نشان دهنده ارزش متوسط ​​حقوق است. 25% از پزشکان متخصص گوارش کمتر از 89200SEK (کرون سوئد) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 89200SEK (کرون سوئد) درآمد دارند. 75% پزشکان -گوارش کمتر از 181000SEK (کرون سوئد) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 181000SEK (کرون سوئد) درآمد دارند.

سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هر چه سالهای تجربه بیشتر باشد، دستمزد شما بیشتر می شود. یک پزشک متخصص گوارش با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 70300SEK (کرون سوئد) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 96900SEK (کرون سوئد) در ماه درآمد کسب کند که 38% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 138000SEK (کرون سوئد) در ماه دارد که 42% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

در نمودار زیر انواع میزان درآمدی بر حسب تجربه در سوئد طرح شده است:

سطح حقوق بر حسب سالهای کاری در سوئددر زمینه رشته های پزشکی، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دارای تجارب بیشماری هستند. از همین رو متقاضیان می توانند در تماس با ما، از جزئیات مشکلات زندگی در سوئد آگاه شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *