مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته گوارش در بلغارستان

رشته گوارش در بلغارستان

تحصیلات تکمیلی و اخذ تخصص در رشته گوارش در بلغارستان می تواند شرایط کاری و تحصیلی خوبی را برای شما فراهم کند. بعد از اتمام کارنشاسی پزشکی می توانید برای اخذ تخصص در رشته گوارش در بلغارستان خود را آماده کنید و باید الزامات آن را نیز فراهم کنید. این کشور یکی از کشورهایی است که در میان دانشجویان پزشکی درصد قابل توجهی دانشجویان بین المللی از سراسر جهان دیده می شوند که ملیت حدود 100 کشور را شامل می شود. به عبارت دیگر کشور بلغارستان از متخصصین و دانشجویان رشته های تخصصی پزشکی استقبال می کند. با اتمام تحصیل در خصوص رشته گوارش در بلغارستان پیشنهادات شغلی متنوعی برای شما وجود خواهد داشت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت و اعزام دانشجو به کشور بلغارستان و تحصیل رشته گوارش راهنمای شماست.

تحصیل رشته گوارش در بلغارستان

همه دانشگاه‌های مخصوص برنامه‌های تحصیلات تکمیلی پزشکی (آموزش تخصصی یا تخصص رزیدنتی) را برای فارغ‌ التحصیلانی ارائه می‌دهند که دوره‌ های 6 ساله دوره کارشناسی پزشکی خود را که منجر به دریافت مدرک کارشناسی ارشد شده‌اند، به پایان رسانده‌ اند. بعد از فارغ التحصیلی دانشجویانی که قصد اخذ تخصص در رشته های مختلفی مانند قلب و عروق و جراحی و مغز و اعصاب و پوست و مو و همچنین گوارش را دارند باید دوره مناسب خود را انتخاب کنند. این دوره تخصص به مدت 4 سال ادامه خواهد داشت. تحصیلات تکمیلی در پزشکی که منجر به اخذ مدرک پزشکی می شود برای درآمد شما نیز موثر خواهد بود. دوره های تحصیلی تخصص گوارش در بلغارستان منظبق با دوره های تحصیلی در اروپا می باشد.، در صورتی که تخصص در بلغارستان انجام شود، تکمیل می شود.

دانشگاه های رشته گوارش در بلغارستان

آموزش تخصصی پزشکی بلغارستان در بیمارستان های دانشگاه پزشکی یا کلینیک های وابسته انجام می شود و شامل آموزش عملی تمام وقت 8 ساعت در روز می باشد. در هفته 1 روز تعطیل می باشد تا دانشجویان رشته گوارش بتوانند به امور تحصیلی و شغلی خود برسند. در هر دانشگاه ممکن است روزهای تعطیل متفاوت باشد و شما نیز ممکن است روزهای کاری و شیفت های خود در بیمارستان ها منظبق با آن تغییر دهید. در دانشگاه های رشته گوارش اکثر دانشجویان بین المللی را مشاهده خواهید کرد که شرایط خود را با تحصیل این رشته بسیار بهتر می کنند. در نهایت فارغ التحصیلان رشته پزشکی باید آزمون دولتی بلغارستان را برای اخذ مجوز پزشکی بگذرانند. رشته دندان پزشکی در بلغارستان هم از رشته های مقرون به صرفه برای تحصیل است.

در جدول زیر شاهد رشته گوارش در بلغارستان در سال های اخیر هستید:

نام دانشگاهرتبه در بلغارستانرتبه در اروپارتبه در جهان
Medical University – Sofia1229730
Sofia University “St. Kliment Ohridski”2257830
Medical University – Plovdiv3287983
Medical University – Varna42951039

دانشگاه های رشته گوارش در بلغارستان

الزامات تحصیل رشته گوارش در بلغارستان

دقت کنید باید تا زمانی که مهلت دارید مدارک ترجمه شده خود به انگلیسی یا بلغاری به دانشگاه های مربوطه ارسال کنید. همچنین باید مدرک زبان تحصیلی خود چه انگلیسی چه بلغاری را ضمیمه کنند. معمولاً در دانشگاه دروه های زبان بلغاری وجود دارد، تا بتوانند با بیمارانی که در بیمارستان‌ها درمان می‌کنند ارتباط برقرار کنند، همانطور که در هر کشوری که یک متخصص پزشکی به دنبال تخصص است. هر ساله در قسمت «قوانین هنجاری» تحت عنوان «آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و دستورات»، سمت‌های تخصصی دستیاری پزشکی در سایت وزارت بهداشت تا پایان مهرماه اعلام می‌شود. و برای نامزدهای اتحادیه اروپا (از جمله بلغارها) و نامزدهای غیر اتحادیه اروپا، بر اساس در دسترس بودن بودجه، نه تجربه به دست آمده، جدا هستند.

دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل رشته در گوارش در بلغارستان را دارند باید از طریق درخواست و پس از آن گذرندان امتحانات و مصاحبات اقدام نمایند همچنین لازم است فیش پرداختی نیز ضمیمه شود.، اما نامزدهای غیر اتحادیه اروپا از طریق یک فرآیند درخواست پذیرفته می شوند زیرا خود تأمین مالی می شوند. برای اینکه یک موقعیت تخصصی تضمین شود، خواه از طریق بودجه دولتی، حمایت مالی یا تامین مالی شخصی، علاوه بر مدارک مربوطه که هنگام درخواست تخصص مورد نیاز است، همه متقاضیان اتحادیه اروپا از جمله بلغارها باید یک آزمون ورودی یا واجد شرایط بودن را تکمیل کنند. این آزمون ورودی ایالتی تخصصی 4 ساعت طول می کشد، که در طی آن داوطلبان باید در 2 موضوع از یک لیست معین از موضوعات بسط دهند.

هزینه تحصیل رشته گوارش در بلغارستان

به طور خاص، با توجه به بودجه برای چنین موقعیت‌های تخصصی، هم دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و هم دانشجویان اتحادیه اروپا ممکن است انتخاب کنند که خودشان هزینه تخصص خود را بپردازند، تا زمانی که موقعیتی را پیدا کرده باشند و هزینه تخصصی حدود £3650 (پوند) به دانشگاه اضافه کنند. دو قسط، سالیانه از طرف دیگر، فقط برای کاندیداهای اتحادیه اروپا (از جمله بلغارستان)، بودجه برای موقعیت‌های تخصصی اعلام شده توسط وزارت بهداشت (که منجر به آزمون‌های تخصصی دولتی مربوط به اقامت می‌شود) به هر یک از سه روش زیر در دسترس است: دولت بلغارستان هزینه های تخصص دانشگاه پزشکی را برای هر دانشجوی تحصیلات تکمیلی پزشکی (ماهانه: £80 (پوند)، برای هر دانشجوی پزشکی یا £260 (پوند)، برای هر دانشجوی دندانپزشکی) و همچنین حقوق ماهانه دانشجوی کارشناسی ارشد پزشکی را پرداخت می کند.

اسپانسر هزینه ماهانه تخصص گوارش را به دانشگاه پزشکی ( £80 (پوند)، در صورت دانشجوی پزشکی یا £260 (پوند)، در صورت دانشجوی گوارش) و حقوق ماهانه دانشجوی پزشکی یا دندانپزشکی را پرداخت می کند. دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود هزینه های تخصص را به دانشگاه پزشکی پرداخت می کنند، ممکن است دانشجوی پزشکی یا 260£ (پوند) در صورت دانشجوی گوارش بودن) و در صورت وجود بودجه از طریق کمک های مالی اتحادیه اروپا دریافت کند، ممکن است همانطور که انتظار می رود، رقابت برای بودجه دولت بلغارستان برای موقعیت های تخصصی بسیار زیاد است مانند رشته قلب و عروق در بلغارستان، اما زمانی که صحبت از حمایت مالی به میان می آید، یا اگر به دنبال موقعیت های آموزشی تخصصی باشد، به طور قابل توجهی کمتر است.

در بخش زیر شاهد رشته های مختلف پزشکی در بلغارستان هستید:

رشته های مختلف پزشکی در بلغارستان

مدارک لازم برای تحصیل رشته گوارش در بلغارستان

پس از اعلام دانشگاه، داوطلبان یک ماه فرصت دارند تا با ارائه مدارک مربوطه به دانشگاه پزشکی جهت ارزیابی، اقدام کنند و در صورت درخواست بودجه دولتی، برای آزمون ورودی دولتی تخصص آماده شوند. متعاقبا، رتبه بندی نامزدهای موفق و همچنین موقعیتی که هر نامزد کسب کرده است و اینکه آیا پذیرش با حمایت مالی، حمایت مالی دولتی یا تامین مالی شخصی است، توسط دانشگاه منتشر می شود. در صورتی که هر موقعیتی تحت پوشش قرار نگیرد، دانشگاه های علوم پزشکی یک بار دیگر موقعیت های موجود را بین جولای و آگوست اعلام می کنند و به متقاضیان3 ماه فرصت می دهند تا درخواست خود را ارسال کنند. این چرخه در طول سال تکرار می شود.

در زیر مدارک لازم برای تکمیل فرآیند ذکر شده است که در صورت لزوم باید گواهی، محضری و ترجمه شود:

  • ویزای تحصیلی بلغارستان
  • فرم درخواست برای تخصصی که می خواهند کسب کنند
  • رزومه
  • کپی محضری از مدرک تحصیلی تکمیل شده پزشکی
  • گواهی پزشکی صادر شده ظرف یک ماه قبل از تاریخ درخواست
  • گواهی صلاحیت یا مهارت در زبان بلغاری و مدارکی که نشان دهنده داشتن دانش در اصطلاحات حرفه ای به زبان بلغاری است (همه دانشجویان خارجی)
  • گواهی تایید مدرک پزشکی پس از 6 سال تحصیل در کشور دیگری به غیر از بلغارستان (دانشجویان خارجی)

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت به بلغارستان و همچنین تحصیل پزشکی در بلغارستان مشاور و پاسخگوی سوالات شما می باشد.

مهم ترین سوالات درباره رشته گوارش در بلغارستان

در بخش پایانی به مهم ترین سوالات شما درباره رشته گوارش در بلغارستان پاسخ می دهیم:

  • تحصیل رشته گوارش در بلغارستان به چه صورت است؟ همه دانشگاه‌های مخصوص برنامه‌های تحصیلات تکمیلی پزشکی (آموزش تخصصی یا تخصص رزیدنتی) را برای فارغ‌ التحصیلانی ارائه می‌دهند که دوره‌ های 6 ساله دوره کارشناسی پزشکی خود را که منجر به دریافت مدرک کارشناسی ارشد شده‌اند، به پایان رسانده‌ اند. بعد از فارغ التحصیلی دانشجویانی که قصد اخذ تخصص در رشته های مختلفی مانند قلب و عروق و جراحی و مغز و اعصاب و پوست و مو و همچنین گوارش را دارند باید دوره مناسب خود را انتخاب کنند. این دوره تخصص به مدت 4 سال ادامه خواهد داشت. تحصیلات تکمیلی در پزشکی که منجر به اخذ مدرک پزشکی می شود برای درآمد شما نیز موثر خواهد بود. دوره های تحصیلی تخصص گوارش در بلغارستان منظبق با دوره های تحصیلی در اروپا می باشد.، در صورتی که تخصص در بلغارستان انجام شود، تکمیل می شود.
  • هزینه تحصیل رشته گوارش در بلغارستان چگونه است؟ به طور خاص، با توجه به بودجه برای چنین موقعیت‌های تخصصی، هم دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و هم دانشجویان اتحادیه اروپا ممکن است انتخاب کنند که خودشان هزینه تخصص خود را بپردازند، تا زمانی که موقعیتی را پیدا کرده باشند و هزینه تخصصی حدود £3650 (پوند) به دانشگاه اضافه کنند. دو قسط، سالیانه از طرف دیگر، فقط برای کاندیداهای اتحادیه اروپا (از جمله بلغارستان)، بودجه برای موقعیت‌های تخصصی اعلام شده توسط وزارت بهداشت (که منجر به آزمون‌های تخصصی دولتی مربوط به اقامت می‌شود)
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *