مهاجرت تحصیلی فنلاند

رشته ژنتیک در فنلاند

رشته ژنتیک در فنلاند

رشته ژنتیک در فنلاند یکی از رشته های ارائه شده در دانشگاه های معتبر این کشور است. فنلاند کشوری پیشرفته در شمال اروپا است. در این کشور فرصت مناسبی برای تحصیل دانشجویان خارجی است. این کشور دارای دانشگاه های بسیار معتبری در سطح اروپا و جهان است. رشته ژنتیک در این کشور به زبان های فنلاندی و انگلیسی در سطوح مختلف از جمله کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. علاقه مندان به ان رشته می توانند برنامه های مختلفی را در دانشگاه های فنلاند در شهرهای مهم این کشور از جمله هلسینکی پیدا کنند. چنانچه علاقه مند به تحصیل و یا کار در رشته ژنتیک در فنلاند هستید می توانید با مطالعه این مقاله که به دست تیم ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده مطالب مفیدی را بیابید.

کار در رشته ژنتیک در فنلاند

افرادی که در رشته ژنتیک در فنلاند تخصص پیدا می کنند در مراکز مختلف تحقیقاتی و درمانی کار می کنند. فنلاند کشوری پیشرفته است و دارای مراکز درمانی و بهداشتی و تحقیقاتی بسیاری است. در حال حاضر محققان زیادی در فنلاند بر روی ژنتیک مرد فنلاند و شناخت بیماری های ژنتیکی فعالیت و تحقیق می کنند. با داشتن تخصص در این رشته می توانید با اخذ ویزای کاری فنلاند از طریق کار به این کشور مهاجرت کنید. طبق بررسی های انجام گرفته یک متخصص رشته ژنتیک در کشور فنلاند به صورت متوسط 7540€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است یک متخصص رشته ژنتیک در کشور فنلاند ماهیانه حداقل 3620€ (یورو) و حداکثر 11800€ (یورو) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در فنلاند در مشاغل رشته ژنتیک را مشاهده کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل رشته ژنتیک در فنلاند

تحصیل رشته ژنتیک در فنلاند

مطالعه ژنتیک در مورد چگونگی و چرایی انتقال خصوصیات فیزیکی مانند رنگ چشم از نسلی به نسل دیگر در مورد چگونگی وجود بیماری ها و شرایط در خانواده ها بررسی الگوهای موجود در اطلاعات ژنتیکی، مانند الگوهای مورد استفاده در اثر انگشت و پروفایل DNA و ژنتیک در مورد چگونگی ایجاد تنوع در حیوانات، گیاهان یا انسان است. ژنتیک از بسیاری جهات بر همه ما تأثیر می گذارد. ژنتیک می تواند به ما کمک کند تا بفهمیم چرا مردم متفاوت به نظر می رسند و چرا برخی از افراد بیش از دیگران مستعد ابتلا به بیماری های خاص هستند.

در این بخش شاهد الزامات جهت ادامه تحصیل در فنلاند هستید:

الزامات جهت ادامه تحصیل در فنلاند

ژنتیک علاوه بر استفاده در مراقبت های بهداشتی، کاربردهای دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، پلیس می تواند از انگشت نگاری ژنتیکی برای گرفتن مجرمان استفاده کند. مجرمان غالباً شواهد هویت خود را در صحنه جرم برجای می گذارند. اطلاعات ژنتیکی می تواند بی گناهی را ثابت کند و به شناسایی و محکومیت مجرم کمک کند. با کسب ویزای تحصیلی فنلاند می توانید این رشته را مطالعه کنید و در بخش های مربوط به این رشته کار کنید.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته معماری در کشور فنلاند را ببینید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه هلسینکی
2دانشگاه فنلاند شرقی
3دانشگاه فنی تامپره
4دانشگاه اولو
5دانشگاه تورکو

تحصیل رشته ژنتیک پزشکی در دانشگاه هلسینکی فنلاند

دانشکده پزشکی دانشگاه هلسینکی فنلاند آموزش های تخصصی، آموزش های خاص در عمل عمومی پزشکی و آموزش های خاص برای متخصصان پزشکی را ارائه می دهد. رشته ژنتیک پزشکی ارتباط نزدیکی با سایر گروه های تحقیقاتی دانشکده و افرادی دارد که توسط آکادمی فنلاند که در Biomedicum کار می کنند، مرکز تحقیقات Folkhanlsan، موسسه ملی بهداشت و رفاه و گروه های تحقیقاتی موسسه پزشکی مولکولی فنلاند تأمین مالی می شوند.ژنتیک پزشکی نیز ارتباط تنگاتنگی با بیمارستان مرکزی دانشگاه هلسینکی (HUCS) و همچنین بیمارستان بیمارستان هلسینکی و اوسیما (HUS) دارد که با هم به تقریباً 1.4 میلیون نفر از ساکنان خدمات ارائه می دهند و در مورد برخی بیماری های نادر =، همه ساکنان فنلاند.

نتایج تحقیقات در زمینه ژنتیک به سرعت در تشخیص بیماران و مشاوره ژنتیکی بیماران و خانواده های آنها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین همکاری با چندین آزمایشگاه مدرن تخصصی ژنتیک واقع در پردیس Meilahti انجام می شود.

زمینه های اصلی تحقیق در ژنتیک پزشکی شامل:

  • شناسایی اختلالات ارثی جدید و اجزای ژنتیکی آنها
  • شناسایی وراثت اختلالات و جهش های ژنی آنها و یا آل های خطرناک
  • مطالعه تعامل متقابل بین ژن ها و عوامل محیطی
  • مطالعه عملکرد و تنظیم ژن یا اپی ژنتیک
  • تشخیص ژن
  • ژنومیک تومور
  • مطالعه پاتوژنز مولکولی

کارشناسی ارشد ژنتیک مولکولی در دانشگاه هلسینکی فنلاند

برنامه کارشناسی ارشد در ژنتیک و علوم زیستی مولکولی در دانشگاه هلسینکی فنلاند 1 برنامه 2 ساله است. چگونه ژن ها رشد و عملکرد سلول ها، بافت ها و ارگانیسم ها را تنظیم می کنند؟ مولکول ها، سلول ها و بافت ها چگونه کار می کنند و با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و عملکرد آنها چگونه بررسی می شود؟ اینها موضوعات کلیدی برای درک مکانیسم های سلولی و مولکولی است که اختلال در آنها می تواند به بروز و پیشرفت بیماری های مختلف کمک کند. محققان در زمینه های ژنتیک، ژنومیک، زیست سلولی و رشد، بیوشیمی، زیست شناسی ساختاری و علوم زیستی بهداشت در جستجوی پاسخ این سوالات هستند. پس از اتمام برنامه کارشناسی ارشد در ژنتیک و علوم زیستی مولکولی:

  • شما دانش ژنتیکی و علوم زیستی مولکولی و روشهای تجربی به کار رفته در آنها را خواهید داشت.
  • شما ویژگی ها و عملکردهای ژن ها و مولکول های زیستی را در سطح سلول، بافت و ارگانیسم درک خواهید کرد.
  • شما قادر خواهید بود دانش علمی را به صورت انتقادی تجزیه و تحلیل کرده و آن را به مخاطبان مختلف انتقال دهید.
  • شما توانایی تولید اطلاعات علمی جدید در مورد خواص ژن ها، بیومولکول ها و سلول ها را با استفاده از مطالعات تجربی خواهید داشت.
  • شما قادر خواهید بود از داده های تحقیقاتی موجود و پایگاه های بیولوژیکی بهره ببرید.
  • شما روی مهارت علمی خوبی تسلط پیدا کرده اید و می دانید چگونه بر اساس آن عمل کنید.
  • شما توانایی مدیریت پروژه مستقل و حل مسئله و همچنین حفظ و توسعه تخصص خود را خواهید داشت.
  • شما توانایی کار در جوامع چند رشته ای و چند فرهنگی را خواهید داشت.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد ژنتیک در دانشگاه هلسینکی فنلاند

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد ژنتیک در دانشگاه هلسینکی فنلاند

برنامه کارشناسی ارشد ژنتیک و علوم زیستی مولکولی کاملاً بین المللی است و دانشجویان بسیاری از کشورها را گرد هم آورده است. زبان آموزش و مواد مطالعه در دوره های اجباری و در اکثر دوره های اختیاری انگلیسی است. شما می توانید تمام امتحانات، گزارشات و پایان نامه کارشناسی ارشد خود را به زبان انگلیسی بنویسید. اگر به فنلاندی یا سوئدی تسلط دارید می توانید از این زبان ها نیز استفاده کنید. برنامه کارشناسی ارشد بر اساس تحقیقات علمی اساسی است. در این برنامه شما دانش و مهارت هایی را در زمینه ژنتیک مدرن و علوم زیستی مولکولی کسب خواهید کرد که در زمینه تخصصی خود انتخاب خواهید کرد. این برنامه کاملاً با تحقیقات تجربی انجام شده در دانشگاه هلسینکی در زمینه ژنتیک، ژنومیک، بیوشیمی، زیست شناسی ساختاری و زیست شناسی سلولی و توسعه ای سازگار است.

دوره ها شامل انواع روش های کار شامل سمینارها، سخنرانی ها، کارهای آزمایشگاهی، سخنرانی های شفاهی و کتبی، کارهای پروژه در گروه های کوچک، مطالعات مستقل و محافل مطالعه ای است که توسط دانشجویان تشکیل شده است. این دستورالعمل از محیط های یادگیری دیجیتال استفاده می کند. این روش های متنوع آموزشی نیاز به مشارکت فعال شما دارد. آنها توانایی شما را در جستجو، ساختار و ارائه اطلاعات جدید و همچنین نتیجه گیری توسعه می دهند. شما در مورد اصول و روش های تحقیق در طول تمرینات آزمایشگاهی و در مورد کار عملی در گروه های تحقیقاتی و هنگام نوشتن پایان نامه کارشناسی ارشد خود یاد خواهید گرفت. در این برنامه کارشناسی ارشد، با توجه به علاقه خود می توانید از بین 4 مسیر مطالعه انتخاب کنید:

  • بیوشیمی و زیست شناسی ساختاری
  • ژنتیک و ژنومیک
  • زیست شناسی سلولی و تکاملی
  • علوم زیستی مولکولی و تحلیلی

تحصیل ژنتیک در دانشگاه فنلاند شرقی

گروه علوم زیست محیطی و زیست شناختی دارای 2 موضوع عمده است:

  • علوم محیطی در پردیس Kuopio
  • و زیست شناسی در پردیس Joensuu

گزینه های مطالعه انعطاف پذیر و محیط های یادگیری مدرن امکان آموزش بین دانشگاه را فراهم می کند. در برنامه گسترده لیسانس، دانشجویان با تکمیل تحصیلات مقدماتی، که برای همه یکسان است، شروع می کنند. پس از سال اول تحصیل، دانشجویان می توانند در صورت تمایل موضوع اصلی خود را تغییر دهند و به دانشگاه دیگر منتقل شوند. مطالعات میانی با نگاه عمیق تر به علوم زیست محیطی و زیست شناسی می پردازند، در حالی که مطالعات تخصصی راهی به سمت تخصصی در علوم زیست محیطی یا زیست شناسی است، بسته به اینکه کدام رشته اصلی دانشجو انتخاب می کند.

پردیس Kuopio برنامه های کارشناسی ارشد را در بهداشت و فناوری محیط زیست و زیست شناسی تغییر محیط ارائه می دهد. برنامه های تحصیلی ارائه شده در پردیس Joensuu زیست شناسی مولکولی و بیوشیمی و زیست بوم است. دانشجویان پس از سال اول تحصیل به طور جداگانه برای تربیت معلم زیست شناسی اقدام می کنند. شما می توانید موضوع جزئی خود را از میان پیشنهادات گسترده دانشگاه انتخاب کنید که شامل بیوشیمی، هیدروبیولوژی، شیمی، فیزیک، جغرافیا، جنگلداری، آمار و قانون محیط زیست باشد. برنامه گسترده لیسانس یک پله عالی برای رسیدن به مدرک کارشناسی ارشد در علوم زیست محیطی یا زیست شناسی است. جهت مهاجرت به فنلاند می توانید در این خصوص با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت کنید.

سوالات رایج در خصوص رشته ژنتیک در فنلاند

در این بخش از مقاله به سوالات رایج شما در خصوص رشته ژنتیک در فنلاند پاسخ داده ایم:

  • درآمد یک متخصص ژنتیک در فنلاند چقدر است؟ یک متخصص رشته ژنتیک در کشور فنلاند به صورت متوسط 7540€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند.
  • دانشگاه های مناسب برای تحصیل رشته ژنتیک در فنلاند کدامند؟ دانشگاه هلسینکی- دانشگاه فنلاند شرقی- دانشگاه فنی تامپره
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *