مهاجرت تحصیلی مکزیک

رشته ژنتیک در مکزیک

رشته ژنتیک در مکزیک

رشته ژنتیک در مکزیک در موسسات و آزمایشگاه های این کشور دنبال می شود. مکزیک یکی از کشورهای مطرح در آمریکای مرکزی است. علاقه مندان به تحصیل رشته ژنتیک در مکزیک می توانند دوره های مختلفی را در این کشور به زبان اسپانیایی بگذرانند. رشته ژنتیک در موسسات تحقیقاتی دانشگاه های مکزیک دنبال می شود. علاقه مندان به کار و تحصیل رشته ژنتیک در مکزیک می توانند پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار در این کشور شوند. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در طول مسیر اخذ ویزا می توانند شما را راهنمایی کنند.

درباره رشته ژنتیک در مکزیک

علی رغم تعداد نسبتاً کمی متخصص که به ژنتیک انسان اختصاص دارند، محققان و پزشکان مکزیکی کمک های مهمی در این زمینه انجام داده اند. انجمن ژنتیک انسانی مکزیک در سال 1968 ایجاد شد. این انجمن نزدیک به 600 عضو دارد و از سال 1975 کنگره ملی سالانه ژنتیک انسانی را برگزار می کند. مکزیک همچنین اولین کشور آمریکای لاتین یا کارائیب بود که در سال 2003، یک موسسه ملی پزشکی ژنومیک و یک انجمن پزشکی ژنومیک ایجاد کرد. مکزیک همچنین سهم مهمی در سیتوژنتیک انسان، به ویژه سیتوژنتیک پزشکی داشته است. اولین واحد تحقیق در زمینه ژنتیک انسانی در کشور در سال 1966 در IMSS راه اندازی شد. این واحد، به عنوان مثال در بررسی روش های جدید نوار کروموزوم، اثر سوتغذیه شدید کالری پروتئین بر ساختار کروموزوم و اثر عوامل جهش زا بر روی کروموزوم ها کمک کرده است.

سندرم های جدید ژنتیکی و کروموزوم گزارش شده است و فرضیه های جدیدی در مورد اتیولوژی سندرم داون ساخته شده است. 2 برنامه غربالگری ژنتیکی به الگویی برای سایر کشورهای در حال توسعه تبدیل شده است. توسعه سریع ژنتیک مولکولی و استفاده از این دستاوردها در پزشکی یک چالش واحد برای کشورهای در حال توسعه است. محققان مکزیکی پیشتاز ژنتیک مولکولی انسان و بیوتکنولوژی بوده اند. بنابراین، فرانسیسکو بولیوار، اولین مدیر انستیتوی بیوتکنولوژی دانشگاه خودمختار ملی، برای کار در زمینه سنتز انسولین و سوماتواستاتین و دستیابی به پلاسمیدها به عنوان بردارهای شبیه سازی، جایزه Principe de Asturias را دریافت کرد.

درباره رشته ژنتیک در مکزیک

مرکز علوم ژنوم دانشگاه ملی مکزیک

مرکز علوم ژنوم (CCG) دانشگاه خودمختار ملی مکزیک (UNAM) در کوئرناواکا، مورلوس واقع شده و بخشی از پردیس مورلوس دانشگاه ملی مکزیک است. ریشه مرکز علوم ژنوم در مرکز تحقیقات رفع نیتروژن (CIFN به زبان اسپانیایی) است که امکانات آن در سال 1981 افتتاح شد. در پایان سال 2004 با هدف ترویج تحقیقات در علوم ژنوم و تقویت استفاده از ابزارهای ژنومی، مرکز تحقیقات تغییر نام داد. علوم ژنوم (که ژنومیک نیز نامیده می شود) مجموعه علوم و فنونی است که به مطالعه جامع عملکرد، محتوا، تکامل و منشا ژنوم اختصاص دارد. دانش حاصل از زیست شناسی مولکولی، بیوشیمی، علوم کامپیوتر، آمار، ریاضیات و فیزیک و غیره استفاده می شود. توسعه ژنومیک به پیشرفت در زمینه های مختلف علوم مانند پزشکی، کشاورزی، پزشکی قانونی و تاریخ تکاملی موجودات زنده از جمله انسان کمک کرده است.

دانش و درک ژنوم ها همچنین امکان استفاده در آینده مانند بیولوژی مصنوعی یا ویرایش ژنوم را فراهم می کند. در مرکز علوم ژنوم جنبه های مختلف زیر مطالعه می شود:

  • ژنومیک باکتریایی
  • ژنومیک گیاهی
  • و ژنومیک حیوانات و انسان ها

اخیراً، تحقیقات جدیدی در زمینه زیست شناسی سیستم، زیست شناسی ترکیبی و پردازش زبان طبیعی نیز آغاز شده است. به همین ترتب، تحقیقاتی را در زیست شناسی مولکولی از فعل و انفعالات بین میکروب ها و گیاهان و همچنین در بوم شناسی و تکامل میکروبی، کشاورزی کاربردی و برخی از جنبه های فیزیولوژی میکروبی انجام می دهند. این مرکز نسبت به آموزش علوم ژنوم، زیست شناسی مولکولی و بیوشیمی بسیار قویست. CCG مسئول برنامه لیسانس علوم ژنوم (LCG به زبان اسپانیایی) است که از سال 2003 در Cuernavaca تدریس می شود. همراه با موسسه بیوتکنولوژی UNAM به طرزی مهم در آموزش متخصصان علوم ژنوم و توسعه علوم ژنوم در دانشگاه ملی مکزیک و در کشور کمک می کند.

کار رشته ژنتیک در مکزیک

جهت کار در رشته ژنتیک در مکزیک در ابتدا بایستی مجوز اقامت از طریق کار در مکزیک را دریافت کنید. برای این کار بایستی از یک کارفرما در کشور مکزیک پیشنهاد کاری دریافت کنید. در وهله بعدی توافق و امضا قرار داد کاری مطرح است. در حال حاضر با کار در رشته ژنتیک در مکزیک به صورت متوسط می توانید 54000MXN (پزو مکزیک) در ماه حقوق دریافت کنید. همچنین در کم ترین حالت حقوق یک متخصص رشته ژنتیک ماهیانه 29100MXN (پزو مکزیک) و در بیشترین میزان 81500MXN (پزو مکزیک) است. در زمان ویرایش این مقاله هر 1000MXN (پزو مکزیک) معادل با 50.3$ (دلار) می باشد.

در نمودار میزان حقوق برخی از مشاغل رشته ژنتیک در مکزیک آورده شده است:

حقوق ماهیانه مشاغل رشته ژنتیک در مکزیک

تحصیل رشته ژنتیک در مکزیک

اولین برنامه تحصیلات تکمیلی ژنتیک پزشکی در مکزیک در سال 1969 در واحد تحقیقات ژنتیک انسانی در بیمارستان کودکان، مرکز پزشکی ملی، از انستیتوی امنیت اجتماعی مکزیک (IMSS) تأسیس شد. در حال حاضر 25 برنامه کارشناسی ارشد وجود دارد. همچنین برنامه های دکتری که مربوط به ژنتیک انسانی و داروی ژنومیک است. هیئت ژنتیک انسانی مکزیک، وابسته به آکادمی ملی پزشکی مکزیک، در سال 1977 ایجاد شد و 250 عضو دارد. تحقیقات در مورد ژنتیک جمعیت انسانی در مکزیک از سال 1949 آغاز شد. اولین مطالعه در مورد توزیع نشانگرهای ژنتیکی در جمعیت مکزیک و هند در سال 1952 انجام شد. در دهه های 1960 و 1970 توسط مطالعاتی برای توصیف ترکیب ژنتیکی از جمعیت مکزیک دنبال شد.

جهت مهاجرت تحصیل به مکزیک می توانید مقالات مرتبط همانند اعزام دانشجو به مکزیک را دنبال کنید. در جدول زیر نام برخی از دانشگاه ها و موسسات ارائه کننده رشته ژنتیک و تحقیقات ژنتیک در مکزیک را مشاهده می کنید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه ملی مکزیک
2موسسه ملی پزشکی ژنومی مکزیک (INMEGEN)
3مرکز علوم ژنوم

پس از فارغ التحصیلی با ارائه مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در مکزیک می توانید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنید. در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سایر مطالب درباره مکزیک و اخذ اقامت سایر کشورهای جهان نوشته شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *