دسته بندی نشده

رشته ژنتیک در کره جنوبی

رشته ژنتیک در کره جنوبی

علاقه مندان به تحصیل رشته ژنتیک در کره جنوبی می توانند در دانشگاه های برجسته پذیرش بگیرند. کره جنوبی همواره از کشورهای برتر آسیایی است. با توجه به توسعه کره جنوبی و داشتن زیر ساخت های علمی و تحقیقاتی مانند آزمایشگاه های مجهز، رشته های علمی و آزمایشگاهی مانند رشته ژنتیک در این کشور دنبال می شود. رشته ژنتیک یکی از رشته های مهم در شناخت چگونگی تشکیل موجودات و ساختارهای تشکیل دهنده آن است. این رشته امروز در بسیاری از صنایع از جمله پزشکی، داروسازی، کشاورزی، دامداری، بیوشیمی و بسیاری دیگر استفاده می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مطلب رشته ژنتیک در کره جنوبی را بررسی نموده اند.

تحصیل رشته ژنتیک در کره جنوبی

با استفاده از فناوری پیشرفته، برنامه های ژنتیک در دانشگاه های کره جنوبی به دانشجویان درک کاملی از نظریه ژنتیک و آزمایش می دهد. ژنتیک مولکولی (DNA و RNA) و سیتوژنتیک (کروموزوم) اغلب مورد توجه این برنامه ها هستند. سایر مباحث دوره ها شامل موارد زیر خواهد بود:

  • روش های آزمایشگاه
  • تفسیر نمونه های آزمایشگاهی
  • آماده سازی اسلاید
  • آزمون های عیب یابی

دانشجویان همچنین مهارت های تفکر انتقادی و توجه را توسعه می دهند، که هر 2 مورد برای موفقیت به عنوان یک تکنسین ژنتیک لازم هستند. دوره ها تکنیک های تدریس (از جمله مطالعات موردی) شبیه سازی های بالینی و جایگذاری های بالینی را ترکیب می کنند. دانشجویان دانش خود را در شرایط پیچیده زندگی واقعی تحت نظارت متخصصان پزشکی در صنعت به کار می گیرند. برنامه های ژنتیک دانشگاه های کره جنوبی در سطح دانشگاهی در مقاطع مختلف از جمله تحصیلات تکمیلی ارائه می شود. دانشگاه های زیر در کره جنوبی از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته ژنتیک در کره جنوبی هستند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه ملی سئول
2دانشگاه سونگ کیونکوان
3دانشگاه یونسی
4موسسه علم و تکنولوژی کره پیشرفته
5دانشگاه اولسان
6دانشگاه کره
7دانشگاه بانوان ewha
8دانشگاه هانیانگ

حقوق کار رشته ژنتیک در کره جنوبی

با تحصیل ژنتیک در کره جنوبی پس از اخذ مدرک تحصیلی می توانید مشاغلی را به عنوان تکنسین های ژنتیک پیدا کنید که با متخصصان بخش های پزشکی دیگر مانند انکولوژی، مغز و اعصاب، بارداری و غیره کار می کند و آموزش های لازم برای تخصص در کار با ژنتیک مولکولی یا سلول زایی را خواهد داشت. از جمله بخش های مختلف مربوط به استخدام شامل موارد زیر است:

  • بیمارستان ها
  • آزمایشگاه های پزشکی قانونی
  • امکانات تحقیقاتی
  • موسسات آموزشی
  • مراکز بهداشتی

فرصت های شغلی فارغ التحصیلان شامل اشتغال در موسسات تحقیقاتی، دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشی و همچنین صنعت است. برنامه های تحصیلی ژنتیک در کره جنوبی آمادگی بسیار خوبی برای برنامه های تحقیقاتی و تخصصی پس از تحصیلات تکمیلی دارند. میزان حقوق ماهیانه کار در کره جنوبی در رشته ژنتیک به صورت متوسط 6.15 میلیون KRW (وون کره جنوبی) در ماه است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه یک متخصص رشته ژنتیک در کره جنوبی در حدود 1.8 میلیون KRW (وون کره جنوبی) و در بیشترین حالت 11.9 میلیون KRW (وون کره جنوبی) می باشد. در زمان ویرایش این مقاله هر 1 میلیون KRW (وون کره جنوبی) معادل با 902$ (دلار) می باشد.

در نمودار زیر میزان حقوق برخی از مشاغل رشته ژنتیک در کره جنوبی آورده شده است:

حقوق ماهیانه مشاغل رشته ژنتیک در کره جنوبی

موسسه ژنتیک و بیولوژی مولکولی دانشگاه ملی کره جنوبی

موسسه ژنتیک و بیولوژی مولکولی IGPE برنامه آموزشی اعطای مدرک دانشگاه ملی سئول را در زمینه ژنتیک ارائه می کند. IGPGE نه تنها بر سوالات اساسی در مورد نحوه کار سیستم های زنده بلکه بر کاربردهای عملی دانش واقعی و مواد به دست آمده از تحقیق تأکید دارد. فلسفه تحقیقاتی و پژوهشی IMBG بر این باور استوار است که تمایز بین علوم پایه و علمی به ویژه در زیست شناسی مولکولی عملاً وجود ندارد و همچنین قرن 21 همان دوره علوم زیست شناسی و بیوتکنولوژی خواهد بود. همانطور که قرن بیستم عصر فیزیک و علوم مرتبط با رایانه بوده است. بر خلاف سایر برنامه های تحصیلات تکمیلی مرسوم در کره که در آن دانشجویان از تعداد زیادی مورد نیاز دوره های ناخواسته رنج می برند، کار اصلی دوره برای کل کار فارغ التحصیلان (منجر به Ph.D) طراحی شده است که در 3 ترم به پایان برسد.

سایر دوره های اختیاری با مشورت مشاوران برگزار می شود. پس از پایان دوره، بیشترین تأکید بر تحقیق خواهد شد. در حال حاضر، تعداد دکتری دانشجویان می توانند در این برنامه پذیرفته شوند محدود است، بنابراین دانشجویان فارغ التحصیل باید در مورد دسترسی فضا و کمک مالی با عضو هیئت علمی فرد مورد علاقه خود تماس بگیرند. با تشکر از سیاست بین المللی درهای باز دانشگاه ملی سئول، دانشجویان تقریباً هر کشور خارجی نیز می توانند برای این برنامه اقدام کنند. در حال حاضر تعداد دانشجویان خارجی که پذیرفته می شود محدود نیست، اما دانشجویان بین المللی باید قبل از ارسال درخواست رسمی، برای اعضای هیئت علمی مورد علاقه تحقیق خود بنویسند. همه دانشجویان خارجی باید به زبان کره ای تسلط داشته باشند، زیرا همه دوره ها به زبان کره ای ارائه می شود. هزینه تحصیل در کره جنوبی در قالب مقاله ای دیگر بررسی شده است.

تحصیل ژنتیک در دانشگاه ملی پوسان کره جنوبی

گروه زیست شناسی مولکولی در سال 1985 تاسیس شد و دارای مدرک لیسانس علوم، کارشناسی ارشد و دکترای فلسفه است. زیست شناسی مولکولی مطالعه پدیده های بیولوژیکی در اهرم مولکولی است. که دانش پایه مورد استفاده در بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک را فراهم می کند. کشف علل و علاج بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های ژنتیکی و ایدز و راه حل مشکلات غذایی، آلودگی و انرژی از چالش های پیش روی این منطقه است. با توجه به این نوع خواسته های اجتماعی، این گروه دوره های مختلف را ارائه می دهد، که فرآیندهای اساسی مولکولی را برای همه اشکال زندگی ضروری است و دوره های آزمایشگاهی را با تأکید بر فناوری های مختلف تجربی اخیر ارائه می دهد.

نوع برنامهشرح
برنامه های درسی اصلی برنامه کارشناسیمبانی اصلی، علوم زندگی، آزمایش علوم زندگی، فیزیک، شیمی، ریاضیات، آمار
الزامات عمده و گزینه های انتخابیزیست شناسی مولکولی، شیمی، زیست شناسی سلولی، ژنتیک مولکولی، فیزیولوژی مولکولی، علوم زیست پزشکی مولکولی، زیست شناسی رشد مولکولی، بیوفیزیک، زیست شناسی مولکولی گیاه، زیست شناسی ساختاری، زیست شناسی کروماتین، ایمونولوژی مولکولی، مهندسی پروتئین، زیست شناسی سرطان

بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان می توانند در موسسه های ملی، بیمارستان های دولتی یا خصوصی، شرکت های دارویی و بیوتکنولوژی و غیره کار کنند و یا برای تحصیلات تکمیلی اقدام کنند.

تحصیل ژنتیک در دانشگاه سونگ کیونکوان کره جنوبی

تحصیل ژنتیک در دانشگاه سونگ کیونکوان کره جنوبی

گروه علوم زیستی دانشگاه Sungkyunkwan (SKKU) دارای نیم قرن سابقه، با بیش از 2000 فارغ التحصیل در زمینه های مختلف از جمله دانشگاهی، صنعتی، آموزشی و موسسات دولتی است. برتری در هر دو بخش آموزشی و پژوهشی توسط چندین جوایز شناخته شده است. این بخش توسط وزارت آموزش و پرورش به عنوان ردیف عالی در جمهوری کره در سال 1999 شناخته شد. در حال حاضر 18 عضو هیئت علمی با فعالیت های سطح بالای تحقیقاتی در جهان فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی متنوعی را در این بخش انجام می دهند. مناطق تحت پوشش اعضای هیئت علمی شامل رشته های اصلی علوم زیست شناسی مدرن مانند:

  • فیزیولوژی حیوانات، ایمونولوژی، میکروبیولوژی، ویروس شناسی
  • زیست شناسی سلول های مولکولی، ژنتیک مولکولی
  • تنوع زیستی و زیست محیطی حفاظت
  • بیوشیمی، فیزیولوژی گیاهان، زیست شناسی مولکولی
  • زیست شناسی ساختاری، گلیکوبیولوژی سلول های مولکولی، انتقال سیگنال های سلولی
  • سلوک شناسی سیستم، گیاه و زیست محیطی و زیست شناسی مولکولی گیاه.

تحصیل ژنتیک در دانشگاه یونسی کره جنوبی

بیولوژی سیستم با هدف بررسی سطوح مختلف زندگی از مولکولی و سلولی تا اکوسیستم های جهانی، مطالعه پدیده های بیولوژیکی و اصول اساسی آنها است. دپارتمان دانشگاه یونسی برنامه ای متناسب با اهداف آموزشی مدرن زندگی را اجرا می کند و برای ارائه آموزش چند بعدی هم دوره های سخنرانی و هم آزمایش ارائه می دهد. همچنین، هر ترم دوره های ضروری و عمده اصلی را به طور منظم، گام به گام انتخاب شده است تا دانشجویان بتوانند به طور موثر و مستقل درک خود را بهبود ببخشند. از طریق چنین برنامه ای، هدف پرورش پرسنلی خلاق و باانگیزه است که بتوانند رهبری خود را در این زمینه فراهم کنند. سیستم زیست شناسی طیف گسترده ای از تحقیقات را از آنجایی که هدف از این مطالعه بررسی پدیده های بیولوژیکی همه موجودات زنده از جمله انسان و همچنین ارتباط موجودات زنده با محیط آنها است.

زیست شناسی سیستم را می توان بسته به موضوع مطالعه به جانورشناسی، گیاه شناسی و میکروبیولوژی تقسیم کرد و یا به روش زیست شناسی سلولی، ژنتیک، زیست شناسی مولکولی، بیوشیمی، زیست شناسی رشد، فیزیولوژی، مهندسی ژنتیک و غیره تقسیم کرد. حال حاضر 17 آزمایشگاه در زمینه های مختلف تحقیقاتی وجود دارد که آنها به طور فعال در حال تحقیق در زمینه:

  • زیست شناسی مولکولی، اپی ژنتیک، ایمونولوژی، نوروبیولوژی
  • زیست شناسی رشد، گلایکوبیولوژی، زیست شناسی سرطان مولکولی
  • زیست شناسی مولکولی گیاهی، ژنتیک گیاهی، ژنتیک رشد گیاه، زیست شناسی RNA گیاه
  • ژنومیک، میکروبیولوژی محیطی، زیست شناسی ساختاری و غیره

با اخذ ویزای کار در کشور کره جنوبی می توانید پس از تحصیل در این کشور در رشته مورد نظر خود کار کنید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند تجربیات خود در زمینه اخذ اقامت کشورهای مختلف جهان را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

Rate this post

2 دیدگاه برای “رشته ژنتیک در کره جنوبی

  1. آراد گفت:

    وقت بخیر
    برای تحصیل در این رشته بورسیه ی فول تعلق میگیره؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام لطفا در خصوص شرایط بورسیه تحصیلی در کره جنوبی با شماره 02191003232 تماس بگیرید. توصیه می کنم مقاله تحصیل در کره جنوبی رو هم مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *