مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته ژنتیک در رومانی

رشته ژنتیک در رومانی

تحصیل در کشورهای اروپایی خصوصا کشور رومانی یک فرصت رویایی است. رشته ژنتیک در رومانی در دانشگاه هایتت در دسترس دانشجویان است. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از دانشجویان از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی در این کشور تحصیل و زندگی می کنند. رومانی کشوری است مرفه و قدرتمند که شرایط خوبی برای تحصیل دارد. به همین دلیل مهاجرت تحصیلی به کشور رومانی یکی از انتخاب های دانشجویان است. رشته ژنتیک نیز از رشته هایی است که مورد نیاز هر کشوری است و هر ساله در رومانی طرفیت پذیرش آن نیز مورد نیاز می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مسیر مهاجرت به رومانی و اخذ پذیرش تحصیلی به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

تحصیل در رومانی

رومانی یکی از گوهرهای پنهان اروپای شرقی است. رومانی که نه تنها به دلیل چشم اندازهای زیبا و7 مکان میراث جهانی یونسکو مشهور است، بزرگترین اختراعات را به جهان داد و جهان را به جایی که امروز است هدایت کرد. به همین دلیل شرایط برای تحصیل رشته ژنتیک نیز مهیا است زیرا زمینه این علم از سال ها قبل فراهم است و آزمایشگاه ها تخصصی نیز در این خصوص وجود دارد. در این کشور هزینه های زندگی و تحصیل مناسب است و شما شرایط سختی را برای زندگی و هزینه های آن تحمل نخواهید کرد. در دانشگاه های دولتی، بیشتر برنامه های تحصیلی بین تا 3000€ (یورو) در هر سال هزینه دارند. علاوه بر این، اگر میانگین معدل یا نمره آزمون ورودی شما به اندازه کافی بالا باشد، می توانید مکانی را تأمین کنید که بودجه دولتی دارد.

از نظر هزینه های زندگی باید انتظار داشته باشید که هر ماه تا 600€ (یورو) پرداخت کنید. شهرهای بزرگ دانشجویی مانند بخارست و تیمیسوارا و کلوژ و ایاسی برای تحصیل دانشجویان بسیار شناخته شده اند. با تحصیل رشته ژنتیک در مقاطع مختلف در این شهرها، بسیاری از رویدادها یا فعالیت های دیگر وجود دارد که می توانید در آنها شرکت کنید. مانند جشنواره های ملی و بین المللی. گفتن اینکه انگلیسی در رومانی به طور گسترده ای صحبت می شود فقط نیمی از واقعیت است. حقیقت این است که، اکثر جوانان روان صحبت می کنند و شما در شهرهای بزرگتر و پرطرفدار مشکلی نخواهید داشت. رومانیایی ها به خون لاتین و داشتن قلبی سبک مشهور هستند. آنها دارای شوخ طبعی بسیار خوبی هستند و اغلب حتی در سخت ترین شرایط قادر به دیدن جنبه روشن یا خنده دار هستند.

تحصیل رشته ژنتیک در رومانی

کشور رومانی صدها دانشجوی برنامه تبادل دارد. بسیاری از افراد آن را به عنوان خانه موقت خود برای زندگی شبانه شگفت انگیز و گشت و گذار عالی که می توانند در اینجا حضور داشته باشند، انتخاب می کنند. با وجود تخفیف های دانشجویی و فعالیت های مناسب، رومانی به عنوان پناهگاهی برای دانشجویان بین المللی به نظر می رسد که می خواهند یک آموزش عالی را با اوقات فراغت و سرگرمی زیادی ترکیب کنند. به عنوان یک امتیاز مهم، بسیاری از جوانان رومانیایی انگلیسی (تقریبا) روان صحبت می کنند، بنابراین رفت و آمد و درخواست کمک نباید خیلی دشوار باشد. تا آنجا که تحصیلات شما پیش می رود، سیستم آموزشی رومانی حول پروژه های گروهی و کارهای آزمایشگاهی و همچنین پروژه های مکتوب و تحقیقات عمیق می چرخد. البته، همه چیز به مقطع بستگی دارد.

 معمولاً شما فقط یک کتاب را پشت سر نمی گذارید بلکه شما را مجبور می کند آنچه را که در آینده شغل شما الزام می کند ببینید و کار کنید. محبوب ترین گزینه های تحصیل در رومانی را مشاهده می کنید:

  • مدارک علوم کامپیوتر در رومانی
  • مدارک پزشکی و پرستاری
  • مدارک مهندسی
  • مدارک MBA در رومانی
  • مدارک روابط بین الملل در رومانی
  • مدارک علوم سیاسی در رومانی

شرایط تحصیل رشته ژنتیک در رومانی

شرایط تحصیل رشته ژنتیک در رومانی

ژنتیک در رومانی در بسیاری از دانشگاه های دولتی و خصوصی تدریس می شود و دانشجویان بین المللی ممکن است برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه ها در به ژنتیک بپیوندند. مدرک لیسانس ژنتیک به مدت 4 سال تدریس می شود و برای پذیرش هر متقاضی نیاز به داشتن گواهی مدرسه متوسطه با خود دارد و همچنین باید گذرنامه سفر داشته باشید. تحصیل کارشناسی ارشد در رومانی برای ژنتیک به مدت 2 سال تدریس می شود و هر متقاضی بین المللی یا ملی که می خواهد پذیرفته شود باید مدرک لیسانس را با خود داشته باشد. این مدرک لیسانس باید مرتبط با رشته ژنتیک باشد. بدین منظور باید ویزای تحصیلی معتبر و مدرک زبان انگلیسی را به همراه فیش شهریه را ارائه دهید.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر و رتبه های آن را مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه در کشوررتبه در جهان
Iuliu Hatieganu University of Medicine and Pharmacy Cluj Napoca1807
University of Bucharest2815
Romanian Academy3816
Carol Davila University of Medicine and Pharmacy4836
Institute of Macromolecular Chemistry Petru Poni Romanian Academy5847
University of Medicine and Pharmacy Grigore T. Popa of Iasi6883
Alexandru Ioan Cuza University7900
University of Agricultural Sciences and Veterinary Medicine of Cluj-Napoca8921

مراحل تحصیل رشته ژنتیک در رومانی

تحصیل در مقاطع مختلف رومانی در رشته ژنتیک در چندین دانشگاه امکان پذیر است. دانشگاه فنی Gheorghe Asachi از Iasi (TUIASI) و دانشگاه بخارست و دانشگاه رومانیایی-آمریکایی از معروف ترین دانشگاه های این کشور است. برای حضور در دانشگاه های رومانی، باید بدانید که روند درخواست به صورت آنلاین یا از طریق پست انجام می شود و باید با سفارت یا وبسایت کنسولگری تماس بگیرید تا ببینید آیا صلاحیت عضویت در یکی از برنامه ها را دارید یا خیر. اطمینان حاصل کنید که شرایط زبان چیست و آیا قبل از ثبت نام در یک برنامه مدرک باید مهارت خود را به زبان رومانیایی یا انگلیسی ثابت کنید. نحوه عملکرد خود را در دوران دانشجویی نشان دهید و مطمئن باشید که معدل نمره (GPA) شما در طول تحصیل چقدر بوده است.

در نمودار زیر شاهد تحصیل در کشور رومانی و افزایش مهاجرت های تحصیلی در این کشور هستید:

میزان افزایش مهاجرت های تحصیلی به رومانی

با این وجود بسته به مدرک تحصیلی، در لیست زیر مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در رومانی را مشاهده می کنید:

  • کپی گواهی شده از مدرک دبیرستان
  • دیپلم لیسانس یا معادل آن (ترک دیپلم ، برای سابق) – برای تحصیلات کارشناسی
  • کپی معتبر گواهی فارغ التحصیلی – برای تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد یا دکترا)
  • کپی تأیید شده سوابق تحصیلی از دبیرستان – برای دانشجویان کارشناسی
  • سوابق دانشگاهی – برای تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد ، دکترا ، دکترا)
  • کپی معتبر شناسنامه شما
  • سوابق پزشکی: واکسن ها و یک گواهی از پزشک عمومی در کشور مبدا، مبنی بر اینکه شما از بیماری مزمن یا عصب روانشناختی، بیماری های مسری یا سایر بیماری های سازگار با حرفه آینده خود رنج نمی برید.
  • کپی گذرنامه
  • 4 عکس (نوع گذرنامه)
  • فرم درخواست

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه ویزای تحصیلی رومانی و نحوه مهاجرت به کشور رومانی به شما مشاوره می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *