مهاجرت تحصیلی فرانسه

رشته ژنتیک در فرانسه

رشته ژنتیک در فرانسه

رشته ژنتیک در فرانسه به 2 زبان فرانسوی و انگلیسی در دانشگاه های فرانسه ارائه می شود. فرانسه از کشورهای پیشرو در زمینه تحقیقات پزشکی است. دانشگاه های این کشور با همکاری با سایر دانشگاه ها و موسسات علمی تحقیقات گسترده ای را در زمینه ژنتیک انجام می دهند. علاقه مندان به کار در رشته ژنتیک در فرانسه می توانند در دانشگاه ها، موسسات و سازمان های علمی و تحقیقاتی کار کنند. چنانچه علاقه مند به تحصیل و یا کار در رشته ژنتیک در کشور فرانسه هستید می توانید این مطلب را که توسط گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه شده دنبال کنید.

تاریخچه ژنتیک در فرانسه

مطالعه ساختار ژنتیکی کشورهای مختلف در اروپا، بینش قابل توجهی در مورد تاریخ جمعیتی و طبقه بندی واقعی آنها ارائه داده است. اگرچه فرانسه در انتهای شبه جزیره اروپا و در تقاطع مسیرهای مهاجرت مکان خاصی را اشغال کرده است، اما تاکنون مطالعات ژنتیکی جمعیت کمی با داده های گسترده ژنومی انجام شده است. قبل از اینکه فرانسه به یک نهاد سیاسی واحد تبدیل شود، قلمرو آن به پادشاهی های مختلف و استان های بعدی تقسیم شده بود، که اغلب روحیه استقلال طلبانه ای نسبت به قدرت مرکزی نشان می داد. قبل از روم به مناطق مستقل سیاسی تقسیم شد. پس از سقوط امپراتوری روم، قلمرو مدرن فرانسه به پادشاهی های ژرمنی بربر (فرانک ها، ویسیگوت ها و بورگوند ها) تقسیم شد.

پس از مدت کوتاهی از اتحاد مجدد و گسترش آن به امپراتوری کارولینگ (قرن 7)، تضعیف قدرت مرکزی منجر به کاهش فرانسه در قسمت غربی آن و ظهور جنگ سالاران محلی شد که در داخل خود پادشاهی استقلال بالایی کسب کردند. در طی قرن ها، علیرغم واکنش های مهمی مانند جنگ 100 ساله، پادشاهان فرانسه موفق شدند سرزمین های شرقی و همچنین بریتانیایی را به آرامی ادغام کنند و به طور موازی قدرت مرکزی را تا انقلاب فرانسه اعمال کنند. با این حال، هر استان اختلافات سیاسی، فرهنگی و زبانی را مرتباً نشان می داد، که می توانست در ساختار ژنتیکی جمعیت مدرن فرانسه اثری برجای بگذارد.

کار در رشته ژنتیک در فرانسه

با داشتن مدرک تحصیلی معتبر در زمینه ژنتیک می توانید در بخش های مختلفی از این رشته مانند کار علوم آزمایشگاهی در فرانسه کار کنید. میزان حقوق کار مشاغل رشته ژنتیک همانند مشاغل علمی و تخصصی میزان متناسب و خوبی است. چنانچه دارای تجربه کاری و رزومه قوی تحصیلی در این رشته باشید می توانید حقوق بالایی داشته باشید. طبق بررسی های انجام گرفته یک متخصص رشته ژنتیک در کشور فرانسه به صورت متوسط 6540€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند. این در حالی است یک متخصص رشته ژنتیک در کشور فرانسه سالیانه در بازه 39200€ الی 122000€ (یورو) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق کار در فرانسه در مشاغل رشته فرانسه را مشاهده کنید:

حقوق سالیانه مشاغل رشته ژنتیک در فرانسه

تحصیل رشته ژنتیک در فرانسه

مطالعه ژنتیک یک رشته هیجان انگیز و سریع است که در طیف وسیعی از حوزه های علمی از جمله درک و درمان بیماری ها، توسعه دارویی، تکامل و حفظ تنوع زیستی تأثیر بسزایی دارد. مدرک ژنتیک به شما دانش عمیقی در مورد این عناصر بنیادی اساسی در تمام حیات روی زمین می دهد. شما تکنیک هایی برای تجزیه و تحلیل بیان ژن، فعل و انفعالات پروتئین، ساختار و آسیب DNA، تجزیه و تحلیل تصویر از مولکول های زیستی و سلول ها و روش های پیشرفته تجزیه و تحلیل رایانه را خواهید آموخت. شما مهارت های عالی تحلیلی و مدیریت پروژه را کسب خواهید کرد و یاد خواهید گرفت که چگونه آزمایش ها را طراحی کنید و برنامه های کاری را برنامه ریزی کنید.

با تحصیل رشته ژنتیک در فرانسه شما از دسترسی به پیشرفته ترین امکانات تحقیقاتی در دانشکده پزشکی، از جمله تجهیزات تجزیه و تحلیل DNA و پروتئین، تجزیه و تحلیل تصویر مبتنی بر رایانه برای مطالعات مولکولی یا سلولی، و یک مرکز قدرتمند ابر رایانه بهره مند خواهید شد. کارکنان دانشگاهی در فرانسه در طیف متنوعی از زمینه های تحقیق ژنتیک فعال هستند و ترکیبی بی نظیر از برتری علمی و عملکرد پیشرفته را ارائه می دهند. ترکیبی از ماژول های اجباری و اختیاری به شما امکان می دهد تا مدرک خود را متناسب با علایق خاص خود، جاه طلبی های شغلی یا برنامه هایی برای ادامه تحصیل دکترا در فرانسه فراهم کنید.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته ژنتیک در کشور فرانسه را ببینید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه سوربن فرانسه
2دانشگاه پاریس
3دانشگاه استراسبورگ
4دانشگاه مونتپلیه
5دانشگاه ایکس-مارسی
6دانشگاه لیل

کارشناسی ارشد ژنتیک در دانشگاه سوربن فرانسه

رشته زیست درمانی، درمان ها را براساس استفاده از مولکول های طراحی شده از موجود زنده، دوباره گروه بندی می کند. بیوتراپی ها شامل سلول درمانی و بافتی، ژن درمانی و درمان با استفاده از مولکول های انسانی سنتز شده توسط سلول های یوکاریوتی یا باکتری ها، به عنوان آنتی بادی و پروتئین های فعال زیستی است. این دامنه به لطف پیشرفت تحقیق در وکتورولوژی، سلول های بنیادی، مواد بیولوژیکی، بیماری های شیمیایی و زیست محاسباتی که باعث تغییر شکل عملکرد آزمایشگاه های تحقیقاتی در زیست شناسی بنیادی و بیوتراپی شده و اجازه آزمایش های بالینی زیادی را می دهد، طی سال های اخیر به طور قابل توجهی تکامل یافته است. تأثیر اجتماعی و اخلاقی این ویژگی های جدید بسیار زیاد است و در آینده حوزه زیست درمانی به متخصصان نیاز دارد.

محققان در این زمینه برای توسعه استراتژی های جدید زیست درمانی نیاز به آموزش قوی دارند. هدف مدرک کارشناسی ارشد بین المللی “از علوم زیستی بنیادی مولکولی تا زیست درمانی” ارائه یک آموزش پیشرفته در علوم زیستی مولکولی بنیادی است که از طریق رویکرد چند رشته ای متناسب با روندها و توسعه در این زمینه در زیست درمانی ها اعمال می شود. این برنامه شامل 4 ترم است که در مجموع 120 ECTS را شامل می شود و به دانشجویان این فرصت را می دهد که علاوه بر آموزش با کیفیت بالا در علوم زیستی مولکولی ارائه شده در دانشگاه سوربن یک گزینه تخصصی را در زمینه های مختلف بیوتراپی در انواع مختلف انتخاب کنند. دانشگاه های همکار:

  • زیست شناسی سرطان: دانشگاه هایدلبرگ (آلمان)
  • ایمونولوژی و بیوتراپی: دانشگاه پراگ چارلز (جمهوری چک)، دانشگاه سائوپائولو (برزیل)
  • سلول بنیادی، توسعه و تکامل: دانشگاه لیسبون (پرتغال)، دانشگاه هایدلبرگ (آلمان)
  • بیوانفورماتیک برای علوم بهداشتی: دانشگاه هایدلبرگ (آلمان) و دانشگاه بارسلونا پمپئو فابرا (اسپانیا).

تحصیل کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در دانشگاه پاریس فرانسه

تحصیل کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در دانشگاه پاریس فرانسه

دانشگاه پاریس یکی از دانشگاه های برجسته فرانسه است که دارای شهرت زیادی در علوم زیستی و تحقیقات زیست پزشکی است. این دانشگاه که در قلب پاریس و در پردیس جدید قرار دارد، دانشجویان برتر را از سراسر جهان جذب می کند. مدرک کارشناسی ارشد ژنتیک در دانشگاه پاریس فرانسه، یک برنامه چند رشته ای است که جنبه های ژنتیک اساسی و کاربردی را پوشش می دهد. مدرک کارشناسی ارشد یک برنامه 2 ساله است که ترکیبی از دوره های پیشرفته و آموزش تحقیقاتی پیشرفته است. سال دوم منحصراً به زبان انگلیسی تدریس می شود و از دانشجویان بین المللی استقبال می کند.

سال دوم برنامه کارشناسی ارشد در 2 ترم سازمان یافته است:

ترمشرح
ترم اول (مربوط به 30 ECTS، معادل اعتبار اروپایی معتبر بین المللی) از مجموعه ای از ماژول های یک هفته ای تشکیل شده است که شامل طیف گسترده ای از موضوعات، از جمله ژنتیک انسانی، اپی ژنتیک، زیست شناسی سرطان، سلول های بنیادی، علوم اعصاب، پیری، ایمنی شناسی و غیره. حدود 30 ماژول مختلف ارائه می شود که به دانشجویان اجازه می دهد برنامه شخصی سازی شده خود را ایجاد کنند. دانشجویان همچنین می توانند طی دوره های پیشرفته ارائه شده در موسسه معتبر را انجام دهند. همه دانشجویان در یک دوره تبادل اراسموس یک هفته ای با دانشگاه های همکار در ایتالیا، یونان و اسپانیا شرکت می کنند.
ترم دوم شامل 6 ماه کارآموزی پژوهشی است (همچنین مربوط به 30 ECTS است). پروژه تحقیق کارآموزی را می توان در یکی از بیش از 300 آزمایشگاه میزبان در موسسات تحقیقاتی برتر در سطح شهر انجام داد.

موسسه ژنتیک و زیست پزشکی سلولی و مولکولی فرانسه

موسسه ژنتیک و زیست شناسی سلولی و مولکولی (IGBMC) یکی از مراکز تحقیقاتی پزشکی پیشرو در اروپا است. IGBMC درگیر تحقیق در موضوعات متنوع، ترکیب تحقیقات بنیادی و کاربردی در علوم زندگی است. 52 تیم تحقیقاتی را در مورد موضوعات مختلف انجام می دهند، از تجزیه و تحلیل ساختاری پروتئین ها گرفته تا ژنتیک انسانی، سلول های بنیادی، بیوفیزیک و اپی ژنتیک. نتایج علمی موسسه در حال حاضر به پیشرفت علمی قابل توجهی منجر شده است به ویژه در درک آسیب شناسی های متعدد انسانی مانند سرطان ها یا بیماری های ژنتیکی نادر.

IGBMC از 4 بخش تشکیل شده است:

  • سلول های بنیادی رشد و نمو
  • زیست شناسی ساختاری یکپارچه
  • ژنومیک عملکردی و سرطان
  • پزشکی ترجمه و نوروژنتیک

تیم های تحقیقاتی IGBMC مرتباً برای دانشجویان کارشناسی ارشد دوره کارآموزی ارائه می دهند. دوره های کارآموزی به گونه ای طراحی شده است که آنها را برای مدت چند ماه در زندگی روزمره محققان غرق کند. این تجربه آزمایشگاهی به دانشجویان این امکان را می دهد تا درباره یک موضوع مشخص بیشتر بدانند و در مورد موضوعات علمی جدید بیندیشند. شرایط اخذ ویزای کار در کشور فرانسه توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح داده شده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *