مهاجرت تحصیلی قبرس

رشته ژنتیک در قبرس

رشته ژنتیک در قبرس

رشته ژنتیک در قبرس از رشته های ارائه شده در دانشکده های علوم و پزشکی است. قبرس به دلیل نزدیکی به ایران می تواند گزینه مناسبی برای تحصیل باشد. همچنین افرادی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند فرصت کار پس از تحصیل در رشته ژنتیک در آزمایشگاه ها و موسسات تحقیقاتی را پیدا می کنند. در ادامه این مقاله می توانید مطالبی را درباره تحصیل رشته ژنتیک در قبرس و همچنین میزان حقوق کار در رشته ژنتیک در قبرس که توسط گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده مطالعه کنید.

کار در رشته ژنتیک در قبرس

پس از اتمام موفقیت آمیز تحصیلات 4 ساله در مقطع کارشناسی، فارغ التحصیلان رشته ژنتیک در قبرس مدرک معتبر در این زمینه را دریافت کرده و می توانند آماده ورود به بازار کار و یا ادامه تحصیل شوند. با دریافت این مدرک، فارغ التحصیلان پایه های لازم را برای ادامه تحصیل در برنامه های تحصیلات تکمیلی دارند. فارغ التحصیلان این فرصت را دارند که در زمینه های مختلف از جمله آموزش، ژنتیک بالینی، بیوانفورماتیک، صنایع دارویی و بیوتکنولوژی، آزمایشگاه های تشخیص خصوصی و موسسات تحقیقاتی استخدام شوند. یکی از رشته های مهم در ژنتیک رشته ژنتیک پزشکی است. فارغ التحصیلان این رشته دانش دقیق مباحث اصلی ژنتیک پزشکی را با تأکید بر جنبه های بالینی مرتبط و ترجمه ای بیماری های ژنتیکی کسب خواهند کرد.

فارغ التحصیلان ممکن است یک برنامه دکترا را شروع کنند و بنابراین وارد یک کار تحقیقاتی یا آکادمیک می شوند یا به آزمایشگاه های بالینی می پیوندند که خدمات تشخیصی ژنتیک، صنعت داروسازی، سازمان های بهداشتی و بیمارستان ها را ارائه می دهند. اگر شما یک دانش آموخته با سابقه پزشکی، علوم بیولوژیکی و علوم مرتبط، ژنتیک، علوم اعصاب، پزشکی زیستی، شیمی و سایر رشته های مرتبط هستید می توانید شانس زیادی برای کار در قبرس و کشورهای اروپایی داشته باشید.

 تحصیل ژنتیک در قبرس موارد زیر را برای شما فراهم می کند:

  • تجربه کاری
  • مهارت های عملی آزمایشگاهی
  • درک کاملی از آخرین تحقیقات و دانش علمی در زمینه های نوآورانه
  • قابلیت های ورود موفقیت آمیز به بازار کار یا تحصیلات بیشتر

حقوق کار رشته ژنتیک در قبرس

میزان حقوق کار در قبرس نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی پایین تر است. با این حال طبق بررسی های صورت گرفته حقوق ماهیانه کار در قبرس برای یک متخصص ژنتیک در کشور قبرس به صورت متوسط 3220€ (یورو) است. این در حالی است یک متخصص ژنتیک در کشور قبرس ماهیانه در کم ترین حالت 1660€ (یورو) و در بیشترین مقدار 5150€ (یورو) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در قبرس در مشاغل رشته ژنتیک را مشاهده کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل رشته ژنتیک در قبرس

تحصیل رشته ژنتیک در قبرس

مفاهیم مهم برای درک ژنتیک، مهم است که چیزی در مورد سلول ها، کروموزوم ها و DNA داشته باشید. سلول عنصر اصلی ساخت حیات است. بدن انسان حاوی میلیون ها و میلیون سلول است. یک فرد بالغ به طور متوسط ​​دارای 10 تا 100000 میلیون سلول است. هر سلول آنقدر کوچک است که فقط با استفاده از میکروسکوپ می توانید آن را ببینید. سلول ها انواع مختلفی دارند و همه آنها وظیفه متفاوتی دارند. به عنوان مثال، بدن انسان شامل سلول های عضلانی، سلول های خونی و سلول های پوستی است. هسته یکی از اجزای بسیار مهم سلول است. این مرکز کنترل است و شامل تمام اطلاعات ژنتیکی شما به صورت ساختاری به نام کروموزوم است. کروموزوم ها اطلاعات مربوط به شما را حمل می کنند.

به عنوان مثال، آیا موهای صاف یا موج دار دارید، نحوه عملکرد قلب شما و حتی نوشتن با کدام دست. کروموزوم ها به نظم، مرتب و جمع و جور نگه داشتن اطلاعات ژنتیکی شما کمک می کنند. کروموزوم ها از رشته های طولانی یک ماده شیمیایی به نام اسید دئوکسی ریبونوکلئیک یا به اختصار DNA تشکیل شده اند. DNA شامل 4 بلوک سازنده به نام آدنین، تیمین، سیتوزین و گوانین است. تحصیل رشته ژنتیک و DNA در مقاطع مختلف تحصیلی از جمله تحصیل کارشناسی در قبرس و کارشناسی ارشد ارائه می شوند.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته ژنتیک در کشور قبرس را ببینید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه مدیترانه شرقی
2موسسه عصب شناسی و ژنتیک قبرس
3دانشگاه بین المللی قبرس

زیست شناسی و رشته ژنتیک مولکولی در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

زیست شناسی و ژنتیک مولکولی موجودات را در سطح سلولی و مولکولی بررسی می کند. این یک رشته به سرعت در حال توسعه علوم زیستی است که نه تنها در علوم پزشکی، بلکه در سایر حوزه ها مانند کشاورزی نیز کاربردهای مهمی دارد. مطالعه موجودات زنده در سطح مولکولی و ژنتیکی در دهه های اخیر مورد توسعه و گسترش فوق العاده ای قرار گرفته است و در نتیجه آموزش دوره کارشناسی در موضوعاتی مانند زیست شناسی سلول های مولکولی، ژنتیک مولکولی و ژنومیک مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. آموزش ارائه شده در چارچوب برنامه زیست شناسی و ژنتیک مولکولی، دوره های زیست شناسی پایه و همچنین ریاضیات، ریاضیات کاربردی، کامپیوتر، شیمی و فیزیک را در بر می گیرد.

زیست شناسی و رشته ژنتیک مولکولی در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

برنامه ژنتیک مولکولی در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

برنامه زیست شناسی و ژنتیک مولکولی در دانشگاه EMU پس از اتمام برنامه درسی 4 ساله که به زبان انگلیسی تدریس می شود، مدرک کارشناسی علوم را ارائه می دهد. دانشجویان عمدتا در زیست شناسی مولکولی و زمینه های مختلف ژنتیک تحصیل می کنند. علاوه بر این، دوره ها شامل سایر زمینه های زیست شناسی مانند ایمونولوژی و علوم اعصاب هستند. در سال اول، دانشجویان با اصول علوم زیستی به طور کلی و زیست شناسی مولکولی به طور خاص آشنا می شوند. در ادامه، دوره های تخصصی دانش عمیق در جنبه های مختلف ژنتیک و زیست شناسی مولکولی را ارائه می دهند، هم از لحاظ تئوری و هم از طریق تجربیات آزمایشگاهی. همچنین چندین گزینه انتخابی به دانشجویان ارائه شده است تا بتوانند خود را با توجه به علایق خود مانند زمینه های تغذیه شناسی و اپیدمیولوژی ژنتیک توسعه دهند.

دانشجویان برنامه زیست شناسی مولکولی و ژنتیک علاوه بر آزمایشگاه زیست شناسی و ژنتیک مولکولی که در گروه علوم زیست شناسی مستقر است، از امکانات شیمی، فیزیک، رایانه و فناوری سمعی و بصری دانشکده هنر و علوم نیز بهره می برند. پایگاه های کتابخانه دانشگاه مدیترانه شرقی همچنین به دانشجویان این فرصت را می دهد تا آخرین تحولات علوم زیستی و سایر زمینه های مربوطه را دنبال کنند. دپارتمان علوم زیستی دانشگاه مدیترانه شرقی همکاری های مختلفی را با دانشگاه ها، موسسات دولتی یا خصوصی ملی و بین المللی در مورد فرصت های کارآموزی دانشجویان برقرار کرده است.

ژنتیک پزشکی در موسسه عصب شناسی و ژنتیک قبرس

ژنتیک پزشکی در حال تبدیل شدن به جنبه فزاینده ای مهم در مراقبت های بهداشتی است و تأثیر عمده ای در ارائه تشخیص های دقیق تر بالینی و همچنین امکان پذیر کردن رویکردهای پیشرفته درمانی دارد که در سال های اخیر در کلینیک معرفی شده است. این یک جزاصلی از چشم انداز به پزشکی شخصی است و بنابراین یک زمینه بسیار جذاب از مطالعات برای نسل بعدی متخصصان پزشکی زیست پزشکی را تشکیل می دهد. این برنامه 4 دوره اجباری در زمینه های زیر را ارائه می دهد:

  • ژنتیک مولکولی
  • سیتوژنتیک و ژنومیک
  • ژنتیک بیوشیمیایی
  • و همچنین روش ها و فن آوری های اعمال شده در ژنتیک پزشکی

تعدادی از دوره های انتخابی مانند بیوانفورماتیک، مبانی مولکولی بیماری های یکنواخت، مبانی مولکولی بیماری های پیچیده، درمان ژن و سلول، علوم اعصاب و عصب شناسی، علوم اعصاب سلول و مولکولی، مغز و رفتار و ویروس شناسی و ایمنی شناسی مولکولی نیز در دسترس است. موسسه مغز و اعصاب و ژنتیک قبرس کارهای تحقیقاتی پیشگامانه و کارهای مشهور بین المللی را در ژنتیک پزشکی پیاده سازی می کند و بنابراین دانش و ابزار دانش دانشجویان کارشناسی ارشد را برای تکمیل یک پروژه تحقیقاتی یا رقابتی و پیشرفته فراهم می کند. با اخذ ویزای کار در کشور قبرس می توانید پس از تحصیل در این کشور کار کنید. با استفاده از مشاوره کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در زمینه مهاجرت گامی مطمئن بردارید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *