مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته ژنتیک در کانادا

رشته ژنتیک در کانادا

رشته ژنتیک در کانادا یکی از رشته های مهم در بخش زیست شناسی و علوم زندگی است. کانادا به عنوان یکی از کشورهای برتر تحصیلی شناخته می شود. این کشور دارای دانشگاه های بسیار زیاد با ارائه رشته های متنوع هستند. علاقه مندان به تحصیل ژنتیک در کانادا می توانند در بخش های مختلف مانند ژنتیک انسانی، ژنتیک مولکولی، ژنتیک حیوانی، ژنتیک گیاهان، ژنتیک پزشکی، بیوشیمی و شاخه های دیگر تحصیل کنند. هزینه تحصیل رشته ژنتیک در کانادا بسته به ایالت و دانشگاه متفاوت است اما به صورت میانگین 7000€ الی 11000€ (یورو) در سال است. با راهنمایی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله می توانید با دانشگاه های ارائه کننده رشته ژنتیک در کانادا بیشتر آشنا شوید.

تخصص رشته ژنتیک در کانادا

متخصصان ژنتیک ساختار، عملکرد، تغییرپذیری و انتقال (وراثت پذیری) ژن ها را مطالعه می کنند. آنها همچنین از تغییرات توالی DNA (اسید دئوکسی ریبونوکلئیک) برای انجام تحقیقات پزشکی قانونی، حیات وحش، تکوین، کشاورزی و پزشکی استفاده می کنند. برخی از متخصصان ژنتیک در تولید و بهبود فرآیندهای صنعتی مانند تولید داروها از جمله آنتی بیوتیک ها و واکسن ها نقش دارند. همچنین برخی از مهم ترین تخصص های ژنتیک در کانادا در زیر شرح داده شده اند:

تخصصشرح
متخصصان ژنتیک پزشکیعلل، پیشگیری و درمان شرایط انسانی را با دلایل ژنتیکی بررسی می کنند. آنها مستقیماً در مراقبت از بیمار نقش دارند.
مشاوران ژنتیکسابقه خانوادگی و الگوهای وراثت را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنن ، خطرات تکرار اختلالات را محاسبه می کنند و اطلاعاتی در مورد آزمایش ژنتیک و روش های مربوطه ارائه می دهند. آنها از خانواده هایی که تحت تأثیر یک اختلال ژنتیکی هستند یا در معرض خطر هستند حمایت می کنند.
سایر متخصصان ژنتیکممکن است در زمینه بیولوژی صحرایی یا تحقیقات آزمایشگاهی بر روی میکروب ها، گیاهان یا حیوانات نقش داشته باشند. این معمولاً شامل کار در آزمایشگاه است. همچنین می تواند شامل مجموعه های میدانی، مدل های ریاضی یا شبیه سازی های رایانه ای باشد.

حقوق مشاغل ژنتیک در کانادا

آزمایشات و تحقیقات ژنتیکی نقش اساسی در پیشرفت علمی و درمان پزشکی دارند. متخصصین بهداشتی که سلول ها را مطالعه می کنند، برای تجزیه و تحلیل کروموزوم ها، DNA و RNA با استفاده از روش های آزمایشگاهی و ابزار دقیق مورد نیاز هستند. تحقیقات و آزمایشات ژنتیک نه تنها به پزشکان کمک می کند تا بهترین درمان را برنامه ریزی کنند، بلکه به پیشگیری از بیماری ها نیز کمک می کند. لذا همواره متخصصین ژنتیک در کانادا مورد نیاز هستند و افراد واجد شرایط می توانند در این کشور در رشته ژنتیک با حقوق مناسب کار کنند.

 طبق بررسی های انجام گرفته یک متخصص ژنتیک در کانادا به صورت متوسط 197000CAD (دلار کانادا) در سال حقوق دریافت می کند که این مقدار ماهیانه 16400CAD (دلار کانادا) است. این در حالی است یک متخصص ژنتیک در کانادا سالانه حداقل 100000CAD (دلار کانادا) و حداکثر 300000CAD (دلار کانادا) می باشد

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در کانادا در مشاغل رشته ژنتیک را بررسی نمایید:

حقوق سالانه مشاغل رشته ژنتیک در کانادا

گرایشات رشته ژنتیک در کانادا

ژنتیک به طور فزاینده ای در همه زمینه های زیست شناسی اعمال می شود. متخصصان علم ژنتیک اغلب با دانشمندان خارج از علوم زندگی کار می کنند. متخصصان ژنتیک تحقیق در زمینه های مختلفی از جمله:

گرایشاتشرح
ژنتیک بالینیبررسی عوامل ژنتیکی طبیعی و غیر طبیعی در سطح کروموزوم ها و DNA، همراه با تشخیص و درمان بیماری های ژنتیکی توارثی با استفاده از بیوشیمی و آزمایش های فیزیولوژیکی
ژنتیک رشدمطالعه کنترل ژنتیکی سلول ها و فرایندهایی که توسط آنها ارگانیسم های چند سلولی تشکیل می شود (به عنوان بخشی از رشد طبیعی یا غیر طبیعی ، مانند سرطان یا بیماری تخریب عصبی)
ژنتیک مولکولیمطالعه اساس مولکولی فعالیت ژن، انتقال و جهش، از جمله دستکاری ژن ها و انتقال آنها در میان گونه ها
ژنتیک جمعیتمطالعه تغییرات طبیعی و فرآیندهای وراثت و تکامل در جمعیت موجودات، مانند ردیابی تاریخ و شجره نامه های انسانی، چه اخیرا و چه در گذشته های دور (ماقبل تاریخ)
ژنتیک کشاورزیمطالعه وراثت ژنتیکی صفات در گیاهان و حیوانات، از جمله مقاومت در برابر بیماری، رشد، تولید، کیفیت محصول نهایی و تسهیل پیشرفت در محصولات زراعی و دامی
بیوانفورماتیکتولید، مقایسه و تجزیه و تحلیل توالی DNA با استفاده از الگوریتم های رایانه برای شناسایی توابع و اطلاعات بالقوه
تحقیقات فیلوژنتیکاستفاده از توالی DNA برای داده های مولکولی برای حل شناسایی گونه ها و روابط تکاملی
ژنتیک پزشکی قانونیاستفاده از تفاوت های ژنتیکی در انسان و سایر گونه ها برای شناسایی افراد و گروه ها

تحصیل رشته ژنتیک در کانادا

متخصصان ژنتیک باید دارای مدرک پیشرفته ژنتیک یا یک زمینه بیولوژیکی مرتبط مانند تکامل، میکروبیولوژی یا بیوشیمی باشند. آنها باید در بیوشیمی دانش و استعداد داشته باشند. اکثر متخصصان ژنتیک مطالعات خود را در یک برنامه 4 ساله لیسانس علوم (B.Sc) در یک علوم بیولوژیکی آغاز می کنند. سپس ممکن است دوره کارشناسی ارشد علوم (فوق لیسانس) یا دکترا (phd) را در ژنتیک به پایان برسانند. با این حال، برخی از آنها به دوره پزشکی (MD) می روند و سپس آموزش های ویژه و مطالعه بیشتر را در یک برنامه ژنتیک دنبال می کنند.

فارغ التحصیلان کارشناسی برنامه های ژنتیک اغلب به عنوان تکنسین ژنتیک وارد این حوزه می شوند. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد برنامه ها می توانند وارد موقعیت های فنی سطح بالا شوند. PhD بهترین راه برای کار به عنوان یک محقق مستقل در یک دانشگاه یا شرکت یا تدریس در سطح دانشگاه است. همه متخصصان ژنتیک برای مطابقت با تحولات و کشفیات جدید در زمینه ای که به سرعت در حال پیشرفت است، باید آخرین تحقیقات را دنبال کنند. با مهاجرت تحصیلی به کانادا می توانید در رشته ژنتیک تحصیل کنید و در این رشته فارغ التحصیل شوید.

در لیست زیر می توانید از جمله برترین دانشگاه های ارائه کننده رشته ژنتیک در کشور کانادا را مشاهده کنید:

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه اتاوا
  • دانشگاه لاوال
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه کالگری
  • دانشگاه دالهوسی
  • دانشگاه ساسکاچوان

میزان حقوق ژنتیک در کانادا

شرایط کار متخصصین ژنتیک در کانادا

متخصصان ژنتیک در کانادا اغلب کار علوم آزمایشگاهی در کانادا را انجام می دهند. آنها اغلب با مواد خطرناکی مانند مواد شیمیایی و مواد رادیواکتیو کار می کنند. آنها باید مراحل ایمنی را بدانند و از آنها استفاده کنند. در طول آزمایش های آزمایشگاهی، محیط های کنترل شده عادی هستند. از آنجا که آزمایشات اغلب باید کنترل شوند، کار در عصر و آخر هفته معمول است. متخصصان ژنتیک وقت زیادی را برای تجزیه و تحلیل داده ها و نوشتن گزارش صرف می کنند. متخصصان ژنتیک پزشکی پزشکانی هستند که به طور معمول در مراکز درمانی دانشگاه ها یا بیمارستان ها کار می کنند.

متخصصان ژنتیک به موارد زیر احتیاج دارند:

  • مهارت های تحلیلی و عددی
  • کنجکاوی
  • پایداری و صبر
  • مهارت های تفکر انتقادی و حل مسئله
  • توجه به جزئیات
  • کار تیمی و مهارت های ارتباطی
  • مهارت دستی برای انجام آزمایش ها

برخی از متخصصان ژنتیک بسته به رشته تحصیلی خود با حیوانات (سیستم های مدل مهرگان یا مهره داران) کار می کنند. مطالعات با گیاهان و برخی از حیوانات ممکن است شامل کار در مزرعه باشد همه متخصصان ژنتیک باید از سازماندهی و تلفیق اطلاعات و یافتن راه حل های ابتکاری برای مشکلات لذت ببرند. آنها باید با استفاده از ابزارها و تجهیزات پیشرفته برای انجام کارهای دقیق راحت باشند. متخصصان علم ژنتیک باید با خیالی آسوده بر کار دیگران نظارت کرده و از راهنمای مافوق پیروی کنند. متخصصین ژنتیک در بخش های زیر نیز کار می کنند:

  • دانشگاه ها
  • ادارات دولتی
  • بیمارستان ها
  • شرکت های دارویی
  • شرکت های تجارت کشاورزی
  • شرکت های بیوتکنولوژی

تحصیل رشته ژنتیک در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا یکی از ارائه کنندگان برنامه های رشته ژنتیک در مقاطع مختلف تحصیل در کانادا است. برنامه تحصیلات تکمیلی دپارتمان ژنتیک پزشکی یک برنامه برجسته است که دانشجویان را از سراسر کانادا و جهان جذب می کند. این برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری را ارائه می دهد که در ونکوو ، یکی از دوست داشتنی ترین شهرهای جهان، در مکان های وابسته به دانشگاه بریتیش کلمبیا برگزار می شود، موسسه ای که به طور مداوم در میان بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد.

اعضای هیئت علمی در گروه ژنتیک پزشکی پیشتاز در زمینه های خود هستند، با استفاده از روش های پیشرفته ژنتیکی، اپی ژنتیکی، ژنومی و بیوانفورماتیک، اطلاعاتی در مورد بیماری هایی مانند سرطان، دیابت، چاقی، اختلالات تخریب عصبی و عصبی و سایر بیماری های ژنتیکی به دست می آورند. محققان دپارتمان بسیار تعاملی هستند و با همکاران محلی، ملی و بین المللی همکاری می کنند، که این امر تجربیات تحقیق را برای کارآموزان بیشتر می کند.

برنامه های تحصیلات تکمیلی:

  • گواهی فارغ التحصیلی مشاوره ژنومیک و تفسیر متغیرها
  • کارشناسی ارشد ژنتیک پزشکی
  • دکترای ژنتیک پزشکی

کارشناسی ارشد ژنتیک پزشکی در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

کارشناسی ارشد ژنتیک پزشکی در دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

دپارتمان ژنتیک پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا یک جامعه الهام بخش و مولد دانشمندان ژنتیک و ژنومیک است. ارائه دهنده برجسته دانش، تخصص فنی و مراقبت دلسوزانه از بیماران هستند. این گروه متشکل از ده ها عضو هیئت علمی در خط مقدم رشته های خود است که از روش های پیشرفته ژنتیکی، اپی ژنتیکی، ژنومیک و بیوانفورماتیک برای دستیابی به بینش در مورد بیماری هایی مانند سرطان، دیابت، چاقی، اختلالات تخریب عصبی و عصبی و سایر بیماریهای ژنتیکی استفاده می کنند. ماموریت بخش ژنتیک پزشکی UBC پیگیری تحقیقات اساسی و بالینی برای تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری های ژنتیکی است. هدف این است که در تحقیقات، اقدامات بالینی و آموزش پزشکی ژنتیک یک رهبر جهانی باشند. ضمن تمرکز بر زمینه های کلیدی پزشکی ژنتیکی، تنوع رویکردها و تکنیک ها از نقاط قوت این گروه است.

برنامه کارشناسی ارشد ژنتیک پزشکی یک برنامه مبتنی بر تحقیق، مبتنی بر پایان نامه است که به طور کلی 2 تا 3 سال طول می کشد تا انجام شود. فارغ التحصیلان در بخش دولتی و خصوصی استخدام می شوند و همچنین مطالعات بیشتری را در زمینه ژنتیک پزشکی دنبال می کنند. در زیر نمونه مختصری از مشاغلی که فارغ التحصیلان دنبال می کنند آورده شده است:

آموزش:

  • مشاوره ژنتیک
  • دکترای پزشکی
  • فناوری ژنتیک بالینی

صنعت یا مشاغل بالینی:

  • تشخیص مولکولی
  • دانشیار پژوهشی
  • هماهنگ کننده مدیریت داده
  • مدیر برنامه تحقیق
  • هماهنگ کننده بازاریابی آنلاین
  • نماینده فروش علمی
  • دانشمند تحقیق و توسعه

تحصیل ژنتیک در دانشگاه اتاوا Canada

گروه بیوشیمی، میکروبیولوژی و ایمونولوژی دانشگاه اتاوا (BMI) در سال 1998 به عنوان بخشی از ساختار مجدد بخش های علوم پایه در دانشکده پزشکی ایجاد شد و در هنگام ادغام 2 بخش ایجاد شد. گروه اصلی بیوشیمی با تأسیس دانشکده پزشکی دانشگاه اوتاوا در سال 1945 تاسیس شد و اندکی بعد در سال 1948 گروه باکتری شناسی و پزشکی پیشگیرانه دنبال شد. دانشکده پزشکی برنامه مشترکی را در زمینه ژنتیک انسانی و مولکولی در سطح کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد. برنامه های تحصیلات تکمیلی ابتدایی در بیوشیمی (BCH) پزشکی سلولی و مولکولی (CMM) و علوم اعصاب (NSC) در ارائه تخصص همکاری می کنند. درجه اعطا شده برنامه اولیه را مشخص می کند و “تخصص در ژنتیک انسانی و مولکولی” را نشان می دهد.

در چارچوب برنامه تحصیلات تکمیلی (BCH ، CMM یا NSC)، دانشجو یک استاد راهنمای پایان نامه را انتخاب می کند، که به برنامه HMG منصوب شده است و یک پروژه تحقیقاتی را انجام می دهد که برخی از جنبه های ژنتیک انسانی و یا مولکولی را در بر می گیرد. از طریق ویزای همراه جهت تحصیل در کانادا می توانید همسر و فرزند زیر 18 سال خود را نیز با خود به کانادا بیاورید. جهت بررسی شرایط تحصیل و پذیرش در کانادا می توانید از خدمات استثنائی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *