مهاجرت تحصیلی سوئد

رشته ژنتیک در سوئد

رشته ژنتیک در سوئد

رشته ژنتیک در سوئد به عنوان یکی از رشته های مهم پزشکی و سلامت شناخته می شود. سوئد یکی از کشورهای برجسته و بارز در بخش تحصیلات پزشکی است. رشته ژنتیک یکی از مهم ترین رشته ها در شناخت و عوامل بیماری ها، مقابله با آنها و درمان بیماری های ارثی و ژنتیکی است. با توجه به اهمیت این رشته گروه های تحقیقاتی مختلفی در سوئد چه در دانشگاه ها و چه در موسسات مشغول به تحقیق در این رشته هستند. فارغ التحصیلی در رشته ژنتیک در سوئد می تواند درهای زیادی را برای کار پس از تحصیل برای شما باز کند. چنانچه علاقه مند به تحصیل و یا کار در رشته ژنتیک در کشور سوئد هستید می توانید این مطلب را که به دست تیم تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است را مطالعه کنید.

ژنتیک مردم سوئد

جمعیت سوئد از نظر ژنتیکی مشابه جمعیت مجاور نروژ، دانمارک و آلمان است، که با آنها تعامل طولانی مدت وجود دارد، اما به طور قابل توجهی کمتر شبیه جمعیت فنلاند است، اگرچه فنلاند از نظر جغرافیایی نزدیک است. فنلاند و سوئد دارای یک تاریخ مشترک طولانی هستند و تا سال 1809 یک کشور بودند، از نظر جغرافیایی تا حد زیادی توسط دریای بالتیک از هم جدا شده اند اما از شمال با مرزهای زمینی هم مرز هستند. فنلاندی ها بزرگترین اقلیت قومی سوئد را تشکیل می دهند (حدود 5٪ از جمعیت سوئد)، هم قبل از 1809 و هم تعداد زیادی در طول قرن 20 آمده اند. تراکم جمعیت، که بر ساختار جمعیت تأثیر می گذارد، در سوئد بسیار متفاوت است. مطالعات قبلی ساختار جمعیتی ضعیفی را در بین سوئدی ها نشان داده است، به عنوان مثال روند تغییرات کلینیکی.

درک اختلافات ژنتیکی و طبقه بندی در کشورها، از نظر ژنتیکی جمعیتی و پزشکی، مهم است. شیب های ژنتیکی با تفاوت در فرکانس های آلل نشان داده می شوند که به دلیل حوادثی مانند مهاجرت، رانش ژنتیکی یا انتخاب افتراقی ایجاد شده اند. در مقیاس اروپایی، نشان داده شده است که شیب ها به خوبی با جغرافیا مطابقت دارند و ممکن است برای درک ساختار جمعیت در مقیاس خوب بخشی مفید باشد.

کار در رشته ژنتیک در سوئد

سوئد یکی از کشورهای پیشرفته اروپا فرصت های شغلی مختلفی را در بخش پزشکی ارائه می دهد. چنانچه دارای تخصص و تجربه کار معتبر در رشته های پزشکی مانند رشته ژنتیک باشید می توانید وارد بازار کار کشور سوئد شوید. طبق بررسی های صورت گرفته حقوق ماهیانه کار در سوئد در رشته ژنتیک به صورت متوسط 77100SEK (کرون سوئد) در ماه است. این در حالی است یک متخصص ژنتیک بالینی در کشور سوئد ماهیانه حداقل 21200SEK (کرون سوئد) و حداکثر 187000SEK (کرون سوئد) حقوق دریافت می کند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته ژنتیک در سوئد را مشاهده کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل ژنتیک در سوئد

تحصیل رشته ژنتیک در سوئد

برنامه های مختلف پزشکی و زیست شناسی در سوئد در یک محیط پیشرفته با تجهیزات به روز ارائه می شود. تحصیل رشته ژنتیک در سوئد می تواند یکی از بهترین گزینه های تحصیل این رشته در اروپا باشد. دانشگاه های سوئد از اعتبار جهانی برخوردارند و فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور امتیازات زیادی را می تواند به همراه داشته باشد. زبان تحصیل در این کشور سوئدی و انگلیسی است. لذا جهت پذیرش ابتدا شرایط تحصیل در سوئد و دانشگاه مورد نظر و زبان ارائه شده را بررسی کنید.

در جدول زیر می توانید با از جمله دانشگاه های ارائه کننده رشته ژنتیک در سوئد را آشنا شوید:

ردیفدانشگاه
1موسسه کارولینسکا
2دانشگاه اوپسالا
3دانشگاه لوند سوئد
4دانشگاه اومئا
5دانشگاه گوتنبرگ
6دانشگاه استکهلم
7دانشگاه اومئا

تحصیل ژنتیک در دانشگاه گوتنبرگ سوئد

ژنتیک یک دوره در سطح پیشرفته است و دانش عمیق تری از چندین موضوع ژنتیک، از جمله همه یا برخی از موارد زیر را فراهم می کند:

  • ارث ساده و پیچیده
  • ارتباط ژنتیکی
  • تغییرات در ساختار کروموزوم و تعداد آن
  • جهش های ژنی و ترمیم DNA
  • ترانسپوزون ها و DNA خودخواه
  • زیست شناسی تکاملی
  • ژنتیک کمی
  • ژنتیک جمعیت ها
  • ژنتیک تکاملی.

پس از اتمام دوره، انتظار می رود که شایستگی های زیر را کسب کنید:

  • مفاهیم کلیدی در ژنتیک را بشناسید و درک کنید، مانند وراثت پذیری و شناسایی ژن ها، تنوع ژنتیکی.
  • توانایی خواندن و درک ادبیات علمی در زمینه ژنتیک را داشته باشد.
  • بتوانید مقالات ژنتیکی را به طور شفاهی به همسالان ارائه دهید.
  • بتوانید یک گزارش آزمایشگاهی به سبک یک مقاله تحقیقاتی بنویسید.
  • بتوانید در مورد واردات مقالات اولیه در زمینه ژنتیک به طور انتقادی قضاوت کنید.

پس از فارغ التحصیلی این دوره می تواند در برنامه های زیر گنجانده شود:

  • برنامه های کارشناسی در زیست شناسی مولکولی یا در زیست شناسی
  • برنامه کارشناسی ارشد در زیست شناسی مولکولی
  • برنامه کارشناسی ارشد در زیست شناسی
  • برنامه کارشناسی ارشد در زیست شناسی سیستم ها و سیستم ها.

این دوره به شما کمک می کند تا اصول و روش های ژنتیک را درک کنید. این دانش بنیادی است که در مشاغل مرتبط با علم مفید خواهد بود. شما می توانید با تحقیق در دانشگاه یا صنعت، مشاوره ژنتیک در سیستم مراقبت های بهداشتی یا به عنوان یک معلم در هر سطح از تحصیلات کار کنید. شما همچنین می توانید در موزه های علوم، در کارهای مشاوره ای دولتی، با بازاریابی محصولات مرتبط با علوم زیست شناسی و غیره، کار کنید.

تحصیل کارشناسی ژنتیک در دانشگاه اوپسالا سوئد

این دانشگاه مسئول دوره های برنامه پزشکی، برنامه زیست پزشکی، برنامه علوم آزمایشگاهی زیست پزشکی و برنامه فیزیوتراپی می باشد. بعلاوه بخشی از تدریس در دوره های دیگر را در برنامه پزشکی، بدون داشتن مسئولیت فوری دوره، انجام می دهند. به دانشجویان در برنامه های مختلف پیشنهاد می شود تا پروژه های کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را در گروه انجام دهند. به عنوان مثال، از دانشجویان برنامه پزشکی استقبال می شود تا پروژه های پیشرفته خود را در ترم 10-11 با گروه ژنتیک این دانشگاه انجام دهند. گروه ژنتیک این دانشگاه تعداد زیادی دوره مستقل ارائه می دهد به عنوان مثال مکانیسم های مولکولی در سرطان، ژنتیک پزشکی، ایمنی، ژن و سلول درمانی و مراقبت از آنکولوژی. این گروه همچنین 4 برنامه کارشناسی ارشد را عهده دار است.

برنامه های سطح پیشرفته شامل:

  • برنامه کارشناسی ارشد در پزشکی مولکولی
  • برنامه کارشناسی ارشد در علوم پزشکی قانونی
  • برنامه کارشناسی ارشد در تکنیک های نوکلید پزشکی
  • برنامه کارشناسی ارشد در پزشکی نوآورانه

تحصیل کارشناسی ارشد ژنتیک در دانشگاه اوپسالا سوئد

تحصیل کارشناسی ارشد ژنتیک در دانشگاه اوپسالا سوئد

همانطور که اشاره شد گروه ژنتیک دانشگاه اوپسالا 4 برنامه کارشناسی ارشد را ارائه می کند:

برنامهشرح
کارشناسی ارشد پزشکی مولکولیدر برنامه کارشناسی ارشد در پزشکی مولکولی شما مکانیسم های مولکولی را که باعث بیماری می شوند کشف می کنید و با آخرین فناوری های ژنومیک، اپی ژنتیک و پروتئومیکس که می تواند برای توسعه ابزارهای تشخیصی و درمانی بهتر استفاده شود، آشنا خواهید شد. این ها همه جنبه های اساسی برای ارائه داروی ترجمه ای شخصی و بهبود یافته است.
کارشناسی ارشد در علوم پزشکی قانونیبیشتر صحنه های جنایت دارای آثاری است که می تواند شواهد مهمی در تحقیقات صحنه جرم باشد. تجزیه و تحلیل ژنتیکی، شیمیایی یا سم شناسی می تواند نقش مهمی در تحقیقات داشته باشد و منجر به محکومیت در دادگاه شود. روش های پیشرفته و مداوم بهبود یافته برای تجزیه و تحلیل شواهد فنی، پزشکی قانونی را به یک زمینه در حال رشد تبدیل می کند. برنامه کارشناسی ارشد در علوم پزشکی قانونی به شما مهارت و دانش لازم برای تحقیق و کار در زمینه پزشکی قانونی، بلکه در زمینه های دیگر مانند بیوتکنولوژی و صنایع غذایی یا نظارت بر محیط زیست را نیز به شما می دهد.
کارشناسی ارشد در تکنیک های نوکلید پزشکیدانشگاه اوپسالا در حال حاضر با استفاده از رادیونوکلئیدها برای تصویربرداری پزشکی و سرطان درمانی در جهان پیشرو است. در برنامه کارشناسی ارشد در تکنیک های نوکلید پزشکی، شما در مورد استراتژی های توسعه ترکیبات، تکنیک های برچسب گذاری، آزمایش و ارزیابی ترکیبات دارای برچسب رادیونوکلئید را یاد خواهید گرفت.
برنامه بین المللی کارشناسی ارشد در پزشکی نوآورانهبرنامه 2 ساله است که با تمرکز بر تحقیقات پزشکی، تکنیک های مدرن مولکولی، نوآوری و کارآفرینی متمرکز است.

ژنتیک بالینی در موسسه کارولینسکا سوئد

این موسسه به منظور درک مکانیسم های بیماری، استفاده از دانش جدید در تشخیص ژنتیکی، بهبود ارزیابی پیش آگهی و توسعه استراتژی های درمانی جدید، اختلالات ژنتیکی را در سطح مولکولی بررسی می کند. گروه تحقیقاتی موسسه کارولینسکا متشکل از 4 تیم است و علایق اصلی آنها بدخیمی های خون شناختی، با تمرکز ویژه بر لوسمی لنفوسیتیک مزمن، لنفوم و لوسمی حاد لنفوبلاستیک کودکان، اختلالات متابولیکی استخوان و ژنتیک سرطان است. گروه MMK این موسسه مطالعات پس از تحصیلات تکمیلی را در چندین زمینه تحقیقاتی در علوم پزشکی انجام می دهد. در حال حاضر حدود 150 دانشجوی تحصیلات تکمیلی ثبت نام کرده اند.

تحصیلات تکمیلی در موسسه کارولینسکا با هدف گرفتن مدرک تخصصی یا دکترا عمدتا بر اساس پروژه تحقیقاتی شخصی دانشجو است که با دوره ها و نیازهای دانش مشخص می شود. به طور کلی برای تحصیل در مقطع دکترا به کل تحصیلات تکمیلی تمام وقت 4 سال نیاز است. با ارسال مدارک لازم برای تحصیل در سوئد می توانید زمینه مهاجرت تحصیلی به سوئد را فراهم کنید. جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاورین و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید و در کم ترین زمان پذیرش بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *